Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Принципи вибору їжі. Контроль за якістю їжі. Практична робота: Вибір якісної їжі



Скачати 50.49 Kb.
Дата конвертації22.02.2016
Розмір50.49 Kb.
План-конспект уроку з основ здоров’я, проведеного в 4-Б класі

Кутської ЗОШ І-ІІІ ступенів



Тема уроку: Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Принципи вибору їжі. Контроль за якістю їжі. Практична робота: Вибір якісної їжі

Мета уроку: продовжувати формувати вміння правильно вибирати їжу, знати складові їжі, встановлювати зв'язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям, вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі, виховувати прагнення берегти власне здоров’я

Обладнання: таблиця «Складові їжі», робочий зошит, ілюстрації до теми, прислів’я до теми, набір корисних і шкідливих продуктів

Прислів’я на дошці:

«Нема щастя без здоров’я», «У здоровому тілі – здоровий дух», «Здоров’я – найбільший скарб у житті»



Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання

  • Створення сприятливого емоційного настрою

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Вступне слово вчителя

  • Сьогодні на уроці ми будемо випереджувати події. Ви бачите на цьому столі різноманітні продукти: корисні і шкідливі. За кожну правильну відповідь той, хто відповідав, підходить до столу і бере якийсь один корисний продукт

  1. Розгадування загадки

Коли воно є, марно тратимо, не дбаємо, а коли його не стане, усе б віддали, щоб повернути назад. Що це?

  1. Робота над прислів’ями

Здоров’я це найцінніший скарб, який може мати людина. Про значення здоров’я народ влучно сказав у своїх прислів’ях. Прочитайте прислів’я на дошці і поясніть, як ви їх розумієте.

  1. Робота над визначенням слова здоров’я

На запитання «Що таке здоров’я?» сучасна наука налічує близько 300 визначень. А як би ви відповіли на це запитання?

  1. Елемент тренінгу

  • А ви хочете бути здоровими? Тоді повторюйте за мною:

  • Я хочу бути здоровим!

  • Я можу бути здоровим!

  • Я буду здоровим

  1. Фронтальна бесіда з учнями про складові здоров’я

  2. Гра «Мікрофон»

Вам необхідно закінчити речення. Я буду зачитувати початок речення, а вам потрібно продовжити:

  • Гармонійний розвиток людини це - …………………

  • Правильна постава тоді, коли …………….

  • Щоб зуби були здоровими, їх треба ……………

  • Лікар, який лікує зуби - ………………

  • Якщо добре працюють внутрішні органи, то виділення сечі має бути …. разів, а випорожнення …….. разів.

  • Соціально здорова людина веде себе так: ……………..

  • Психічне здоров’я проявляється у ……………

  • Про духовне здоров’я людини можна дізнатися з …………….

  1. Оцінювання знань учнів

  2. Мотивація навальної діяльності учнів

  • То для чого людині їсти, може можливо жити без їжі?

  • Обговорення проблеми

  • Для чого машину заправляють бензином?

  • Навіщо вмикають телевізор у розетку?

  • Чи будуть рости тваринки, якщо їх не годувати?

Отже, і людині необхідно харчуватися, щоб вона могла жити, рости, працювати.

  1. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося яка буває їжа, з чого вона складається, яке значення кожного з складників їжі, і яку їжу вам необхідно вживати щодня

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя про основні складові їжі: білки, жири та вуглеводи проводиться з використанням таблиці «Складові їжі»

  2. Встановіть відповідність:

  • З’єднайте частини речення і прочитайте. Яке значення для людського організму мають білки, жири і вуглеводи.

Білки Забезпечують організм енергією. Витрачаю-

ться на роботу м’язів, органів дихання, серця

Жири Є будівельним матеріалом для організму, з

них утворюються і ростуть нові клітини,

завдяки їм людина росте.

Вуглеводи Відновлюють витрати теплової енергії

(тепла). Вони ідуть на зігрівання тіла.


  1. Продовження розповіді вчителя

Крім білків, жирів та вуглеводів до складу нашої їжі входять мінеральні речовини. Це кальцій, фосфор, натрій, йод, калій, залізо. Усі вони містяться в харчових продуктах. Завдяки кальцію і фосфору зуби і кістки стають міцними. Кальцій і фосфор є в молоці, сирі, яйцях, крупах.

Ще до складу нашої їжі обов’язково повинні входити вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського слова «віта», що в перекладі означає життя. Назва ця не випадкова. Якщо людині бракує вітамінів, вона тяжко хворіє. А особливо вітаміни потрібні дитячому організмові. Вітамінів на сьогодні відомо близько двадцяти. Вони мають складну будову, а називають їх просто літерами латинського алфавіту:А,В,С,Д. Якщо в організмі достатньо вітамінів, людина може довго працювати, не втомлюється, не дратується через дрібниці. У неї хороший зір, гарне волосся і шкіра.



  1. Відгадування загадок.

  • А щоб дізнатися в яких продуктах містяться вітаміни, відгадайте загадки:

З мене листя обдирають,

Мене квасять, в борщ кидають,

Пироги зі мною печуть,

І в салат мене кладуть. (Капуста)

Для зеленого борщу кисле листя посічу,

Що за листя, всі впізнали, коли борщ покуштували. (Щавель)

Той, хто їсть його, той знає:

Всіх мікробів він вбиває,

Овоч цей корисний дуже,

Та від нього сліз калюжа. (Цибуля, часник)

Із землі вона росте і брунатий колір має,

Її смажать і печуть, її варять і товчуть.

Овоч цей всі люблять дуже,

Як же він зоветься, друже? (Картопля)



  1. Продовження розповіді вчителя

Якою б корисною та цінною не була наша їжа, людський організм не може жити ще без одного складника. Відгадайте, що це?

  • Літом біжить, а зимою стоїть?

  • Донизу летить крапельками, а доверху невидимкою?

  • Я і хмара, і туман, джерело і океан?

Це – вода. Вода чиста, холодна, прозора. Вода шумить, руйнує, напуває. Вода – велика сила. Без води неможливе життя на Землі. Добова потреба у воді для дитини вашого віку складає біля 1,5 літра.

  1. Міні-вікторина про воду:

  • Скільки може людина прожити без води?

  • Як потрапляє вода в організм людини?

  • Чи можна пити воду з річок, ставків?

  • В якій казці хлопчик перетворився на козлика і чому?

ІV. Фізкультхвилинка

Уявна подорож до лісу з метою оздоровлення.

Тренування настрою: покажіть свій настрій, коли ви голодні, коли ви ситі, коли ви переїли

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота в зошитах:

- завдання 3, ст. 7

- завдання 4, ст. 7

2. Гра «Так чи ні»

- Я читаю твердження, а ви вибираєте так чи ні:

-- Корисно об’їдатися тістечками та цукерками

-- Необхідно вживати корисну та свіжу їжу

-- Ви повинні їсти 26 разів на день

-- Ви повинні їсти багато овочів та фруктів, бо у них багато вітамінів

-- Борщ – національна страва українців

-- Не треба мити руки перед їдою

-- Краще недоїдати, ніж переїдати

3. Завершення вибору корисних продуктів зі столу. Діти пояснюють, чому вони вибрали той чи інший продукт, і які корисні складники є в ньому.

4. Хвилинка – цікавинка

Учні зачитують короткі цікаві повідомлення про їжу.



VІ. Підсумок уроку

  • Які ваші враження від уроку?

  • Чи знадобляться вам у майбутньому знання, які ви отримали сьогодні на уроці?

  • Пропоную завершити урок такими словами:

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!



Хай буде здоров’я

У вас і у нас!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка