Розвиток фізичного інтелекту на уроках фізики



Скачати 25.92 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір25.92 Kb.
Розвиток фізичного інтелекту на уроках фізики.
Я вважаю, що на уроках завжди потрібно розвивати розумову діяльність учнів:мислення, пам’ять, уявлення, фізичну мову. Для розвитку розумової діяльності учнів доцільно використовувати інтелектуальні ігри. Також досить широкий простір для цього дає фізичний експеримент. На таких уроках вирішується декілька завдань одразу: розвиток мислення, пам’яті, уяви і фантазії, формують уміння і навички, розвивають емоційно – вольову сферу.

Розвиваючи творчий інтелект, ми повинні звертати особливу увагу на розвиток почуттів учнів, розвиток їх творчої уяви. Ми повинні пам’ятати, що виховуємо не роботів, здатних до розв’язання логічних завдань будь – якої складності. Тільки емоційно обдарована людина, що має розвинуту творчу уяву, здатна на справжню творчу діяльність.

Для розвитку творчої уяви на своїх уроках використовую художню літературу. Вірші відомих українських поетів, вірші поетів Березанщини пропоную пояснити з фізичної точки зору, з’ясовуємо, які фізичні явища оспівує поет, пояснюємо ці явища. Іноді пропоную учням самим скласти вірші, в яких вони можуть передати своє ставлення до проблеми, явища. Така робота спонукає з великого обсягу інформації відібрати головне і відтворити у стислій формі необхідний матеріал. Використовую в кінці уроку або теми.

Розвиток творчості учнів відбувається під час їх роботи над будь – якими творчими завданнями: роботи над рефератами, доповідями, під час експериментальної роботи на уроці, розв’язування експериментальних задач, складання фізичних казок, малювання карток пам’яті.

Під час роботи я використовую довгострокові завдання творчого характеру, які потребують від учнів не тільки вміння працювати з літературними джерелами, аналізувати та узагальнювати питання теорії, але й генерувати свої ідеї, пропозиції та знаходити шляхи їх реалізації (робота над проектами, реферати ). Творчі завдання можуть бути як індивідуальні, так і для груп учнів.

Велику увагу приділяю розвитку практичного інтелекту учнів. Практичний інтелект допомагає перетворювати теорію на практику. Обов’язковою умовою для розвитку практичного інтелекту на уроці є зв’язок навчального матеріалу з життям. Тому на уроках фізики я намагаюсь показати учням зв’язок кожної теми з повсякденним життям, важливість багатьох фізичних явищ для їх особистого життєвого досвіду. Зв’язок з життям можна здійснювати у формі задач. Учні з більшою зацікавленістю ставляться до розрахункових задач, коли вони торкаються життєвих питань. На уроках для розвитку практичного інтелекту я використовую роботу парами, групами під час виконання практичних і теоретичних завдань. Сучасні досягнення в різних галузях виконуються силами великих команд. Ті особистості, що не вміють працювати в команді, опиняються за межами багатьох видів діяльності.

Ділові ігри – одна з ефективних форм навчання, яку я використовую на уроках для розвитку аналітичного, творчого і практичного інтелекту. Під час ділової гри учні демонструють не тільки знання фактичного матеріалу, але і формують світогляд учнів, розуміння єдності природи і законів, що керують Всесвітом, її розвитку, гармонії, взаємозв’язку явищ природи з точки зору фізики. Крім того під час ділової гри учні вчаться працювати в групах, розвивають почуття відповідальності за доручену справу.

Велику увагу приділяю методам проектів. Проект – сукупність певних дій, документів, текстів для створення реального об’єкта, предмета, різного роду теоретичного продукту.



Метод проектів припускає можливість розв’язання певної проблеми; у ньому передбачається, з одного боку, необхідність використання різноманітних засобів, методів навчання, а з іншого – інтегрування знань з різних галузей науки. Результатом виконання проекта має бути конкретне розв’язання теоретичної проблеми, якщо практичний проект – результат, готовий до впровадження. Ця технологія включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка