«Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності»



Скачати 132.08 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір132.08 Kb.
МІНІСТЕРСВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №14

ДОСВІД РОБОТИ

музичного керівника

Вовни Лілії Володимирівни

на тему:

«Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності»


Тернопіль – 2012

Перелік матеріалів



  1. Характеристика

  2. Анотація

  3. Відгук про педагогічну діяльність

  4. План роботи

  5. Доповідь на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності.

  6. Конспекти занять:

    1. Музичне заняття «Незвичайний гість» (молодша група)

    2. Комплексне заняття «Допоможіть друзям» (середня група)

    3. «Чудодійні перетворення» (теорія розв'язання винахідницьких завдань у театралізованій діяльності для дітей старшої групи)

    4. Нетрадиційне музичне заняття «Гарний настрій» (старша група)

    5. Інтегроване заняття «Зимовий вернісаж» (старша група)

    6. «Цикл тематичних занять «Знайомство з творчістю П.І.Чайковського» (старша група)

    7. Заняття за системою Карла Орфа «В країні незвичайних музичних інструментів» (старша група)

    8. Комплексне заняття «Зимова казка» (старша група)

  7. Конспекти розваг

    1. «Родина, родина – від батька до сина» (старша група)

    2. Дитяча опера М.В. Лисенка «Пан Коцький» (для дітей різновікових груп)

    3. Музична казка на новий лад «Дві кізоньки» (для дітей різновікових груп)

    4. Музично-тематична розвага для дітей різновікових груп «Різдво»

  8. Музично-дидактичні ігри та забави

  9. Музична грамота

    1. Казка про хмаринку, дощик і ноту До

    2. Цикл музичних занять «Вивчення елементів нотної грамоти»

    3. Казка «Як Бегемотик ноти шукав»

  10. На допомогу музичному керівнику

    1. Створення умов для самовираження дошкільників у різних видах музичної діяльності

    2. Методичні рекомендації та розробки занять за системою Карла Орфа.

  11. План роботи гуртка «Маленькі артисти»

  12. Додатки

    1. Фотосесія

    2. Відеозаписи святкових дійств

  13. Список опрацьованої літератури

ХАРАКТЕРИСТИКА

Вовни Лілії Володимирівни –

музичного керівника дошкільного навчального закладу № 14

м. Тернополя

Рік народження – 1976.

Закінчила Тернопільський Педагогічний Університет ім. В. Гнатюка

Спеціальність – музичне виховання і художня культура,

стаж педагогічної роботи – 14 років.

Вовна Лілія Володимирівна працює у дошкільному навчальному закладі з 2006 року. За час роботи проявила високу професійну компетентність, знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології, уміло вирішує педагогічні проблем із музичного виховання.

Вовна Л.В. володіє інноваційними освітніми методиками та технологіями, має власні методичні розробки з питання створення умов для самовираження дошкільників у різних видах музичної діяльності. Вміє продукувати оригінальні ідеї, застосовує нестандартні форми проведення занять, зокрема, за методикою Карла Орфа, вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в дошкільному закладі. Виготовила власними руками перкусійні музичні інструменти, за допомогою яких діти вчаться імпровізувати та відтворювати різноманітні ритми. Постійно дбає про створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей своїх вихованців, виявляє, вивчає та враховує у своїй педагогічній діяльності їх індивідуальні особливості, задатки, бажання.

Здійснюючи музичне виховання дошкільників, Вовна Л.В. використовує музичний фольклор, сучасні форми та методи роботи. Формує дитячу творчість, вміння створювати та реалізовувати власні задуми, спираючись на свій життєвий досвід, чуттєві та практичні враження.

Вовна Л.В. розробила цікаві власні сценарії проведення святкових ранків, музично-тематичних занять, розваг, веселих годин. Музичний керівник поставила собі мету – з раннього віку прилучати дітей до культури українського народу, рідної мови, народної пісенної творчості. Вона переконана в тому, що дитина – не об'єкт, а суб'єкт творчості – маленький митець, який розповідає про свій світ, свої фантазії, уяву, почуття через образотворення. Саме тому Вовна Лілія Володимирівна приділяє велику увагу проведенню різноманітних видів театрів, конкурсів, пісенних, творчих, танцювальних вечорів. Узагальнила досвід на тему: «Розвиток творчої уяви дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності».

Працює в тісній взаємодії з родинами вихованців, дає вичерпні поради батькам щодо виховання в дітей інтересу до музики, розвитку індивідуальних творчих здібностей. Користується авторитетом і повагою у колег по роботі.


О.І. Мохорук




Завідуюча:

АНОТАЦІЯ

Тема досвіду: «Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних

формах музичної діяльності».
Об'єкт досвіду: Вовна Лілія Володимирівна, музичний

керівник, стаж роботи 14 років,

спеціаліст першої категорії.
Адреса досвіду Тернопільський дошкільний

навчальний заклад №14.



Вивчення та оформлення досвіду: 2010 – 2011 рр.


Вовна Л.В. впроваджує елементи Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», здійснює роботу за такими основними напрямками:

  • виховання інтересу до різних видів музичної діял ьності;

  • формування музично-ритмічних здібностей, розвиток музично- ритмічного мислення;

  • перетворення виконавства на активну форму творчої діяльності;

  • розвиток інтересу до активної гри на музичних інструментах;

  • формування досвіду музичних вражень, розвиток мислення, бажання слухати найкращі зразки світової класичної музики;

  • формування умінь творчо використовувати накопичений досвід у взаємодії з навколишнім середовищем.

Вовна Л.В. веде пошукову роботу щодо втілення в навчально-виховний процес нових форм і методів музичного виховання, які забезпечують розвиток не окремих сторін музичної діяльності, а формування особистості дошкільника загалом.

Музичний керівник ґрунтовно та всебічно проаналізувала та узагальнила свою роботу з дошкільниками з розвитку творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності. Матеріали досвіду містять методичні рекомендації з розвитку креативності засобами музики для музичних керівників та вихователів, перелік етапів розвитку творчої активності дітей, план роботи з розвитку творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності, поради з питань здійснення творчого музикування за концепцією Карла Орфа, цикл тематичних та комплексних музичних занять для старших дошкільників.

У творчому доробку представлено детальний опис змісту музично- дидактичних ігор у різних вікових групах, вправи для формування ритмічної, інтонаційної, координаційної основи музичних здібностей дітей, зокрема: рух

під музику, аудіо записів, рух у супроводі гри муз керівника на музичному інструменті, гру не перкусійних інструментах, ритмічне промовлення віршів.

Досвід містить практичні матеріали та власні розробки занять нетрадиційного змісту, конспекти театралізованих дійств, музично-тематичних вечорів із застосуванням творчих завдань, музичні загадки, ребуси, фотоматеріали.

З метою навчання дітей творчо виявляти себе у різних видах музичної діяльності, Лілія Володимирівна представляв план роботи музично-драматичного гуртка «Маленькі артисти». Під час розучування ролей особливу увагу звертає на осмислення дітьми змісту твору, спонукає до творчої самостійності, формує здатність до імпровізацій. Музичний керівник доводить, що керівництво педагога полягає не тільки у використанні методів та прийомів, що активізують творче виявлення дітей, а й у співтворчості з ними у процесі виконання творчих завдань.


О.І. Мохорук


Узагальнений досвід музичного керівника Вовни Л.В. може використовуватись у навчально-виховній практичний діяльності як такий, що містить креативні педагогічні ідеї, які мають прикладне значення.



Завідуюча:

ВІДГУК

про педагогічну діяльність

музичного керівника ТДНЗ № 14

Вовни Л.В.

Вовна Лілія Володимирівна прийнята на посаду музичного керівника дошкільного навчального закладу № 14 у 2006 році, та продовжує тут свою трудову діяльність. Вона є фахівцем з музичного виховання, закінчила ТДПУ у 1998 році.

Проявила себе як висококваліфікований спеціаліст, який досконало володіє методикою музичного виховання, добре обізнана з основами педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології, враховує індивідуальні та вікові особливості кожної дитини, втілює в практику роботи інноваційні освітні методики та технології, вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу. Понад 4 роки працює над темою: «Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності».

Систематично та цікаво проводить колективні перегляди занять, розваг, дні відкритих дверей для батьків, вистави, концерти, семінари. Має високий рівень професійної компетентності та особистісного потенціалу, уміє розкрити творчий потенціал кожної дитини. Вихованці Вовни Л.В. неодноразово займали призові місця на міських конкурсах художньої самодіяльності.

Музичний керівник чітко виконує посадову інструкцію, правила внутрішнього трудового розпорядку, інструкції з техніки безпеки.

Розпорядження адміністрації виконує добросовісно, вчасно та точно.

Вовна Л.В, має високу працездатність, вимоглива до себе, комунікабельна, доброзичлива. Користується авторитетом у батьків та працівників дошкільного навчального закладу.


Завідуюча:



О.І. Мохорук



План роботи з розвитку творчих здібностей дітей у традиційних та нетрадиційних формах музичної діяльності на 2011 – 2012

навчальний рік

музичного керівника ДНЗ № 14

Вовни Л.В.




Зміст роботи

Вікова група

Термін виконання

Відповідальний

1.

Обстеження музичних здібностей дітей

усі вікові групи

вересень- жовтень

Вовна Л.В.

2.

Виготовлення наочності для розвитку творчих здібностей дітей

усі вікові групи

протягом року

Вовна Л.В.

3.

Виготовлення саморобних дитячих інструментів для здійснення музичної діяльності дітей за принципом Карла Орфа

середні,

старші


групи

протягом року

Вовна Л.В.

4.

Фестиваль дитячої творчості «Не бійся мріяти та фантазувати» (танцювальні вигадки дітей)

старша група

вересень

Вовна Л.В.

Кошло Н.Д.



5.

Свято театралізованої гри

середня група

вересень

Вовна Л.В.

6.

Музично-дидактична гра «Годинник музичних настроїв

старша група

жовтень

Вовна Л.В.

7.

Драматизація казки «Круть і Верть»

молодша група

жовтень

Вовна Л.В.

8.

Музично-тематичне заняття «Моя квітуча Україна»

старша група

листопад

Вовна Л.В. Крашівська Т.В.

9.

Музична сценка «3 моху виткнувся грибок»

молодша група

листопад

Вовна Л.В.

Лузан Т.П.



10.

Музично-тематична розвага «Ой, хто, хто Миколая любить»

старші групи

грудень

старші групи Шамлі Н.Р.

11.

Музично-дидактична гра «Чий це голосок»

середня група

грудень

Вовна Л.В.

12.

Театральна гра-вистава за участю дітей та дорослих «Пригоди у лісі»

старші групи

січень

Вовна Л.В.

Шамлі Н.Р.



13.

Драматизація казки «Пан Коцький»

старша група

січень

Вовна Л.В.

14.

Театрально-ігрова вистава «Карлсон повертається»

середня група

лютий

Вовна Л.В.

Руда О.В.



15.

Драматизація казки на новий лад «Дві кізоньки»

усі вікові групи

лютий

Вовна Л.В.

16.

Літературно-музична композиція «Ми онуки твої, Тарасе»

старша група

березень

Вовна Л.В.

17.

Драматизація казки «Колобок»

молодша група

березень

Вовна Л.В.

18.

Комплексне заняття для колективного перегляду за концепцією Карла Орфа «В гостях у незвичайних музичних інструментів»

старша група

квітень

Вовна Л.В.

19.

Музична розвага «Великодній передзвін»

середня група

квітень

Вовна Л.В. Гуменюк Л.І.

20.

Музично-дидактична гра «Склади пісеньку просту»

старша група

травень

Вовна Л.В.

21.

Літературна вікторина з використанням елементів театралізації

усі вікові групи

травень

Вовна Л.В.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка