Що належить до природи. Природа жива і нежива



Скачати 43.27 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір43.27 Kb.




Урок: Я і Україна
Тема: Що належить до природи. Природа жива і нежива.
Мета: розширити і уточнити знання учнів про різноманітність природи.

Формувати в учнів поняття «природа», «жива і нежива природа», розвивати

вміння спостерігати за об’єктами природи; вчити відрізняти предмети

природи від речей, виготовлених людиною; виховувати дбайливе

ставлення до природи, речей, створених людиною.
Обладнання: ілюстрації картин з пейзажами, вислів про природу, малюнки

з зображенням живої та неживої природи


Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Фенологічні спостереження.

1. Вправа «Погода».

- Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

- Яке небо?

- Які опади?

- Який вітер?

- Яка температура повітря?

- Що змінилось порівняно з минулим тижнем?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь з елементами бесіди.

- Послухайте вірш поета П. Сиченка і скажіть, з яким проханням звертається до нас поет.


Вмійте природу любити.

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…
Цвіту не рви задаром,

Гілки не втни для забави!

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.


- Як ви розумієте слова: «Вмійте природу любити»?

- Що таке природа?

- Подивіться у вікно і назвіть те, що ви бачите.

- Те, що оточує людину і не зроблене її руками, - природа. Сонце, небо, вітер, земля, повітря, рослини, тварини – все це природа. Людина – також частина природи.


2. Робота з підручником. (с.46-47)

Учитель читає текст, учні називають предметні малюнки у кожному ряді.

- За якою ознакою художник згрупував малюнки?
а). Вправа «Мікрофон»

- Продовжте перелік, розпочатий художником на другому малюнку.



( Діти називають те, що створене руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо)
3. Продовження розповіді.

- Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря, будівельні матеріали. Вона є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало художніх творів. (Вчитель звертає увагу на репродукції картин). Природу називають ненькою. Всі ми - діти природи.

Умовно природу поділяють на живу і неживу.

Нежива природа – це Сонце, Місяць, Земля, повітря, вода, небо тощо.

Жива природа – рослини, тварини, людина, бо вони народжуються, живляться, ростуть, дихають, відмирають.


  • Чи може існувати жива природа без неживої? Чому?

б). Гра «Малюнки з виставки».



Завдання: розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів: жива і нежива.

Спочатку вибрати об’єкти живої природи, використовуючи технологію методу «Прес».

а). «Я вважаю…»

б). «…тому, що…».


4. Продовження роботи з підручником.

а). Відповіді на запитання.

- До якої природи належать каштан, калина, соняшник, осока? Чому?

- До якої природи належать вовк, лелека, кінь, жаба, комар? Чому?

- Хлопчик, дівчинка, космонавт, лікар, шахтар – до якої природи вони належать? Чому?
б). Робота за малюнками.

- Розгляньте малюнки. Скажіть, що належить до природи, а що – ні.

- До якої природи належать місяць, зорі, веселка, дощ?
в). Робота за табличкою

- Розгляньте малюнки.

- Назвіть предмети, які належать до живої природи. А що зроблено людиною?

- Чим схожий метелик і сніжинка? Чим відрізняються?


5. Розв’язування логічних завдань « Що зайве? Чому?»

  • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

  • Дуб, камінь, Сонце, повітря.

  • Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

  • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти:

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

нас до танцю припрошати,

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.


IV.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті. (с.25-26)
2. Відгадування загадок.

До якої природи належать слова – відгадки?




  • Рукавом махнув –

дерево зігнув.

Що це?


(Вітер)


  • Весною зацвіла,

влітку загоріла,

червоні коралі

восени наділа.

( Калина)




  • Синя стрічка блищіть,

щось тихенько гомонить.

І біжить собі, біжить,

не зупиниться на мить.

(Річка)



  • Сама мала, шубка пухка,

з гілки на гілку стрибає,

шишки, горішки збирає.

(Білка)


  • Над лісами,

над рікою,

кольоровий міст горою.

(Веселка)


  • Лиш торкнись до колючок –

він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати? Це…

(Їжак)
V.Підсумок уроку.



1. - Що таке природа?

- Що належить до неживої природи?

- Що належить до живої природи?

- Чим жива природа відрізняється від неживої?

- До якої природи належить людина?

- Що належить до предметів, створених руками людини?

- Як потрібно ставитися до природи?

- Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?


2. Робота в групах.

Гра « Розгубилися слова»

  • Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, що створені людьми. А тепер у групах складіть речення ,як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. ( Речення на окремих аркушах на дошці).





Висновок: Треба шанувати природу і речі створені людиною.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка