Сценарій "Посвята в читачі"



Скачати 88.21 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір88.21 Kb.
Сценарій "Посвята в читачі"
Діючи герої: Королева Книга, Буквар, Незнайка, Баба Яга
Бібліотекар: Дорогі діти! Сьогодні у нас «Свято юного читача». Ще зовсім недавно ви ходили в дитячий садок. Тепер ви підросли і вже другий рік є учнями нашої школи. Перед вами одна за одною відкриваються двері в чудову і неосяжну країну Знань. Хорошими учнями ви можете стати лише тоді, коли будете багато читати. З книг ви дізнаєтесь багато цікавого про таємниці природи, про минуле та сучасність нашого народу:

Дружба з книгою – це свято!

Не було б його у нас,

Ми б не знали так багато

Про новий і давній час.
Ведучий: Є книг багато – радісних, печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна - книжка усім начальник,

І звуть її по простому – Буквар

Він нас провів по буквах, як по східцях

Як по життю – по сторінках своїх

І от привів нарешті – подивіться

У мудрий світ чудесних скарбів - книг


Ведучий: Діти, ви пам’ятаєте свого друга Букваря? От і він вас не забув і

прийшов до вас у гості. (заходить Буквар під веселу музику)



Буквар : Я вас навчив читати і писати,

Слово «бабуся» і слово «мати»,

Слова «хлібина», «світ», «дитя»,

«Тато», «учителька», «правда», «знання»

Я залишаюсь навіки з вами

Коли умієш сам читати, -

Не треба мамі докучати,

і до бабусі вже не йти:

«Ну прочитай, мовляв, хоч ти!»

Сестру вмовляти вже не треба,

Щоб почитала щось для тебе

Ані благати, ані прохати,

А можна взяти й прочитати
Ведучий : А чи знаєте ви, мої друзі, що Буквар, як і інші книги, живе в

книжковому королівстві. Їх оберігає і зберігає від проблем і незгод, від всіляких напастей могутня чарівниця - Королева Книга. Бажаєте з нею зустрітися? (Діти відповідають)



Королева Книга: О, як багато вас зійшлось

Сьогодні тут, малята.

Та бачу місця всім знайшлось,

Хоч може тіснувато.

У володіннях книжкових весь час

Мільйони підданих чекають на вас.

Ви зможете пізнати їх з одного мигу,

Як тільки я себе назву: Я - Королева Книга!

Королева Книга: Добрий день, діти!

(Діти вітаються)

Молодці! Вмієте вітатися. Але ж ми з вами живемо в Україні, і більшість з вас навчається в класах з українською мовою навчання.

Давайте спробуємо привітатися, як справжні українці.



(Гра з глядачами)

Як скажу я – «Добрий день!” – ви повторюйте всі разом – „Добрий день”

Давайте спробуємо.

Треба дружньо привітатись – Добрий день !

Дружньо, голосно сказати – Добрий день!

Вліво, вліво поверніться – Добрий день!

Один одному всміхніться - Добрий день !

У долоні поплескайте – Добрий день!

І друг друга привітайте – Добрий день!

Які ж ви молодці!


Королева Книга: Ось ми і зустрілися, мої маленькі, добрі і кмітливі друзі! Я рада вітати вас тут! Сьогодні ви здійсните незабутню подорож у мої володіння, в книжкове царство, познайомитеся з його мешканцями ближче. Але ви повинні знати, що мешканці мого царства розмовляють мовчки.

Адже недарма про книгу написано так:

Бачить – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Кривду соромить,

Правди навчає,

Часом жартує,

Смішки справляє.


Ведучий: Сьогодні на нашому святі ми посвятимо вас у коло СПРАВЖНІХ ЧИТАЧІВ!

Чи готові ви пройти випробування та виконати наші завдання?

(Діти відповідають)

Ну, от і добре.



(Гра з глядачами)

Королева Книга: Дуже багато казкових героїв не змогли прибути до нас на свято, але вони надіслали телеграми.

(Дістає телеграми).

Казкові герої забули поставити свої підписи. Давайте, діти, разом розгадаємо, від кого ж надійшли святкові телеграми.

Королева Книга и Буквар: (читають по черзі)


1. Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці,

Десь загубила черевичка...

(Попелюшка із казки «Попелюшка»)


2. „З’їв семеро козенят, болить живіт”.

(Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”)


3. „Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу”.

(Івасик – Телесик з української народної казки)


4. „Дорогі друзі, мене потрібно рятувати! Павука – злодія зарубати!”

(Муха із казки К.І.Чуковського «Муха – цокотуха»)


5. „Від дідуся я утік, від бабусі втік, а до вас на свято не прибіг”.

(Колобок із народної казки «Колобок»)


6. „Пришліть, будь ласка, краплі.

Ми жабенятами об’їлись і у нас животи розболілись”.

(Чаплі із казки К.І.Чуковського «Телефон»)
7. «На свято не зможу прибути. Розбила золоте яйце».

( Мишка із народної казки «Курка рябенька»)


Королева Книга : Молодці, діти, всі телеграми розгадали.

(За сценою шум і гамір: «Почекайте, почекайте мене!»)

Що там за гамір? Хто це так кричить?

(З'являється Незнайко)


Королева Книга: Здрастуй, Незнайко! Ти прийшов до нас на свято, щоб навчитися читати?
Незнайко : Добрий день, діти! Ви мене впізнали?
Королева Книга : Так, звичайно! Ти – Незнайко, який не вміє читати!


Незнайко : Хто це вигадав про мене:

Не читав Незнайко книг?!

Я читаю їх щоденно,

"Проковтнуть" чимало встиг.

Без затримки, без зупинки.

Прочитав я всі книжки -

Від картинки до картинки,

Ну, а потім - навпаки!

Все я знаю про Мазая,

Про старого дивака,

Він же завжди у трамваї

"Зайцем" їздить без квитка.

Змій Горинич був слугою,

Бармалей у морі жив,

А із Бабою-Ягою

Буратіно подружив.

Без затримки, без зупинки

Прочитав я всі книжки -

Від картинки до картинки,

Ну а потім - навпаки.

(Королева Книга, Буквар, Ведучий сміються з Незнайка)
Незнайко (засмутившись): Чому ви смієтесь, що тут смішного?
Буквар : Тому, що згадали твої ми пригоди,

Коли потрапляв у всілякі незгоди.

Що вийшло із того, що не вмів ти читати?

І подрузі лист ти ж не зміг написати.

(Незнайко опустив голову, наче засоромився).
Королева Книга: Бачиш, Незнайко! Соромно тобі. А соромно не було б, якби ти навчився читати, писати і дружити з книгою, як наші діти.

Усе, чим так цікавитесь,

Ви знайдете в книжках.

На всі питання – відповіді

На їхніх сторінках.
Незнайко : Та що там казки, пісні, книжки ... Я от вірші вмію складати.

Я-поет, звуся Незнайко,

Вам від мене…балалайка ...

(Королева Книга, Буквар, Ведучий сміються з Незнайка)

Незнайко : А що? Головне - в риму.

Королева Книга: Ну, Незнайко, вірші ти складати можеш і вмієш, але щось вони в тебе безглузді…

Ось, краще подивись, як діти відгадають віршовані загадки.



Загадка для учнів 2-А класу:

Дуже я потрібна всім :

І дорослим і малим.

Всіх я розуму навчу,

Хоч завжди мовчу. (Книга)

Загадка для учнів 2-Б класу:

Чорний Іванчик,

Дерев’яна сорочка.

Де носом поведе –

Замітку кладе. (Олівець)

Загадка для учнів 2-А класу:

Не дерево, а з листочками,

не сорочка, а зшита,

не людина, а розповідає. (Книга).

Загадка для учнів 2-Б класу:

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель. (Книга).
Незнайка : Ай, молодці! Відразу видно, що діти люблять читати книжки.
Королева Книга : А тепер для всіх. Відгадайте, діти, мою загадку :

Цю бабусю знають всі: і дорослі, і малі.

Їй приблизно 400 років,

Без капостей не зробить і двох кроків.

Хто це, діти?

(Діти відповідають, з’являється Баба Яга)


Баба Яга: Я літала на метлі, пироги пекла в золі,

По трубі кота ганяла, загадки вигадувала.

В гости до лішого ходила, всі відгадки й загубила.

Допоможіть мені, малятки, знайти всі мої відгадки!


Баба Яга : Допоможете? Тоді добре слухайте і голосно відгадуйте!

1. Багатьом був невідомий,

Нині з кожним подружив.

З казки в кожного удома

Хлопчик-цибулинка жив.

Дуже просто, мелодійно

Звати його… (Чипполіно)
2. Він не тигр і не комашка,

Не котисько і не пташка,

Він знімається в кіно

І відомий всім давно.

Впізнати його неважко.

Це звичайно…. (Чебурашка)


3. Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. (казка „Колосок”)


4. Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала,

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув -

Зайцю хатку повернув. (казка „Коза – Дереза”)


5. Хто утік від баби з дідом,

Не сиділось на вікні.

А зустрівся з зайченятком –

Давай співать йому пісні. (казка „Колобок”)


6. Виріс цей хлопчина

З малої деревини.

У печі зміюку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало -

На крилечка свої взяло.

Принесло до тата й мами

Частуватись пирогами. („Івасик-Телесик”)


Королева Книга: Ви добре знаєте українські народні казки та їх героїв. Бачиш, Баба-Яга, які розумні у нас діти. Ти їх нічим не злякаєш.
Баба Яга: Е, ні! Я знаю, чим їх налякати. Книга - дуже складна річ! У неї багато сторінок, навіть обкладинка є. От ми і дізнаємося чи зможуть учні зібрати книгу.
Королева Книга: Діти, сталося нещастя: я знайшла кілька книжок у такому

жахливому стані - у них розсипалися сторінки. Чи зможете ви зібрати книжки?

Але так, щоб все було по черзі: обкладинка, сторінки ...

(До зали запрошуються по два учня від класу для проведення гри «Збери книжку»)



Королева Книга : Молодці, діти! Але на цьому ваші випробування не скінчилися. Ще я хочу дізнатися, чи вмієте ви правильно користуватися книгою. Давайте ще раз повторимо правила поведінки з книгою:
Поради читачеві:

 Бережи книжку - свою, бібліотечну чи позичену в товариша.

 Бери книжку чистими руками.

 Не пиши на сторінках книжки.

 Не загинай куточки.

 Не клади у книжку олівці та інші сторонні речі.

 Користуйся закладкою.

 Не читай під час їжі.


Ведуча: Ми всі сподіваємося, що діти, як і раніше будуть любити книжки, берегти їх, і звичайно, не допускати книги до такого стану як у Гришки Скворцова.
Бібліотекар: Запам’ятайте ці правила друзі.

А тепер, коли ви знаєте, як ставитися до книги, прошу приготуватись до найурочистішого моменту сьогоднішнього свята. Зараз ви будете давати



ОБІЦЯНКУ СПРАВЖНЬОГО ЧИТАЧА:

Буду я в школі вчитись читати,

Гарно писати і рахувати,

Буду в альбомі своїм малювати,

Твори писати, вірші вивчати.

Обіцяєте?



Діти: Обіцяємо!
Бібліотекар: Книги й зошити любити,

Берегти, а не губити.

Акуратним завжди бути,

Щоб нічого не забути.



Діти: Обіцяємо!
Ведуча: Ну, а наостанок, давайте трішечки поспіваємо. Ви не вмієте співати? Тоді співайте разом з нами і повторюйте за нами всі рухи.

(гра „В нашім залі друзі всі”) если будет время!!!

В нашім залі друзі всі – раз, два, три.

Він і я, і ти, і ми – раз, два,три.

Руку дай, тому, хто зліва.

Руку дай, тому, хто справа.

Ми одна сім я.

(Далі ті ж рухи, але замість «руку дай» треба казати – «посміхнись» - 2 рази).



Бібліотекар :

А на завершення я хочу побажати вам бути активними читачами нашої бібліотеки. І нехай книги стануть вашими друзями не тільки під час навчання , а й на все життя. Якщо ви багато читатимете – станете освіченими, розумними. Намагайтеся щодня прочитати хоча б одну сторінку з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива, тому що поруч з нею завжди найкращий друг і порадник – книга. До побачення!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка