Розробка уроку вчителя початкових класів Іванівської гімназії Скрипець Марії Василівни Тема. Яке значення має кровообіг?



Скачати 100.2 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір100.2 Kb.
Природознавство. 3 клас

Урок 61

Розробка уроку

вчителя

початкових класів

Іванівської гімназії

Скрипець Марії

Василівни

Тема. Яке значення має кровообіг?

Мета: ознайомити учнів з органами кровообігу та їх значенням для організму людини; розвивати мислення, мовлення, спостережливість; виховувати інтерес до вивчення свого організму, бажання завжди піклуватися про своє здоров’я

Обладнання: : таблиця «Органи кровообігу» , ілюстрації із зображенням серця, картки з тестовими завданнями, сигнальні картки червоного і синього кольору

Хід уроку

І.Організація класу

1.Привітання Урок природознавства починаємо.

Працюємо активно – і я, і ви.

Організм людини далі ми вивчаємо,

Щоб знати, як здоров’я зберегти.



2.Хвилинка фенологічних спостережень

– Йдучи до школи, діти, ви, напевно, завжди спостерігаєте за навколишнім світом.

Я впевнена, що і сьогодні ви уважно спостерігали за погодою, тому з легкістю дасте відповіді на мої запитання.


  • Яка погода була вранці? Чи сподобалася вона вам?

  • Чи вдалося вам побачити у природі щось дивне чи незвичайне?

  • Якого кольору небо сьогодні?

  • Чи були опади?

  • Чи був вітер і якої сили?

  • Який сьогодні день? Місяць?

–Молодці, діти, ви уважні і спостережливі.

ІІ. Актуалізація знань учнів

1.Фронтальне опитування

– Яку тему ми вивчали на минулому уроці?(Органи дихання)

–Які ви знаєте органи дихання?

–Яке значення для нашого організму має дихальна система?



2.Гра «Так чи ні»

– Якщо ви погоджуєтеся з моїм твердженням, то показуєте сигнальну картку зеленого кольору, якщо ні – червоного і пояснюєте свою думку.



  • При вдихові повітря грудна клітка піднімається. (Так)

  • Дихання збагачує нашу кров киснем (Так)

  • При видихові наші легені розширюються. (Ні)

  • При вдихові кров від легень розносить по організму вуглекислий газ.(Ні)

  • Корисно робити вдих через ніс (Так)

1


  • Людина вдихає вуглекислий газ, а видихає кисень.(Ні)

  • Пил, тютюновий дим не завдають шкоди легеням.(Ні)

  • Заняття спортом і фізкультурою сприяє розвитку органів дихання. (Так)

3.Перевірка домашнього завдання

а) індивідуальне опитування

– Розкажіть, яку будову мають легені і як повітря потрапляє у них?

–Що відбувається з повітрям у легенях?

–Що відбувається з вуглекислим газом у організмі людини?

–Чому корисно перед сном провітрювати свою кімнату?

б) робота за картками


Картка

1.Закінчи думку


  • Дихання є ознакою ____________________ .

  • Чисте повітря – це запорука ______________ .

  • Приміщення, у яких перебувають люди, слід завжди______________,

щоб підтримувати у повітрі рівень ____________ .

2.Пронумеруй правильну послідовність розташування органів дихання.

глотка

трахея

носова порожнина

легені

гортань



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Ми вже вивчили органи дихання, знаємо, яку роль вони відіграють у нашому організмі. А чи знаєте ви, що в організмі людини є орган, який працює весь час і ніколи не відпочиває від першої хвилини життя людини і до її смерті?

  • Відгадайте загадку і дізнаєтеся, як називають цей незвичайний орган.

Загадка. Що воно за штука?

Не годинник, а день і ніч стука. ( Серце)

  • Чи хочеться вам дізнатися, яке значення в житті людини відіграє серце?

Саме про це ми і будемо говорити сьогодні на уроці . Ви дізнаєтеся про органи кровообігу та їх значення для нашого організму. Спробуєте визначити роботу свого серця за частою пульсу.

  • Отже, тема нашого уроку: «Для чого людині органи кровообігу?»

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу

1.Робота за підручником с. 157.

Робота в парах

– Розгляньте уважно малюнок у підручнику на с.157

– Скажіть, з яких органів складається кровоносна система людини?

2.Розповідь з елементами бесіди

– Прикладіть свою руку до лівого боку своєї грудної клітки.



  • Що ви відчули?(поштовхи)

2

  • Так, це працює ваше серце. Це ніби мотор нашого організму, який працює весь час і ніколи не зупиняється.

–Чи бачили ви коли - небуть серце тварини?Як воно виглядає?

–Розгляньте уважно на малюнку зображення серця. Що воно вам нагадує?

–Серце має вигляд мішечка. Якщо ви стиснете свою руку у кулачок, то це і буде приблизно розмір вашого сердечка. Стіни серця складаються з м’язів, які весь час почергово скорочуються або розслабляються. Коли серце стискається, воно виштовхує збагачену на кисень і поживні речовини кров у кровоносні судини, які нагадують маленькі трубки, що пронизують все наше тіло. Судини, по яких кров рухається від серця і несе всім органам кисень та поживні речовини називаються артеріями. Чим далі від серця, тим вони стають тоншими. Є і такі, як волосинка. Ці тоненькі судини називаються капілярами. Вони пронизують всі органи нашого тіла.

–Чи траплялося з вами таке, що ви пошкоджували шкіру свого тіла чи різали палець? Що з’являлося на пошкодженому місці? (кров). Чому це відбувалося?



(Бо пошкодилися судини, по яких рухалася кров).

Отже, кров приносить до кожного органу кисень і поживні речовини, а забирає звідти вуглекислий газ та шкідливі речовини. Від цього кров забруднюється і змінює своє забарвлення з яскраво – червоного кольору на

темно – вишневий. Забруднена кров знову повертається до серця, але вже іншими кровоносними судинами, які називаються венами.

Розслабляючись, серце вбирає з вен забруднену кров, відправляє її на очищення та збагачення киснем знову у легені. Там кров очищується і знову повертається до серця. І воно знову відправляє її у подорож організмом.

Серце працює, як міцний насос. Рух крові по організму називається кровообігом.

–З яких же органів складається кровоносна система людини?



3. Практична робота. Вимірювання пульсу

– А зараз ми спробуємо визначити роботу серця, полічивши пульс.

Двома пальцями лівої руки знайдіть на зап’ясті те місце, де найкраще чути поштовхи. За моїм сигналом починайте уважно рахувати їх кількість. При цьому не можна розмовляти і шуміти.


  • Всі знайшли свій пульс на руці?

  • Починаймо рахувати (визначається пульс за 10с )

  • А тепер цю кількість ударів потрібно збільшити у 6 разів.

  • Яке число у ви отримали?

  • У дорослої людини цих скорочень має бути 60- 70, а у вас – 90.

  • Як ви вважаєте, чи збільшується частота пульсу у людини під час фізичного навантаження?

  • Давайте це перевіримо. Ми виміряли частоту пульсу до навантаження. Зараз визначимо частоту пульсу після навантаження і порівняємо вимірювання.

3

Фізкультхвилинка

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Десять раз присядемо,

Тепер пострибаємо.

Тулуб вправо, вліво

Дружно нахиляємо.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!


  • Сідаємо на свої місця і знову вимірюємо пульс.

  • Чи відбулися якісь зміни?

  • Що ви дізналися з цього експерименту?

Висновок. Частота пульсу людини залежить від фізичного навантаження.

V.Осмислення вивченого матеріалу

1.Робота за підручником с. 157-159

  • Робота в парах

  • Прочитайте у підручнику на с. 157 розповідь пані лікарки Катерини Пігулко.

Дайте відповідь на запитання:

  • Яку роль у нашому організмі виконує кров?

  • Складання «павутинки»

приносить до всіх забирає від органів

органів кисень вуглекислий газ і


КРОВ
і поживні шкідливі речовини

речовини
знешкоджує підтримує сталу

мікроби температуру тіла

2.Рубрика «Це цікаво знати!»

  • Кров – це ніби річка, яка омиває наше тіло

  • В органах немовляти до 1л крові, в органах дитини до 3л крові,у дорослої людини до 6л крові

  • Якщо додати довжину всіх кровоносних судин однієї людини, якими пронизане тіло, то утвориться лінія довжиною 100 тисяч кілометрів. Нею можна 2 з половиною рази огорнути Землю

  • За 1 добу кров обертається по тілу людини до 2 тисяч раз

  • Повний кровообіг людини кров робить у дитини за 15с, а в дорослої людини за 20-28с . 4

3.Самостійна робота

– Прочитайте у підручнику на с.158 розповідь Сонечка Семикрапочки про органи кровообігу і зверніть увагу на роботу, яку вони виконують в організмі.



Бесіда за прочитаним

  • По чому рухається кров в тілі людини?

  • Що приводить до роботи кров?

  • Що несе кров до усіх органів?

  • Як називаються судини, по яких кров рухається від серця до органів?

  • Як називаються судини, по яких кров рухається від органів до серця?

  • Що забирає кров від органів?

  • Де кров знову збагачується на кисень і поживні речовини?

  • Що таке кровообіг?

4. Робота за підручником с. 158

Колективна робота

  • Як ви думаєте, чи потрібно піклуватися про органи кровообігу? Чому?

  • Прочитайте у підручнику на с. 158 рекомендації лікаря Калини Пігулко про те, як потрібно тренувати органи кровообігу.

  • Що сприяє покращенню роботи серця?

  • Що завдає шкоди кровоносній системі нашого організму?

VІ.Закріплення, систематизація і узагальнення вивченого

1.Робота в групах.

Завдання : Скласти пам’ятку про способи покращення роботи органів кровообігу

2.Презентація робіт груп

3.Тести

1. Який орган сприяє рухові крові по організму людини?

а) легені б) серце в) бронхи;

2. Рух крові по організму називається:

а) харчуванням б) кругообігом в) кровообігом;

3. Органи кровообігу складаються з:

а) легенів і серця б) серця і судин в) артерій і вен;

4. Що приносить кров до всіх органів?

а) кисень і поживні речовини б) вуглекислий газ в) їжу;

5. Що забирає кров від усіх органів?

а) кисень б) вуглекислий газ і шкідливі речовини в) поживні речовини;

6. Що сприяє зміцненню роботи серця?

а) заняття фізкультурою, спортом, активний спосіб життя;

б) велика маса тіла і зріст;

в) довгий відпочинок і калорійна їжа.

VІІ. Підсумок уроку . Рефлексія

1.Підсумкова бесіда

– Яку систему нашого організму ви вивчили сьогодні на уроці?

5


  • Яке значення має кров для нашого організму?

  • Чому рух крові по органах називають кровообігом?

  • Що шкодить роботі серця?

  • Як потрібно зміцнювати своє серце?

2.Вправа «Закінчи думку»

Органи кровообігу утворюють… (серце і судини)

По організму кров рухається завдяки роботі … (серця)

Від серця до органів кров тече по судинах, які називаються…(артеріями)

Від органів до серця кров тече по судинах, які називаються …(венами)

По організму кров розносить…(кисень і поживні речовини)

Від органів кров забирає…(вуглекислий газ і шкідливі речовини)

Частота пульсу у людини прискорюється, коли вона…(відчуває навантаження)

VІІІ.Домашнє завдання: підручник с. 157-159, виконати завдання

у робочому зошиті с. 49



6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка