Стан навчально-виховної роботи та забезпечення матеріально-технічної бази для проведення навчально-виховної роботи в дитячому будинку



Скачати 265.92 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір265.92 Kb.
Стан навчально-виховної роботи

та забезпечення матеріально-технічної бази для проведення навчально-виховної роботи в дитячому будинку.
Забезпечення різнобічного розвитку дітей відповідно до здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей (гуртки, студії, участь дітей у різних олімпіадах, конкурсах, тощо)

В дитячому будинку забезпечується різнобічний розвиток дітей відповідно до здібностей дитини її індивідуальних особливостей, враховується також психічні та фізичні особливості дитини. Як сформувати творчо, інтелектуально-розвинену особистість це питання над яким постійно працює заклад Для успішного вирішення цієї проблеми, велике значення має розвиток творчих здібностей дитячої активності та самостійності.

З цією метою в Чинадіївському дитячому будинку спільними зусиллями вихователів та спеціалістів організовано роботу гуртків. Оскільки дитячий будинок працює цілодобово, на вихователів покладається велика відповідальність щодо чіткої організації діяльності учнів у вільний від уроків час.

Режим роботи вихованців дитячого будинку досить насичений. Паралельно із відвідуванням музичної школи, з виховними заходами, які організовуються вихователями та педагогом-організатором, згідно із затвердженим розкладом занять, двічі на тиждень діти відвідують студії: образотворчого мистецтва (керівник Цифра В.В.), танцювального гуртка (керівник Туряниця І.А.), вокального гуртка (курівник Остап’юк Л.М.) фізкультурно-оздоровча робота (елементи тенісу, баскетболу, футболу і т.д. )

Крім того, з грудня 2011 р в дитячому будинку діє гурток інформатики.

Займаються з дітьми спеціалісти відповідно до укладеної між ними і адміністрацією трудовим договором

А педагоги дитячого будинку протягом навчального року у вечірні години ведуть заняття за інтересами :

- заняття лялькового театру: «Чарівна рукавичка»

- клуб драматизації та декламування

- «Вишивка», «Чудо - бісер».

- робота з природнім та покидьковим матеріалом

- клуб народної медицини «Зелена аптека»

- заняття з художньо – естетичного циклу: «Кольорові долоньки».

- вироби з солоного тіста

- Юна «Куховарочка»

- Природний клуб «Знавці природи»

- Заняття з музичного виховання «Веселі музики»

- заняття з старшими школярами «Ділові папери»

Метою виховної роботи всіх керівників гуртків дитячого будинку - є становлення особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, створення умов для самовиявлення в усіх видах діяльності, які сприяють морально-етичному та естетичному розвитку, опануванню основами здорового способу життя.

Дирекція прикладає максимум зусиль для створення розвивального середовища та умов для розвитку творчих здібностей дітей молодшого та шкільного віку.

За результатами роботи кожного навчального року відмічено значну соціалізацію вихованців дитячого будинку, які навчаються в ЗОШ І-ІІ ст.. смт. Чинадієво. Учні 5-9 класів покращили своє навчання, приймають участь у предметних олімпіадах шкільних та районних, в основному, з предметів естетичного циклу та фізичної культури. Вихованці дитячого будинку є активні учасники конкурсів дитячої творчості.

Вихованці дитячого будинку постійно приймають участь у районних та обласних конкурсах та фестивалях Протягом 2009 року приймали участь у Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості «Податки очима дітей – 2009» (декоративно прикладне мистецтво) дипломом нагороджено Волошин Ольга учениця - 7 класу.

У березні 2010 року приймали участь у 4- му Міжнародному фестивалі «Назустріч Мрії» та були нагороджені у номінації вокал та хореографія дипломом Панькович Тетяна та колектив танцювального ансамблю «Росинка». Творчі роботи дітей різного віку були відмічені грамотами Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді за участь у виставках на новорічну тематику в 2009 році (Лацко Естер, Волошин Зіта,)

У липні 2010 року нагороджені дипломом Мукачівської районної державної адміністрації та Мукачівської районної ради, відділу культури Мукачівської райдержадміністрації, відділу у справах сімї, молоді та спорту райдержадміністрації у номінації «Щасливе дитинство» за виступ на третьому районному фестивалі «Мелодії родинних сердець». У 2011 році за участь в обласній виставці «Новорічний подарунок» та у Всеукраїнській виставці-конкурсі «Український сувенір» роботи вихованців дитячого будинку були відмічені грамотами Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді (Фенеш Беата, Козаченко Ганна, Звірич Юрій, Мешко Рената).

Також у 2011 році вихованка та майбутня випускниця дитячого будинку - Нефедова Ганна нагороджена дипломом за участь у Міжнародному конкурсі – фестивалі «Щасливі долоньки» у номінації «Образотворче мистецтво».

У березні 2011 року учасники творчих гуртків приймали участь у Міжнародному фестивалі «Назустріч Мрії». У номінації вокал дипломом нагороджено Валову Марію, Товт Ратху, Голодняк Віталія.

У серпні 2011 року колектив вихованців дитячого будинку нагороджений дипломом за участь у 4 районному фестивалі «Мелодії родинних сердець».

У листопаді 2011 року приймали участь у Всеукраїнському благодійному конкурсі «Щедрику-ведрику» збирає зірочки», який проходив у м.Севастополі, та були нагороджені дипломом лауреата І премії в розмовному та вокальному жанрах – Голодняк Віталій та дипломом лауреата ІІІ премії в жанрі хореографії – танцювальний ансамбль «Росинка».

Цікавим для змін в житті дітей нашого закладу є навчання 20 дітей в місцевій школі мистецтв, починаючи з 2008 року, де діти безкоштовно займаються і навчаються грати на музичних інструментах, образотворчому мистецтву та в хореографічному класі. В 2010-2011 навчальному році продовжили навчання в школі мистецтв с.м.т. Чинадієво 20 наших вихованців і порадували нас непоганими успіхами на звітних концертах учнів мистецької школи та приймали участь в районних та обласних конкурсах мистецтв, де здобули друге призове місце (скрипка –Форкош Оленка, сопілка – Лакатош Микола, Бочко Кароліна та Волошин Михайло, віолончель – Богар Ельвіра та Звірич Оля, баян – Пилипчинець Богдан та Лакатош Іван, гітара – Лакатош Валєра та Звірич Юра, наші юні художники – Гудачок Іван, Голодняк Віталій). Інші дітки намагаються досягти результатів і вже всі, хто займається в школі мистецтв, зрозуміли, що це велика праця, самостійна праця, а можливо і вибір життєвого шляху в майбутньому.
Стан виконання заходів щодо створення умов для особистісного – орієнтованої професійної орієнтації, професійно – трудової підготовки вихованців, їх подальшої професійної соціалізації .

Основне завдання перед вихователями - допомогти кожному вихованцю визначитися не лише ким бути, а яким бути, як жити в цьому складному глобалізованому, інформованому та суперечливому світі, як влаштувати своє майбутнє життя, бути потрібним та необхідним суспільству. До кожного вихованця педагоги шукають індивідуальний підхід, враховуючи походження дитини, її попередній життєвий досвід, внутрішні психологічні та зовнішні соціальні фактори, а також індивідуальні особливості організму, характеру особистості, реальні можливості научування, здібності дітей.

Профорієнтаційна робота в дитячому будинку, починаючи з 2010 року, поставлена на одне з перших місць у роботі з старшокласниками. Розроблено систему роботи по профорієнтаційній діяльності з вихованцями-старшокласниками, за якою планується робота на кожен навчальний рік. Проведені методичні заходи сприяють поступовому поліпшенню стану роботи з профорієнтації, розвиток у старшокласників відповідальності перед вибором праці, яка буде цікава і потрібна, допоможе влаштувати власне життя, а саме: у вересні 2010 року було проведено теоретичний семінар на тему «Основи професійної орієнтації», на якому розглядалися наступні питання:


  1. Формування в учнів готовності до вибору професії.

  2. Завдання профорієнтаційної роботи з учнями.

  3. Мотиви вибору професії.

У квітні 2011 року було проведено теоретичний семінар «Основи професійної орієнтації», де розглядалися наступні питання:

1. Психологічні типи професій.

2. Профорієнтаційні ігри та вправи

3. Результати діагностичних даних: мотиви вибору професії, соціальної спрямованості особистості, ставлення до різних видів професійної діяльності, наявності інтересів та здібностей до тих чи інших галузей діяльності у старшокласників дитячого будинку.

При розробці системи роботи з формування професійної орієнтації у старшокласників педагогічний колектив виходить із розуміння профорієнтації, як складової частини навчально-виховного процесу, в якому успішно реалізуються її основні завдання: розширення професійного досвіду учнів, визначення інтересів та уподобань учнів, формування мотивів вибору професії.

Педагоги дитячого будинку підбирають методи та форми роботи для формування професійного досвіду та професійної спрямованості учнів у навчально-виховному процесі.

Ознайомлюють з професіями, професійними навчальними закладами (професійна інформація) формують в учнів мотив вибору професії.

З метою особистісно – орієнтованої професійної орієнтації та подальшої професійної соціалізації у Чинадіївському дитячому будинку з вихованцями учнями 8-9 класів було проведено ряд заходів , а саме:

- з 2009 року ведеться психологічна просвіта з дітьми-випускниками щодо вибору майбутньої професії;

- щорічно проводиться діагностика «Професійна орієнтація школярів» за методикою Шевчук В.В «Мотиви вибору професії»:

- «Методика для визначення соціальної спрямованості особистості»

- «Опитувальник професійних переваг»

- «Тести» «Квадрат інтересів».

- Методика «Будь - готовий»

По закінченні діагностичних обстежень було надано консультації вихованцям та вихователям за результатами обстежень психологом та заступником з НВР дитячого будинку.

- щорічно у березні проводиться ряд корекційних занять з профорієнтації вихованців учнів 8 -9 класів.

- щорічно у січні проводиться діагностування «Професійна орієнтація школярів», та проведено психологічну просвіту «Чинники, що впливають на вибір професії».

Професійно-трудовій підготовці учнів – вихованців дитячого будинку сприяє робота гуртку «Юна кухарочка», де старші діти (7-9 кл) вчаться сервірувати, варити, пекти, консервувати овочі та фрукти, салати, а також правильно поводитися з електроприладами, кухонним обладнанням та предметами. Керівники гуртка намагаються привити дітям інтерес та бажання до куховарення, до працелюбності. Діти мають бажання навчитися, вправляються, мають заохочення. Щорічно восени гуртківці активно консервують на зиму салати овочі та фруктові компоти. Діти вчаться варити супи, працюють з тістом, м’ясом, вчаться робити різні салати, навчаються випікати. Найкращі рецепти страв вони записують у зошит, який, сподіваємось, знадобиться їм під час проживання в гуртожитках та в майбутньому самостійному житті. Майбутні випускники приготували консервацію для себе з огірків, помідорів, помідори з олією, салат з капусти з овочами та компот з винограду.

А кожен місяць (в кінці місяця) гуртківці організовують святкування дня іменинника. Це для дітей справжнє свято. Вони складають меню, що б вони хотіли приготувати для іменинників. Всі активно готують, печуть, нарізають, сервірують стіл. Кожен хоче щось зробити, прийняти участь. Хтось любить варити та збивати крем, а у когось краще вдається випікання відбивної, котлет чи приготування салату. Діти трудолюбиві, якщо їх зацікавити, то вони багато чого можуть. Окрім цього, вихователями проводяться теоретичні заняття, де навчають дітей сервірувати столи, правильно та безпечно поводитися з електроприладами, навіть мити посуд та прибирати кухню після закінчення роботи.

Багато дітей, що займаються в гуртку, обирають для себе таку ж спеціальність, бо відчувають, що така праця до душі і вони можуть з нею впоратись.

Психологом проводиться консультаційна допомога учням при професійному самовизначенні. Вивчається особистість учня-випускника,. формується мотивація вибору професії.

Педагогами та психологом проводиться робота із учнями.

1. Перевірка успіхів учня в обраній професії.

2. Надання допомоги учням при вступі до вузів, професійних навчальних закладів. Організовуються профорієнтаційні екскурсії до навчальних закладів.

З метою професійної соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, адміністрація закладу ознайомлює випускників дитячого будинку з різноманітністю професій, цікавих для дітей, та врахування запиту ринку праці в регіоні.

Планування та облік роботи вихователів, психологів тощо. Ведення відповідної ділової документації у т.ч. індивідуальних карток дітей.

Контроль за плануванням та обліком робочого часу вихователів, психолога, логопедів, муз. керівника, педагога-організатора здійснюється заступником директора з НВР відповідно до норм тривалості робочого часу та згідно графіка роботи, затвердженого директором дитячого будинку відповідно до наказу.

У своїй роботі педагогічний колектив дитячого будинку керується Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту » Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні.

Основним документом в організації роботи дитячого будинку є річний план роботи, обговорений педагогічною радою, затверджений директором закладу, погоджений управлінням освіти і науки ОДА.

Згідно Статуту дитячого будинку педагоги надають вихованцям базову дошкільну освіту, тобто готують дітей до навчання в школі, реалізують базову програму дошкільного виховання «Я у Світі».

При плануванні роботи з дітьми береться до уваги Інструктивно – методичний лист «Про роботу дошкільних навчальних закладів».

Вихователями кожної родинної групи ведуться календарний та щоденні плани навчально –виховної роботи. Щоденно вихователями фіксуються педагогічні висновки про досягнення дітей, проблемні питання, над чим потрібно працювати індивідуально з дитиною. Обов’язково ведеться журнал щоденного відвідування дітьми груп, підраховується кількість дітоднів та пропусків з різних причин. Адміністрацією закладу здійснюється контроль за цією роботою.

Вихователі дошкільних груп працюють за програмою: «Я у світі» та програмою для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Педагогами, які працюють з дошкільнятками, проводиться блочно–тематичне планування. Планування роботи здійснюється за сферами життєдіяльності: «Природа», «Культура», «Люди» та «Я сам». Відповідно до програми, кожен день тижня присвячено розвитку малят за однією із цих сфер. Організовується педагогічна діяльність відповідними тематичними блоками, а саме: понеділок – сфера «Природа», вівторок – «Культура», середа – «Люди», четвер – «Я сам», а наприкінці тижня, щоп’ятниці проводиться узагальнення матеріалу. Щоденно планується робота з однієї теми, поділеної на підтеми за 7 лініями розвитку, а саме:



  • пізнавальна,

  • мовленнєва,

  • фізична,

  • емоційно –ціннісна,

  • креативна,

  • художньо – естетична,

  • соціально – моральна.

Щоденно вихователі дошкільних груп проводять педагогічний аналіз своєї діяльності, що дає можливість проводити своєчасну корекційну роботу з дітьми, які її потребують.

Вихователями родинних груп для ефективнішої, цікавішої та кращої організації навчально-виховного процесу складається план-сітка. До складання плану-сітки на місяць залучено всіх трьох вихователів групи. Вони всі разом визначають тематику виховних занять, підбирають види та теми роботи в повсякденному житті, урізноманітнюють види трудової діяльності протягом всього місяця, шукають і планують ігри різних видів відповідно до віку дітей. Це допомагає урізноманітнити діяльність вихователів, вилучити з плану непотрібні повтори, забезпечити послідовність роботи, її систематичність, неперервність.

План-сітка планується на повний місяць наперед з визначенням видів та тем занять, ігор, трудових доручень, фізкультурно-оздоровчих заходів та відповідно визначених по днях різноманітних видів роботи в повсякденному житті в першу та другу половину дня. Також під час планування враховуються основні завдання з річного плану та основні орієнтири виховання учнів 1- 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України. В закладі здійснюється особистісно-орієнтовна система виховання.

При плануванні й проведенні виховної роботи вихователі враховують інтереси та побажання дітей.



Вихователями дитячого будинку ведеться така ділова документація :

  • Плани освітньо –виховної роботи (календарні, щоденні)

  • Журнал обліку щоденного відвідування дітьми групи.

  • Зошит педагога з підвищення професійного рівня (самоосвіти).

Музичний керівник дитячого будинку веде календарний план роботи на кожну вікову групу, план проведення масових заходів, дійств музично –естетичного циклу. збирає сценарії свят, розваг, театральних вистав тощо, план гурткової роботи з дітьми.

Логопедами дитячого будинку ведеться перспективний план корекційно – відновлювальної роботи, книга обліку дітей із зазначенням діагнозу, картка мовленнєвого розвитку дитини, індивідуальна картка розвитку дитини, план індивідуальної роботи, занять у підгрупах, книга аналізу результативності індивідуальної колекційної роботи з дітьми, витяги з протоколів психолого – медико – педагогічної консультації на кожну дитину, зошит взаємозв’язку між логопедом та вихователями групи, графік роботи, затверджений керівником.

Документація психолога дитячого будинку ведеться відповідно до листа Міністерства освіти і науки України: «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України»:



  • журнал планування роботи,

  • журнал корекційно –відновлювальної та розвивальної роботи,

  • журнал щоденного обліку роботи,

  • журнал індивідуальних та групових консультацій,

  • журнал психологічного аналізу занять.

Ведуться індивідуальні картки встановленого зразка, в яких відмічається дата, назва методики та короткий результат обстеження.
Стан матеріально-технічної бази навчально-виховного процесу закладу

Забезпечення належної життєдіяльності колективу дитбудинку та його вихованців, створення належних умов праці і проживання, дотримання умов охорони праці, техніки безпеки досягається високим рівнем матеріально-технічного забезпечення,

Матеріально-технічна база Чинадіївського дитячого будинку складається:


  • З основного корпусу, загальною житловою площею 2486,7 м2, розрахованою на 130 вихованців;

На господарському дворі:

  • будівля котельні, яка працює на газу;

  • будівля гаражів (3 шт.) для транспорту дитячого будинку, господарських приміщень (2 шт.),

  • приміщення дизель-генераторної (1шт.);

  • будівля для обладнання системи БІОТАЛ для очисних споруд;

  • колекторний приймальник стічних вод очисних споруд;

  • водонапірна башня та будівля водозабору.

На території дитячого будинку обладнано приміщення охорони та знаходяться приміщення складського характеру - відремонтовані, пофарбовані, встановлені нові металеві двері та дах з метало черепиці.

Приміщення для повноцінного проживання та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування - 6 родинних груп – відремонтовані і знаходяться у відмінному технічно-санітарному стані. Відремонтовані санітарні кімнати, налагоджене водовідведення та водопостачання. Повністю заклад забезпечений новими меблями, які відповідають росту дітей; м’яким інвентарем, особистим одягом та взуттям дітей, необхідними канцелярськими та учнівськими приладдями для повноцінного навчання дітей в ЗОШ І-ІІ ст.. смт. Чинадієво разом з місцевими дітьми, що полегшує соціалізацію наших вихованців.



В дитячому будинку облаштовані за сучасними вимогами і працюють:

Кабінет практичного психолога:

Кабінет повністю обладнаний необхідними меблями, є в наявності комп'ютер, аудіотехніка.

Забезпечений нормативно - правовими документи: «Етичний кодекс практичного психолога», «Декларація прав людини», «Конвенція ООН про права дитини».

Збірник нормативно – правових документів психологічної служби та ПМПК системи освіти України / Упоряд. В.Г.Панок, І.І.Цушко, А.Г.Обухівська – К.: Шк. світ, 2008.-256с./

Інші регламентуючі документи: посадова інструкція практичного психолога, Положення про психологічну службу, графік роботи, затверджений керівником закладу, Інструкція з охорони праці.

В достатній кількості психолог забезпечена навчально-методичними матеріалами: підручниками, посібниками, збірниками методичних рекомендацій, навчальними програмами, фаховими періодичними виданнями( «Психолог», «Психолог. Бібліотека.» «Дефектолог», «Психолог. Дошкілля» )

Довідково-інформаційними матеріалами семінарів, нарад, доповіді, виступи на педрадах. Психологічні матеріали в електронному варіанті: фільм «Станція призначення - життя.», «Психологічна реабілітація дітей, які зазнали сексуального насилля».

Обліково-статистичними документами: облік товарно-матеріальних цінностей психологічного кабінету, план роботи практичного психолога, форми статистичної звітності, встановленого зразка за період з 2005 року.

Матеріалами для службового використання: індивідуальні картки психолого-педагогічного діагностування, журнал індивідуальних консультацій, протоколи корекційно - відновлювальної роботи, тести (ключі) тестових методик, опитувальники, анкети, бланки відповідей.

Телефони (адреси)обласного, районного центрів практичної психології та соціальної роботи.,



2 кабінети логопедів обладнані згідно вимог: логопедичне дзеркало; індивідуальні логопедичні дзеркальця з ручками (10 штук); скляна герметична коробка для зберігання шпателів; одноразові пластикові шпателі, ватні кульки, паперові саморобні гребінці та метелики для дихальних вправ; переносна логопедична дошка; настільна розрізна азбука на полотні та паперова; розроблено загально –рухливі вправи для розвитку дрібної моторики пальців рук, картки, папки з дидактичними та лексичними матеріалами.; передплачено науково –методичний журнал: «Логопед», «Дефектолог».

Навчальна кімната для дітей 7-9 класу «Кухарочка»; обладнана відповідно санітарно – гігієнічних та технічних вимог. В кімнаті знаходяться електроприлади: холодильник, електрична плита, 2- електродуховки, витяжка, мікрохвильова піч, міксер, кухонний комбайн, хліборізка, вафельниця. Є також ваги, м’ясорубка, 2 терки, посуд, дошки для нарізання, каструлі, миски, сковороди, хлібниці, графин, баночки для спецій, пельменниця, формочки для випічок.

Бібліотека - до послуг дітей читальний зал та абонементний відділ, художня та дитяча література, обладнана комп’ютерами з підключенням до мережі Інтернет.

Кімната здоров’я (для занять з дошкільнятами та тренажерами для лікувальної гімнастики);

Методичний кабінет обладнаний відповідно до вимог. Знаходяться два комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, копіювальна техніка. У методичному кабінеті наявні: план роботи закладу, програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у світі» та програма для дітей старшого віку «Впевнений старт», накази про організацію методичної роботи, нормативно –правові акти, методичні рекомендації щодо організації різних видів діяльності та напрямів виховання у дитячому будинку, картотека методичної, педагогічної літератури, документація методичних об’єднань, семінарів, протоколи педагогічних рад, книга протоколів засідань атестаційної комісії, перспективний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розробки занять, сценарії свят та розваг, зберігаються матеріали досвіду роботи педагогічних працівників, виписуються та зберігаються методична література та періодичні видання.
Оформлено кутки: «Новини методичної літератури,» «Для тебе , вихователю!,» « Ділимося досвідом,» « Атестація педагогічних працівників».

- Кабінет юрисконсульта;

- Бухгалтерія;

- Музичний зал для свят, розваг та занять хореографією. Зберігаються плани роботи муз керівника, сценарії свят та розваг, дитячі музичні інструменти. Музичний зал забезпечений музичними інструментами (фортепіано, акордеон, підсилююча апаратура).

- Пральня (5 пральних машин на 7-6 кг, одна пральна машина на 25 кг, центрифуга, електро-прасувальні дошки).

- Приміщення сушки (для одягу та постільної білизни)

- Кухонний блок;

- Медичний блок, обладнаний за санітарно-медичними вимогами:
В кожній родинній групі є плазмові телевізори, DVD, транзистори, подаровані благодійниками. Родинні групи забезпечені наочними та дидактичними матеріалами та посібниками, необхідними для роботи з дітьми різного віку.

Така матеріальна база створює умови для успішного виховання дітей, повноцінного їх розвитку, відповідальної роботи всього персоналу дитячого будинку, що відображається на результативності всієї роботи колективу.

Ефективно використовується для прогулянок, відпочинку та організації спорту для дітей дитячого будинку:


  • 6 майданчиків для прогулянок, обладнаних надвірним інвентарем;

  • паркова зона з фонтанами для відпочинку;

  • ігрова зона з надвірними ігровими спорудами;

З метою ефективного фізичного розвитку та популяризації здорового способу життя у дітей дитячого будинку адміністрацією дитячого закладу приділяється велика увага створенню спортивної бази для ефективного заняття спортом вихованцями дитячого будинку. На території дитячого будинку обладнано 2 спортивні майданчики:

  • Зелене природне покриття – 1050 м2; спортивний майданчик з натурального покриття облаштований тренажерами (технічний стан - згідно проекту – задовільний);

  • штучне покриття – 325,5 м2; спортивний майданчик з штучного покриття, облаштований для занять спортом: міні-футбол, волейбол, баскетбол;

  • наявний критий тенісний корт для занять настільним тенісом;

  • обладнаний тренажерний зал для занять старшокласників;

  • літній дитячий басейн 7х5,5 м, глибиною 65 см. - для навчання плавання дітей - дошкільнят та початкової школи, відпочинку всіх вихованців в літній період;

  • ефективно працює кімната здоров’я (для занять з дошкільнятами та тренажери для лікувальної гімнастики);

Матеріальна база для занять спортом задовільна, достатньо спортивного інвентарю для різних видів спорту та спортивних розваг. Щоп’ятниці в дитячому будинку проводиться «День здоров’я».

В цілому, матеріально технічна база закладу відповідає всім вимогам чинного законодавства по забезпеченню умов проживання, виховання та навчання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та ефективно використовується для розвитку та виховання дітей цієї категорії.



Забезпечення комп’ютерною технікою та наявність необхідних програм для роботи з дітьми, які мають порушення здоров’я

В дитячому будинку на повному державному забезпечені виховуються здорові діти – сироти, та діти, позбавлені батьківського піклування , тому заклад не потребує спеціального обладнання для роботи з дітьми.

В дитячому будинку придбано за кошти бюджетні та подаровано благодійниками:


  • Мультимедійний проектор з ноутбуком;

  • Комп’ютери (знаходяться в бібліотеці дитячого будинку) для навчальної діяльності дітей - 4 комп’ютери, для роботи в кабінетах фахівців – 9 комп’ютерів.



Керівництво та контроль з боку адміністрації закладу за роботою працівників дитячого будинку

Заступником директора з НВР систематично здійснюється контроль за плануванням навчально–виховного процесу, вихователів, музичного керівника, педагога –організатора, логопеда, психолога. Результати перевірок висвітлюються через акти, довідки, накази та інформацію, з наступним ознайомленням педагогів з висновками та рекомендаціями.

Директором та заступником ведеться діловий щоденник аналізу навчально–виховного процесу. Згідно плану роботи проводяться наради при директору, де обговорюються проблемні питання, приймаються шляхи виправлення недоліків керівниками підрозділів.

Організація роботи по соціалізації випускників

Питання соціалізації дітей-вихованців дитячого будинку – одне з найважливіших і стержневих із усіх проблем колективів інтернатних установ.

Адже діти із пораненими душами потрапляють до чужих людей, в колектив інших дітей, починається адаптація до нових умов. Де все визначено , продумано, підлаштовано та влаштовано.

Через певний час звикають до безтурботного життя з дитячими проблемами. Природно так повинно бути: дитинство повинно бути безтурботним, насиченим цікавими подіями, веселим, добрим і просто - щасливим. Так і вдома, там батьки створюють умови для своїх чад, і лише в останні роки навчання в школі обирають або допомагають обирати дорогу в життя. Але батьки завжди залишаються поруч, підтримають, убережуть, захистять. Моральні відносини, теплота цих відносин, любов батьків до дітей залишається. А наші дітки, яких часто-густо називають державними, після виходу з дитячого будинку чи школи-інтернату залишаються з своїми проблемами самі. І так важливо, щоб був хтось поруч, хто направить чи підтримає. Але, в основному, з проблемами вони повинні справитись самі.

Забирають в родини не всіх, чекати, поки щось зміниться само собою немає сенсу, тому тепер і сьогодні треба робити так, щоб діти мали дитинство з радощами, щоб діти росли, розвивались, формувались, бо кожен день у дитячому будинку це не лише наша робота дорослих, а - життя дитини. Готувати дитину до самостійного життя, бути готовим жити в конкурентному середовищі, знайти своє місце в житті, вміти контактувати з людьми, розуміти і бути відповідальними – все це кроки, які допоможуть дитині без батьківської любові, але при повазі і підтримці дорослих легше адаптуватись і соціалізуватись. А тепер – наш погляд на кроки до соціалізації дітей з дитячого будинку.

Самі умови проживання і виховання дітей – це неостанній фактор: гарний будинок, доглянутий двір, - це допомагає дитині самостверджуватись, не соромитись, я живу в гарних умовах, як більшість моїх однолітків, що мають батьків – я такий, як і вони.

Організація роботи по соціалізації випускників здійснюється через наступні кроки.

Дитячий будинок – як родина.

Діти-родичі не розлучаються між собою, їх не поділяють за віковим принципом. Брати-сестри живуть разом. Молодші відчувають підтримку старших братиків-сестричок, а старші несуть відповідальність за своїх менших рідних.

Це двоє, троє, четверо і п’ятеро з однієї сімї. Їх не розлучають між собою і не переводять із закладу. І навіть після закінчення базової школи наші вихованці навідують своїх рідних в будь-який час.


Дитячий будинок – рідний дім.

Він замінив багатьом домівку на 10-12 років. Адже, втративши один раз дім, не хочеться змінювати житло, тим більше, якщо в ньому затишно і добре.

Саме планування дозволило створити умови проживання дітей родинами в кількості 14-15 дітей в квартирах з усіма зручностями. У нас немає загального, у нас є наше-родинне, тому його бережуть, прибирають, доглядають, цінують.
Трудове виховання є дуже важливою складовою у вихованні дитини Всі діти з малечку повинні привчатися до праці, бо без праці немає людини чи дитини.

Вихователі в своїх родинах прививають вихованцям любов до праці, а також (у старших вихованців) до вибору майбутньої професії. Молодші діти вчаться доглядати за соболю, взуттям, застеляють ліжка , чергують та накривають столи.

А ось старші теж доглядають за своїми речами, взуттям, при потребі допомагають няні, перуть дрібний одяг, шкарпетки. Це дуже важливо, бо ми повинні привити їм любов до праці. Старші хлопці випускники привчаються до фізичної праці (прибирання майданчика, посадка дерев, допомога столяру та іншим працівникам ). Старших дівчаток вчимо під клнтролем няні (мити посуд, прасувати, прати дрібні та індивідуальні речі, прибирати групові та спальні кімнати), а також дивитися за своїми меншими братиками чи сестричками.

У дитячому будинку (для кращої адаптації у самостійному житті) створено багато гуртків, де діти вчаться вишивати, майструвати, в'язати, шити та куховарити.

З метою соціалізації випускників дитячого будинку з ними проводиться психологом корекційно – розвивальні заняття: «Формування свідомої поведінки», «Розвиток комунікативної компетентності», «Шлях до себе. Формування позитивної «я»- концепції», «Знаємо права, виконуємо обов’язки», система занять за методикою рівний – рівному «Небезпечні інфекції».

На педагогічній раді педагогічних працівників «Про підсумки роботи дитячого будинку у за навчальний рік» обговорюється стан забезпечення прав дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на якісну доступну освіту, соціальну адаптацію та повноцінне самостійне життя вихованців з участю педагогічних працівників та адміністрації ЗОШ І-ІІ ступенів смт. Чинадієво

Заступником директора з НВР спільно з психологом дитячого будинку заплановано проводяться тематичні години з працівниками дитячого будинку з проблеми соціальної адаптації вихованців дитячого будинку, а саме:


  • помічники вихователів – тема: «Вплив соціально – психологічного клімату колективу на вихованців дитячого будинку»,

  • вихователі – тема: «Специфіка соціальної адаптації дітей», «Врахування підліткового віку вихованців в роботі вихователя», «Основи профорієнтації, які допомагають підлітку в професійному самовизначенні», «Превентивне виховання, метою якого є формування у вихованців орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я»

Закріплено випускників року за педагогами, які допомагають вихованцям готуватися до завершення навчання в школі, у виборі майбутньої професії та вступу до навчального закладу після отримання свідоцтва про освіту.

В дитячому будинку бібліотекарем закладу проводяться заняття клубу «Ділові папери» з метою ознайомлення дітей з основними діловими паперами суспільного життя (заяви, бланки, акти, квитанції, довідки інше) та практичного навчання дітей заповнення та грамотного введення ділових паперів;


Заступником директора з НВР, психологом, педагогом організатором розпочато організацію спеціальних екскурсійних маршрутів по м. Мукачево та селищу Чинадієво з метою навчання дітей випускників орієнтуватися в місті, вмінню спілкуватись та контактувати з незнайомими дорослими, виховання культури поведінки та дотримання норм етикету в громадських місцях.

З метою навчання у дітей бережливого ставлення до загально-використовуваних та особистих речей, залучаються вихованців до господарської роботи по дотриманню чистоти, порядку в приміщеннях дитячого будинку, благоустрою та порядку на території закладу, виховується естетичний смак дизайну, самостійність у оформленні квітників та догляду за квітами, відповідальність за доручену справу вчимо дітей виконувати роботу при потребі без нагадування, самостійно. Формуються навички бережливого ставлення до особистий та загальних речей, навички особистої гігієни та здорового способу життя, як складової вихованості людини. Пояснюється значимість праці для інших та дотримання норм поведінки та спілкування у спільні й праці, розуміння почуття дорослості та відповідальності, самоствердження та самооцінки.

Адміністрація дитячого будинку спільно з профкомом, спеціалістами закладу сприяти залученою громадських та благодійних організацій до вирішення проблем соціального захисту та соціальної адаптації дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, які проживають і навчаються в закладі ( розповсюдження буклетів про дитячий будинок, вітання колективів установ та організації з нагоди святкувань, висвітлення роботи закладу та його досягнення на сайті дитячого будинку).

Робота по виконанню програм з соціалізації та адаптації дітей в суспільстві, готовності вихованців дитячого будинку до самостійного життя широко обговорюється на педагогічних радах, зборах трудового колективу, круглих столах та висвітлюється в пресі.



Організація правового виховання
Починаючи з дошкільного віку, педагогами дитячого будинку проводиться робота з формування у дітей основ правової свідомості та правової культури .У закладі проводиться наступна система роботи з правової освіти:

  • проводяться заняття з дошкільнятами, виховні бесіди з членами родини,

(щотижня) учні 9 класу вивчають предмет «Основи правознавства»,

  • організовуються та щорічно проводяться тиждень права,

  • проводиться правовий всеобуч,

  • проводяться диспути на правову тематику (знайомство дітей з Конституцією

України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства» та інші.);

  • проводиться анкетування учнів;

  • проводяться круглі столи на правову тематику;

  • організовується тематична виставка на правову тематику;

  • проведено систему правових тренінгів за методикою рівний – рівному модуль

«Мої права та обов’язки»;

  • проведення бесід з дітьми вихователями та юрисконсультом дитячого будинку;

  • обговорення статей на правову тематику;

  • зустрічі та цікаві конкурси з працівниками Мукачівської юстиції, служби в

справах дітей, кримінальної міліції Мукачівського району;

  • зустрічі з працівниками відділу внутрішніх справ Мукачівського району про

права, обов’язки та відповідальність за скоєні вчинки та правопорушення;

  • тематичні бесіди про боротьбу з наркоманією, алкоголізмом та

тютюнопалінням з переглядом відеофільмів;

  • зустрічі з працівниками управління надзвичайних ситуацій, державної

автоінспекції, екскурсії в пожежну частину, відділ внутрішніх справ Мукачівського району, тренінги за участю професіоналів з пожежної безпеки, цивільної оборони, державної автоінспекції.
Адміністрацією закладу з метою профілактики правопорушень постійно здійснюється контроль за станом відвідування учнями ЗОШ І-ІІ ст.

З метою ознайомлення дітей з основними правами та обов’язками громадянина держави започатковано роботу клубу «Правозахист», де юрисконсульт дитячого будинку надає практичну допомогу в засвоєні основних положень правових знань майбутніми випускниками дитячого будинку.

Вживаються заходи щодо профілактики правопорушень, попередження насильства та жорстокості серед вихованців у дитячому будинку та ЗОШ І- ІІ ст.., яку відвідують учні та школі мистецтв.

Забезпечується превентивне виховання на запобігання злочинності та правопорушення, попередження дитячої бездоглядності, профілактика тютюнопаління, алкоголізму і наркоманії серед неповнолітніх.



Проведено психолого - педагогічне діагностування учнів на виявлення схильності до суїцидальної поведінки. Профілактична робота проводиться через різноманітні виховні заходи, психологічні тренінги, змагання, конкурси та організацію екскурсій.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка