Сценарій дитячого ранку посвячення першокласників у читачі



Скачати 61.01 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір61.01 Kb.
«Країна – Казкова, країна – Книжкова»

Сценарій дитячого ранку посвячення першокласників у читачі



Бібліотекар. Добрий день, малятка, любі хлопчики й дівчатка! Ви сьогодні завітали до чарівної країни знань і мудрості, в Книжкове царство – мудре государство. І ми починаємо наше свято з казки.

В невеликому місті жив хлопчик Іванко. Був він дуже і дуже допитливим. Все його цікавило, все він хотів знати. Чому іде дощ? Чому буває вітер? Чому на деревах листя зелене?

Про це він запитував у своєї мами. Мама як могла відповідала Та одного разу вона сказала Іванкові: «Є у нашому місті чудовий будинок і живуть у ньому мудрі чарівники, які дадуть відповіді на всі твої «чому?». Захочеш, вони поведуть тебе в далекі мандри, в інші світи, разом із ними ти зможеш побувати на всіх планетах, а хочеш – опустишся на дно океану, вони розкриють перед тобою чарівний світ природи, знають вони і казок багато, А звуть цих добрих чарівників – книги. Ось завтра ми і підемо до них у гості».

Іванко аж затанцював від радощів. Йому дуже захотілось познайомитись з чарівниками. Всю ніч йому снились чудові чарівники, які літали над ним і розповідали дивні історії.

Наступного дня Іванко з мамою пішли в гості до чарівників. Ось вони підійшли до невеликого двоповерхового будинку.


  • Це і є царство чарівників, що називається «Книжкове царство – мудре государство», сказала мама.

  • Біб-лі-о-те-ка, - по складах прочитав Іванко слова на вивісці і одразу запитав: «А що означає слово «бібліотека»?

  • Слово «бібліотека» складається з двох слів, - відповіла мама,

  • «бібліо» - книга, «тека» - сховище, а разом «сховище для книг. Проте, книги тут не тільки зберігають, а й видають додому.

  • А мені дадуть книгу? – запитав Іванко.

  • Дадуть, якщо у тебе є папка, щоб у неї покласти книги,

  • А навіщо мені папка, я можу нести їх в руках?

  • А якщо дощ або сніг? Від цього книга зіпсується і не зможе ніколи розповісти цікаву історію.

Вони зайшли в приміщення, Тут стояло безліч книг, Були тут маленькі книги і великі. Всі вони були з чудовими яскравими малюнками. Іванко вибрав собі найкращу і хотів піти з бібліотеки, але його зупинила бібліотекар і сказала, що Царство книги має свої закони і правила.

Дівчата:

Перший закон Царства книги. Не поспішай, дотримуйся тиші, шум заважає зосередитись тим, хто працює в бібліотеці.

Другий закон. Кожна книга, що «виходить» за межі свого царства, тобто за двері бібліотеки, записується в читацький формуляр, щоб вона сама і її друзі не забули, що додому треба повертатися.

Третій закон. Користуватися бібліотечною книгою треба дуже бережно.

Четвертий закон., яку вибрану Книгу треба читати дуже уважно.

Пятий закон. Не брати додому книги з фонду читального залу – енциклопедії, довідники.

Шостий закон. Не можна затримувати книгу більше визначеного терміну – 15 днів, треба вчасно повертати книжки до бібліотеки.

Так Іванко став читачем Книжкового царства – мудрого государства.

Ось сьогодні і ви, діти, станете читачами нашого бібліотечного царства. Але перш ніж стати читачами, ви повинні пройти перевірку. З вами поспілкуються Знайко і Незнайко.

(З’являються Знайко і Незнайко).



Незнайко. Зачекай Знайко! Куди це ти так поспішаєш?

Знайко. Я іду в бібліотеку.

Незнайко. Куди? Куди? В білібілітеку?

Знайко. Не в білібілітеку, а в бібліотеку.

Незнайко А! Знаю, ти ідеш в білу аптеку!

Знайко. Запам’ятай , Незнайку, в біб-лі-о-те-ку!

Незнайко. А що воно за дивне слово таке біб-лі-о-те-ка?

Знайко. А ти запитай у дітей.

Незнайко. Любі дітки,скажіть мені,що означає слово «бібліотека»?

(Відповіді дітей)

Незнайко. О,тепер я знаю. Бібліотека – це місце, де ховають книги .Закопують їх у землю, щоб ніхто не знайшов, ще й соломкою притрушують.

Знайко. Та ні, Незнайку, книг ніхто не закопує, їх зберігають на спеціальних полицях, що називаються стелажами. І книги тут не тільки зберігають, а й видають дітям, щоб читали.

Незнайко. А навіщо їх читати?

Знайко. Ати запитай у дітей.

Незнайко. Дітки ,мені соромно, але ще раз підкажіть: навіщо треба читати книги?

(Відповіді дітей)

Знайко. Зрозумів тепер, Незнайку?

Незнайко. Ой, зрозумів, ще й як зрозумів. Я тепер ніколи не розлучатимусь з книгою. Куди б не пішов, завжди буду брати з собою,читатиму і в автобусі, і в тролейбусі, і коли буду обідати, снідати, а на ніч кластиму під подушку. Ох і розумним я буду!

Знайко. Та ти що, Незнайко, серйозно це говориш?

Незнайко. Серйозно! А ще я можу битися нею з хлопцями, кататися на ній з гірки, нею можна і в футбол пограти.

Знайко. Ох, Незнайко, хіба можна таке робити!

Незнайко. А чому не можна, всі так роблять. Правда ж, діти?

Читці.

  1. У Петренка Міші

Книги - найбрудніші.

Всі вони патлаті,

Порвані, горбаті.

Ну, немає в них лиця.

Без початку, без кінця

Палітурки, як ганчірки

Ті книжки ридають гірко.


  1. Бивсь Мишко із хлопчаками,

Він розмахував руками,

Дав Сашку по голові –

Замість книжки стало дві.


  1. Гірко Гоголь всім жалівся:

Чепурун він був колись.

Хто б тепер його впізнав?

Нечепурою він став.

4. Бідоласі Робінзону шкіру

зідрано з картону,

Намальовано гарбуз.

5. А в граматиці пом’ятій

На сторінці сорок п’ятій

Виріс раптом сажотрус.

6. В географії Петрова

Намальована корова

І написано: «Сія

Географія моя.

Хто цю книжку візьме стиха

Той зазнає горя й лиха.»

Знайко. Діти, можна так поводитись з книгою?

(Діти відповідають, що вони так не роблять)



Знайко. А як же треба поводитись з книгою? (Відповіді дітей)

Незнайко. Тепер я зрозумів, І тепер я буду берегти книгу. Братиму її чистими руками, обгортатиму в чистий папір. Я навіть про книгу вірш склав. Ось послухайте:

У Знайка під подушкою лежить книжка з пампушкою.

Правда ж здорово!

Знайко. Здорово та не дуже. Давай краще, Незнайку, дітей послухаємо. Вони, напевне, знають кращі вірші ніж ти.

(Діти читають вірші).

Незнайко. Ого! Скільки віршів вони знають. Розумні дуже, все знають. Але ми вас ще перевіримо. Ось загадаємо загадки: подивимось, чи зумієте відгадати.

(По черзі загадують загадки про книги, діти відгадують).



Незнайко. Треба ж. Відгадали всі. Але, що там загадки. Ось мені принесли якісь чудернацькі телеграми. Навіть я не можу відгадати. Куди там дітям. Хтось хоче побувати у нас на святі. А хто?

Відгадайте.



  1. На свято не зможу прибути, розбила золоте яйце. (Курочка ряба)

  2. Врятуйте мене від лиски,яка занесла мене за зелені ліси,за жовтії піски,за бистрії води,за високі гори. (Котик і Півник)

  3. Хочу на свято,але сиджу на дереві, бо злякався Кабана, скочив на гілку, на якій сидить Ведмідь, а під деревом лежить Вовк.(Цап та Баран)

(Діти відгадують).

Незнайко. Скажи, Знайку, звідки діти все це знають?

Знайко. Бо дуже багато читають. Знаєш такі прислів’я: «Хто багато читає, той багато знає», «З книгою жити - з добром дружити». Знаєш прислів’я про книгу?

Незнайко. Ні! А я зараз запитаю у дітей. Діти ,розкажіть прислів’я про книги.

(Відповіді дітей).

Незнайко. Ну,тепер я запишуся до бібліотеки,щоб теж усе знати. Пішли, Знайку, допоможеш мені вибрати книгу. До побачення,діти! (Виходять).

Бібліотекар. Любі діти! Книгарія – країна є така, до неї не потрапиш просто так.

Дівчата.

І. Спочатку навчися читати,

Тоді й до нас ти зможеш завітати.

Країна наша - чарівна,

Багато знань дає вона.

Як книжку якусь прочитаєш –

Наскільки більше ти вже знаєш!

2. Цікаво й весело у нас:

Гостей приймаємо весь час,

Але щоб книжечки читати –

Не можна їх нам ображати.

3. Сторінки загинать не слід,

На книжку ставити обід,

І ручок в неї не кладіть,

Ви краще книгу обгорніть –

Прослужить довше вам вона

Та усім іншим дітлахам.


  1. Як раптом книга розірветься,

То вам підклеїть доведеться.

Цього так, діти, не лишайте, -

Книжкам в біді допомагайте!


  1. Як бачите, ці правила прості,

Засвоїли їх добре всі,

Тоді в Книгарію ви завітайте,



І всі книжки тут прочитайте.

Бібліотекар. Ось,діти,ви й пройшли перевірку і тепер станете читачами нашого Книжкового царства-мудрого государства. З чим вас і вітаємо!

(Лунає пісня про книгу «Країна Читалія»,муз .Я. Дубравіна,слова В. Суслова).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка