Шосткинська гімназія



Скачати 63.62 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір63.62 Kb.

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ШОСТКИНСЬКА ГІМНАЗІЯ



Світлові явища

Цикл уроків фізики для 7 класу
Оптичні явища в природі.

Джерела і приймачі світла

З досвіду роботи

вчителя фізики

Шосткінської гімназії



Лук'янової М.Ф.



Шостка – 2011
Урок 1

Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла


Тема уроку:

Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла.

Дидактична мета уроку:

Ознайомити учнів з оптичними явищами, що трапляються в природі; окреслити коло питань, що вивчає оптика; дати уявлення про природу світла; сформувати поняття джерела світла та ознайомити учнів з класифікаціями джерел світла;ознайомити учнів з діями світла та сформувати поняття приймача світла.

Виховна мета уроку

Формувати науковий світогляд учнів;

виховувати інтерес до вивчення природи.

Розвивальна мета уроку

Розвивати уяву, мислення; формувати комунікативну та інформаційну компетентності учнів.

Тип уроку :

Урок вивчення нового матеріалу.

Технічні засоби:

Комп’ютер, мультимедійний проектор або дошка.

Демонстрації:

Різні джерела світла; презентація «Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла», яка включає рисунки, фотографії, відеофрагменти, що ілюструють та пояснюють матеріал.

Структура уроку :

1. Організація початку уроку, оголошення теми і мети уроку

- 2 хв.




2. Актуалізація знань учнів

- 3 хв.




3. Вивчення нового матеріалу

- 26 хв.




4. Закріплення матеріалу

- 10 хв.




5. Підбиття підсумків уроку

- 2 хв.




6. Домашнє завдання

- 2 хв.



Хід уроку

1. Організаційна частина

Учитель перевіряє відвідування учнями уроку, наявність зошитів, підручників тощо, оголошує тему та мету уроку.

2. Актуалізація знань учнів

Бесіда з учнями.

? Як ви гадаєте, що вивчає оптика?

? Як на вашу думку, навіщо слід вивчати світлові явища?

3. Вивчення нового матеріалу

Учні записують в конспект число, тему уроку «Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла».

Термін оптика (від др.грецьк. ὀπτική- поява або погляд)  буквально означає «наука про зорові відчуття». Деякі дослідники стверджують, що понад 90% усієї інформації про навколишній світ людина одержує завдяки зору. Отже, вивчати «зорові відчуття» дуже важливо, необхідно для нас. Але сучасна оптика вивчає не лише видиме світло, вона цікавиться природою світла взагалі, його поширенням, дією на речовину тощо.



До конспектів учнів:

Оптика – розділ фізики, що вивчає світлові явища

Існує чимало оптичних (світлових) явищ. Деякі з них ми будемо вивчати цього року.



? Які оптичні явища ви пам’ятаєте з курсу «Природознавство»? Наведіть приклади.

До конспектів учнів:

Оптичні явища:

  • випромінювання світла;

  • поглинання світла;

  • відбиття світла;

  • заломлення світла;

  • дисперсія світла.

Вивчаючи оптику, ми будемо користуватися різноманітними оптичними приладами. Учитель демонструє різні реальні оптичні прилади та зображення оптичних приладів на екрані (див. рис.1).


Рис.1


Ми неодноразово застосовували поняття «світло», «світлові явища».

? Як ви гадаєте, що таке світло? Учні висловлюють свої думки.

Прочитайте текст підручника [ 1 ] на стор. 100. Знайдіть відповіді на наступні запитання:

  • Яку природу має світло?

  • З якою швидкістю поширюється світло?

  • Чи можна рухатися швидше за світло?

До конспектів учнів:

Світло водночас проявляє властивості частинок та електромагнітних хвиль.

Світло є найшвидшим у природі. Швидкість світла у безповітряному просторі - 300000 км/с.

Демонстрація та обговорення оригінального дидактичного відеоролика про різні види випромінювання. Перегляд відеоролика підводить учнів до сприйняття поняття «джерело світла».

? Спробуйте закінчити фразу: « Тіла, що випромінюють світло, називаються…»

До конспектів учнів:

Джерело світла – тіло, що випромінює світло.
Учитель класифікує джерела світла (точкові – протяжні, природні - штучні, гарячі – холодні), спираючись на засоби мультимедіа. Рисунки та відеофрагменти на екрані ілюструють новий матеріал, а також можуть відігравати роль відеозапитань: «Назвіть та охарактеризуйте джерело світла, яке ви бачите на екрані».

До конспектів учнів:



Спираючись на мультимедійний супровід,поданий вчителем при викладанні матеріалу, учні самостійно дописують приклади.

? Як ви гадаєте, яке джерело світла є найголовнішим для нас? Учні висловлюють свої думки.

Прочитайте текст підручника [ 1 ] на стор. 101-102. Знайдіть відповіді на наступні запитання:

на Землі?

? Як ви гадаєте, чи може світло чинити певні дії? Учні висловлюють свої думки, наводять приклади.

Прочитайте §13 п.2. [ 1 ] Знайдіть відповіді на наступні запитання:

  • Які дії світла ви можете назвати?

  • Чи можна стверджувати, що дії сонячного світла визначають природу

та клімат на Землі?

До конспектів учнів:

Дії світла:

  • освітлення;

  • нагрівання;

  • хімічна дія;

  • електрична дія.

Спираючись на мультимедійний супровід,поданий вчителем при

викладанні матеріалу, учні самостійно дописують приклади.
До конспектів учнів:

Приймачі світла – тіла та пристрої, у яких під дією світла відбуваються помітні зміни.

Спираючись на нові знання та на мультимедійний супровід, учні

наводять приклади приймачів світла (див.рис.2).


Рис.2


4. Закріплення матеріалу

? Які явища вивчає оптика?

? Що вам відомо про природу світла?

? Охарактеризуйте наступні джерела світла (див.рис.3)

Рис.3


? Чи можна вважати джерелами світла:

  • метеор;

  • Місяць;

  • фари автомобіля;

  • екран телевізора;

  • планети?


5. Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки та оголошує оцінки

6. Домашнє завдання

  • Опрацювати § 13-14 , усно відповісти на запитання після §13-14 [1 ] .

  • Завдання № 108, 110 [2 ] письмово.

  • *Додаткове завдання: прочитати статті «Хочеш дізнатися більше?» на стор.106, 114 підручника [ 2].

Список літератури



1.

Генденштейн Л.Е. Фізика : Підручн. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х.: Гімназія, 2007. – 208 с.

2.

Якобі М.В. Фізика. 7 клас: Робочий зошит / М.В.Якобі, Л.А.Альохіна. - 2-ге вид. – Х.: Веста, 2008. – 112 с. + Додаток (16с.).




«Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла». Розробка вчителя фізики Шосткинської гімназії Лук’янової М.Ф.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка