"сходи для духовного піднесення людини"



Скачати 404.23 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації09.03.2016
Розмір404.23 Kb.
  1   2   3
Шановні колеги!

Слайд 1

Цілком очевидно, що розвиток людства набирає дедалі динамічнішого характеру. Про це свідчить аналіз будь-якої сфери суспільного життя. Зміна ідей, знань, технологій відбувається швидше, ніж зміна людського покоління. А це означає, що при звичній, традиційній освіті навчити людину на все життя неможливо не тільки в хорошій школі, а й найкращому університеті. Ось чому змінюється концепція, статус, місія навчального закладу, а також функції навчального процесу як в школі, так і в інших освітніх закладах.


Поряд із засвоєнням базових знань перед сучасною освітою все більше постає завдання навчити учня самостійно оволодівати новими знаннями та інформацією, навчити навчатися, виробити потребу в навчанні впродовж життя. Людина розумна ХХІ століття – це людина, що постійно навчається. Людина, для якої отримання знань стає сутнісною рисою способу життя. Таку людину і повинна формувати сучасна школа.
Саме це завдання визначено Законами України, указами Президента України та постановами Кабінету Міністрів України, Національною доктриною та Концепцією розвитку освіти до 2010 року. Саме про це йшлося на Підсумковій колегії Міністерства освіти і науки України, в ході якої було обговорено і запропоновано чимало цікавих, важливих питань щодо поліпшення освітньої системи нашої держави.
Школа – латинське слово і означає "сходи для духовного піднесення людини". І сходи ці в учителеві, в нас з вами. Ми йдемо до класу зі своїм характером, досвідом, своєю вірою, зі своїм духовним світом. Від особистості вчителя залежить багато чого.

Саме вчителя називають "сіячем зерна добірного". А "добірне зерно" – це чисте сумління і благородство, міцний дух і неспокійне серце, світлі думки і працьовиті руки, це безмежна любов до рідного краю, материнського слова, України.


З повагою і великою вдячністю називаю імена одних з найкращих наших вчителів, які дуже добре розуміють цю свою відповідальну місію, які бачать, що до школи прийшли діти іншого складу, іншої свідомості, і сповна усвідомлюють сутність змін, що привносить новий час. Це Світлана Олександрівна Коритна, Галина Миколаївна Лебеденко, Людмила Вікторівна Коваль, Ганна Василівна Іванова, Тетяна Іванівна Рабецька, Ольга Олексіївна Булгакова, Тетяна Іванівна Гуліна, Ірина Володимирівна Маковська, Наталія Володимирівна Романюк, Анастасія Василівна Рябикіна, Тетяна Іванівна Балачій, Марія Анатоліївна Козаченко.

Слайд 2

Майстрами своєї справи є 42 вчителя-методиста та 81 вчитель з педагогічним званням "старший учитель". Усього ж у ЗНЗ міста працює 516 педагогів. 449 з них (87%) з вищою освітою. Найвищій освітній рівень мають педагогічні колективи ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, 5.


Найкращі якісні показники (рівень кваліфікації) також в школі № 1 і гімназії. Значно погіршився цей показник в ЗОШ № 6, 8, 17.

Слайд 3, 4

У цілому в порівнянні з минулим роком освітній та кваліфікаційний рівень педагогічних працівників міста зріс на 5%. Стабільними є колективи шкіл № 1, 3, 5, 7, 9, 11. Плинність кадрів тут практично відсутня.



Слайд 5

Щодо кадрового забезпечення ДНЗ, то кількість педагогічних працівників, які мають вищу фахову освіту, з 38,3% у 2004/2005 навчальному році зросла до 43,3% цього року.


Отже, на мій погляд, ми маємо досить потужний педагогічний склад освітян міста. Про це свідчить і результативна участь педагогів у фахових професійних конкурсах. Хочу з цієї трибуни ще раз привітати цьогорічних переможців конкурсу "Учитель року": вчителя образотворчого мистецтва ЗОШ І-ІІІ ст. № 12 Гримач Ірину Михайлівну; вчителя правознавства гімназії Качуровську Ларису Вікторівну; вчителя української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 Шевченко Наталію Вікторівну; вчителя математики ЗОШ І-ІІІ ст. № 15 Запорожчук Оксану Володимирівну; вчителя обслуговуючої праці ЗОШ І-ІІІ ст. № 12 Ягуфарову Оксану Віталіївну; вчителя технічної праці ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 Олейніченка Дмитра Павловича; переможницю міського конкурсу на кращого музичного керівника ДНЗ Горбуненко Галину Борисівну (ДНЗ № 34); переможницю міського та призера обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Шкільний бібліотекар – 2007" бібліотекаря гімназії Скрипник Людмилу Борисівну, лауреата цього конкурсу бібліотекаря ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 Пальчевську Олену Миколаївну; переможницю обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Жінка – профспілковий лідер освіти" Драганову Аллу Олександрівну. Відзначити участь у Всеукраїнському конкурсі "Панорама творчих уроків" вчителя біології ЗОШ № 17 Сердюк Людмилу Миколаївну, у обласному конкурсі на кращий відеодосвід роботи вчителя початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 Дегтяренко Ліану Георгіївну, дефектолога ДНЗ № 5 Трещун Наталію Тимофіївну.
Як і в цілому в державі, нам вдалося подолати одну з гострих кадрових проблем минулих років – вакансії у школі. Істотне зменшення вакансій стало можливим завдяки виваженій політиці Уряду в напрямі підвищення заробітної плати педагогічних працівників та рівня їх соціального захисту.

Слайд 6

Проте, не може не викликати занепокоєння, було відмічено Міністром освіти і науки України Станіславом Ніколаєнком, тенденція до так званих "прихованих вакансій", коли вакантні посади заповнюються за рахунок педагогічних працівників пенсійного віку, сумісників, студентів.


Актуальною залишається проблема старіння педагогічних кадрів. Так, якщо у 2005/2006 навчальному році в місті працювало 15% педагогів пенсійного віку, то в 2006/2007 – 15,3%. По Україні цей показник – 14,7%.
Основний контингент працюючих вчителів має вік від 41 до 50 років. Відчутною також є відсутність педагогів-чоловіків. Так, у школах міста їх працює 11% (в Україні – 16,1%).
У зв'язку з цим нагальним є завдання щодо виявлення педагогічно обдарованої учнівської молоді, її підтримка.

Слайд 7- 12

Освітній потенціал міста – це 14 загальноосвітніх шкіл та гімназія, 17 дошкільних закладів (більше 2000 дітей), 5 позашкільних установ: ДЮЦНВ (30 гуртків, 395 учнів), ДЮСШ (29 гуртків, 411 учнів), СЮН (47 гуртків, 564 учня), ЦНТТУМ (31 гурток, 400 учнів), МНВК (45 груп, 720 учнів).


У ЗНЗ міста минулого навчального року було 7179 учнів. Формування мережі середніх загальноосвітніх навчальних закладів, комплектування 1-х та 10-х класів проводилося відповідно до загальнодержавних нормативів, встановлених Міністерством освіти і науки України. Середня наповнюваність 1-11-х класів складає 26,9. Але упродовж останніх п'яти років вона зменшилась на 5%. Нижче середнього показника по місту наповнюваність класів в ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, 6, 9, 17, ЗОШ І-ІІ ст. № 7, 8.
Конституційне право батьків навчати дітей рідною (російською) мовою забезпечено функціонуванням ЗОШ І-ІІІ ст. № 15 (всього 19 російських класів, 551 учень). Кількість дітей, які навчаються державною мовою, складає 100% від загальної кількості вихованців в дошкільних навчальних закладах, 92% в школах.
З цього навчального року школа № 15 рішенням сесії міської ради реорганізована у Первомайський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 15 – колегіум".
Отже, наявна мережа навчальних закладів в основному задовольняє потребу громадян нашого міста у здобутті дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. З метою забезпечення рівного доступу молоді до якісної освіти застосовуємо і такі форми навчання, як індивідуальну та екстернат. Крім того, в місті збережена вечірня школа. Успішно функціонує міська гімназія, де створені всі умови для роботи з обдарованими дітьми.
Саме тут обладнано кабінет української мови та літератури, який посів І місце в обласному конкурсі-огляді кабінетів української мови та літератури, саме тут за сприянням управління освіти і науки ОДА та за підтримкою міської влади встановлено кабінети хімії та біології із найсучаснішим обладнанням: інтерактивною дошкою, мультимедійним проектором, комп’ютером вчителя з плоским монітором. Приділяючи постійну увагу зміцненню навчально-матеріальної бази гімназії як закладу нового типу, ми таким чином намагаємось реалізувати вимоги МОН України щодо необхідності мати у кожному районі, місті хоча б одну "ідеальну" школу, яка відповідала б сучасним освітнім вимогам: від матеріальної бази до технології навчання. Цього року наша гімназія також залучена до апробації програмного середовища "Net Школа Україна", який передбачає застосування інформаційних та комунікативних технологій в управлінні закладом, у зв'язку педагогічного колективу з батьками.

Слайд 13, 14, 15

Сьогодні ми можемо констатувати високі показники охоплення дітей дошкільною освітою.

Зверніть увагу на діаграму: якщо в середньому по Україні цей показник становить лише 54%, то в нашому місті він – 84,3%. Крім того, дошкільні заклади відвідують 94,3% малюків-п'ятирічок (по Україні – 85,2%). Це відповідає вимогам Міністерства щодо забезпечення максимального охоплення дошкільною освітою дітей даного віку.
Враховуються бажання батьків щодо організації гнучкого режиму роботи ДНЗ: в них діють групи з тривалістю 10,5 та 12 годин, а також цілодобові групи. Досить ефективно працюють ДНЗ та групи компенсуючого типу для дітей з порушенням зору, інтелекту та затухаючими формами туберкульозу.
У 2006/2007 навчальному році було відкрито одну додаткову групу в ДНЗ № 24.
Завантаженість ДНЗ в цілому по місту складає 103%. Перевищується норма наповнюваності груп в ДНЗ № 1, 3, 6, 11, 16, 24, 31, 34. У той же час недовантажені ДНЗ № 13, 14, 30, 32, 33, ЦРД. А в ДНЗ № 25, наприклад, не вистачає 59 дітей до проектної наповнюваності закладу. Отже, перед нами стає реальна задача оптимізації мережі дошкільних навчальних закладів, відновлення роботи скорочених свого часу груп. А це, звичайно, тягне за собою фінансові та кадрові проблеми.
Протягом 2006/2007 навчального року в ДНЗ міста продовжувалась систематична робота, спрямована на реалізацію проекту "Дошкілля" в рамках міської освітньої програми "Освіта міста. 2003-2008 рр.".
Кожний ДНЗ визначив для себе пріоритетні напрями змісту навчально-виховного процесу. Так, робота дошкільного закладу № 24 спрямована на розвиток творчих здібностей дітей. У ДНЗ № 16 ефективно реалізується програма з громадянського виховання. Протягом останніх років у практичній роботі ДНЗ № 6 упроваджується логіко-математичний напрям, у ДНЗ № 5 накопичено досвід з розвитку мовлення дітей.
Наприкінці навчального року ми системно проаналізували діяльність ДНЗ, кожного з їх керівників, відстежили як позитивні тенденції, так і проблемні моменти за 36 показниками. Так, до позитиву в роботі кожного дошкільного навчального закладу можна віднести організацію методичної роботи, забезпечення курсової перепідготовки педагогічних кадрів, виконання дітоднів, використання здоров'язбережувальних технологій, належну увагу з боку завідуючих ДНЗ до питань охорони праці, збереження енергоносіїв, водопостачання.
На достатньому рівні відпрацьовуються питання поточного планування та організації діяльності дошкільних навчальних закладів, санітарного стану територій та приміщень, харчування дітей.

У той же час не може задовольнити результативність роботи ДНЗ міста в таких напрямах, як: інноваційна діяльність, сучасне облаштування груп, співпраця із родинами, соціоумом; рівень захворюваності дітей, культура документалістики тощо. Серйозні зауваження є до керівників ДНЗ № 3, 13 щодо батьківської плати, до керівників ДНЗ № 3, 14, 31, 32, 33 щодо освітнього та кваліфікаційного рівнів вихователів і навіть виконавська дисципліна потребує перегляду з боку Наталії Дмитрівни Піщанської, Катерини Миколаївни Донець. Тому і не дивно, що найбільше всього турбує управління освіти стан справ саме в ДНЗ № 3, 13, а також в НВК школа-сад № 2, ДНЗ № 31. Значно кращими могли б бути показники діяльності ДНЗ № 6.


Основа діяльності будь-якого навчального закладу – підвищення якості освіти. Показником якості в значній мірі є результати ДПА.

Слайд 16

Державній підсумковій атестації підлягав 721 учень 4-х класів. У цілому її результати з математики, мови, читання свідчать, що вчителі початкових класів забезпечують достатній рівень підготовки учнів як для наступного навчання, так і для формування життєвих компетентностей молодших школярів.


Протягом останніх 5-ти років рівень навченості учнів за результатами державної підсумкової атестації залишається сталим, а кількість учнів, які мають початковий рівень знань, зменшилась на 50%.
Разом з тим, за наслідками державної підсумкової атестації, мають початковий рівень знань по 4 учні в ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, 6; по одному – в ДНЗ-ЗОШ І ст. № 2, ЗОШ І-ІІІ ст. № 12, 15, 17.

Це свідчить про те, що класоводи не складали індивідуальні, скориговані відповідно до здібностей цих учнів навчальні програми з предметів, за якими діти мали навчатися протягом 3-го, 4-го класу, недостатньо здійснювали на уроках індивідуальний та диференційований підхід до окремих учнів, слабо використали потенціал індивідуальних та групових занять варіативної складової Типового навчального плану.

Державну підсумкову атестацію в загальноосвітніх школах міста складало 88% учнів 9, 11-х класів. Її результати свідчать, що більшість з них підтвердили або покращили результати річного оцінювання.
Позитивним в організації та проведенні державної підсумкової атестації 2007 року в школах міста є те, що третій рік ДПА з фізики в ЗОШ № 12 (директор школи Пустова Т.В.), 2-й рік в ЗОШ № 1, гімназії (директор школи Волкова О.О., в.о. директора гімназії Качура Н.С.), вперше в ЗОШ № 16 (директор школи Мочалова О.І.) з фізики та інформатики проводиться у формі захисту учнівських робіт, в ході якого учні продемонстрували вміння самостійно опановувати теоретичний матеріал, робити висновки, бачити практичне застосування знань, отриманих на уроках. Усі учні отримали бали високого та достатнього рівня.
Успішно пройшли атестацію і підтвердили право на отримання свідоцтв з відзнакою 17 учнів 9-х класів та 16 учнів 11-х класів – претендентів на нагородження Золотими і Срібними медалями.
У той же час уповноваженими управлінням освіти представниками відмічались факти необ’єктивності оцінювання знань учнів під час річного оцінювання та державної підсумкової атестації в загальноосвітніх школах № 1 (українська мова, 9 кл., фізика, 11 кл.), № 5 (9 кл., біологія), № 16 (алгебра, 9 кл.), № 17 (зарубіжна література, історія України – 11кл., українська мова, 9 кл), № 12 (українська мова, 11 кл.), № 15 (ОБЖ, 11кл.).
Недоліком в організації та проведенні державної підсумкової атестації 2007 року в школах міста є недостатня увага керівників загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 1 Волкової О.О., № 5 Сисоєвої І.А., № 9 Слюсаря Р.П., № 12 Пустової Т.В., гімназії Качури Н.С. до вибору випускниками предметів на державну підсумкову атестацію відповідно до профілю навчання.
За висновками державних атестаційних комісій шкіл 40 - 67% учнів показали глибокі знання з профільних предметів та вміння використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Тобто рівень навченості учнів з профільних предметів у профільних класах значно вищий.
Причинами недостатнього рівня якості знань частини учнів з предметів є відсутність системи роботи над прогалинами в знаннях учнів, попередженням помилок, недостатня індивідуальна та диференційована робота з учнями, пропуски одинадцятикласниками уроків без поважних причин.
Цього року хід державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах міста досить широко висвітлювався в засобах масової інформації, через місцеве радіо та телебачення.

Шановні колеги!


У сучасних умовах особливого значення набуває і проблема управління якістю освіти, ось чому намагаємось віднайти тут нетрадиційні ресурси.
Одними з них ми вважаємо педагогічне проектування, реалізацію компетентнісного підходу до освіти, комплексний моніторинг, управлінський консалтинг, педагогічну виставку тощо.
Надійним інструментом, що дозволяє виміряти якість освіти і впливати на неї, є комплексний моніторинг. Ми застосовуємо його під час державної атестації закладів освіти.
Цього року було атестовано ДНЗ № 30, 34, вечірню школу, результати обговорено на засіданні колегії управління освіти.
Моніторинг математичних знань учнів 4-х класів засвідчив, що 75% четвертокласників успішно засвоїли основні знання з математики, відповідно до вимог чинної програми. Серед них 65% правильно виконали понад дві третини тесту, що свідчить про досить високий рівень володіння засвоєними знаннями. В той же час з додатковою частиною тесту повністю справилися 55% учнів, тобто елементарні навички математичного моделювання у значної частини учнів виявились недостатньо сформованими. Середня арифметична кількість балів по місту 26,2 з 37 можливих.
За отриманими результатами можна зробити висновок, що середній показник правильного виконання завдань є достатнім для наступного навчання математики в основній школі.

Отже, результати цьогорічного моніторингового дослідження дають чітке уявлення про те, чи оволоділи тим чи іншим видом діяльності окремий учень, клас у цілому, учні певної школи. Дуже важливо не відкласти ці результати, а ще раз глибоко їх проаналізувати і забезпечити коригувальну роботу щодо базової математичної підготовки випускників початкової школи, застосовуючи як індивідуальні, так і колективні форми роботи.


Крім того, і педагогам, і учням треба вчитися працювати з тестовими завданнями; вчителям початкової школи необхідно використовувати в роботі навчальний матеріал на формування вмінь розв'язувати задачі практичного змісту, стійких обчислювальних навичок, уміння застосовувати знання в змінених умовах і в різних життєвих ситуаціях; закладати основи формування ключових компетентностей.
Аналіз та розгляд на засіданні колегії управління освіти ефективності навчально-виховного процесу та рівня навчальних досягнень з математики в ЗНЗ міста засвідчили значну розбіжність в показниках математичної освіти на І та ІІ, ІІІ шкільних ступенях. З 569 учнів 7-11-х класів, що писали контрольні роботи з математики, високий рівень виконання робіт показали лише 5% учнів, достатній18%, середній34%, початковий43%.
Щорічний контрольний зріз якості математичної підготовки випускників 9-х та 11-х класів також показав, що учні вміють виконувати завдання на стандартне застосування програмового матеріалу за відомими алгоритмами та зразками. Все, що вимагало аналітичних вмінь, міркувань, викликало утруднення.

Відповідність Державному стандарту загальної середньої освіти засвідчили результати контрольного зрізу в учнів гімназії, ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, 5, 15. В той же час слабкі знання з математики виявили учні 11-х класів ЗОШ № 3, 6, 9, 17, початковий рівень навчальних досягнень з математики в яких становить відповідно 69%, 44%, 50%, 37%.


Початковий рівень навчальних досягнень з математики мають 79% учнів 9-х класів ЗОШ № 3, 49% – ЗОШ № 12, 55% – ЗОШ № 15, 45% – ЗОШ № 16.
Одна із причин такого незадовільного стану якості математичної освіти є незбалансоване співвідношення між складовими змісту шкільної освіти. Як і в попередніх навчальних планах, значно переважає порівняно з природничо-математичними предметами блок суспільно-гуманітарних предметів (таблиця). Але вважати цей чинник вирішальним також не можна, адже час, який витрачається на вивчення певних дисциплін, не зумовлює ефективність результатів навчального процесу. Так, наприклад, на вивчення природничих наук в основній школі в Кореї витрачається 7% усього навчального часу, а в Україні – 19%, результати ж навчальних досягнень корейських школярів значно вищі.
Щорічний моніторинг якості мовної освіти дає змогу відстежити виконання навчальної програми з української мови, оцінити рівень її засвоєння учнями-випускниками 9, 11-х класів.
Достатній рівень навчальних досягнень показали учні 9-х класів гімназії, ЗОШ № 1, 4, 5, 6, 9, 12, 7, 8. Не відповідають вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти результати контрольних зрізів учнів 9-х класів ЗОШ № 17, 3, 15.

Серед учнів 11-х класів найкращі показники рівня навчальних досягнень продемонстрували учні гімназії, ЗОШ № 1, 5, 12. Найнижчий рівень сформованих умінь самостійно використовувати набуті знання виявлено в учнів ЗОШ № 17. Незадовільною є і якість знань учнів 11-х класів ЗОШ № 3, 6, 9, 15, 16.


Аналізи переказу із творчим завданням, який писався за текстом управління освіти, і того, що був запропонований Моном України для ДПА, засвідчили прогалини в знаннях учнів щодо розуміння і відтворення змісту, мовленнєвого оформлення.
Серйозні претензії пред'явлено атестаційним комісіям ЗОШ № 1, 4, 5, 12, 16 щодо якості перевірки робіт на державну підсумкову атестацію з української мови випускників 11-х класів, претендентів на Золоту та Срібну медалі. Головам атестаційних комісій, директорам шкіл № 1 Волковій О.О., № 4 Пушкарьовій А.М., № 5 Сисоєвій І.В., № 12 Пустовій Т.В., № 16 Мочаловій О.І. наказом по управлінню освіти оголошено догану за порушення ними п.2.3 розділу ІІ Положення про державну підсумкову атестацію.
Все це – результат відсутності системи у роботі вчителів української мови, їх поверхового відношення до перевірки учнівських зошитів, не забезпечення індивідуального підходу до дітей, які потребують особливої уваги. А директори шкіл, їх заступники з навчально-виховної роботи не бачать, або не бажають бачити, що оцінки претендентам на медалі просто-напросто завищуються, тому і маємо 24 місце на олімпіаді з української мови в області, а ще й конфлікти з батьками, коли вони, погрожуючи небезпекою для психічного здоров'я своєї дитини, тиснуть на міське та обласне управління освіти щодо перегляду результатів атестаційної роботи.

Говорячи про недоліки мовної освіти учнів наших шкіл, не можу не звернути Вашої уваги і на те, що значна кількість вчителів недостатньо володіють державною мовою, яка є мовою освіти (а для багатьох це ще й рідна мова). Неприємне враження справляє освітянин, який не знає мови, оскільки для педагогічних працівників різних спеціалізацій головним знаряддям праці було і залишається все-таки слово. І від рівня оволодіння цим інструментом великою мірою залежить якість, успішність, результативність діяльності педагога. Крім того, і педагоги, і керівники шкіл чомусь формально підходять до дотримання вимог п.1.3. Типового положення про атестацію педагогічних працівників України щодо обов'язкового володіння на відповідному рівні державною мовою.


Задля піднесення мовної культури керівників закладів освіти ми ввели проведення мовленнєвого практикуму на кожному семінарі.
Думаю, і в організації методичної роботи на місцях треба передбачати такі форми роботи, які б допомогли педагогам бути бездоганними й досконалими в мовленні, адже нас слухають діти, і один з важливих уроків, який ми їм даємо, – це урок плекання рідної мови!
Протягом навчального року відслідковано також результативність організації навчально-виховного процесу з етики, біології, історії України, зарубіжної літератури. Відповідні аналітичні матеріали узагальнено у наказах управління освіти, доведено до керівників навчальних закладів. Бажано до них повернутися знову, плануючи роботу як міських, так і шкільних методичних об'єднань.

Багатий інформаційний та аналітичний матеріали щодо роботи з кадрами, науково-методичного супроводу освітнього процесу було отримано завдяки моніторингу стану методичної роботи.


Для визначення рівня ефективності науково-методичної роботи в місті з метою подальшої її корекції було запропоновано вчителям анкету, яка включала 28 запитань. Перший блок питань передбачав вивчення результативності методичної роботи міського методичного кабінету, другий – результативність методичної роботи навчального закладу, третій – результативність роботи вчителя та рівень його професійної майстерності.
Всього опитано 185 вчителів, або 36% від загальної кількості педагогічних працівників ЗНЗ міста.
Ними було відмічено такі форми, як майстер-клас, семінари-практикуми і тренінги. Серпнева конференція педагогічних працівників міста теж сприймається як одна із результативних форм роботи. Позитивним є те, що більшість педагогів звертались до методистів за консультацією. Це, на мій погляд, дає можливість реалізувати принцип особистісно орієнтованого підходу в організації методичної роботи.
Посилилась діяльність міського методичного кабінету щодо підготовки друкованої продукції: методичних розробок, посібників, рекомендації тощо.
Серед методичних проблем найбільш невизначеним є питання впровадження зовнішнього незалежного тестування. Особливо характерно це для вчителів ЗОШ І-ІІІ ст. № 16, 3, 12, 9, 1, ЗОШ І-ІІ ст. № 7.
Керівникам навчальних закладів треба звернути серйозну увагу на роз'яснювальну роботу щодо подальшого впровадження незалежного зовнішнього оцінювання, умов його проведення. У навчальному процесі слід ширше використовувати тестові технології, залучати дітей до пробного тестування. На засіданні фахових методичних об'єднань обговорити результати зовнішнього незалежного оцінювання у 2007 році, які проаналізовані у доповіді Міністра освіти і науки України на підсумковій колегії 17 серпня. Так, наприклад, там зазначено, що випускники шкіл, які брали участь у тестуванні, засвоїли навчальний матеріал переважно на середньому та достатньому рівнях навчальних досягнень, 43% з них показали результати, що відповідають шкільним або кращі за шкільні.
Також 53% випускників серед факторів, що сприяють підготовці до зовнішнього оцінювання, назвали пробне тестування та більш часте використання тестової форми завдань на уроках; 66% школярів уважають, що з метою ефективної підготовки до тестування в наступному році слід роботу з інформаційними матеріалами розпочинати вже на початку навчального року.

Відповідно до п. 4 ст. 54 Закону України «Про освіту», ст. 27 Закону України «Про загальну середню освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, у загальноосвітніх навчальних закладах міста, як і щороку, відбулася чергова атестація педагогічних кадрів.


Усього атестовано 134 педагога, з них 96 вчителів шкіл, 36 - вихователів ДНЗ, 1 працівник позашкільних навчальних закладів та методист, керівник психологічної служби міста. Кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" підтвердили 19 педагогів, отримали – 27, що становить 20% від загальної кількості педагогів, які атестувались.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка