Розв’язування елементарних задач на логічне мислення та задач на сірниках



Скачати 51.18 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір51.18 Kb.
План-конспект уроку

з математики в 6_____ класі

проведеного ______________
Кислюк Ольги Олександрівни
Тема: Розв’язування елементарних задач на логічне мислення та задач на сірниках
Мета: популяризувати математичні знання; формувати уявлення про багатоманітний світ математики; розвивати уяву, кмітливість, логічне мислення, творчі здібності учнів; виховувати вміння працювати в парі, уважність.
Хід уроку:

1. Організаційний момент

2. Вступ

Уміння мислити логічно не з’являється відразу, цього треба навчитися. Слово «логіка» грецького походження і перекладається як вчення або правильне мислення. Ми з вами будемо тренуватися «правильно», тобто логічно мислити.



Логічний крок міркування має таку структуру: формулюємо вихідне твердження, після чого кажемо «тоді», і наводимо твердження-висновок.

Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові.

Учитель: Правильно, це – сірники. Сьогодні для проведення уроку будемо користуватися сірниками.

Для розминки пропонуємо таку задачку:

Три сірники лежать на столі. Як прибрати середній сірник із середини, не торкаючись його?

Відповідь: Один з крайніх сірників кладуть поряд з іншим крайнім (так середній опиняється з краю).

Учень, який запропонував правильну відповідь, отримує бонус-фішку від учителя.

Учитель: Отже, ми сьогодні розв’язуємо задачі із сірниками. Але не забуваємо правило, що необережне поводження із сірниками може стати причиною пожежі.
3. Розв’язування задач

Робота на уроці відбувається у парах. Пара, яка першою розв’язала задачу, отримує два бонуси, а пари, які виконали завдання вірно і вклалися у визначений час – один бонус.

На розв’язання кожного завдання учитель відводить не більше однієї хвилини.

1. Як зробити з двох сірників десять, не ламаючи їх?



Відповідь: Скласти з них римське число Х.

2. Чи можна з трьох сірників зробити шість, не ламаючи їх?



Відповідь: Так, необхідно з них скласти римське число VІ.

3. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VІ + ІV = ХІІ.



Відповідь: VІІ + V = ХІІ.

4. Чи можна з чотирьох сірників зробити сім, не ламаючи їх?



Відповідь: Так, необхідно з них скласти римське число VІІ.

5. Як з 8 сірників зробити три?



Відповідь: Скласти з них слово «три».

6. Візьміть 12 сірників і викладіть з них таку «рівність»: VІ – ІV = ІХ. Рівність, як бачимо, неправильна, бо 6 - 4 не дорівнює 9. Перекладіть один сірник так, щоб утворилась правильна рівність.



Відповідь: Можливі два варіанти: V + ІV = ІХ або VІ + ІV = Х.

7. Як з 13 цілих сірників, кожний з яких має довжину 5 см, покладених один біля одного, скласти метр?



Відповідь: Скласти слово «метр».

8. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: Х - ІХ = VІ.



Відповідь: ХІ – ІХ = ІІ.

9. Додати до чотирьох сірників п’ять так, щоб утворилося сто. Спробуйте знайти два розв’язки.



Відповідь: Скласти із сірників слово «сто», а також можна скласти число 100.

10. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VІІІ + ІV = ХVІІ.



Відповідь: VІІІ + ІХ = ХVІІ.

11. З 9 сірників скласти 6 квадратів (можна накладати один сірник впоперек іншого).



Відповідь:















12. З 12 сірників викладено 4 однакових квадратів, як на малюнку, при цьому утворився ще один додатковий квадрат (великий). Необхідно прибрати 2 сірники (решту не займати), щоб утворилося два нерівних квадрати.

























Відповідь:

13. З 10 сірників викласти 3 квадрати.



Відповідь:













14. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: Х + Х = І.



Відповідь: ХІ – Х = І.

15.У цих рівностях, складених із сірників, допущено помилки:

ХІІІ = VII – VI VII = V – I XI + V = V

Переклади у кожній з рівностей тільки по одному сірнику так, щоб усі рівності стали правильними.



(XIII –VII = VI; VI = V + I; XI – V = VI)

16. На цих терезах, складених з 9 сірників, потрібно перекласти 5 сірників так, щоб терези виявилися в рівновазі.




17. В зірці, зображеній на малюнку, перекладіть 6 сірників так, щоб отримати 3 рівних і однаково розміщених чотирикутники.


18. З 16 сірників складено 4 квадрати. Як з тих же 16 сірників скласти 5 таких квадратів.

19. Перекладіть 6 сірників так, щоб отримати 6 рівних симетрично розміщених чотирикутників.




20. У фігурі заберіть 5 сірників так, щоб залишилось 5 рівних трикутників.



21. Перекладіть у цієї 12-кінцевої зірки 4 сірники так, щоб отримати 4-кінечний георгіївський хрес





4. Підсумки уроку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка