Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Про Т. Г. Шевченка і його творчість на уроках математики



Скачати 68.52 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір68.52 Kb.
img023.jpg

Пасічник Людмила Петрівна

вчитель математики, вища категорія

НВК «Гармонія» м.Дніпродзержинськ

Тема : Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами.Про Т. Г. Шевченка і його творчість на уроках математики.

Мета : виробляти вміння і навички розв’язування вправ на всі дії з дробами; повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т.Г.Шевченка;удосконалювати навички виразного читання,зв’язного мовлення ,розвивати логічне мислення,творчі здібності учнів;викликати інтерес до вивчення предметів, зацікавленість;на прикладі життя і творчості Т.Г.Шевченка виховувати учнів громадянами своєї країни.

Тип уроку: урок закріплення знань ,умінь і навичок

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка,український рушник, хронологічна таблиця, різноманітний

роздатковий матеріал.

1. Оголошення теми і мети уроку

Учитель: тема нашого сьогоднішнього уроку

(Про Т.Г.Шевченка та його творчість на уроках

математики).Ми будемо вдосконалювати вміння та

навички виконання дій з дробами.Але урок з мате-

матики у вас сьогодні буде незвичайним,бо усі ма-

тематичні дії ви будете виконувати,повторюючи і

закріплюючи відомості про життя та творчість вели-

кого українського письменника Т.Г.Шевченка.

В 2014 році йому було би 200 років.

2.Повторення та закріплення знань, умінь та навичок

Спочатку нагадаємо основні факти з життя та твор-

чості Т.Г.Шевченка. Тарас Григорович був не лише

творцем геніального” Кобзаря”,тобто поетом,

d:\ученики\dsc01264.jpg

прозаїком,художником,мислителем,який

залишив велику спадщину – понад тисячу творів.

Літературна спадщина Шевченка є” Кобзар”,”Назар

Стодоля”,балади “ Катерина”, “Гайдамаки”, поеми “Сон”,Наймичка,поезії” Думи мої”, “Заповіт” та багато інших.

А зараз ви розв’яжите деякі вправи, відповіді на які

будуть пов’язані з життям та творчістю Шевченка.

БІОГРАФІЧНА МОЗАІКА

9 березня 1814 року народився в селі Моринцях

на Черкащині в родині селянина-кріпака

1831р.-переїхав з паном до Петербурга,де навчався в майстра-живописця Василя Ширяєва

1838р.-Т.Шевченка викуплено з кріпацтва

1840р.-вийшла перша збірка поезій”Кобзар”

1843-1845рр.-у складі археологічної комісії Шевченко

відвідує Україну

1845р.-ввійшов до таємничої політичної організації

Кирило-Мефодїєвського товариства

1847р.-арешт

1847-1857рр.-засланий солдатом до Орської фортеці,

а згодом- в Оренбург

1858р.-повернення до Петербурга

1859р.-подорож в Україну

1860р.-одержав звання академіка-гравера

10 березня 1861р.-помер Т.Г.Шевченко в Петербурзі

22травня1861р.-перепоховано у Каневі на Чернечій горі

Задача. Скільки років було Шевченку, коли вийшла

його збірка поезій,яка поклала початок новому періоду в історії української літератури, якщо

3/13 цього числа дорівнює 6 ?(26 років)



d:\ученики\dsc01271.jpg

Учитель:То як називається ця збірка поезії ? (Кобзар)

ЦІКАВО ЗНАТИ:

Тарас Шевченко із 47 років життя

---- років був на засланні,

---- років кріпаком,

-----років на волі

1.ВИКОНАЙТИ ДІЇ

(1:1/20).(77/8- 3,8): 23/80-30 (10)

d:\ученики\dsc01278.jpg

2.ЗНАЙДІТЬ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ

X+11/2 .21/3 ,якщо x=20,5 (24)

d:\ученики\dsc01288.jpg

3.РОЗВ’ЯЖІТЬ РІВНЯННЯ

(x-8) 2/5=2 (13) d:\ученики\dsc01289.jpg

Задача.Потяг проходить відстань між двома містами за 6 годин зі швидкістю 68км/год. Скільки часу треба

велосипедисту,щоб проїхати 1/8 цієї відстані зі швидкістю 17км/год. ? (3години)

d:\ученики\dsc01295.jpg

Учитель:Але це була не просто задача,у відповіді ви одержали число 3, яке відповідає кількості букв у назві вірша,який ви вивчали.Який же це вірш ?(“Сон”)

Вірш” Сон “читає АЛЕКСАНДРОВА НАДІЯ

d:\ученики\dsc01303.jpg

“ СОН “

На панщині пшеницю жала

Втомилася ; не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина годувать

Воно сповитеє кричало

У холодочку за снопом.

Розповила, нагодувала,

Попестила; і ніби сном,

Над сином сидя, задрімала.

І сниться ій той син Іван

І уродливий, і багатий

Не одинокий, а жонатий

На вольній , бачиться,бо й сам

Уже не панський, а на волі;

Та на своїм веселім полі

Свою-таки пшеницю жнуть,

А діточки обід несуть.

І усміхнулася небога,

Проснулася --нема нічого…

На сина глянула, взяла

Його тихенько сповила

Та,щоб дожать до ланового

Ще копу дожинать пішла.

Учитель:А зараз ми проведемо гру” Хто швидше”

На дошці табличка із семи клітинок і відповідно сім завдань з математики; відповідь кожного завдання,яке виконуєте тільки по черзі,відповідає номеру алфавіту, який ви отримали.

Гра “ Хто швидше”

1.Вік батька дорівнює 34/5 віку сина.Батькові 38 років.Скільки років сину ? (10років)

2.Розв’яжіть рівняння 11/3 + y= 2 1/3(1)

3.Знайдіть число,якщо2/5 його дорівнює 8 (20)

4.У книжці 76 сторінок.Хлопчик прочитав0,25 частини

книги.Скільки сторінок він прочитав ? (19)

5.Знайдіть значення виразу: 8,4: 2 1/3-3/5 ( 3)

6.Яке число обернене до числа1/12 ? (12)

7.Обчислити 1/3 від числа 69 (23)



d:\ученики\dsc01318.jpg

Діти одержують алфавіт і відгадують назву вірша “Заповіт”

Учитель:Ви правильно відгадали назву вірша,а

Тепер прослухаємо цей вірш (читає Бичко В)



d:\ученики\dsc01329.jpg

“ ЗАПОВІТ “

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій

Щоб лани широкополі

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу… отойді я

І лани і гори—

Все покину, і полину

До самого Бога

Молитися… а до того

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

Учитель: А зараз ми пограємо в гру “Єрудіт”

Потрібні знавці як математики, так і української літератури. Учні виходять до дошки.



d:\ученики\dsc01339.jpg

Гра” Єрудіт”

1.Хто був порадницею у дитинстві для Тараса?(Катря)

2.Знайди 2|5 від числа 10? (4)

3.Кого з батьків Тарас Григорович втратив першим?

(матір)


4.Знайди число ¾ якого дорівнюють 3? (4)

5.Чого хотів навчитися Тарас у дитинстві? (малювати)

6.Поділи 200 на половину? (400)

7.У якому вірші Шевченко описує красу Дніпра ?(“Над Дніпровою сагою”)

8.Чому дорівнюють півтори третіх від 100 ? (50)

9.Про що мріяв Шевченко ? (Про вільну щасливу Україну)

10.Як треба сказати 2|3+3|5 дорівнює17|15 чи

дорівнюють17|15 ? ( не дорівнює)

3.Підсумок уроку

Учитель підбиває підсумок уроку,цікавлячись у учнів,



d:\ученики\dsc01348.jpg

чи сподобався їм урок



Домашнє завдання:п 7 №1398,1477

-

d:\ученики\dsc01353.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка