Сили в природі (гра-подорож до «країни Сил»)



Скачати 57.06 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір57.06 Kb.
Комарницька О.В. Дата:

Тема: Сили в природі (гра-подорож до «країни Сил»). .

Мета уроку:

1. Узагальнити та систематизувати знання учнів про види сил у

природі та їх виникнення, продовжити формувати вміння знаходити

силу при розв’язуванні задач, визначати силу на практиці,

зображувати її за допомогою вектора. Використати інтеграційні

зв’язки з астрономією, математикою, історією, літературою

інформатикою, англійською мовою.

2. Формувати переконання в широкому використанні теоретичних

знань із даної теми на практиці. Розвивати логічне мислення,

вдосконалювати навички розв’язування експериментальних

задач, вміння працювати з додатковою літературою.

3. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності:навчальні,

соціальні, інформаційні, загальнокультурні.

Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати

задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.

Тип уроку: інтегрований урок-гра узагальнення та систематизації знань

з теми: « Сили в природі»( 8 кл).

Обладнання:



  1. прилади для виконання експериментальних задач:

дерев’яний брусок, лінійка,мензурка, стакан з водою,

динамометр(2шт.), тягарець, терези;



  1. учнівські презентації;

  2. картки із задачами –малюнками (4шт.);

  3. портрет І.Ньютона, картки з назвами команд;

  4. мультимедійне обладнання.

Форми та методи роботи: використовуються інтерактивні методи навчання:

рольова гра-подорож, в якій беруть участь 4 команди(«Сила», «Інерція», «Взаємодія», «Вектор») по 7 учнів, які обирають ролі «теоретиків», «експериментаторів», «кмітливих», «практиків», «пізнайків», «поетів»; «капітанів»;метод проектів .

План уроку:


  1. Організаційний момент.

  2. Мотивація. Оголошення теми і мети уроку.

3. Інтерактивна вправа. Проведення гри-подорожі по станціях:

- «Розминка»;

- «Теоретична»;

- «Експериментальна»;

- «Кмітлива»;

- «Практична»;

- «Пізнавальна»;

- «Поетична»;

- «Підсумкова».

4. Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.

5. Домашнє завдання.

Епіграф до уроку:



«Людина повинна знати, що незрозуміле можна

зрозуміти ,бо тоді вона не буде розмірковувати

над цим».

Й. В. Гете

Хід уроку.

1.Організація класу.

Учні розділяються на команди, обирають собі ролі , які вони будуть виконувати у грі.

2. Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.



Форма роботи: бесіда з учнями.

Вступне слово учителя.

Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми «Види сил». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни Сил. Де на вашу думку знаходиться ця країна? Чи знаєте ви коли людина вперше побувала на Місяці?

Заслуховуються відповіді учнів.

Учень. 20 червня 1969 р. американські астронавти на космічному кораблі «Аполлон-11» досягли Місяця та опустились на його поверхню. Астронавти Амстронг й Олдрін провели 2.5 год. на поверхні Місяця.

Учитель. Ми з вами живемо у ХХІ сторіччі, тому оберемо найсучасніший космічний корабель та відправимось у подорож на Місяць шляхом «равлика», який розробив українець Юрій Кондратюк, а американські вчені використали його винахід.

Ми вже з вами на поверхні Місяця, з якої добре видно нашу блакитну Землю. Подорожувати Місяцем будемо на місяцьоході.(Розповідь учителя супроводжується показом слайдів).

Вам, шановні учні , я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію, тому назви команд написані українською та англійською мовами. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді, на які ви поділились заздалегідь. Наша гра розпочинається! Дослідники ,не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості!

3. Інтерактивна вправа. Проведення гри - подорожі .

Вправа «Визначте свій настрій на уроці».Учитель пропонує учням наклеїти на малюнок із смайликом різнокольорові полоски, які відповідають їхньому настрою на уроці(зелену-настрій позитивний, червону-тривожний, жовту - байдужий) . Учитель визначає психологічну налаштованість учнів на урок .

Станція «Розминка».

Форма роботи:командна гра учнів.

Гру проводить учитель, який задає запитання командам (питання висвітлюються на слайдах).(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

Питання.

1. Чи буде розтягуватись пружина в невагомості?



Відповідь:Ні,тому що в невагомості тіло не діє своєю вагою на підвіс.

2. Яка сила заважає розв’язуватись всім зав’язаним вузлам?



Відповідь:Сила тертя спокою.

3. Чому в дельфінів обтічна форма тіла?



Відповідь:Сила тертя в рідині зменшується.

4. Під дією якої сили рухається вода у водоспаді?



Відповідь:Вода рухається під дією сили тяжіння.

5. Чи можливо користуватись терезами на Місяці, де немає атмосфери?



Відповідь: Можна, тому що тіло діє на терези своєю вагою.

Станція «Теоретична.

Форма роботи:робота учнів у парах.

«Теоретики» отримують завдання скласти узагальнюючу блок-схему до теми «Сили в природі». «Теоретику» допомагає «пізнайко».(Конкурс оцінюється в 10 балів).

На слайді показується блок-схема і учні можуть здійснити перевірку виконання ними завдання.

Станція «Експериментальна».

Форма роботи: індивідуальна робота учнів біля дошки та на місцях.

Від кожної команди змагаються «експериментатори» в розв’язуванні задач, яку самі обирають. Учні працюють самостійно на місцях, а потім презентують розв’язані задачі класу.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

Задачі.

1. За допомогою лінійки визначити силу тяжіння, що діє на сосновий брусок.



2. За допомогою мензурки визначити вагу води, налитої в склянку.

3. За допомогою динамометра визначити масу тіла й перевірити її на терезах.

4. За допомогою динамометра визначити коефіцієнт тертя деревини по металу.

Станція «Кмітлива».

Форма роботи:робота учнів у парах.

Команди розв’язують кросворди, з якими працюють «кмітливі» учні та «поети» на місцях. Розгадані кросворди перевіряються журі.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

Відповіді на запитання кросворду показуються на слайді.

Станція «Практична».

Форма роботи:індивідуальна робота учнів.

Змагаються «практики», які розв’язують біля дошки задачі-малюнки.(Правильне розв’язання та презентація оцінюється в 10 балів).

На слайді показуються критерії оцінювання задач. Учитель пропонує учням здійснити взаємооцінку розв’язаних задач.

Задачі записуються учнями у зошити.




Станція «Пізнавальна».

Метод навчання: метод проектів.

Учні «пізнайки» презентують міні – проекти, в яких розповідають де використовуються вивчені сили. (Оцінювання проектів здійснюється за розробленими критеріями учнями та журі, максимальна оцінка 12 балів).

Критерії оцінювання усних презентацій показується на слайді.

Теми проектів.

1. Сила тяжіння на інших планетах.

2. Сила тертя в природі та техніці.

3. Сила пружності в житті людини.

4. Вплив перевантаження та невагомості на організм людини.



Станція «Поетична».

Форма роботи: індивідуальні виступи учнів.

Учні зачитують вірші присвячені явищам, фізикам про які вони дізнались з даного розділу.(Виступи оцінюються журі).

4. Підведення підсумків уроку.

Станція «Підсумкова».

Форма роботи:бесіда з учнями.

Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож на Місяць закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає загадка. На станції стоїть будинок , на фундаменті якого написано слово «Знання», а на покрівлі «Наука». Що це означає? (Заслуховуються думки учнів).

Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.

Проводиться підрахунок балів команд. Журі оголошує результати гри. Нагороджується команда - переможець гри та активні учні. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.


5. Домашнє завдання ( диференційоване).

1).Повторити §15,16.

2).Скласти ребуси, кросворди з теми, фізичні казки, вірші про сили,

оформити проекти.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка