Школа добрих вчинків любителів природи



Скачати 49.84 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір49.84 Kb.
Міністерство освіти і науки України

Загальноосвітня школа I-III ступенів № 14 м. Умані



Урок позакласного читання,

за творами В.О.Сухомлинського

Розробила:

вчитель початкових класів

I категорії Бортнікова Л.В.

Урок позакласного читання за творами В.О. Сухомлинського

Матеріал до уроку. «Відломлена гілка», «Ластівка з перебитим крилом».

Тема: Школа добрих вчинків любителів природи.

Мета: Продовжити знайомство учнів з життям та творчістю Василя Олександровича Сухомлинського. Формувати спостережливість, допитливість, розвивати читацькі навички. Виховувати бережливе ставлення до світу, який оточує людину, любов до природи.

Обладнання: збірник творів В. Сухомлинського «Вічна тополя», хрестоматія з етики для учнів початкової школи «Дивоцвіт дитинства». Портрет В.О. Сухомлинського, ілюстрації до твору.

Хід уроку

I. Організація класу


  • Діти, я дуже рада вас вітати на уроці позакласного читання. Я хочу щоб ми почали наш урок з побажання.

Вчитель. Я всміхаюсь сонечку.

Діти. Здраствуй золоте!

Вчитель. Я всміхаюсь квіточці.

Діти. Хай вона росте!

Вчитель. Я всміхнуся дощику.

Діти. Лийся, мов з відра.

Вчитель. Друзям усміхаємось.

Зичим їм добра.



  • Отже, ми побажали один одному добра. І я хочу, щоб наш урок був саме таким: добрим, цікавим і продуктивним. А ви: активними, працьовитими, творчими.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Робота над зашифрованими словами

Яс*н*в*, гл*н*щ*, зл*м*в, н*гр*вс*, сп*к*йн*.

(діти розгадують слова і відгадують з якого твору, взяті ці слова)



  1. Робота над віршем «Зламана гілка»

Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся нею,

Веселий він побіг собі додому,

Вона ж лежить на глинищі рудому.

В самотині зітхає гілка тяжко:

Уже на ній не сяде більше пташка.

Вже вітерець її не захитає,

«Хитати ще?» - її не запитає.

В її прожилках не бродити соку,

Не гріти мрію ніжну і високу!

Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Невже не знає він, що скоїв лихо?



  • Як ви оцінюєте вчинок хлопчика?

  • Чому так називається вірш?

  • Як переживає гілка?

  • Чи був у вас подібний випадок в житті?

  • Які почуття у вас викликало читання цього вірша?

III. Повідомлення теми, мети уроку

Сьогодні ми з вами помандруємо в Школу добрих вчинків любителів природи. Де познайомимося з творчим шляхом В.О. Сухомлинського та його творами.



IV. Робота над новим матеріалом

  1. Ознайомлення з біографією В. Сухомлинського.

а) Бесіда.

- Що ви знаєте про В.О. Сухомлинського?

- Відомий письменник.

- Заслужений учитель України.

- Писав казки та оповідання для дітей.

б)Розповіді дітей про В.О. Сухомлинського (підготовлені учнями до уроку)



2. Робота над текстом «Відломлена гілка».

а) Передбачення за заголовком.

- Діти, давайте ми спробуємо передбачити тільки за заголовком, про що ж може йти мова у цьому оповіданні.

б) Читання «за диктором». Учитель читає а діти пошепки читають за ним.

- То чи правильним було наше передбачення?

в) Словникова робота.

Пустотливим, уздовж, відчахнув, тішився – прочитати слова, розкрити значення слів, підібрати синоніми до слів тішився, розчахну, пустотливим.

г) Перевірка усвідомлення тексту.

- Коли відбувалася подія?

- Який настрій був у хлопчика?

- Як ви розумієте слова «Та жалість у його серці жила недовго»?

- Що сталося коли хлопчик виріс?

- Чому дідусь зітхнув?

Фізкультхвилинка

д) Розвиток техніки читання.

- Читання ланцюжком.

- Технологія «не закінчене речення».

На гілочках зеленіли….

Хлопчик на хвильку….

Хлопчик переступив…

Тільки одна…

І ось тепер…

Він стояв на алеї.



  1. Робота над твором «Ластівка з перебитим крилом».

а) Самостійне читання твору.

б) Словникова робота.

Загриміла, стара повітка, здійнятись, покалічилось, тривожне попискування, довірливо, тремтять сльози.

Читання слів.



  • Знайдіть у прочитаному творі епітети. Для чого потрібні епітети у мові?

в) Гра «Якби я був молодою ластівкою»

(діти дають відповіді за методом «Прес»)

«Я вважаю, що…..», «…тому, що…», «…наприклад…», «Отже…я вважаю».

г) Аудіювання за твором.


1) Після якого дня загриміла гроза

а) холодного б) весняного в) літнього

2) Пташенята з гніздечка

а) повилітали б) порозбігалися в) повипадали

3) Декілька ластівок навчилося літати і порозліталися

а)четверо б) п’ятер в) троє

4) Ластівки зібралися чималим

а) гуртом б) табунцем в) зграєю

5) Мені здалося, що у неї на очах

а) грає усмішка б) жевріє надія в) тремтять сльози

(перевірка правильності виконання тестів)


    1. Підсумок уроку

  • Підсумок нашого уроку ми проведемо за допомогою гри «Добре і погано».

  • Чого вчать нас ці два оповідання?

  • Які риси характеру виховують?

  • Що у цих оповіданнях ми можемо віднести до слова «добре» і до слова «погано»?

Добре Погано

любити природу байдужість

творити добро безсердечність

бути милосердним, чуйним



бути гідним імені «людина»

    1. Домашнє завдання. (диференційоване)

1 група – «Про що думала липка, зустрівши старенького дідуся?»

2 група – придумати продовження твору «Ластівка з перебитим крилом».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка