Сценарій дитячого ранку Школа двері



Скачати 117.16 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір117.16 Kb.
Сценарій

дитячого ранку

«Школа двері відчиняє» до дня знань

в Білоколодязькій селищній дитячій бібліотеці

den_znan_sv_big1 вересня традиційно вважається Днем

знань. На календарі цей день не позначається червоним кольором, але це велике свято, свято, що стукає в кожні двері. Воно справжнє, всенародне, сповнене мудрості, доброти і людяності. Учні й вчителі, батьки й рідні, першокласники й випускники — всі вони герої цього свята. А об'єднує їх шлях, що веде до школи.
          Здрастуй, школо!
          Здрастуй, школо!
          Ширше двері відчиняй!
          Ми прийшли до тебе вчитись,
          Нас скоріше ти приймай!

Офіційно День знань був затверджений Верховною радою СРСР 1 вересня 1984 року. З того часу кожен рік у цей день в кожному навчальному закладі проходять урочисті заходи.
«Знання — сила!» — ці слова приписують Юлію Цезарю. Але свого часу не всі люди мали змогу отримувати знання. Наприклад, у Давній Греції до школи могли ходити тільки сини з родин вільних громадян, а дітей рабів до школи навіть не приймали. А в Київській Русі, за свідченням Михайла Грушевського, освіта набувалася чи то в колективних школах, чи то від поодиноких учителів, причому переважна більшість прагнучих освіти шукала тільки самої письменності — навчання читати. Ще на початку ХХ століття 70% населення Землі було зовсім або частково неграмотним.
Сучасні діти мають чудову нагоду отримувати знання в самих різноманітних учбових закладах незалежно від статі й соціального становища родини. Про знання можна казати багато, але хочеться скористатися висловлюваннями мудрих людей, які варто взяти до уваги на все життя.
     Знання — це сила, а сила — це знання.
     Знання це скарб, а вміння вчитись — ключ до нього.
     Знання тільки тоді знання, коли воно набуте зусиллями думки, а не пам'яттю.
     Найприродніше прагнення — це прагнення знання.
     Потрібно багато вчитися, щоб знати хоч трішки.
     Доводити людині необхідність знань — це все одно, що переконувати її у корисності зору.
     Сам час постійно вимагає: не хочеш відстати від життя — учись!





Сценарій до Дня Знань «Весела наука»

Давайте сміятися,


Давайте дружити,
Давайте вчитися
І весело жити!

Бібліотекар

Так, літо пролетіло, всі ви відпочили. Цікаво, чи все ви пам’ятаєте, чи нічого не забули? Ось зараз ми це і перевіримо.

Ребуси.
Серед слів знайдіть ті предмети, які потрібні в школі:
МРАНЕНЦС ранець
ИОТЗШ зошит
НЕАПЛ пенал
УРАКЧ ручка
Бібліотекар.
Молодці! А зараз … Загадки
1) Чотири крила, а не метелик. Крилами махає, а ні з місця. Що це? (Вітряк).
2) Має чотири зуба. Щодня з’являється за столом, а нічого не їсть. Що це? (Вилка).
3) Що стає легше, коли його надувають? (Повітряна кулька).
4) Що стає вище, коли сідає? (Собака).
5) Один сторож, багато гілок. Всі по світлиці гуляють,сміття підбирають. (Віник).
6) Працювати прийметься одна – інша їй негайно допоможе.
І навіть помитися одна без допомоги іншої не зможе. (Руки).

Завдання.
Чия команда знає більше віршів Т.Г.Шевченка і вміє їх виразно розповідати?

(Діти читають уривки з віршів Т.Г.Шевченка, після чого підводяться підсумки гри. Переможці нагороджуються призами).

Бібліотекар: А щоб навчатися було веселіше просто зараз ми почнемо з нотки хорошого настрою. Для цього ми з вами зараз почитаємо гуморески.

Виходять читачі. Читають гуморески Павла Глазового.

 Текст гуморесок:


«Табель»

автор: Павло Глазовий

Питається сина батько Опанас:

- Ну так де ж твій табель за дев’ятий клас?

- На деньок у мене попросив Марат.

- А чого це раптом?

- Каже, напрокат.

Учиться він класно, на “чотири” й “п’ять”.

Хоче моїм табелем предків полякать.

 «Однокашник»

автор: Павло Глазовий

- Хто там, синку, в двері стукав?

- Та якийсь дідок,

Зовсім лисий, у куфайці, у руках ціпок.

Він говорить, що приїхав із села до нас,

Що колись ходив з тобою у четвертий клас.

- Йди скажи: немає татка.  То якесь брехло.

У четвертім нашім класі лисих не було.

 «Мученик науки»

автор: Павло Глазовий

Повернувся першокласник із занять додому.

Ніс в чорнилі, мов мазнули квачиком по ньому.

- Що з тобою, мій синочку? – засміялась мати. -

Та невже ти в школі носом учишся писати?

- Смійся, смійся, – каже хлопчик. – Зараз ти заплачеш,

Коли двійку у моєму зошиті побачиш.

 

«Інтелігентна розмова»

автор: Павло Глазовий

Як це добре, громадяни,Мати грамотних дітей!

- Яких знаєш писателів? -Пита сина Ялисей.

- Пушкін.

- Далі.

- Гоголь.

- Далі.

- Горький, Мамін-Сибіряк.

- Далі, синку.

- Достоєвський.

Лев Толстой, Гюго, Бальзак. -

Ялисей зрадів: – Прекрасно! -Ось ми й вияснили так,

Що на вулиці Толстого я в пивній забув піджак.

“Чудний школяр”

автор: Павло Глазовий

Двох онуків дід старий посадив на руки

Та й розказує казки.Слухають онуки.

Раптом меншенький спитав:

- А скажіть, дідусю,Ви ходили в перший клас?

- Та ходив, Павлусю.

- От був номер! – малюки сміхом залилися, -

Як до школи ви прийшли з бородою й лисі.

 

“В кого батько розумніший”

автор: Павло Глазовий

Сперечаються хлоп’ята, жваві дошкільнята.

- А наш татко розумніший за вашого татка!

- Чого ж це він розумніший?

- Того, що наш татко

Грошей вашому позичив отако багато.

- Не хвалися, бо розуму в нашого хватає.

Він як гроші позичає, то не повертає.

 Конкурс «Смачний камінь науки»


 Бібліотекар: Ну що ж, перед тим, як іти до школи, щоб гризти граніт науки, пропоную потренуватися! Наука у нас смачна та корисна як яблука! Ось в мене є три (хоч десять) яблука на мотузках. Я прошу трьох учасників та трьохмоїх помічників вийти до мене (виходять, оплески). Отже, мої помічники, візьміть в руки яблучка на мотузках. Та тримаєте їх на витягнутій руці. А ви, шановні учасники, зараз будете намагатися вкусити кожен своє яблуко без допомоги рук. Отже, всі станьте на місця, приготуйтеся. Ну ж бо – хто з вас вкусить смачний плід науки гризти першим? Починайте! (проходить конкурс)

Всі кричать, підтримуючи дітей. Конкурс закінчується тоді, коли хтось першим відкушує яблуко.

 Бібліотекар: В нас є переможець (переможниця)! Ну як смачна наука? (відповідь) Прошу всіх діток, хто брав участь в конкурсі взяти яблучка із собою, та посмакувати наукою вже в більш спокійній обстановці. Прошу, повертайтеся на свої місця.

Бібліотекар. Любі діти, шановні гості, закінчується серпень місяць. А які свята відзначаємо ми з вами у цьому місяці? (відповіді дітей) Правильно -23 серпня -День українського прапора, а 24 серпня – День незалежності України. Діти,а якого кольору наш прапор? Правильно , жовтоблакитний. Читається вірш

Наш прапор.

Небеса блакитні

Сяють з глибини

А пшеничні й житні

Мерехтять лани.

Прапор наш, як літо,

В сонці майорить –

По долині – жито,

По горі – блакить.

А зараз гра-вікторина «В нашім серці Україна». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції. Вірш про Україну.

Учень. Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у рідному краї.

І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна –

Дорога нам усім Україна!



Бібліотекар. Продемонструють свої знання, вміння, кмітливість у грі-вікторині . Привітаємо учасників вікторини, а оцінювати вашу гру буде журі. (представлення членів журі)

«Ну, постривай!»

Бібліотекар. Перший наш конкурс – продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати номери завдань. Серед номерів є і «щасливий випадок», який дає команді додатковий бал.

Завдання.

1.Хліб, сіль їж, а….(правду ріж)

2.Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)

3.Друга легше знайти, ніж…(зберегти)

4.Ранні пташки росу п’ють …(а пізні сльози лють)

5.Заліз кіт на сало і …(кричить мало)

6.Праця годує а…(лінь марнує)

7.Гостре словечко …(коле сердечко)

8.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі)

Слово журі

Музична пауза.

Бібліотекар. Пісня, як душа народу, завжди з ним – і в горі, і в радості. Сьогодні у нас свято, тож заспіваймо веселих пісень. Звучать українські, чарівні, мелодійні пісні.
«Крученики»

Ведучій. А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.

1.Бурі бобри брід перебрели, забули бобри забрати торби.

2.От Кіндрат, так Кіндрат, зуб зламав об мармелад.

3.Хитру сороку спіймати морока,а на сорок сорок – сорок морок.

4.Рак рачкує до крамниці,щоб купити рукавиці

Проговори без ошибок

Шла Саша по шоссе и сосала сушку.
Карл у Кларыукралкораллы, а Клара у Карла украла кларнет.
Кораблилавировали, лавировали, да не вылавировали.
Рапортовал, данедорапортовал, а сталдорапортовывать — зарапортовался.

Слово журі.

«Ти мені, я тобі»

Бібліотекар. А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок.

(Члени команд по черзі загадують загадки один одному).

Слово журі.

Ведучій. Про українців кажуть, що це народ мужній, сильний, працелюбний, співучий, жартівливий. Пожартуємо і ми

 «Смійтеся на здоров'я»



1. Скільки яєць можна з'їсти натщесерце?(Одне, останні не натщесерце)

2. На яке дерево сідає ворона в дощ?(На мокре)

3. Скільки хвилин треба варити круте яйце: дві, три, п'ять?
(Його варити не треба, воно вже зварене)

4. Де вода стоїть стовпом?(В стакані)

5. Що діється з червоною шовковою хусткою, якщо її опустити на 5 хвилин на дно моря?(Буде мокрою)

6. Якою хворобою на суші ніхто не хворіє?(Морською)

7. Що у людини під ногами, коли вона йде по мосту?(Підошва)

8. По чому часто ходять і ніколи не їздять?(По сходах)

9. Як далеко в ліс може забігти заєць?(До середини лісу, далі він вже вибігає з лісу)

10. Що станеться з вороною через три роки?(Їй ітиме четвертий рік)

11. Під яким деревом ховається заєць під час дощу?(Під мокрим)

12. Семеро братів мають по сестрі. Скільки всього сестер?(Одна)

13. Якщо кішка залізла на дерево, а тепер хоче спуститися по гладенькому стовбуру, як вона буде спускатися: головою вниз чи хвостом вперед?


(Хвостом уперед, інакше вона не утримається)

14. Хто над нами догори ногами?(Муха)

15. На що схожа половина яблука?(На іншу половину)

16. Можна в решеті принести воду?(Можна тоді, коли вона замерзне)

17. Летіло три страуси. Мисливець одного вбив. Скільки страусів залишилося?(Страуси не літають)

18. Що знаходиться між містом І селом?(Літера «І»)

19. Що можна побачити із закритими очима?(Сон)

20. Коли чорній кішці легше всього зайти в дім?(Коли двері відкриті)

 Бібліотекар. Молодці! Ви дійсно веселі і винахідливі діти. А зараз - новий конкурс “Допитлик і любознатик”. У всі часи гострий розум, винахідливість допомагали дуже багатьом людям. Зараз перевіримо вашу кмітливість (хто перший)

 

1.Коли курочка Ряба стоїть на одній нозі, важить 2 кг. Скільки буде важити курочка Ряба, якщо вона буде стояти на двох ногах? (Також 2 кг.)



 

2.Подарувала Баба Яга на день народження Змієві Гориничу плеєр, він зрадів подарунку, але через декілька хвилин був вже не радий - у плеєра виявилося більше слухачів, ніж навушників. На скільки більше слухачів? (На два слухачі, так як у нього три голови).

 

3.У баби Яги 1 ніс, 2-є очей, 20 пальців. А чого ще 20 ? (нігтів).



 

4.Еллі уважно подивилася на Тотошку і побачила, що у нього 2 праві лапи, дві ліві лапи, 2 передні лапи, 2 задні лапи. Скільки лап у Тотошки нарахувала Еллі ? (4 лапи)

 

7.Назвіть прислів’я і приказки, в яких зустрічаються числівники (наприклад сім) (хто більше). Думати - 1 хв. (написати на листку). (Семеро на одного не чекають. Сім раз відміряй, а один раз відріж. Сім п’ятниць на тиждень.)



 

8.Як перерахувати 5 днів тижня, не називаючи при цьому ні чисел, ні назви дня? (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

 

«Чомучка».

Бібліотекар. А зараз команди відгадають кросворд.

Запитання до кросворду.

1.Національгий символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил.

(верба)


3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди.

(калина)


4.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)

5.Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок)

6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

Відповіді кросворду вписуються на полотно.

«Далі, далі, далі»

Ведучій. Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.

Запитання для І команди.

1.Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

2.Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (тризуб)

3.Автор слів гімну України? (П. Чубинський)

4.Назва гімну України (Ще не вмерла Україна)

5.Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6.Як називається основний закон України? (Конституція)

Запитання для ІІ команди.

1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)

2.Які кольори державного прапора України? (синій, жовтий)

3.Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (гімн)

4.назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? (Кобзар)

5.Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)

6.Що означає слово «козак»? (вільна ,незалежна людина)

Слово журі.

Бібліотекар. Підійшла до кінця наша зустріч. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї та традиції символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, нашім ріднім краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

 Встречная эстафета с обручем и скакалкой

Командыстроятсякак на встречнойэстафеты. У направляющегопервойподгруппы — гимнастический обруч, а у направляющеговторойподгруппы — скакалка. По сигналу игрок с обручем устремляется вперед, прыгая через обруч (как через скакалку). Кактолькоигрок с обручем пересечетлиниюстартапротивоположнойколонны, стартуетигроксоскакалкой, которыйпродвигается вперед, прыгая через скакалку. Каждыйучастникпослевыполнениязаданияпередаетинвентарьочередномуигроку в колонне. Так продолжается до тех пор, покаучастники не выполнятзадание и не поменяютсяместами в колоннах. Пробежкизапрещены.

  Эстафета “Кенгуру”



Старокак мир, нодети, которые появились на свет 6-7 лет назад, об этом не знают и будут с удовольствиемпрыгатьдистанцию с шариком, зажатыммеждуколен. На шее у нашего кенгуру должнабытьнебольшаятканевая сумка (карман). В качествекенгуренкаможетбытьлюбаямягкаяигрушка. Прыгаем 5-7 метров, сдаем «кенгуренка в детский сад (мешокили обруч), возвращаемся, передаем шарик и сумку следующему члену команды.


 
 



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка