Сценарій свята Свято Осені Ведуча



Скачати 248.08 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір248.08 Kb.
Свято Осені Сценарій свята

Свято Осені


Ведуча:

Звідки йшла вона ступала


Лист на землю осипала – осінь.
І втікала, як лисиця,
Не спитавши, не спиниться – осінь.
Та верба зеленоока
Ще й не думала про осінь – де там.
Їй веселий травень снився
В лузі травами стелився – легко.
Солов’їв скликав до річки
Садовив їх на вербички – поруч.
Та не чути вже співанки
В солов’їні дивні ранки–пізно.
А вночі верба проснеться
І від страху стрепенеться – осінь.
Ночував мороз у лісі,
На калині, на горісі – тихо.
А сьогодні розлютився,
Обтрусив з вербички листя – осінь.


Під музику до залу заходять діти

Діти:

Покосили пшениці й жита,


Ми не чули, як минуло літо,
Вже надходить осінь золота,
Молоде зелене сходить жито.
Зажурились квіти не спроста,
Вранці роси випадають білі,
Вже надходить осінь золота –
Жовкне листя у саду на гіллі.
Осінь, осінь,
В гості тебе просим
З щедрими хлібами, високими снопами,
З листопадом і дощем, з перелітним журавлем.


Осінь: 

Ось я – за сосною,


Ось і листя в’яне.
Хто я?
Це за мною йдуть

густі тумани.


Ранками імлистими,

вдень, як позолоту,


Обриваю листя –

це моя робота.




Ведуча:

Заходь до нас. Про себе розкажи спочатку. Порозважайся з нами заодно.


Прийшла пора збирання урожаю,
Тому й погоду осінь нам тримає,
Аби устигли хлібороби славні,
Із щедрих нив у цей погожий час
Позвозити весь урожай в комори
Нехай собі лежить там про запас.


Осінь: 

А це у руках моїх, погляньте,


Із листя різнобарвного гірлянда.
До всього ж я художниця завзята
Гірлянду подарую вам, малята.


Гра з гірляндою.

Осінь: 

Я не сама до вас прийшла


Трьох братів я привела.
Їх за описом впізнайте
Як їх звати?
Відгадайте.


Ведуча:

Дозріває горобина,


І калина вже рясна,
Перший лист обпадає,
Коли це буває?       (У вересні)


Ведуча: 

Груші, яблука зірвали,


У комору заховали.
Проситься гарбуз до хати,
Щоб під ліжком зимувати.
В лісі виросли опеньки –
Довгоногі і тоненькі.
На деревах листя жовкне,
В двері стука місяць…   (Жовтень)


Ведуча: 

Вітер плаче, вітер виє.


Дощ осінній дрібно сіє.
І ніде не видно пташки,
Ані бджілки, ні мурашки.
Вже зів’яли гарні квіти,
Скрізь калюжі поналито.
Голе поле, голий сад,
Бо надворі…  (Листопад)


Ведуча: 

Молодці, діти!


Всі загадки відгадали
Братів осені впізнали.


А тепер давайте розкажемо вірші про осінні місяці і запросимо їх до нас на свято.

Дитина:

Ходять хмари в небі синім


Місяць вересень прийшов,
Сповнивсь вереском пташиним
Тихий затишок дібров.
Позлітавшися у зграї,
Різне птаство молоде
В крилах сили набирає
І польоту в вирій жде.
У ворота літа дзвонить
Юний вересень – школяр,
Золоте калини гроно
Осінь хилить на буквар.


Кличуть вересень.

Вересень: 

Перший місяць – вересень, я смачний.


Вам дарую яблука запашні,
Груші, сливи, дині і виноград –
То солодка радість для всіх малят.


Дитина: 

Подивись на видноколі мов змінилися ліси


Хто це їх у жовтий колір так барвисто прикрасив?
Ось край річки жовті клени
І берези золоті.
Ялинки лише зелені залишились в самоті.
І пишаються дерева золотим своїм вбранням:
Це якийсь маляр напевно, догодити хоче нам?
Жовтень – місяць –– красень і чарівник,
До багатства й розкошів дуже звик.
Повні жмені золота він розсипа
Землю, мов царівну, він одяга.


Діти кличуть жовтень.

Жовтень: 

Я Вересневі вдячний за старанність.


Врожай добротний зібрано без втрат.
І ось прийшов сьогодні на світанні
У гості жовтень – вересня я брат.
В садах те листя, що було зелене
Зробилося одразу золоте.
Принишкли і дерева і кущі,
Уже осінні перші йдуть дощі.


Дитина: 

Дощик сиплеться з кленочка,


Дощик жовтий, золотий,
А зелені ще дубочки
Хочуть осінь обійти.
Дощик сиплеться і пада
По стежині дріботить
І веселим листопадом
Вітер грається й біжить.
Більше й більше листя з кленів
Облітає з кожним днем.
По траві іще зеленій
Листопад по парку йде.


Діти кличуть листопад.

Листопад: 

Я листопадом звуся недарма,


З дерев останнє листя обриваю.
Вітер понад лісом співа - гуде –
Засипайте швидше, зима іде.


Ведуча: 

В нас на святі знову гості.


Вони не розлучні з Осінню
Це її вірні друзі ––
Осінні дощі.
Дощик, дощик капає дрібненько
Не боюся я дощу, бо я веселенька.


Дощик: 

Дощик капає сильніше,


Грай музико, дужче грай,
Буде веселіше.
Дощик, дощик
Крапельки не сидять
Веселенько пішли в танець,
Аж ногами тупотять.


Танець краплинок.

Ведуча: 

А наші дівчатка не сумують, коли іде дощ.


Дощику. Чом нас лякаєш?
І гуляти не пускаєш?
Парасолькою новою
Я накриюсь з головою
Чобітки високі взую
По калюжам потанцюю.


Танець з парасольками.

Ведуча: 

Подивіться скільки виросло грибів після дощу.




 І гриб: 

Я мухомор, я людомор,


Червоний, наче помідор,
Кашкет цяцькований розлогий,
А сам стрункий і довгоногий.
Серед урочища грибного
Не знайдеш красеня такого.
Та я отруйний, пам’ятай!
Мене побачиш ––обминай!


Танець грибочків.

Ведуча:

А які дарує осінь щедрі урожаї.


Фрукти, овочі, насіння, хто ж цього не знає.
Навесні город саджали, восени врожай збирали,
Подивіться – но малята
Урожай такий багатий!
Тепер, коли вже зібрано врожай,
Іще заможнішим став рідний край.
Ми закликаємо усіх вас побувати
На ярмарку веселому у нас!


Ярмарок.
1 торговець: 

Увага! Увага!


Спішіть поспішайте!
Господарі й гості, глядіть не минайте!
На ярмарок прошу гуртом, поодинці,
На вас тут чекають чудові гостинці.


2 торговець: 

На ярмарку нашім веселім, багатім


Є чим дивувати і є що придбати,
Тут щедрі дарунки із саду й городу
Тут пісня і жарти усім в нагороду.

 
3 торговець: 

Мерщій на ярмарок всі поспішайте
Купуйте милуйтесь, танцюйте і грайте.


Ведуча: 

На нашому ярмарку повно овочів і фруктів. А от яких відгадайте.




Звучать загадки про овочі і фрукти. При правильній відповіді відповідний Овоч виходить і кланяється.

Часник:

Хто гострого хоче часник хай придбає,


Він всякі мікроби вогнем випікає.


Помідор

Ось який гладкий я пан.


Маю гарний я жупан.
Помідори всі, малята.
Вітамінами багаті.


Диня: 

Ви на мене подивіться,


Я дівиця круглолиця,
Жовтобока, запашна,
А до того ж і смачна.


Цибуля

Я цибуля хоч гірка,


Та корисна я така.
Я й цілюща, кожен знає,
Від хвороби захищаю.


Морква

Я морквинка – морквиця,


Овочам усім сестриця!
Пийте сік із морквички 
І рум’яні будуть щічки.


Огірок:

Огірок я молодий,


Я корисний і смачний
У салаті й просто так
Дуже добрий я на смак.


Гарбуз:

А в гарбузовій каші –


Сила й слава ваша.
Хто цю кашу споживає,
До ста років доживає.


Буряк:

Я червоний бурячок,


Тут вітаю діточок,
У борщі я не замінний
І смачний і вітамінний.


Картопля

Купуйте куштуйте усі бараболю.


Варіте і смажте із сіллю й без солі
Сто страв господиня з картоплі готує,
Картопля як хліб, вона всіх нагодує.


Капуста

Я капусточка гарненька,


Я кругленька чепурненька
З мене страви всі смачні
Їжте й дякуйте мені.


Виходять дівчатка Калинки.

1 калина

Беріть калину –– червоні корали,


Ці кетяги небо і сонце ввібрали,
Напоїть матуся калиновим чаєм,
Недугу ураз, як рукою знімає.


2 калина: 

Я не груша, я не слива,


Я калинонька вродлива
Я стою в зеленім листі,
У червоному намисті.


3 калина: 

Я калина красна,


Ягідками вкрилась рясно.
І горять вони вогнисто,
Мов у дівчини намисто.
Калинонька вогниста,
Подаруй своє намисто.
І з тобою ми охоче
Гарний поведем таночок.


Танець калинок.

На городі восени.


Музична сценка «Пан Гарбуз».
Сценка «Сперечались овочі»

Ведуча

На доброму ярмарку ми побували,


Одні продавали, інші купували,
Співали. Сміялись та ще й жартували.
А тепер вже й додому час.

Наш ярмарок закінчується. Ми бажаємо, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб вам було що продавати і за що купувати.





Вересень:

Я – вересень. Так мене назвали на початку нинішнього століття. Раніше всі кликали – ревун, зарев. Такі назви походять від жовтого кольору, бо саме тоді починає жовтіти листя і ревуть олені у лісі, які влаштовують шлюбні ігри. На заході називали мене маїк – починають маїтися і сівень – масово сіють збіжжя.

В Європі ще кликали – септембер, що означає «Сьомий», бо в Древньому Римі річне числення починалося з березня. Найбільші свята: Друга Пречиста – 21 вересня, Воздвиження Чесного Христа – 27 вересня, Віри, Надії, Любові – 30 вересня.

Дощі, вітри, морози перші

Зривають золото із кленів.

Незабаром листок осінній

Стукне вдосвіта в шибку до мене.

Чуєш, літо руша у вирій.

Не жалієш, що йде так швидко?

Нічого, та коли бути щедрим,

То шкодую за срібною ниткою

Павутини в отавах вранішніх,

За вітрами і за туманами,

І за тим, що це все не повториться,

А залишиться тільки у вірші.
Жовтень:

Так мене називали ще до часів Київської Русі. Хоча часто кликали і поздерник. Чому? Колись в цей час починали обробляти льон і цей процес називався поздерництвом. А ще звали мене гребень (від поганих доріг), хмурень (похмурі дні), листопадник (період опадання листя).

Жовтень – пора весіль і вечорниць.

Найбільше свято – Покрова Пречистої Богородиці – 14 жовтня.



Вже відсипала осінь каштани,

Гублять сонячне листя клени.

Осінній вітер – бистрий вершник –

Заплутався в траві зеленій.

У жовтні кожен день пестливий

Від листя, що до сонця схоже…

Пливе, летить ця тиха злива,

Милує зір наш і тривожить,

Ще кілька днів – і жовтень згасне,

Як сонце у вечернім небі.

Та довго-довго світло ясне

І ще летітиме до тебе.
Листопад:

Я – листопад. В Європі кличуть – новембер, бо я десятий по літочисленню Древнього Риму. На Західній Україні – напівзимник, ворота зими, грудкотрус, листопадень, падолист. Найбільше свято – Михайла – 21 листопада. В цей день завбачають погоду. Як на Михайла вітер з полудня, то тепло буде до половини грудня. Михайло завжди на білому коні приїжджає.



Пізня осінь з морозом заручена.

Листок віт їй тепер без потреби

І дерева корінням покрученим

Повростали у вимокле небо.

А гривасті тумати долинами

В передрання біжать табунами.

Осідлати би їх і полинути

Під крило посивілої мами.

Пісня «Осінь»

Осінь

Пройшло веселе літо

І осінь надійшла.

І стежкою до школи

Я радісно ішла.

Каштани нас стрічають,

Шепочуть гілочки,

І стелять нам під ноги

Багряні листочки.

Я люблю щедру осінь,

Як айстри зацвітуть.

В садах і на городах

Врожаї збирають.

Яка багата й щира

Та осінь для людей,

Коли ти працьовитий,

Душею молодий.
Учні:

Осінь щедра, жовтокоса, пливе городами

І милується вона своїми дарами.

Капустину у хустину знизу закрутила.

Пузатого гарбуза на тин підсадила.

Цибулину у свитину жовту одягнула,

Квасолину до листочка ніжно пригорнула.

Кукурудзі жовту стрічку у коси уплела,

Помідорам ніжно личка зеленим підвела.

Огірочки, сини й дочки, в листочки сховала,

Щоб за ними господиня трохи пошукала.

А картоплю дощиком свіжим покропила,

Щоби була смачнішою і в льосі не гнила.

А буряки жартома смикала за губи,

Щоб стояли рівнесенько, як молоді дуби.

Потім осінь через гай в садок мандрувала

І чарівним пензликом усюди махала.

І навколо все рябіло, червоніло, золотіло,

В пишні шати одяглось, тими шатами пишалось.

Де ступали її слідочки, виростали там грибочки,

Наставляли шапочки: «Збирайте, діточки».

Залітала у садок, де яблучка спілі,

Тільки пензликом махнула – вони пожовтіли.

Одні яблука біліли, другі червоніли,

А зелені грушечки – зразу золотіли.

Наливались соками, аж світились боками,

Тихо гілля пригинали:»Зривай нас!» - аж благали.
Пісня «Яблучко»
Яблучко

Ох яблучко, ти червонесеньке,

Де взялося ти таке гарнесеньке.

Посіяли мене малі хлоп’яточка,

А виростало я із зерняточка.

Росток малесенький ще раз посадили,

І щедро так мене вони поливали.

Отак зростало я, сил набиралося,

Під щедрим сонечком я розросталося.

Потім зі мною диво таке було,

Рожевим цвітом я весною зацвіло.

А осінь яблучка мені дарувала,

От біографія моя така була.
Учні:

А сивенькі сливочки, от погнули гіллячки,

Тихо падали у роси, біля них кружляли оси.

Потім осінь мандрувала поля оглядати,

Чи устигли господарі урожай зібрати.

Усі гречки змолотили,

Позбирали, покосили,

Викопали бараболю,

Ні сліду нема на полю.

І цукрові буряки вже майже кінчають

І відразу на завод його відправляють.

Вам всім, люди працьовиті,

Золотим вашим рукам

Віддячила щедра осінь,

Усім сільським трударям.
Пісня «Час рікою пливе»
Час рікою пливе

Час рікою пливе, коли осінь прийде

І чарує своєю красою.

І дрімають ліси, колись повні краси,

І проснуться вони лиш весною.

Не сумуйте ліси, що позбулись краси,

У природі все йде і минає.

Скоро прийде весна, її вернеться краса,

Тільки молодість вже не вертає.

А прийде весна, то вернеться краса,

Знову будуть пташки щебетати,

Зеленітиме все і буятиме все,

Поки осінь не прийде до хати.
Ведуча:

На завершення нашого свята пропонуємо вам кілька конкурсів. Переможців чекають призи – цінні і корисні (овочі).

1.     Конкурс на кращу пісню про осінь.

2.     конкурс на кращий вірш про осінь.

3.     придумати найсмішніші назви до композицій овочів.

4.     Хто знає прислів’я і приказки про осінь?

5.     Хто швидше з’їсть морквину?
Ведучий:

На цьому свято закінчується. Дякуємо за увагу.



Сценарій виховного заходу “Голос рідної природи серцем слухати навчись”


19.04.2011 від admin Популярність: 17%

Сторінки: 1 2

Поділитися…

Ведучий:
І. Добрий день вам,любі діти.
Ми вас просим не шуміти,
Розкажу цікаву казку,
Тільки слухайте будь-ласка
Насторожте свої вуха -
Молодець хто нас послуха.

Ведуча:
2.3 давніх-давен на Землі володарювала цариця Природа,яка дбала про взаємини живих організмів з природою і поєднувала в собі всі науки. Людимали примітивні знаряддя праці і тому не могли сильно зашкодити природі.
Проходили сторіччя, люди все більше вирубували ліси та бездумно
використовували природу. Занепокоїлась цариця Природа,але вона нічого не могла вдіяти. Сучасна людина оголосила війну природі і природа відступає під натиском цивілізації. І зараз вийде привітати присутніх всіх Природа-мати.

Природа:
З.Людино мила схаменись!
Поглянь навколо подивись,
Якої шкоди завдала,
Своїм озерам і рікам.

Людина:
4.Стічними водами розведені річки
Відходами насичені ґрунти
Від квітів пахне гербіцидами
Від комах інсектицидами.

Природа:
5.На всій планеті потепліло
Від часу й диму посіріло
Дерева від отрути похилились
Берізки чорними зробились.

Людина:
б.Оболонки землі отруту вбирають
Кислотні дощі землю поливають
Парниковий ефект вкоріняється
«Мирний атом» вже нам не підкоряється.

Природа:
7.Незважаючи на сумні прогнози,ви ще можете поліпшити майбутнє своєї Планети, якщо цим порятунком займеться кожен із вас. І кожен із вас буде дотримуватися екологічних норм і правил.

Ведучий:
8.3 того часу,як люди
Природу на землі почали зневажати
Змушений Бог був на Землю
Ангела свого послати.
Йому ім’я - Еколог.
Вас просимо:запам’ятайте,пильнує він землю і небо.
А зараз його вітайте.

Еколог:
9.Я - Еколог на Землі,
Турбот повні дні мої,
Що тут люди натворили,
Накидали,насмітили…
І повітря задиміли.
Що це сталось з вами люди?
Це ж як такдо нічого не буде:
Ні річок, ні гаїв, ні криниць,
Ні комах,ані звірів,ні птиць,
Ані квітів,ні трав,ні повітря,
Ні людей! Хоч тепер вже повірте,
Зупиніться - останній є шанс
Огляніться - благаю я вас!

Повітря:
10.Я захищаю на Землі все живе, відміряю дозу сонячної енергії. Безпечну на Землю,решту поглинаю сам. Інакше вона б нагрілася вдень до +100 градусів Цельсія,а вночі охолодилася до -100 градусів Цельсія. Захищаю Планету від метеоритів. Маю друзів: це Озон,Кисень,Вуглець.
Куди ступиш-всюди…
Хоч не бачиш nа вживаєш.
Це про мене?
Якщо чисте-то прозоре
Якщо хімія-то горе.
Людина!Так!
Так, мій брате, що наймолодший
Собі він заробляє гроші
У промисловість їх вкладає,
А дим у небо випускає
То спреї різні до парфуми
З автомобілів газ отруйний
І… аерозолі
Це все шкідливо для озону
Його невпинно я ламаю,
Але пробачте не встигаю
Як буде й далі так тривати
Я перестану існувати.

Фреони:
11.Ми шкідливі фреони, і не вірим в забобони. Полюбляєм жити в аерозольних балончиках з фарбою, лаками,парфумами і старих холодильниках і кондиціонерах. Пожираєм озон з атмосфери,яка захищає Землю від жорстокого ультрафіолетового випромінювання. Через нас в атмосфері утворюються озонові діри.

Людина:
12.Я - Людина - частина Природи. Ми підписуємо міжнародну угоду щодо відмови від фреонів. Ми збудуємо очисні споруди, будемо використовувати сонячні двигуни,щоб не забруднювати повітря і знешкодити хімічні відходи.
Рятуємо чисте повітря
Рятуємо воду - в морях, океанах,
Рятуємо Землю. Рятуємо небо.
Від кого рятуєш? Від себе.
Поки не пізно і можна
Хоч щось зробити.

Еколог:
ІЗ. Я-Еколог неспроста,
Я і в будні і в свята
І рослині,і тварині
Часом також і людині
Помагаю в небезпеці.

Ведучий:
14.Дивлюсь я на небо,
Й думку гадаю,
Що ми після себе на світі лишаєм,
Ліси наші гинуть,нема більше рік,
Пташки покидають край рідний навік.
Не чисте повітря,у ґрунті нітрати
І слово «Чорнобиль» нам страшно згадати,
А щоб на світі не сталось біди,
Шануй природу усюди й завжди!

Ведуча:
І5.Одного спекотного серпневого дня їхав потяг із хімічно небезпечним вантажем. Це був фосфор. І через те,що люди недбало поставились до транспортування цього надзвичайного вантажу; він загорівся і утворилася жовта їдка фосфорна хмара.
Пухнаста вата пливе крилата,
Чим вата нижче дим кислотний дощик ближче.

Фосфорнахмара:
16.Це я хмара фосфорна,
У мандрівку зібралась.
Я жовта,пухнаста і їдка
Облечу багато міст і сіл,
Не дам жити ні людині,ні тварині,
Ні пташині,ні рослині.
Тільки я боюсь,що люди розумом своїм мене зможуть подолати. А поки що піду пошукаю собі друзів і спільників. Полечу-но я до хімічного заводу, який видає багато диму і наберуся сил.
Вилітай, дим, вилітай,
Силоньки мені додай,
Потанцюєм, покружляєм,
З вітром заспіваєм,
Чадом посмакуєм.
Іди-іди, дощику,
Зварим тобі борщику
З чемериці, мухомора
Блекоти й наркоти
І всякої талди-булди.

Кислотнийдощ:
17. Я іржавий,кислотний дощ.
Не грибний,а їдкий
Заболотний, руйнівний
Все жовтіє,висихає
Порятунку вам немає.

Людина:
18.Ми встановимо надійні фільтри. Не забудемо їх міняти і повітря чистим зберігати. Смог очистимо,газ відфільтруємо.

Кислотний дощ:
19.0й,ой,нема мені життя на землі. Може мені полетіти до найзабруднішених міст Чорнобиля, Маріуполя, Донецька, Луганська, Запоріжжя.

Ангел:
20.3абруднене повітря часто стає причиною захворювань органів дихання-бронхів та легень. Вихлопні гази,чад підвищують стомлюваність організму, послаблюють пам’ять, увагу, погіршують настрій.

Природа:
21.Що ж нам робити? Адже природа гине на очах. Як тут здоровим бути тож треба заходів вживати і у Еколога спитати.

Ангел:
22.Хто,як не ми. поможем цій землі.
Вона стократ віддячить нам розмаєм.
Задумайтесь великі та малі
Яке багатство та красу ми маєм.

Людина:
23.Прозорому всміхайтесь ранку,
Радійте кожному світанку,
Милуйтесь квітами у полі
І буде всього в нас доволі,
Звірят і птаство не чіпайте,
Дерева молоді саджайте.

Ведучий:
24.А зараз до вашої уваги танок «Пробудження квітів».

Парниковий ефект:
25. Я - парниковий ефект, мої друзі-вуглекислий газ, чад, що панують над великими промисловими містами і накопичуються, створюючи смог, який не пропускає сонячні промені до Землі. На планеті стає тепліше і я можу спричинити глобальне потепління клімату.
Нині я погоду прогнозую
Можу ураганом, можу смерчі створювати
А в спекотні дні - пожежі розпалити.

Ведуча:

26.3а останні століття середня температура підвищилася на пів градуса Цельсія. Здається мало? 0, ні! Цього достатньо,щоб підвищити рівень моря і почали танути льодовики, а це призведе до затоплення території розташованої на рівні моря і нижче.



Природа:
27.Зникне суша на очах
Розтане лід в льодовиках,
Хвиля - руйнівник прийде,
Все цунамі замете.
І людину,і тварину,
І зеленую рослину.

Людина:
28. Я врятую,збережу
Ситуацію спасу
Мудрих вчених запрошу
Відвоюю в моря сушу
Пустелю садом засаджу.

Вода:
29.Світ довкола вас - це я Вода.
Я в струмочку,в океані
У водопровідному крані
і в морському ураганів штормив хвилях
У рослині і в тварині і в допитливій людині.
Вода - це прекрасна рідина
Без запаху й смаку вона
Життя без неї неможливе.
Я символ знань,чистоти і мудрості,
Вірності і родоводу, джерело його душі.
Корисна й завжди важлива
Оазис там, де є вода,
А де нема - пустеля дика.
В храмі мод я освячу,
Покроплю і похрещу -
Силу мою непросту
Чудодійну,чародійну,
А в Святі дні - ще й благодійну.
На Йордан,на Купала,
На Петра й Павла,
А на Іллі я близько до стерні
Умийтеся,помолодійте
і ніколи не хворійте.

Ведучий:
З0.Йорданська вода - це велика святість. Вона зцілює душу людини, очищає її від всякої нечисті і позбавляє від скверни, різних хвороб. З давніх-давен в Україні існували жертовні джерела, колодязі, в яких проходили освячення.

Вода:

31.0 чистий струменю,


Ти не зачах.
Підтримую тебе,не дам померти
Бо як є вода до буде і життя.

Людина:
32.Існує думка, що вся система річок, джерел - це артерії Землі: вода тече по них так само,як кров у тілі людини.

Вчений:
33. 97% на Землі - це солона вода. Але для мешканців планети потрібна прісна вода. Вода в льодовиках Антарктиди, Арктики, Гренландії високих гір, у підземних водах - і ці запаси приховані від людини. Великої шкоди воді завдають атомні і теплоелектростанції. Стічні води і токсичні речовини виснажують отруюють джерела прісної води. Відновлення чистої води в природі триває 300-400 років. А вдома, щоб вода не псувалася в неї опускають предмети із срібла! Срібло,як відомо вбиває мікроби.

Каламутний Дніпро вже аж стогне від горя і гніву


Засихають гаї, переліски, ліси,
Благослови, Боже, наші води
- скарби нам даної природи.

Я зроблю все,щоб володарка Вода була завжди чиста.



Лісова фея:

34.В екологічному царстві


Лісовому державстві
За високими кам’яними горами
За неораними долинами
Лісовий люд проживає.
Це і гаї,і долина
І тендітная рослина.
Людино мила! Людино добра!
Не рви в букети квітів,
Все,що навколо бачиш ти
Рости повинно і цвісти!
Дерева, друже, не ламай!
Вони - твої легені
Змайструй шпаківню
Посади біля хати калину
В природу із добром іди,
Вона тобі,як мати
Віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її
Будь гідним її сином.

Флора:
37.Я володарка рослинного світу.
Чи знаєте,що мені треба?
Чистого дощика й синього неба
Треба чути і бачити влітку
Як заливається жайвір над житом.
Флора, Я давня богиня.
Зелен роду берегиня

СОНЦЕ
Сонце — величезна розжарена куля. Воно в багато разів більше від Землі. А здається нам зовсім маленьким. Це тому, що відстань до нього дуже велика. Сонячні промені несуть на Землю світло і тепло.
Усе живе тягнеться до Сонця. Ти можеш сам цьому переконатися. Візьми картонну короб-:у, зроби збоку отвір і постав у неї горщик з пророслою насіниною (квасолі, гороху). Коробку накрий і постав на підвіконня. Паросток поливай. Спостерігай, куди він потягнеться.
Про що можна сказати: сходить, світить, гріє, пече, сідає, зайшло? Що з побаченого на малюнку ти спостерігав у природі? Розкажи про свої враження.
розжарена куля.



Перевір. Сонце сходить дуже яскраво, а хмари навколо нього почервоніли — цього дня буде дощ із вітром.
Коли сонце заходить за низьку суцільну хмару — настане суха, ясна погода.
Відгадай.
Що коло тебе біжить, а не доженеш?



Так, це — тінь. Що ж таке тінь?
Це темний відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку. Через нього не проходить сонячне світло. Тому й утворюється тінь.
Розглянь малюнки. Поясни, чому вранці та перед за-ш ходом Сонця тінь від тополі довга, а в полудень — коротка.
Відгадай.
Зранку піднімається, радо посміхається, Теплом зігріває і промінням обнімає.

ЗА ЛІСОМ, ЗА ПРАЛІСОМ ЗОЛОТА ДІЖА СХОДИТЬ


Катруся розповіла бабусі:
— А Сергійкова мама таку загадку нам загадала: за лісом, за пралісом золота діжа сходить. І каже, що діжа — це дерев'яна діжечка, в якій хліб роблять. А як же діжечка може сходити?
Бабуся засміялася:
—То тільки так кажуть, що діжа сходить, а насправді сходить тісто в діжі. Покладуть у тісто дріжджі, воно й починає підніматися, а тоді вилазить з діжі Балабухою. Балабуха велика, кругла, ясна, як сонечко.
Люди шанують хліб, шанують сонечко і люблять порівнювати хліб із сонцем, а сонце — з хлібом. Вийде на світанку людина з хати, і їй здається, що отам за лісом сяє золота діжа, а з неї, мов балабуха, викочується ясне сонечко.
—  Ой, як ти цікаво розповіла! — вигукнула Катруся. — Усі загадки про місяць, сонечко і зірки дуже гарні.
Що люди люблять, про те й розповідають!
— Правда твоя, — мовила бабуся і погладила онучку по голівці.
За Іваном Сенченком
Які загадки про Сонце ти чув від своєї бабусі?
Позмагайтеся! Хто знає більше загадок про Сонце? Уяви, що тобі до рук потрапив сонячний промінчик. Куди б ти з ним помандрував? Чому?
Вибери щось одне.


1. Намалюй малюнок «Я вранці Сонце радо зустрічаю!»

2. Придумай вранішнє привітання до Сонця.


Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17
Сонце – джерело світла і тепла. Тінь.

Я і Україна

в 2 класі з використанням «ПіснеЗнайки»
Підготувала:

Стасюк Олена Станіславівна

вчитель початкових класів

Витяг

із протоколу № 8 засідання профспілкового комітету

Слобідської ЗОШ І-ІІ ступенів

від 29.09. 2011року



Слухали: Заяву члена профспілки Гниди В. Є. про надання матеріальної допомоги.

Вирішили: надати матеріальну допомогу члену профспілки Гниді В. Є.

у розмірі 300 гривень в зв’язку з тим , що знаходиться на стаціонарному лікуванні і потрібні кошти на придбання ліків .

Голова профкому / Білецька І. М. /

Секретар / Місюрка Л. В./



Тема. Сонце – джерело світла і тепла. Тінь.

Мета :


1.Навчальна:

- збагатити знання про Сонце як небесну зірку;



  • ознайомити учнів із значенням сонячного тепла і світла;

  • на основі практичної роботи переконати учнів у тому , що непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння, що все живе тягнеться до Сонця;

  • сформувати уявлення про тінь;

2. Розвивальна:

  • розвивати спостережливість, уяву, логічне мислення, узагальнювати знання про явища природи , установлювати причинно-наслідкові зв'язки; критичне мислення. 

  • формувати вміння спостерігати за об’єктами природи;

3. Виховна:

  • виховувати почуття любові до живого , природи


Використання технологій: «ПіснеЗнайка», розвитку критичного мислення 
( «Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Знаю, Хочу знати, Дізнався», робота в парах, групах; «Закінчи речення»).

Хід уроку
І. Організаційний момент
Разом ми йдемо в країну знань

Ти зі мною в класі поруч стань

Повернись , обернись

І кожному посміхнись….



  • А що нам допомагає у навчанні?

(Звучить фрагмент аудіо запису з комплекту «ПіснеЗнайка»  і діти співають)
Піснезнайці завдяки 
Ми вчимося залюбки, 
Нам знання даються легко - 
Нами тішаться батьки

А коли так - новий урок почнемо... 




  • Я хочу подарувати вам урок – теплий, ясний , радісний…

  • Які почуття у вас виникають , коли ви отримуєте подарунок? (приємні, радісні, вдячність)

  • Я хочу , щоб з таким настроєм ви отримали нові знання!

(заходить осінь)

Поглянь навколо – чарівниця осінь

В коралах і у золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібне павутиння ледь тремтить…

Іскриться сонце, але вже не жарко,

Вітрець в русявих кленах шурхотить.

У жовтім листі всі алеї парку,

А золото з дерев летить собі й летить.

Дихне вітрець , і листячко зірветься,

Щоб політати в синяві небес

А я дивлюся – і мені здається,

Що я іду у казку, в світ чудес.


ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.


  • Пані Осінь, ви сьогодні до нас завітали з повідомленням?

  • З повідомленням та ще з подарунком:

Надворі , я паную – осінь.

Сьогодні 6 жовтня. Небо чисте, блакитне ( або похмуре, сірувате).

Опадів немає ( іде дощ). Температура повітря +…21. Протягом тижня погода була тепла . Дні ясні (похмурі)
А що за подарунок я вам принесла дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку:

Зранку піднімається,

Радо усміхається,

Теплом дозріває

І промінням обіймає. (Сонце)


  • Мій настрій завдяки Сонечку , схожий на білу пухнасту хмаринку у спокійному блакитному небі, я дарую сонечко вам з таким настроєм.




  • Діти, а який у вас настрій, зобразіть його на початку уроку у першій клітиночці …






ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.




  • Тема уроку: «Сонце – джерело світла і тепла. Тінь»

  • Як ви думаєте, для чого нам потрібна ця тема ? (метод «Мікрофон»)

Мета нашого уроку: ( формулюють учні і відкриваємо запис на дошці)



  • збагатити знання про Сонце як небесну зірку;

  • ознайомитися із значенням сонячного тепла і світла;

  • на практиці переконатися, що непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння, і все живе тягнеться до Сонця;

  • сформувати уявлення про тінь;

  • вміти спостерігати за об’єктами природи;

  • виховувати почуття любові до живого , природи.




  • Щоб розпочати нашу роботу , ми повинні її спочатку спланувати.

  • Пригадайте , що ми робимо на початку вивчення теми :

  1. Повторюємо раніше вивчений матеріал

  2. Засвоюємо новий матеріал (вивчаємо)

  3. Закріплюємо свої знання

  4. Перевіряємо якість одержаних знань

  5. Підводимо підсумок

Провідником нашого уроку буде девіз:


Веди нас , сонечко , в політ –

Більше дізнаємось про світ.

Ми діти світла , діти Сонця.


  1. Повторення («Асоціативний кущ»)

  • З яким словом асоціюється слово Сонце?


тепло

життя


Сонце - це радість

зоря, планета


світло

  • А що ви знаєте про Сонце?


Знаю: дає тепло, світло.

Хочу дізнатися: чим корисне Сонце, кому потрібне і для чого, чи буває Сонце шкідливим

Дізналися: (наприкінці уроку)



  1. Засвоєння нового матеріалу

Ми щодня зустрічаємося з Сонечком , але ніколи не задумувалися про його значення для життя на Землі. Воно безперервно посилає нам на Землю світло і тепло.

А давайте познайомимось із Сонечком і звернемось до Енциклопедії Всесвіт.


А) робота з енциклопедією , групова робота

Об’єднаємось в групи, кожна група опрацьовує сторінку енциклопедії і визначає головне для повідомлення…




  • ст..94 Сонце – найближча зірка до Землі

  • ст..96 Відстань до неї 150млн.км

  • ст..99 Сонце жовтий карлик



  • Б) робота з підручником




  • Звернемося до І абзацу статті Сонце в підручнику. Прочитайте уважно і визначте , що ми ще не сказали ….. (сонце - розжарена куля, несуть світло і тепло)




  • Дійсно, Сонце – дуже гаряча розпечена куля, і якщо наблизитися до неї, то одразу ж згориш. Серед великої кількості планет і зірок Сонце – найтепліша й найяскравіша зірка. З тисячі кілометрів воно посилає промені, а разом з ним – тепло і життя іншим планетам, всьому живому.

В) руховка з Піснезнайкою



  • Пригадаймо наші слова з Піснезнайки і трохи порухаємося, відпочинемо.

(звучить відеозапис «Всесвіт», «Сонце»)
Г) інсценізація
Засперечались якось між собою Сонечко семи крапкове та Соняшник: хто головніший – рослини чи тварини.
Соняшник: Без нас , як їжі , не змогли б прожити ви жодного дня. І житло ви будуєте на деревах чи кущах . Ми і повітря для вас очищуємо від пилу і бруду. І що ви б , тварини без нас робили? Нічого. Навіть дихати не змогли б.
Сонечко: А без нас, ваші квітки ніколи б не давали плодів. І хто вам допомагає розселитися по світу , як не ми? А ще ми покращуємо грунт, де ви ростете. А ще….а ще…..а ще…….
Сонце : Не варто сперечатися. У кожного з вас своя роль на цій планеті. У матінки – Землі немає хороших чи поганих, корисних чи непотрібних дітей – рослин чи тварин. Проте без мене, Сонця , неможливе ваше життя. Я не просто розганяю темряву ночі , а зігріваю вас. Моя енергія розподіляється між усіма живими організмами.
Дійсно, Сонце обумовлює все життя на Землі. Кожен рік завдяки Сонцю на Землі виростають тисячі видів рослин, які годують тисячі видів тварин.

Крім того, від висоти Сонця над Землею залежить зміна пір року : зими, весни, літа , осені. Від його висоти над Землею протягом доби залежить кількість тепла, яке сонце посилає на Землю вранці, вдень, увечері.



3.Закріплення (дослід)

  • Подивимося на цю скриньку.

  • Що ж у ній знаходиться?

  • А чому це вона виглядає? (бо там темно і вона тягнеться до світла)

Що ж показує цей дослід ? ( для життя, росту рослин потрібне світло і тепло, а його нам дає Сонце).
Відгадайте загадку:

Що коло тебе біжить, а не доженеш ( тінь)



  • А чому ви так думаєте?

А зараз подивимося , як утворюється тінь… Поставимо зошит на білий листок. ..

- Що ми бачимо справа (темне пятно, або тінь)

А що таке тінь? Прочитайте в підручнику ст..25




  • А тепер подивимося , якою буває тінь в різні пори доби.

Чому вранці та ввечері тінь довга, а в полудень коротка.( високо над головою в день, ввечері і вранці – довга)
- А чому у полудень людям краще не бути на сонці , а треба уходити в тінь?

( промені сонця – ультрафіолетові промені, які у великій кількості небезпечні для здоров’я людини )

Отже, Сонце і корисне і шкідливе, тому влітку вміру загоряйте.

………….
Перевірка одержаних знань


Про що ми дізналися на уроці ? (повернення до теми і мети уроку)

- Чи досягли мети? так


Чи добре ми засвоїли матеріал, перевіримо виконавши самостійно завдання в зошиті : закінчи речення за зразком., з’єднайте стрілочками частини речення .
Сонце – величезна розпечена Землі

Воно в багато разів більше від маленьким

Із Землі Сонце здається нам дуже куля

Це тому , що Сонце знаходиться дуже світло і тепло

Сонячні промені несуть на Землю далеко

Тягнеться до Сонця усе живе

Обміняйтеся зошитами , перевірте вірність виконаної роботи свого товариша…за зразком.




  • Слід відзначити дітей , які плідно працювали на уроці…….

  • Який настрій у вас на кінець уроку?

( зобразіть………на малюнку)
Я всім дякую за урок, за ваше старання наполегливість.

А закінчимо урок піснею про Землю………

Звучить аудіозапис «Всесвіт»

Ми люди, тож мусимо жити у згоді, 


Любить, берегти все живе у природі, 
Щоб вдячно промовити знову і знову – 
О , Земле велична, о Земле чудова!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка