«Сонце-джерело енергії на Землі»



Скачати 78.48 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір78.48 Kb.
Тема уроку: «Сонце-джерело енергії на Землі»

Мета уроку: дати уявлення про перетворення енергії сонячного

випромінювання в довкіллі;розвивати допитливість,уміння

робити логічні висновки й аналізувати результати;виховувати

бережливе ставлення до природи



Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки, ящики з рослинами,

сонячні лампи.



Хід уроку

I.Організація учнів до уроку

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти-просто молодці!

II.Мотивація навчальної діяльності

-Провідником нашого уроку буде девіз:

Веди нас,сонечко в політ-

більше дізнаємось про світ.

Ми-діти світла,діти сонця,

і лиш заглянем у віконце,

лишень прокинемося рано-

зразу нам світленько стане.

-Відгадайте загадку:

Все від нього навкруги

набирається снаги

Тільки ранок настає -

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає

Променисте..........(Сонце)

III.Повідомлення про погоду

Сьогодні 18 грудня. Четвер. Температура знизилась. Сонце ще нижче опустилось на небосхилі. Воно менше посилає на Землю тепла і світла. Стає холодніше,дні стали коротші,а ночі довші і холодніші. Дують холодні вітри,падають дощі,часом сніг.

Уночі трапляються заморозки,підмерзають калюжі,ґрунт. По небу пливуть темні хмари.

За народним календарем сьогодні свято Сави. Цей день відзначали жартівливими обрядами.

На нероб казали:"САВИЛА ТА ВАРВАРИЛА,І СОРОЧКИ СОБІ НЕ СПРАВИЛА".

Відомі й інші прислів'я:

Сава приїхав на білих санках.

Савка бідний,а Микола багатий.



Саві дні прибавили.

(Це прислів'я говорить про те,що 18 грудня Сонце повертає на літо).

  • Ви прослухали прогноз погоди. Скажіть, будь ласка, що є основною причиною змін у довкіллі?

Отже,від кількості тепла і світла,яке потрапляє на Землю залежать зміни в неживій природі.
IV.Оголошення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми більше дізнаємось,як впливає енергія Сонця на довкілля.

Тема уроку-проекту:"Сонце-джерело енергії на Землі" .

Мета проекту:

-довести,що Сонце-головне джерело енергії на Землі;

-описати перетворення енергії сонячного випромінювання в довкіллі.

V. Основна частина

- Сьогодні на нашому уроці ми проведемо презентацію свого проекту,який ми здійснювали два тижні. Ви працювали у чотирьох групах:"Краплинки","Ромашки","Сонечко","Добрики".

Зібрана інформація кожної групи знаходиться у папках. Але у наш час існують сучасні технології збору інформації.

- Хто з вас користувався Інтернетом?

- Як називаються сторінки в Інтернеті?

-А зараз ми прослухаємо звіт кожної групи і створимо свій сайт в Інтернеті на тему:"Сонце-джерело енергії на Землі".



Звіт групи «Краплинки»

Завданням нашої групи було-дослідження сонячної енергії для неживої природи.

Працюючи над цим питанням ми:

- шукали інформацію в енциклопедіях;

- працювали зі словниками;

- звертались по допомогу до дорослих.

Пропонуємо вашій увазі послухати і переглянути матеріал,який ми підготували.

Зміни в неживій природі залежать від кількості тепла і світла на землі,яке йде від Сонця. Кількість сонячного світла і тепла, що потрапляє на землю,залежить від висоти Сонця на небі. Зранку Сонце низько на небі і на дворі прохолодно,добре не розвиднілось. Чим вище піднімається Сонце,тим стає тепліше і світліше. Піднялося Сонце найвище,стало тепло і ясно. Опускається Сонце-стає холодно,смеркається,настає ніч.

Чому дме вітер?Вітер-це рух повітря,а оскільки повітря невидиме,ми не можемо побачити і вітер. Повітря не стоїть на місці. Воно рухається,а рухається тому,що нагрівається завдяки Сонцю. Тепле повітря легше,ніж холодне. Воно піднімається вгору, а його місце займає холодне повітря. Цей рух повітря спричиняє вітер.

Під впливом сонячного тепла з поверхонь водойм, ґрунту та рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо вгору,де набагато холодніше. Там вона охолоджується та перетворюється на дрібненькі краплинки води. Крапельки зливаються до купи і з них утворюються дощові хмари. Коли вони зливаються до купи,то падають на землю дощем. Якщо температура нижча 0 градусів Цельсія, то з водяної пари утворюються маленькі кристалики і на землю випадає сніг.

(Казка про хмаринку)

Тільки Сонце може нагрівати Землю і підтримувати на ній таку температуру,при якій вода і повітря не перетворюються на крижаний панцир. Тільки завдяки сонячному теплу вода може випаровуватись з океанів, а

потім випадати на землю животворними дощами.

Звіт групи «Ромашки»

Наша група досліджувала Сонце,як джерело енергії для рослин.

Проводячи дослідження ми:

- відвідали шкільну та міську бібліотеки;

- провели досліди.

Пропонуємо результат нашого дослідження вам переглянути.

Промені Сонця,дійшовши до Землі,освітлюють її і нагрівають. Без сонячного світла загинули б усі рослини. А не стало б рослин,не було б чим живитись тваринам і людям. Взимку, коли холодно і ночі довгі, рослини перестають рости,скидають листя,а деякі зовсім гинуть.

Рослини не вживають готової їжі,як тварини і люди. Вони виробляють собі їжу самі. Кухнею в якій готується для них їжа,є зелене листя. У ньому на світлі утворюються поживні речовини,якими й живиться рослина. Без сонячного світла рослини не можуть жити,за що їх і називають"дітьми Сонця".

Пересуватись з місця на місце рослини не можуть. Але все ж таки вони рухаються. Кімнатні рослини повертають листки до світла,як би їх розвертали. Соняшник повертає за Сонцем свою квітку.(Вазон на підвіконні)

ДОСЛІД

Два тижні тому ми посадили у три ящички цибульку. Але поставили їх у різних місцях:

1 ящик-на підвіконня;

2 ящик-під коробку з отворами;

3 ящик - у шафу.

Звичайно, що доглядали за всіма рослинами однаково: поливали,розпушували ґрунт..

- Як ви гадаєте,чи однакові виросли пагони цибулі у всіх ящиках чи ні?

-В якому ящику,на вашу думку,виросли найбільші рослини?

- Поясніть свої міркування.

-А зраз перевіримо правильність ваших припущень.

(Показ рослин з надписами)

-У якому ящику пагони виросли найбільші?

- Чому?

Отже,Сонце впливає на ріст рослин і лише завдяки сонячному теплу і світлу зеленіє трава, розпускаються квіти,визрівають і наливаються соком плоди.



Звіт групи «Сонечка»

Наша група працювала по такому питанню:"Сонце-джерело енергії для тварин".

Опрацьовуючи дане питання ми:

- відвідали шкільну бібліотеку;

- шукали інформацію у книжках,енциклопедіях;

- брали інформацію з Інтернету.

Результат нашої праці пропонуєм зараз вам.

Все,що відбувається на Землі,залежить від енергії,яка надходить або колись надійшла від Сонця. Рослини використовують енергію сонячного світла для росту і частину цієї енергії передають тваринам,які їх споживають.

Від сонячного тепла залежить температура тіла

змій,жаб,черепах,які на холоді перестають рухатись.

Тому восени вони шукають собі схованки,аби перезимувати і дочекатися весни. Саме тоді вони знову починають рухатися.

Для птахів теж потрібно сонячне світло і тепло. Вони дуже бояться холоду. Це навіть гірше для пернатих,ніж голод. Ось тому багато птахів на зиму залишають наші краї. Під час перельотів птахи знаходять шлях за Сонцем.

Із Сонцем пов’язано чимало чудасій,повір’їв,казок. Зроду-віку воно уособлює сили добра і правди.

Діти називають «Сонечком» комашку-бедрика. Коли на небі хмарилось, саджали комашку на долоню і вигукували: «Сонечко, сонечко, виглянь у віконечко,там твої дітки плачуть,їстоньки хочуть!»Якщо бедрик зірветься вверх,то незабаром виясниться,якщо ж тільки висуне крильця,то хмари закриватимуть сонце і далі.



Звіт групи «Добрики»

Наша група досліджувала питання: «Сонце-джерело енергії для людей».

З метою вивчення цього питання ми:

- шукали інформацію в енциклопедіях;

- працювали зі словниками;

- звертались по допомогу до дорослих;

- брали інформацію з Інтернету.

А зараз пропонуємо результат нашої праці.

Сонце,вода,повітря-оздоровчі сили природи. Кожна людина,якщо хоче бути здоровою,повинна приймати сонячні ванни,водні процедури,якомога більше перебувати на свіжому повітрі.

Сонячні промені вбивають хвороботворні мікроби. Туди,де рідко заглядає сонце,часто заглядає лікар. Сонцем виліковують різні хвороби (ревматизм,радикуліт).

А дружити з сонцем треба так. Найкраще засмагати з 10 до 12 години. У перші дні літнього відпочинку не можна довго перебувати на сонці. Починати треба з 5-10 хвилин. Поступово можна збільшувати тривалість процедури до 40-50 хвилин,але не перевищувати 1,5години. Голова при цьому повинна бути захищена панамою чи хусткою.

Найкраще засмагати під час різноманітних фізичних вправ,ігор...А ось спати на сонці не рекомендується, можна дістати тепловий удар.

Також сонячну енергію людина використовує для руху і здійснення всіх внутрішніх процесів. Завдяки сонячному світлу ми можемо бачити все довкола.

Сонце належить до природних джерел світла. Люди використовують сонячні лампи,які є нешкідливі для організму і зручні у використанні.

Сонячну енергію використовують для обігріву домівок. На дах будинку прикріплюють сонячні плити,які обігрівають будинок і разом з тим заощаджують бюджет кожної сім’ї.

VI.Підсумок уроку

зараз перевіримо,як ви все запам’ятали.
Тестова перевірка

(Гра"Так чи ні")

1.Людям дає тепло.(+)

2.Без сонця цвітуть квіти.(-)

3.Не треба тепло вдягатися.(+)

4.Коли багато сонця,ми дуже часто хворіємо на простудні захворювання.(-)

5.Достигають овочі і фрукти.(+)

6.Від сонця тане сніг.(+)

7.Можна 10 годин перебувати на сонці.(-)

8.Від сонця можуть бути лісові пожежі.(-)

9.Була б темрява на Землі.(-)

10.Звірі люблять сонце.(+)

11.Можна отримати сонячний удар.(+)

12.Птахи відлітають,коли почне краще гріти сонце.(-)


  • То що є основним джерелом енергії на Землі?

Ось і уроку кінець.

Хто працював-молодець!

Що сподобалось вам-поділіться.

Що не сподобалось - пожалійтеся.

(Висловлюють думки)


-Я довідався на уроці,що.....................

- Мені сподобалося..............................



-Я тепер знаю....................................


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка