Складання замітки до стінгазети



Скачати 84.17 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір84.17 Kb.
Стадник Валентина Михайлівна,

вчитель початкових класів

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13

Смілянської міської ради Черкаської області



Урок розвитку зв’язного мовлення

ТЕМА: Складання замітки до стінгазети.

МЕТА: 1) лінгвістичний компонент - закріпити знання про побудову тексту, ознаки і структуру;

2) комунікативний компонент - формувати уміння складати власні висловлювання;

3) діяльнісний компонент - розвивати уміння аналізувати, синтезувати, висловлювати думку у логічній послідовності;

4) виховний компонент - виховувати бережне ставлення до природи, бажання допомагати тваринам і птахам.

ТИП УРОКУ: урок розвитку зв’язного мовлення.

ПРОВІДНИЙ МЕТОД УРОКУ: комунікативний; підхід: комунікативно- діяльнісний.

ОБЛАДНАННЯ: пам'ятки для складання заміток, класна стінгазета "Буду я природі другом", завдання для груп, магнітофон.



ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

Сонце встало - запалало,

І дітей всіх привітало...

Доброго ранку, сонечко!

Доброго ранку, діточки!

Доброго ранку, квіточки!

Хай цвіте лужочок

І шумить гайочок...

Хай блищить ставочок...

Хай щебечуть пташечки,

Повзають комашечки...

Хай сміються діточки!



Доброго ранку ВСІМ!

П. Актуалізація опорних знань.

1 .Інтелектуальна розминка.

Розв 'язування кросворда - Діти, сьогодні на урок я принесла вам кросворд, знаючи, що ви дуже любите їх розв'язувати. Звідки я його взяла, ви дізнаєтесь, коли розв'яжете.




1




г






















А2

























З3






















4

Е

























Т5

























А6






















  1. Назва тексту (заголовок).

  2. Відступ управо у початковому рядку тексту (абзац).

  1. Стислий запис думок, спостережень, подій (замітка).

  2. Зв'язані за змістом речення становлять(текст) 5.Невеликий твір розміщений в газеті (стаття).

6,Популярна на Черкащині газета (Акцент).

Ш. Мотивація навчальної діяльності.

1) - Так, діти, я побачила цей кросворд у газеті. Газета... Які асоціації у вас виникають із цим словом? Складання асоціативного куща



( ці слова пишуть на листочках і прикріплюють навколо слова «газета»)



IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні на уроці ми згадаємо основні ознаки тексту, будемо вчитися самостійно складати тексти. Ось ці слова, записані на дошці, стануть поштовхом для роботи нашої думки, уяви, фантазії, пам'яті. Результатом нашої спільної, а потім самостійної, роботи стане створення власного висловлювання - замітки до нашої газети, яка має рубрику під назвою "Буду я природі другом".



V. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

1) Робота з тлумачним словником.

ГАЗЕТА ­– періодичне, друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про події суспільного-політичного, культурного життя.

РУБРИКА – розділ у газеті, журналі, або назва розділу, підрозділу, графи. СТАТТЯ – науковий або публіцистичний твір невеликого розміру.

Діти, а хто готує матеріали для газет і журналів.



(Кореспонденти, журналісти)

Хто такий кореспондент?



КОРЕСПОНДЕНТ - співробітник газети, журналу, радіо, або приватна особа, яка надсилає свої інформації з місць.

А хто такий журналіст?



ЖУРНАЛІСТ – професійний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації та пропаганди.

2)Робота з примірником газети.

Розгляньте номер газети (дитяча газета). Які є рубрики в цьому примірнику газети? (передова стаття, повідомлення про факти і події з життя країни, новини із життя країни, новини із життя зарубіжних країн, статті про події в галузі науки і культури, художні твори, оголошення, інформації).



  • Хто може писати статті у шкільну стінгазету? Про що можна написати у шкільну стінгазету?

  • Добре, діти. От ми з вами і будемо сьогодні дописувачами в шкільну стінгазету? А для того, щоб визначитись, про що ми будемо писати, нам потрібен репортер, який візьме у вас інтерв'ю.

УЧЕНЬ:

Я - репортер,

Професію цікаву маю.

Важливі всі події

В журнал повідомляю.

Сюди прийшов я перший раз

Аби зустрітись з вами.

До співробітництва запрошую весь клас:

Всіх журналістів із редакторами.

- Дякую тобі, репортере. Давай я тобі представлю людей, які будуть працювати сьогодні з тобою: це група редакторів, журналістів, фотокореспондентів, художників, охоронців природи.



РЕПОРТЕР: Я хочу звернутися до охоронців природи.

-Доброго дня, шановні панове!

Я хочу прочитати вам вірш Д.Білоуса "Якби потрапив я на форум".

-Ви уважно послухайте його і спробуйте дати відповідь на моє запитання

"Якби потрапив я на форум"

Якби потрапив я на форум природничий,

сказав би кожному: часу не трать,

а з юних літ бери собі за звичай

птахам, звірятам, квітам помагать.

Сказав би я від імені синички,

Що стукає голодна у вікно.

Що треба виставлять їй годівнички.

Де насипать насіння і зерно.

Сказав би я від імені лелеки.

Що мирно походжає по луках,

Які його чекають небезпеки

Як ловить жаб в забруднених річках.

Та захистить себе не має змоги

Ні птах, ні звір. Хто їх вртує хто?

Я вчора їжачка прибрав з дороги.

Щоб не розчавило його авто.

До миру кличуть радіо й газети,

до злагоди у світовій сім'ї,

бо вже в Червоній книзі і планета,

і треба дуже берегти її.


  • А тепер я хочу вас запитати. Про що розповіли б ви, якби потрапили на такий природничий форум? (відповіді учнів)

  • Дякую вам за цікаві розповіді.

  • А ось я бачу у фотографів на парті лежить фотографія. Мені цікаво дізнатися про неї. Де вам вдалося зробити цей знімок? (усно один з фотографів розповідає)

  • Дякую.

ВЧИТЕЛЬ: Наші журналісти теж часу не гаяли і зустрілися з білочкою. Що ж цікавого ви дізналися з цієї зустрічі? (інсценізація)

ЖУРНАЛІСТ: Легко і цікаво перескакує білочка з гілки на гілку. Багато, мабуть, у неї восени клопоту. Білочко, чому ти так метушишся?

БІЛОЧКА: Як же я можу не метушитися, коли вже скоро зима прийде. А у мене так багато справ.

ЖУРНАЛІСТ: А які ж це у тебе справи?

БІЛОЧКА: Ну як же! Мені потрібно приготуватись до зими.

ЖУРНАЛІСТ: А як же ти готуєшся до неї?

БІЛОЧКА: Збираю грибочки і сушу на гілочках, запасаюсь горішками.

ЖУРНАЛІСТ: А тобі не холодно взимку?

БІЛОЧКА: Ні. Ось глянь, яка у мене тепла шубка!

ЖУРНАЛІСТ: Значить ти не боїшся приходу зими?

БІЛОЧКА: Якщо я не буду лінивою, то ніяка зима мені не страшна. ЖУРНАЛІСТ: Щасти тобі, білочко. Бажаю тобі тепла і затишку.

БІЛОЧКА: Дякую.

VІ. Узагальнення і систематизація знань .

ВЧИТЕЛЬ: Діти, у мене є цікавий матеріал. Але, щоб його помістити у нашу шкільну газету, треба текст відредагувати. Тому я даю це завдання групі редакторів.

Відредагуй текст. Добери заголовок.

Люди зібрали на полях і в садках щедрі врожаї овочів і фруктів. Настала осінь. Як справжня господиня пройшлася вона полями, садками, лісами. Осінь скоро передасть естафету своїй сестрі - білокосій зимі. У лісі вона також все змінила на свій лад. Дерева одягла у розкішні сукні. До вирію погнала осінь птвхів. Постелила м'яку постіль їжакові та борсукові.



Завдання охоронцям природи:

- Любі друзі! Я знаю, що у вас багатий досвід з питання вивчення життя птахів. Тому я пропоную вам скласти твір про те, якої допомоги потребують птахи взимку.



Твір за початком

Коли настають морози й заметілі, на допомогу птахам приходять люди.



Слова для довідок: пташину їдальню, смачні зернята, шкода беззахисних птахів, великою зграйкою, допомога пернатим друзям.

Завдання групі фотокореспондентів

- Шановні друзі! З ваших розповідей я зрозуміла, що ви спостережливі. Ваша робота вимагає фіксування цікавих подій в житті і поведінці тварин.



Вам завдання: Напишіть, будь ласка, твір про дружбу собаки з котиком ось за цією фотографією.

План


  1. Кого ви бачите на фотографії?

  2. З чого почалася їхня дружба?

  3. Що цікаве у їхній поведінці?

Завдання журналістам

Дітки, вам буде завдання написати замітку про екскурсію нашого класу до річки, за чим ми спостерігали, які побачили зміни в природі.

План


  1. Екскурсія до річки.

  2. Зміни в природі.

  3. Чи сподобалась тобі екскурсія?

  • Перед тим, як почати роботу над заміткою, давайте повторимо.

  • Діти, з яких частин складається текст? Прочитайте пам'ятку для написання замітки.

Пам’ятка для написання замітки:

1. Обміркуй тему замітки.



  1. Визнач головну думку.

  2. Усно склади план.

  3. В кінці зроби висновок.

Написання заміток (звучить музика). Зачитування заміток.

Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Що ми робили на уроці?

- Чому ви навчились?

- З якими новими словами познайомились?

Діти, наші редактори попрацюють над вашими замітками і кращі з них передамо до шкільної стінгазети.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка