«Сторінки для допитливих». Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу



Скачати 75.14 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір75.14 Kb.
План-конспект уроку читання

для учнів 3-В класу

Попаснянської загальноосвітньої школи №25

вчителя початкових класів Коваленко Тетяни Олександрівни

Тема уроку: «Сторінки для допитливих». Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Мета уроку:



навчальні задачі: узагальнити та систематизувати вивчене з теми «Сторінки для допитливих»;

розвивальні задачі:

формувати навички самостійної роботи з мовним матеріалом,

уміння аналізувати прочитане та визначати головне в тексті;

розвивати зв’язне мовлення учнів, навички свідомого, виразного та безпомилкового читання;



виховні задачі:

виховувати через образне слово інтерес та любов до рідної мови.

формування ключових компетентностей:

вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурноїдотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, вникати в суть прочитаного;

соціальної здатність працювати в групі, в парі, з усіма в колективі;

Тип уроку: комбінований урок.

Форми роботи: робота у групі, «Прогнозування», «Асоціативний кущ», складання сінквейну, бесіда, використання ІКТ.

План уроку:



І. Організаційний початок уроку.

  1. Створення позитивного емоційного настрою (слайд 1)

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

Настрій наш веселим буде!



  1. Повторення правил роботи на уроці (слайд 2)

А для того, щоб багато

встигли ми зробити,

Треба правила нам з вами

Швидко повторити.



ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда (слайд 3)

  • Молодці, правила знаєте. Але для того, щоб досягти успіху сьогодні на уроці, нам потрібно те, що сильніше за силу.

  • А що сильніше за силу?

  • Так, сильніше за силу – розум.

  1. Читання епіграфу:

Народна мудрість говорить, що перша ознака розуму – це володіння словом. (слайд 4)

  • Чи згодні ви з цим висловом?

  • Що означає – «володіти словом»?

  • Так, «володіти словом» - це досконало знати свою рідну мову.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Фронтальна бесіда («Мозковий штурм»)

  • Подумайте, чи потрібно нам досконало знати мову?

  • А що потрібно робити для того, щоб навчитися вільно володіти словом, мовою?

  • Які помічники можуть стати у пригоді тому, хто хоче розкрити всі таємниці мови?

ІV. Повідомлення теми уроку

  1. Повідомлення теми уроку:

  • Так, безперечно, книги можуть подарувати кожному з нас найдорожчий скарб – знання. А ключем, що ладен відкрити для нас цю скарбницю, є мова. Тому сьогодні ми з вами помандруємо у той чарівний світ, що дарує нам слово, спробуємо визначити можливості слова та його значення для життя людини. А допоможуть нам у цьому знання, отримані при вивченні розділу «Сторінки для допитливих». (слайд 5)

  • Отже, сьогодні у нас підсумковий урок за розділом «Сторінки для допитливих»

Сьогодні ми – мандрівники.

Мандрівники-садівники.

Рушаємо в світ слова,

щоб виростить чудову

чарівну квітку мови. (слайд 6)


  • Ця диво-квітка може розквітнути і серед зими, якщо ми будемо кмітливими та допитливими.

  1. Знайомство з планом уроку:

  • Познайомтеся з маршрутним листом нашої подорожі: (слайд 7)

  • Станція Скоромовна.

  • Станція Загадкова.

  • Станція Приказок.

  • Станція Поетична.

  • Станція Підсумкова.

  1. Прогнозування результатів діяльності:

Кажуть, що метелики – це живі квіти. Готуючись до нашого уроку, ми намалювали чарівних метеликів, які стануть нам сьогодні у пригоді. Візьміть їх та напишіть на крильцях ліворуч, ЧОГО ВИ ОЧІКУЄТЕ ВІД НАШОГО УРОКУ?

(самостійний запис прогнозувань учнями)



  • Що потрібно взяти з собою у подорож? (слайд 8)

  • До подорожі готові? Вирушаймо! (слайд 9)

V. Сприймання та усвідомлення матеріалу уроку

  1. Вправи на розвиток навичок читання

  • Вправи для розвитку артикуляції (читання скоромовки)

Для того, щоб путь не здавався важким,

щоб нам таємниці розкрили книжки,

промовимо ми скоромовку

про слово та сірого вовка. (слайд 10)



На місточку Скоромовка

сіроманця стріла Вовка.

Скоро мовить Вовк почав –

ледь язик не поламав,

бо була то Скоромовка

для малят, а не для Вовка.

  • Молодці, промовили скоромовку чітко та швидко, і наша квітка мови трохи підросла. (слайд 11)

  • Тож можемо подорожувати далі.

  • Вправи для нарощування темпу читання. Гра «Біг стежкою» (за таблицями на партах)

  • Щоб потяг не рушив без нас, треба швидко пробігти стежкою.

  • Візьміть до рук ручки та картки з віршами. За 1 хвилину вам треба встигнути швидко прочитати вірш, закреслюючи зайві букви у словах.

  • Готові?

У рідній мові кожне сзлово

Значиме, світле, чаарівне.

Звучить знайомго і чудово

І заворожує мене.

І світ такиам близьким здається,

Уся природда ожива.

І навіть сонечко скміється,

Як рідні зазвучать слоава.



- Складіть із закреслених букв слово. Що вийшло?

  • Так, молодці. Це слово – ЗАГАДКА.

  • Отже, наступна наша станція – Загадкова.

(слайд 12)

Робота із загадками «Станція Загадкова» (слайд 13)

  • Пояснення змісту завдання

  • Зустріч із загадками – не випадкова.

Вчать вони пильно вдивлятись у слово.

  • Загадки нас сьогодні чекають незвичні. Ми будемо вчитися розтлумачувати фразеологізми.

  • Самостійне виконання завдання

  • Візьміть до рук картки з малюнками. За 1 хвилину вам потрібно вибрати вірне тлумачення фразеологізмів, позначивши його позначкою +.

  • Перевірка роботи (за слайдами на дошці) (слайди 14, 15, 16)

Бути на сьомому небі:

  • Бути у захваті





Повісити носа:

  • Засумувати



  • Перестати відчувати запахи






Бити байдики:

  • Нічого не робити



  • Голосно кричати



  • Які з цих трьох висловів передають настрій, який може відчувати людина?

  • Отже, настрій та почуття можна передати за допомогою слова.

  • Подивіться, якою стала наша квітка мови. (слайд 17)

  • А що ще можна передати за допомогою слів?

  • Спробуємо з’ясувати.

  • Вперед – до наступної станції. (слайд 18)

  1. Робота з прислів’ями та приказками – «Станція Приказок» (слайд 19)

(Робота у парах: скласти прислів’я та приказки з поданих на картках частин)

  • Знайомство із змістом завдання

  • Не можна навчитись володіти словом, не торкаючись джерел народної мудрості.

  • Тому ми зараз рушаємо до наступної станції – «Станції Приказок»

  • Вам потрібно, працюючи в парах, за 1 хвилину з’єднати частини на картках так, щоб отримати прислів’я та приказки.

  • Перевірка роботи за слайдом на дошці

Попрацювали вправно, швидко,

І зміцніла диво-квітка. (слайд 20)



  1. Фізкультхвилинка (слайд 21)

Ми ж, щоб сили відновити,

Разом з сонечком робити

Вправи зараз почнемо.

Нумо, дружно встаємо!



VI. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (слайд 22)

  1. Робота з віршем. «Станція Поетична»

Не тільки мудрість нам дарує слово.

Воно веде в незвідані світи,

де розквітає диво веселкове

поезії із зернят доброти.



  • Наша наступна станція – «Поетична». Тут нас чекає зустріч з віршем сучасної української поетеси Надії Красоткіної «Наша мова» (слайд 23)

  • Повторення правил читання (слайд 24)

  • Які три правила нам завжди допомагають на уроках читання?

  • Самостійне читання вірша учнями

  • Читання вірша вчителем.

Щоб розумним й мудрим стати,

Треба рідну мову ЗНАТИ.

А щоб вміти говорити,

Треба рідну мову ВЧИТИ!

Знає кожен з нас чудово —

Не прожити нам без МОВИ.

Рідна ж мова пелюсткова,

Мудра, світла, СВІТАНКОВА.

І дзвенить щодня і в свято,

Бо вона така БАГАТА.

І така джерельно-чиста

Наша мова ПРОМЕНИСТА.

Чарівна і калинова

Наша мова ВЕСЕЛКОВА.

В ній такі слова чудові,

Хліб і сіль на РУШНИКОВІ.

В ній в віках батьки і діти,

Як без мови в світі ЖИТИ?

Понад світом хай лунає,

Хай ніхто НЕ ЗАБУВАЄ

Рідну мову українську,

Мудру, щедру, МАТЕРИНСЬКУ



  • Бесіда за змістом

  • Про що розповідається у вірші?

  • Чи потрібна людині мова? Для чого?

  • Які слова допомогли вам зрозуміти, для чого потрібна мова? Назвіть їх.

  • З яким проханням звертається авторка до нас?

  • Якою змальовано мову у вірші? Чому у вірші слова, що змальовують мову, виділено великими літерами?

  • Словникова робота

  • Давайте подивимось, якого значення набули у нашому вірші слова, що характеризують мову. (слайд 25)

  • Знайомство із змістом завдання для роботи в групах

  • Настав час роботи у групах. Кожна група матиме своє завдання. На виконання завдань – 3 хвилини. (слайд 26)

  • Завдання для І групи:

Прочитати вірш, визначити його тему, головну думку вірша та підкреслити слова-підказки, які допомогли вам це зробити.

  • Завдання для ІІ групи:

Прочитати вірш, знайти та підкреслити слова, що називають у вірші ознаки мови.

  • Завдання для ІІІ групи:

Прочитати вірш, знайти та підкреслити слова, що пояснюють, для чого нам треба вчити мову.

  • Самостійне виконання завдання (робота у групах)

  • Презентація результатів роботи у групах.

  • Підведемо підсумки роботи у групах.

  • Працюємо так: одна група презентує результати роботи, дві інші групи уважно слухають, перевіряють правильність відповіді та готують питання за темою виступу групи.

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Складання сінквейну

  • Ось і станція Підсумкова. Спробуємо об’єднати все те, що ми сьогодні говорили про мову, склавши сінквейн. (слайд 27)

  1. Складання асоціативного куща

  • Нам крок один до диво-квітки.

Як зможете назвати чітко

все, що дарує людям мова,

Розквітне квітка барвінкова.

(слайд 28)


  1. Домашнє завдання (слайд 29)

І група: знайти загадки про мову

ІІ група: знайти приказки та прислів’я про мову

ІІІ група: знайти вірші про мову

Оформлюємо (за бажанням) у вигляді книжки.



  1. Самооцінка своєї діяльності на уроці (Рефлексія)

  • Весь час поряд з нами були наші живі квіти – метелики. Візьміть їх до рук та напишіть на крильцях ваші враження від уроку.

  1. Заключне слово вчителя

(оцінка діяльності дітей)

  • А тепер хай ваші метелики летять до тієї станції, де вам найбільше сподобалося працювати. А якщо вам сподобалася робота на всіх станціях, то можете розмістити своїх метеликів біля нашої чарівної квітки мови.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка