Розв’язування вправ на всі дії з дробами



Скачати 55.97 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір55.97 Kb.
Тема уроку: Розв’язування вправ на всі дії з дробами

Мета уроку:

  • удосконалювати вміння і навички виконання дій з дробами;

  • розвивати логічне мислення, пошукову і пізнавальну активність учнів;

  • виховувати національну свідомість, викликати бажання дізнатися більше про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка.

Тип уроку: урок – вдосконалення знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: алфавіт, мультимедійний проектор, висловлювання видатних діячів про Кобзаря та математику.
Знання збираються по краплині,

як вода в долині (Прислів’я).

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)

Учитель: Урок сьогодні незвичайний. Його мета – удосконалювати вміння і навички виконання дій з дробами. Але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи і дізнаючись нове про життя і творчість великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка (слайд 2).

Відомо, що він цікавився півднем України, землями, які відігравали значну роль в історії нашого народу. Ми поговоримо про Шевченка і Миколаївщину.

Учень: Є припущення, що малий Тарас міг побувати на півдні України разом з батьком-чумаком. З XVIII чумакування як торговий промисел сіллю стало одним із найважливіших позаземельних занять сільського населення (слайд 3). Для перевезення використовували запряжені волами сірої української породи важкі вози – мажі. Про чумацькі подорожі Т.Шевченко згадав у повісті, назву якої ми дізнаємось, розв’язавши приклад.
ІІ. Повторення і закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Хто швидше?» (слайд 4)

Проектуються приклади, у кожного учня алфавіт, на дошці – табличка з восьми клітинок. Учні по черзі записують відповідь кожного завдання, кожне число відповідає номеру букви алфавіту.

1) 5·3 = (18)

2)  + : 2= (1)

3) 1:  = (14)

4) 7 · 3 - 4 = (17)

5) 1:  = (11)

6) 39 - 1:  = (28)

7) 32 + 2:  = (15)

8) 1 ·  = (1)



Відповідь: «Наймичка» (слайд 5).

Учитель: Із населених пунктів Миколаївщини Шевченко у своїх творах згадує Миколаїв, Вознесенськ, Очаків. Місто Миколаїв, сьогоднішній обласний центр, в той час був відомий як центр військового суднобудування на півдні Російської імперії. Тричі це місто згадано в російськомовній повісті, назву якої зашифровано в наступних прикладах.

Робота в групах(слайд 6)

1) 13 · 2 - 1 = (26)

2) 4 · 5 = (24)

3) 3 · 1 + 1 = (6)

4) 10% від 190 (19)

5) 23+1= (9)

6) 3 · 6  - 5= (18)

7) 6  · 2 - 2 = (11)

8) НСД (45; 30) (15).

Відповідь: «Художник» (слайд 7).

Учениця: Цікаво, що в поетичних творах, а саме в «Москалевій криниці», Т.Шевченко двічі згадав місто Очаків, розташоване на березі Дніпро-Бузького лиману, біля його виходу в Чорне море. Як уточнює у поемі Т.Шевченко, у рік остаточного взяття Очакова була дуже морозна зима. За мужність і хоробрість при штурмі фортеці війську вірних козаків було присвоєно назву «Чорноморського козацького війська». Наші предки помирали і ставали каліками заради чужої слави. Взяття Очакова стало початком чергової російської воєнної кампанії в Північному Надчорномор’ї. Г.Потьомкін (слайд 8), відзначаючи її важливість, назвав на честь взяття Очакова О.Суворовим в день Святого Миколая нову верф на Інгулі і населення біля неї – Миколаїв.

Учитель: Впоравшись з наступним завданням, ви дізнаєтесь назву поезії, яка посідає перше місце в українській літературі за своїми перекладами на інші мови.

Проектуються завдання (слайд 9).

1) Обчислити 5% від 200 (10)

2) Розв’яжіть рівняння: 2 + у = 3 (1)

3) Знайти число,  якого дорівнює 25 (20)

4) У саду росте 76 дерев, 0,25 з них – горіхи. Скільки горіхів росте в саду? (19)

5) Обчислити: 10 - 3:  (3)

6) Розв’язати рівняння:  · х= 1 (12)

7) Обчислити: 16,5: 12 + 21 (23).



Учитель: Ви правильно вгадали назву поезії «Заповіт» (слайд 10).

Наступне завдання – це приклад на всі дії зі звичайними і десятковими дробами (слайд11):



 + 5 ·  + 15

Відповідь: 47.

Учитель: З чим у біографії поета пов’язане це число? (Шевченко прожив 47 років).

Учениця: (слайд 12) Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був у засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13 років – на волі.

Задача

Порахувати, який відсоток свого життя Т.Г.Шевченко провів на волі.



(У засланні – 21%, у кріпацтві – 51%, на волі – 28%)(слайд 13).

ІІІ. Підсумок уроку

Учитель: Сьогодні ми з вами повторили, удосконалили вміння і навички виконання дій з дробами.

Чи швидко минув час уроку?

Що найбільше запам’яталося на уроці?

Візьміть свої смайлики і розмістіть їх навпроти тієї оцінки, яку ви самі собі зможете поставити (слайд 14).

Урок завершується напередодні відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Тарас Григорович Шевченко – видатний поет, пророк і геній нашого народу, гордість і слава України. Його поезія – це вічна криниця, з якої кожне нове покоління черпає життєву мудрість, любов до матері й Батьківщини, зневагу і презирство до носіїв неправди і неволі.

На мою думку, ми з вами досягли мети, яку перед собою ставили. Що допомогло нам досягти успіху, щоб узяти це за рецепт на інші уроки, у повсякденне життя?

Візьміть свій розум та думку бачити хороше – і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита. Дякую за підготовку і проведення уроку, за роботу на ньому.
IV. Домашнє завдання (слайд 15)


  • повторити §21-22

  • розв’язати №822, №823

  • додатково розв’язати №826.


Додаток 1

Алфавіт

А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Ш Щ Ь Ю Я

29 30 31 32 33

Додаток 2

Висловлювання видатних діячів про математику:

Математика – гімнастика розуму.

О.В.Суворов

Художникам, що створюють картини, також, хоч і меншою мірою, допомагає математика.

В.М.Глушков

Висловлювання про Кобзаря:

Щедро тебе, Тарасу Григоровичу, обдарував Бог: ти і поет, і живописець, і скульптор та ще, виявляється і актор... Шкода, мій голубе, одного: що не обдарував Він тебе щастям.

А.Маєвський

Він був сином мужика і став володарем в царстві Духа.



І.Франко


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка