Стан здоров'я населення є важливим показником розвитку кожної держави. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді



Скачати 46.08 Kb.
Дата конвертації16.03.2016
Розмір46.08 Kb.
Стан здоров'я населення є важливим показником розвитку кожної держави. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.

Вже багато років одним із пріоритетних напрямів діяльності нашої школи є збереження та зміцнення здоров’я учнів, формування культури здоров’я, позитивної мотивації щодо здорового способу життя. Основне завдання, на думку нашого колективу, – виховання, розвиток кожної дитини, підготовка учнів до дорослого життя. Учителі працюють над формуванням у своїх вихованців навичок аналізу, критичної оцінки дійсності та вмінь самостійно робити висновки, приймати рішення.

Модель комфортного освітнього середовища з використанням технології реабілітації працездатності школярів реалізується шляхом оптимізації і гуманізації навчального процесу, широкого застосування сучасних педтехнологій, створення фізичного, фізіологічного, психічного комфорту для учнів, глибоку диференціацію та індивідуалізацію навчання, налаштування вчительського колективу на створення відносин «учитель-учень» за формулою «суб’єкт-суб’єкт», забезпечення позитивної мотивації навчання шляхом створення можливості успіху для кожного учня, розумне зменшення обсягу домашніх завдань із метою запобігання перевантаження учнів.

Важливою складовою уроків є застосування здоров’язберігаючих технологій, що передбачає урахування періодів працездатності учнів на уроках (заняття в школі розпочинаються о 8 год. 30 хв.), вікових і фізіологічних особливостей дітей, наявність емоційних розрядок, чергування пози під час різних видів діяльності (для учнів 1 класу на кожному уроці проводяться спеціальні п’ятихвилинки, коли діти працюють, тримаючи на голові мішечки з сіллю), використання оздоровчо-фізкультурних пауз на уроках.

Предмет «Основи здоров’я» у 2-9 класах викладають учителі, які пройшли відповідні курси підвищення кваліфікації. Уроки основ здоров’я, заняття гуртків проводяться у спеціально обладнаному тренінговому кабінеті.

Для збереження здоров’я учнів велике значення має організація раціонального харчування. У школі проводиться дворазове харчування дітей 1-4 класів, яке відповідає дієтичним вимогам і фізіологічним потребам дітей і підлітків. Забезпечені гарячим харчуванням і учні 5-11 класів. При створенні раціону харчування дотримується збалансування енергетичної цінності вмісту білків, жирів і вуглеводів. Щодня проводиться аналіз меню. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю. Для активізації захисних функцій організму проводиться вітамінізація.

Основний акцент у своїй діяльності педагогічний колектив школи робить на партнерські відносини з учнями та батьками. Головний принцип діяльності колективу нашої школи –«не окремо, не над, а всі разом». Жоден захід (свята, спортивні змагання, турпоходи, ремонт) не проходять без участі всіх членів колективу: учнів, учителів, батьків. Так, щороку ремонтні роботи та благоустрій школи є спільною справою всього колективу. За п’ять років наполегливої праці нам удалося провести заміну вікон у 4 класних кімнатах, облаштувати внутрішній санвузол, відремонтувати та оформити в сучасному стилі всі навчальні кабінети та коридори школи.

Досвід років показує, що завданням будь-якого напрямку виховання і, в першу чергу, превентивного, є формування високоморальної духовної особистості. Починати цю роботу слід із перших днів навчання дітей у школі. У закладі з 2011 року в 1 – 4 класах викладається курс за вибором «Християнська етика в українській культурі». Вивчення цього предмета сприяє вихованню тих християнських цінностей, які мають універсальне гуманістичне значення. Згідно з анкетуванням 100% батьків задоволені вивченням та рівнем викладання предмету. На їхню думку, діти стали більш спокійні, виховані, почали дотримуватись духовної безпеки у власному житті.

У 2010 році школа стала учасником проекту «Впровадження відновних практик у школах України», який здійснюється за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Учні-медіатори залагоджують конфлікти, проводять профілактичну роботу у класах, де є проблеми у взаємовідносинах між учнями, допомагаючи адміністрації і педагогічному колективу школи створити комфортний психологічний клімат.

З метою виявлення та створення умов для задоволення різноманітних інтересів учнів, у школі працюють 8 гуртків та спортивних секцій: секція футболу, спортивний гурток легкої атлетики, поетична студія «Світло душі», театралиний гурток «УТЮГ» (Учнівський театр юного глядача), танцювальний колектив «Кольровий дощик», гурток «Паняночка», гурток «Вишиванка», фітоклуб для учнів 1 – 4 класів.

У 2013 році наша школа долучилася до мережі Шкіл дружніх до дитини і була визначена в м. Ромни опорним навчальним закладом із провадження програми первинної профілактики ВІЛ/СНІДу – «Формування здорового способу життя та профілактики ВІЛ/СНІДу». Протягом І семестру учні 9 класу вивчали тренінгів курс «захисти себе від ВІЛ». Порівнюючи результати вхідного і вихідного тестування можемо сказати, що рівень обізнаності підлітків щодо проблем ВІЛ, СНІДу та ІПСШ суттєво зріс.

Із січня 2014 року в школі діє інтерактивна виставка «Маршрут безпеки», яку проводять спеціально підготовлені учні-фасилітатори. Маршрут безпеки пройшли учні старших класів п’яти навчальних закладів, а також практичні психологи і заступники директорів з НВР шкіл міста.

Включення учнів до свідомої діяльності з формування культури здорового способу життя відбувається шляхом проведення лекторіїв для учнів, усних журналів, виховних години, засідання диспут-клубу, ток-шоу із участю лікарів, працівників КМСД, СД, працівників центру соціальних служб для дітей та молоді. Цікаво проходять конкурси-захисти плакатів, конкурси антиреклам, малюнків, захисти рефератів.

Хоча колектив школи цілеспрямовано і наполегливо працює над створенням комфортних і безпечних умов для навчання і виховання учнів, на жаль,у школі залишається невирішеним ряд проблем:



  • забезпечення закладу якісною питною водою;

  • заміна вікон на склопакети;

  • облаштування навчальних кабінетів сучасними, згідно до гігієнічних вимог, меблями.

З метою вирішення зазначених проблем протягом літнього періоду заплановано придбання та облаштування питного фонтанчика з фільтром для води, поступова, протягом наступного навчального року, заміна вікон у 3-ох класних кімнатах, заміна меблів у кабінеті 1 класу.

Проблеми є і будуть, але ми впевнені, що разом зможемо поставити бар’єр на шляху негативного впливу сучасного світу, сформувавши у дітей морально-духовні цінності власним прикладом та надаючи можливість отримати необхідну інформацію. Сприятлива атмосфера в школі – там, де дитина проводить більшу частину свого часу, – є необхідною умовою для гармонійного здорового розвитку особистості. Створення такої атмосфери важливе ще й тому, що у складних життєвих ситуаціях дитина, підліток шукатиме захисту там, де її зрозуміють і допоможуть – у школі майбутнього, у Школі сприяння здоров’ю.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка