Склад числа Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел. Порівняння чисел. Написання цифр



Скачати 66.34 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір66.34 Kb.

М-Погорілівська ЗОШ І-ІІ ступенів

вчитель Катеренюк Т.Ф.




Тема: Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел. Порівняння чисел. Написання цифр.

Мета: на основі практичних дій з предметами розглянути різні варіанти складу числа 8, продовжувати роботу над формуванням вміння порівнювати числа; вдосконалювати навички усної лічби; закріплювати вміння писати вивчені числа; розвивати логічне мислення, збагачувати кругозір; виховувати бажання вчитися, любов до предмету, бережливе ставлення до живої природи.

Обладнання: картки, малюнки павука та восьминога, таблиця з цифрою 8, таблиця складу числа 8.

Хід уроку:

  1. Організація класу

Щось відоме та нове

Зустрічає скрізь тебе,

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати.

Гостре око, слух, терпіння

І тоді прийде уміння.

І про тебе на кінець

Люди скажуть – молодець!



  • Отже, щоб про кожного з вас сказали люди – молодець, треба бути уважним, активним, розумним, правильно відповідати.

  • А урок наш незвичайний, тому, що до нас завітали гості – вчителі, вихователі, а також представники живої природи.

  • Подивіться на дошку, хто це? (павук, восьминіг)

  • У павука і восьминога виникли деякі проблеми, от вони і вирішили звернутися за допомогою до учнів 1 класу. А чому саме до нас – зараз ви самі здогадаєтесь.

  • Послухайте загадки про павука і восьминога і скажіть, що між ними спільного?

а) Загдка

Павук по базару повзає,

Черевички собі вибирає.

Щоб нове взуття купити,

Треба ніжки полічити.

Став павук усіх питати,

Як потрібно рахувати.

Курка радить: «Купиш пару –

І лети собі з базару»

Раптом їй перечить кішка:

«В павука чотири ніжки!»

А стоніка: «Ні, ніг сто!»

Карще б він придбав пальто!

Павук дума: «З мене досить,

Буду я ходити босий»

Отже, загадка така:

Скільки ніг у павука? (8)


  • Друга загадка про восьминога.

Ти скажи нам восьминіг,

Скільки маєш швидких ніг»

Восьминіг відповідає,

Що він зайвих ніг не має:

Дві ноги завжди працюють –

На морських істот полюють.

Дві, щоб діток колисати,

Своєчасно класти спати.

Дві, щоб одяг завжди прати,

Дві, щоб чисто прибирати.

Хто із вас порахував,

Скільки ніжок восьминіг мав? (8)



  • А так як ми з вами вивчаємо число і цифру 8, то павучок з восьминогом вирішили звернутися до нас за допомогою, щоб усе дізнатися про число 8.

  • Допоможемо?

  • Тоді нам доведеться виконати 8 завдань наших гостей, а в обмін за допомогу павучок і восьминіг будуть повідомляти цікаву інформацію про себе. (За кожне виконане завдання, учень, який найкраще працював, відкриває конверт, в якому цікавинки про восьминога та павука)

  1. Актуалізація опорних знань.

Завдання №1. Повторення про вивчені числа. Гра «Ланцюжок»

  • Перше завдання на повторення. На минулих уроках ми вивчили числа від 1 до 8 і дізналися якими цифрами вони позначаються. Тому, я буду показувати картку з цифрою, а ви хором відповідайте, як називається це число. (показую картки з цифрами)

  • У кожного числа існує наступне і попереднє число. Що вам відомо про наступні і попередні числа? (кожне наступне більше за попереднє на 1 і навпаки)

  • Що ці знання нам дають, для чого нам це знати? (коли додаємо 1 – одержується наступне число, коли віднімаємо – попереднє)

Гра «Ланцюжок» (складання прикладів на додавання 1)

  • З першим завданням впорались, тому наші гості пропонують вам картки із повідомленнями про своє життя: сині картки – про восьминога, коричневі – про павука)

Повідомлення №1 (обирають на свій розсуд)

Завдання №2. Складання прикладу за малюнком. Гра «Знайди помилку»

  • Наступне завдання таке: розгляньте малюнок на табличці, де зображені сині і червоні трикутники. Який приклад на додавання за цим малюнком можна скласти?

****+***=?

- Відшукайте цей приклад, та перевірте, чи не допущено там помилок?

1+3=5 6+2=8

5+2=6 4+3=6

3+3=5 6+1=7

2+4=7 1+6=5



  • Помилки виправлено, а тепер пригадайте та прочитайте по-різному приклад, який було складено за малюнком.

  • Чотири додати три дорівнює сім;

  • До чотирьох додати три дорівнює сім;

  • Чотири плюс три дорівнює сім;

  • Сума чисел чотири і три дорівнює сім;

  • Чотири збільшити на три дорівнює сім.

Повідомлення №2

  1. Оголошення теми і мети уроку.

  2. Робота по темі уроку.

Завдання №3. Пояснення вчителя на основі практичної роботи.

  • У вас на парті лежать картки, порахуйте, скільки їх? (10)

  • Покладіть перед собою 3 картки, а тепер докладіть ще скільки, щоб стало 8.

  • 3і5; 2і6; 1і7; 4і4.

  • Відкладіть картки і скажіть, з яких чисел може складатися число 8?

  • Візьміть картки-будиночки і заповніть їх недостаючи ми числами.(зразок на дошці)

8

3і5


6і2

7і1


4і4

Повідомлення №3

Завдання №4. Фізкультхвилинка.

  • Наші друзі дуже люблять природу і закликають і вас її берегти, а тому підготували для вас таку фізкультхвилинку.

  • Добре, що сонце світить! (встали)

Добре, що вітер віє. (імітують вітер)

Добре те, що ось цей ліс (присідають)

Разом з нами ріс і ріс! (потрохи піднімаються)

Добре те, що в нашій річці (опускають ручки, ніби талапаються у воді)

Синя, не брудна вода (плавають)

І мене матуся рідна

Після школи вигляда! (виглядають)

Добре гратися надворі, (стрибають)

Добре вчитися у школі. (сідають за парти)

Повідомлення №4

Завдання №5. Порівняння чисел в межах 8. Гра «Мовчанка»


  • Перш ніж виконати наступне завдання, давайте пригадаємо, що таке нерівність, рівність і які знаки ми використовуємо?

  • Що ви можете сказати про число 8 у порівнянні з вивченими числами? (що воно більше)

  • Тож, давайте пограємось у гру «Мовчанка» і порівняємо дані числа.(діти перевіряють і правильність показують оплесками)

8і3 7і8

8і5 8і8


2і8 8і4

1і8 8і6


Повідомлення № 5

  1. Закріплення вивченого на уроці

Завдання №6. Робота в зошиті. Письмо цифри 8. Знаходження пропущених чисел.

1_34_6_8; _23_56__; 8_65_4_21; _7_5__2_.



Повідомлення №6

Завдання №7. Робота за підручником. Ст.26, №3, «Де чий якір?» (усно)

Повідомлення №7

  1. Підсумок уроку

  2. Завдання №8. Підсумок. Аналіз. Цікаві задачі. (Скільки встигнемо)

  • І павучку і восьминогу дуже сподобалось, як ви працювали. Разом з вами вони дізналися дуже багато нового про число і цифру 8. А що нового ви сьогодні навчилися?

  • Наші гості особливо хочуть подякувати таких учнів …

  • А на прощання вони підготували для вас цікаві задачі, і за них ви теж можете отримати повідомлення.

  • Сім синиць зліпив Семенко

І одну – мала Оленка.

Друзі, ви б не полічили,

Скільки діти птиць зробили?


Змалювала вмить Олена.

І спитала: «Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?

Полічить вона не може,

Хто Оленці допоможе?


  • Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх сорок було?


  • У Оксаночки в руці

Є чотири олівці,

А в подружки Віри

Теж лежить чотири.

Полічіть-но всі оці

Кольорові олівці!

Повідомлення №8
Додаток. Повідомлення про павука, восьминога.


  1. Перші павуки з’явилися 320 млн. років тому назад.

  2. Найбільшою отрутою володіє павук – каракурт.

  3. Найбільший павук розміром 20 на 20 см. (це як дві математики покладені поруч)

  4. Павуки їдять жаб, ящірок, білих мишей, комах.

  5. Користь від павуків: знищують шкідливих комах – шкідників рослин.

  6. Восьминіг живе на великій глибині морів та океанів.

  7. Восьминоги вміють змінювати колір: коли вони злякані – біліють, а коли розгнівані – червоніють.

  8. Тривалість життя восьминога – близько 2 років.

  9. В Німеччині встановили пам’ятник восьминогу Паулю, який вмів пророчити майбутнє. Там восьминіг Пауль з м’ячем, так як напророчив Німеччині перемогу з футболу у Чемпіонаті світу.

  10. Поляки теж придбали восьминога – віщуна Євро 2012.


Поляки теж придбали восьминога – віщуна Євро – 2012.


Пам’ятник восьминогу Паулю в Німеччині.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка