Розряди займенників за значенням



Дата конвертації23.02.2016
Розмір53.2 Kb.

~ ~


Урок № 2

Тема: Розряди займенників за значенням

Мета: ознайомити учнів із розрядами займенників, навчити

розпізнавати їх;

розвивати пізнавальні здібності, пам'ять;

виховувати почуття гордощів за красу рідного слова.



Обладнання: 1) підручник «Рідна мова». 6 кл.,

Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т.;

2) таблиці;

3) дидактичний матеріал.



Тип уроку: пояснення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя: Сьогодні до мене в гості завітав пан Займенник і дуже бідкався,

що десь розійшлися по світі його діти, що він не може їх

знайти… Я пообіцяла, що ми постараємося їх відшукати…

Займенник сказав тільки, що дітей у нього 9 і назвав їх імена…

Пішов Займенник додому, а я зрозуміла, що нічого не розпитала

цього пана про його особисте, сімейне життя… Допоможіть,

будь ласка, мені згадати, що ми знаємо про Займенник!

1. Усне опитування.


  • Що таке займенник?

  • З якими частинами мови співвідносний займенник?

  • На які питання відповідає займенник?

  • Яким членом речення може бути займенник?

  • За чим можуть змінюватися займенники?

  • Для чого в реченні потрібні займенники?

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Робота з картками.

Картка І

Усно пояснити свій вибір.

А. Він, тато, я, воно.

Б. Деякі, нічиї, гарні, чиїсь.

В. Я, ти, вони, себе.



  • Скільки є частин мови? (усно)

  • який розділ мовознавства вивчає частини мови? (усно)



Картка ІІ

  • Відредагуйте текст, уникаючи повтору слів за допомогою використання займенників.

Любіть і шануйте українську мову. Українська мова – рідна мова українців.

IV. Пояснення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Займенник назвав імена своїх діток… Може, це допоможе нам їх знайти…

Спочатку запам’ятаймо ці імена:

1) Особові. 2) Зворотний. 3) Присвійні. 4) Питальні. 5) Відносні.

6) Неозначені. 7) Заперечні. 8) Вказівні. 9) Означальні.

(Учні повторюють а вчителем назви розрядів займенників).

Учитель: З однією «дитиною» Займенника ви знайомі ще з 5-го класу.

Допоможіть знайти це «дитя»!



(Учні відповідають, що в 5-му класі вони вивчали розряд о с о б о в и х займенників. Школярі називають їх.




Однина

Множина

1 особа

я

ми

2 особа

ти

ви

3 особа

він, вона, воно

вони

Учитель: Дякую, дітки! Особові займенники вже повернулися до свого тата.

Присвійні займенники – ті, які вказують на належність когось, чогось; відповідають на питання ч и й? Отже, присвійними будуть

«мій», «твій», «свій», «наш», «ваш», їхній.

Зворотний – не має Н. в.: с е б е.

Питальні – уживаються в питальних реченнях:

хто? що? чий? котрий скільки?

Відносні – ті ж, що й питальні, але в розповідних реченнях:

хто, що, чий, котрий, скільки.

Заперечні – утворюються від питальних і відносних додаванням частки ні- (ані-)

ніхто, ніщо, ніякий, нічий. ніскільки, аніхто, аніщо, аніякий, анічий.

Неозначені – утворюються від питальних або відносних займенників додаванням

частки


будь-, небудь, казна-, хтозна-, де-, аби-, -сь:

будь-хто, казна-що, щось…



Вказівні – указують на предмети та їхні ознаки:

цей, оцей, той, такий, стільки.

Означальні – мають, узагальнене якісне значення:

весь, усякий, сам, самий, кожний(кожен), жодний (жоден), інший.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Розподільний диктант

(Розподілити за розрядами)

Жодний, їх, аніхто, себе, скільки, стільки, деякий, наш, інший.

Означальні: жодний, інший.

Особові: їх.

Заперечні: аніхто.

Зворотний: себе.

Відносні: скільки.

Вказівні: стільки.

Неозначені: деякий.

Присвійні: наш.

VI. Підведення підсумків уроку.

Слово вчителя: Я думаю, що пан займенник буде дуже вдячний що ми знайшли

його діток. Пригадайте, будь ласка, їхні імена (Учні називають

розряди займенників).

Молодці!


VIІ. Д/з §54, повтор. §53, впр.. 491, стор. 213.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка