Склад числа Дні тижня. Кількісна й порядкова лічба. Написання цифр



Скачати 85.33 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір85.33 Kb.



Тема: Склад числа 7. Дні тижня . Кількісна й порядкова лічба. Написання цифр.

Мета: формувати навички лічби; на основі практичних дій розглянути різні варіанти складу числа 7; учити складати приклади на додавання в межах 7; закріплювати навички порядкової лічби; розвивати обчислювальні вміння і навички, увагу, логічне мислення; виховувати бажання допомагати одне одному, інтерес до уроку математики.

Обладнання: демонстраційний матеріал - слайди ;

фішки доміно на дошці ( формат А-4).



Зміст уроку

І. Підготовча частина.

1. Організація класу.

2. Привітання.

- Любі діти, у наш клас завітали гості.

Привітаймо їх.

Діти: Добрий день!

Добрий день Вам!

Добрий день всім!

-

Гості хочуть побачити які працьовиті і старанні учні в 1 класі. Урок наш незвичайний. А відкритий – перший у вашому житті, тож я вас запрошую до наполегливої праці.



3. Девіз нашого уроку:

Міркуємо – швидко.

Відповідаємо правильно.

Лічимо – точно.

Пишемо гарно.

4.Учитель:

Казкар прийшов сьогодні в клас,

Щоб перевірити всіх нас:

Чи умієм рахувати, цифри в зошиті писати,

Чи знаємо чисел склад. Чи усе у нас на лад?

ІІ .АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Діти, коли я сьогодні йшла до школи, то і зустріла Казкаря, запросила його на урок. Він приніс нам казочку. Для того щоб відгадати її назву , ми повинні розв'язати приклади, тоді прочитаємо як вона називається.

2+1=

4+2=

1+1=

2+2=

3+2=

4+1=

5+1=

3+1=

2+3=

3+0=

3

6

2

4

5

5

6

4

5

3

Б

І

Л

О

С

Н

І

Ж

К

А

- Скажіть, будь ласка, повну назву цієї казки. («Білосніжка і семеро гномів»)

- Яку цифру принесла нам на урок математики Білосніжка? (7)



  • Білосніжка прийшла до нас зі своїми гномами. Але вони переплуталися, вишукалися в неправильному порядку. Діти! Вишикуйте гномів по порядку і порахуйте їх.

Завдання Білосніжки

    1. Порахуйте гномів.

    2. Який гном стоїть на першому місці? (Гном у зеленій шапочці)

    3. Який гном стоїть останнім? (Гном у червоній шапочці)

    4. Яким по порядку є гном у синій шапочці? (Другим)

    5. Назвіть сусідів числа 5, 3.

    6. Назвіть число, що стоїть за числом шість. (Сім)

  • Діти, Білосніжка дуже задоволена вашими відповідями. Ви гарно вмієте лічити і знаєте порядкову лічбу. Ми сьогодні повинні вивчити нову тему, що теж пов'язана з числом 7.

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  2. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання 1-го гнома

1. Гра «Весела лічба»

  • Порахуйте, скільки речей збирає гномик уранці до школи?

Скільки різного у ранці!

Я збираю в нього вранці:

Фарби, пензлик, ручку, гумку,

Ключ, пенал і бутерброд,

Зошит свій і олівець, ,

І Буквар — всьому кінець! (Десять)

А зараз гном хоче подивитися, як ми вміємо писати цифри.

Запрошує попрацювати у зошиті.



2.Робота у зошиті

а) Написання вивченої цифри 7

б) Математичний диктант

- Запишіть попереднє до числа 5.(4)

- Запишіть наступне до числа 6.

- Запишіть сусідів числа 2.

- Запишіть число, яке при лічбі іде за числом 5.

Фізкультхвилинка

Завдання 2-го гнома

Другий гном приніс чарівну скриньку. Загляньмо в неї!

Учитель демонструє на слайді 7 кружечків.

Скільки кружечків? (Сім)


  • Якого вони кольору? (Синього)

  • Учитель перевертає один кружечок іншим боком.

  • Скільки синіх кружечків?

  • Скільки червоних кружечків?

  • З яких чисел можна скласти число сім? ( 6+1 = 7)




  • Яку фігуру ви бачите у чарівній скрині ? (Квадрат)

  • Скільки квадратів ? (Сім)

  • Якого вони кольору? (Жовтого).

  • Учитель перевертає п’ять квадратів іншим боком.

  • Скільки квадратів синього кольору? (5)

  • Скільки квадратів жовтого кольору? (2)

  • З яких чисел можемо скласти число 7? (7 = 5 + 2)




  • Яку геометричну фігуру я дістала з чарівної скриньки гнома? (Трикутник)

Скільки трикутників на набірному полотні?(Сім)

  • Якого вони кольору? (Червоного)

  • Учитель перевертає три трикутники іншим боком.

  • Скільки трикутників червоного кольору? (Чотири)

  • Скільки трикутників жовтого кольору ? (Три)

З яких чисел складаємо число сім? (Сім — це 3 і 4)

Висновок. З яких чисел можна скласти число 7? 7 = 6 + 1; 7 = 5 +2; 7 = 4 + 3.
2. Первинне закріплення вивченого матеріалу

Завдання 3-го гнома

Третій гном дуже любить малювати, він виконав малюнок.

Складемо приклади на додавання, використовуючи склад числа 7.

Завдання 4-го гнома

Четвертий гном — будівельник. Він спорудив гарний будинок і просить, щоб ми йому допомогли його заселити.

Гра «Засели будинок»

Завдання 5-го гнома

П'ятий гномик дуже полюбляє грати у гру доміно. Пропоную пограти в цю гру.

(На дошці виставлені кісточки доміно. Учні повинні обрати ті кісточки, на яких зображено склад числа 7.)

Гра «Доміно»

Добре працювали — настав час відпочивати!

Фізкультхвилинка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ



Завдання 6-го гнома

    1. Робота з підручником (с.30)

Вправа 3

-Який день тижня позначено цифрою 2 ?

-А який цифрою 3?

- А цифрою 7?



Вправа4

Учора була неділя .Який день сьогодні?

Який день буде завтра?

А післязавтра?



Завдання 7-го гнома

Сьомий гном полюбляє цікаві задачі і приготував їх сьогодні для вас.Послухайте!



Задача 1. Мій сусід ліворуч мешкає у п'ятому будиночку, а інший сусід праворуч — у сьомому. У якому будиночку мешкаю я?

Задача2. Гномиків у будиночку мешкає 7. Стільців менше. Скільки стільців може бути в будиночку гномів? (1, 2, 3, 4, 5, 6, тому що ці числа менші ніж число 7).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ



- Ну що ж, настав час завершувати наш урок.

Які завдання, сьогодні на уроці, вам було цікаво виконувати?

- Ви дуже добре попрацювали. То ж отримали найвищу нагороду «МОЛОДЦІ». Кожен учень полюбляє чути про себе таке слово. На уроці ви отримали найдорожчий скарб – знання, які ви здобуваєте щодня у школі.

Учитель

У казці веселій сьогодні бували:

Склад числа 7 на уроці вивчали,

Гномам казковим ми допомагали,

Успішно і спритно знання здобували!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка