Що відчуває людина



Скачати 80.07 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір80.07 Kb.
Тема: Що відчуває людина

Мета: ознайомити учнів із жанром літературної чарівної казки; навчити читати діалоги; залучати дітей до обговорення та аналізу змісту; збагачувати мову дітей новими словами та виразами; розвивати мовлення; виховувати доброту , чуйність.

Обладнання: картки для читання; малюнки з виразами обличчя;скоромовки; Т. Коломієць« Кажу, кажу казку», А. Дімаров « Для чого людині серце»

ХІД УРОКУ

І Організація класу

Діти, у народі кажуть: Добрий гість – дому радість: Сподіваюся, що ви , як і я , раді нашим гостям. Подаруйте їм посмішку, побажайте доброго дня.

ІІ Мовленнєва розминка

Жодна людина не може гарно читати, якщо має слабкі легені та очі, тому ми почнемо урок із розчитування.

Діти, у вас на парті є словечка. Прочитаємо їх.

Єць – єць – єць – подув сильний вітерець

Аї – аї – аї – облітає листя в гаї

Го – го – го – ми збираємо його

Ас – ас – ас – принесем його уклас

А тепер прочитаємо скоромовку із дошки

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

Чому личко сумує?

От Кіндрат, так Кіндрат!

Зуб зламав об шоколад.

Чому личко посміхається?



ІІІ Повідомлення теми та мети уроку

Мотивання навчальної діяльності

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку ми зробимо ще один крок

А з казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала у клас.


  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати розділ « Літературні казки»

  • Як ви гадаєте, які казки називаються літературними?

  • Чим вони відрізняються від народних?

Отже ,у розділі «Літературні казки» вміщено казки українських письменників. У своїх казках письменники описують незвичайні пригоди, дивовижні перетворення. Вони наділяють своїх героїв позитивними і негативними рисами. На образах героїв учитимемося розрізняти добро і прагнутимемо стати добрішими, мудрішими, щедрішими.

IV Засвоєння нових знань

  1. Опрацювання вірша Т. Коломиєць « Кажу, кажу казку»

  • Послухайте вірш Т. Коломиєць і скажіть:

  • Коли потрібно його читати на початку чи після читання казки? (Відповіді дітей)

  • Прочитайте вірш мовчки.

  • Як ви зрозуміли слова козуб(кошик), частувати(пригощати).

  • Який це вірш за настроєм?

  • Діти, коли ви чуєте, чи вимовляєте слово серце, що ви уявляєте?

  • Подумайте, яке на вашу думку серце?що робить серце? А допоможуть вам словечка.

Перший ряд вибере «яке серце?»

Другий ряд вибере «що робить серце?»




Щире
А тепер прочитаємо


Дарує

Ніжне



Любить

Вірне



Гаряче



Болить



Добре



Б'ється

Турбується




  1. Опрацювання казки А.Дімарова «Для чого людині серце.»

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з казкою А. Дімарова .

  • Та щоб дізнатися її назву, вам потрібно з розсипаних слів скласти її.

Гра « Розсипанка»

Отже казка називається « Для чого людині серце»

Словникова робота

В тексті вам можуть зустрітися нові слова. Слід пояснити їх.

А) Зверніть увагу на дошку. Ми повинні навчитися правильно читати слова і пояснити їх значення

Дошкулити – завдавати шкоди, в тексті заморозити

Ринутися – кинутися

Жевріючі – тліючі, догораючі

Плем'я – група народностей, пов'язаних спільним походженням, і спорідненістю мов.

Б) Читання стовпчиків слів « луною» за вчителем

- Я читаю ,а ви повторюєте за мною.

Ненавидіти, переборола, назбиралося, вагаючись, крижані.



V Робота над змістом казки

Читання ланцюжком



  • Я починаю читати , а продовжувати буде той, кому я покладу на парту оце серце. Стежте і запам'ятовуйте.

Запитання за змістом прочитаного

  • Де відбувалися події?

  • Кого зустріли в лісі дерев'яні чоловічки?

Читання діалогу

Прочитайте діалог між дівчинкою і дерев'яним чоловічком.



  • Чому дерев'яні чоловічки не мали ніяких почуттів?

  • Чим дівчинка відрізнялася від них?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI Продовження роботи над казкою.

Читання мовчки

Читаємо мовчки.



  • Чому дівчинка не віддала своє серце?

  • Куди вона пообіцяла відвести чоловічка?

VII Творча робота

  • Лікар запропонував хлопчикові декілька сердець. Які серця за кольором, матеріалом підходять до слів. Знайдіть і прочитайте.

Вибіркове читання

Байдуже( блискуче, як пластмасова кулька,свіже)

Злої( Жовте, зморщене, не хороше)

Дивовижне( похмуре, сіре, важке)

Егоїстичне( дбав лише про себе)

Червоне(доброї людини)



  • Що сказав чоловічок лікареві? ( Я хочу мати серце)

VIII Характеристика

  • З яким чоловічком, ми познайомилися на початку казки? (Дерев'ним)

  • Яким був наш герой? ( Злий, егоїстичний.) Чому? ( Тому, що не було серця)

  • Якби він звернувся до вас по допомогу, а не до лікаря, яке серце ви б йому запропонували? Чому? ( Беруть сердечка і прикріпляють чоловічкові) (Серце стукає) Ой, що це? Що ви чуєте? ( стук серця)

  • Як змінився наш герой?

  • Які риси характеру в нього з'явилися в нього?

На уроках громадянської освіти ми вивчали тему: « Риси характеру». І зараз ми пригадаємо їх – Якими рисами характеру ви б наділили нашого героя? ( змінили ротик)

  • Яким ми його бачим у кінці казки?

  • А тепер подивіться на обличчя? – Що змінилося в зовнішності чоловічка? ( Він засміявся)

  • Щоб ви запропонували герою нашої казки? ( Дружбу, підтримку, допомогу)

IX «Дерево рішень»

  • Яким би був кінець казки, якби дерев'яний чоловічок обрав собі якесь інше серце? ( Відповіді дітей)

  • Для того щоб з'ясувати як потрібно жити, щоб ніхто не сказав, що йому вас шкода, скористаємося «деревом рішень»

  • Зверніть увагу, що кожна гілка на дереві – це напевно життєва позиція.

  • Яку життєву позицію обрали б ви? (Читання учнями)

  • Хіба інші гілки не мають права на існування? ( Відповіді дітей)

  • ЧИ можуть нижні гілки виправитися і зазеленіти?

  • Що їм для цього потрібно зробити? (Змінити життєву позицію)

  • Що необхідно зробити дерев'яним чоловічкам щоб зрозуміти свого загиблого товариша?

  • Яку життєву позицію ви оберете для себе?

  • Як необхідно жити? ( Мати добре, чутливе серце. Робити добрі справи. Допомагати людям.)

Отже, найголовніше- це життя для інших. Пклуючись про них, допомагаючи їм, людина робить добру справу.

X Підсумок уроку

Діти, чи хочете ви бути добрими? Тоді виберпъ для себе сердечко, візьміть його у свої долоньки. Заплющітъ очі, подумайте про рідних вам людей, людей добрих, чуйних, щедрих, про людей, які люблять вас.



  • Baші сердечка в цю хвилину сповнені любові i ніжності. Тепло вашого сердечка ви відчуваєте у своїх долоньках. Розплющіть очі. Нехай тепло i доброта ваших сердець не затримується в долоньках. Подаруйте їх іншим людям, рідним i друзям, однокласникам чи гостям. (Діти дарують сердечка)

  • Любі діти, я всім вам бажаю мати велике i світле серце. Нехай у вашому домі завжди живуть велика любов i доброта, щирість i співчуття, людяність i щедрість.

Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте шкому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляху земному,

I заступить навколишнійй світ,

Зробить серце жорстоким, холодним, Ви з любов'ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим!

IX Домашнє завдання

Навчитися виразно читати і переказувати казку


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка