Структура шкільної історичної освіти



Скачати 165.63 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір165.63 Kb.
Денна та заочна форми навчання

Соціально – гуманітарний факультет

Кафедра всесвітньої історії та методики навчання суспільствознавчих дисциплін

ШКІЛЬНИЙ КУРС ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

Семінарські заняття

ЗК№1Особливості викладання курсу "Шкільний курс історії України в основній школі

Семінарське заняття №1

Тема: Структура шкільної історичної освіти

План

1 . Становлення структури шкільної історичної освіти в XX ст.

2. Концентричний та лінійний підходи до побудови шкільного курсу історії.

3. Структура шкільної історичної освіти за радянських часів. Шкільна історична освіта в незалежній Україні.

Література:


  1. Аппанович Н.И., Полторак Д.И. Кабинет истории й обществоведения в средней школе. - М., 1982.

  2. . Баханов К.О. Методичний посібник з історії України. 7 клас. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. - К., 2000.

  3. Баханов К.О. Сучасна шкільна Історична освіта: інноваційні аспекти: Монографія. - Донецьк, 2005.

Семінарське заняття №2

Тема: Шкільний курс „Вступ до історії України. 5 клас "

Мета: визначити основні змістовні лінії курсу, особливості методики, що ґрунтується на специфіці пізнавальних можливостей учнів



План

1 . Пізнавальні можливості учнів 5 класу

2. Мета і завдання курсу „Вступ до історії України. 5 клас"

3. Змістовні лінії курсу.

4. Формування понять під час вивчення курсу.

5. Формування умінь і навичок учнів.

6. Загальні особливості методики.

Реферати:


  1. Формування понять „історія”, „історичне джерело” під час вивчення курсу.

  2. Формування уявлень про історичний час і простір.

Питання для самостійної роботи:

  1. Характеристика навчально-методичного комплексу шкільного курсу „Вступ до історії України. 5 клас”.

Література:

  1. Власов В.С., Данилевська О.М. Вступ до історії України: Підручник для 5 класу. – К.: Генеза, 2001.

  2. Мисан В.О. Оповідання з історії України: Підручник для 5 класу. – К.: Генеза, 1997.

  3. Мисан В.О. Робочий зошит з історії України учня 5 класу. – К.: Генеза, 1997.

  4. Гриценко І.С., Карабанов М.М., Лотоцький А.Л. Гомін віків. Навчальний посібник з історії України для 5 кл. – К.: Проза, 1994.

Кучерук О.С. Оповідання з історії України: Про. підручник для 5 класу. – К.: Освіта,

Семінарське заняття №3



Тема: Шкільний курс „Історія України. 7-8 клас"

Мета: визначити основні змістовні лінії курсів, особливості методики, що ґрунтується на специфіці пізнавальних можливостей учнів та змістовному компоненті курсів



План

  1. Мета і завдання курсу „Історія України. 8 клас''. „Історія України. 7 клас.

2. Змістовні лінії курсів.

3. Формування понять під час вивчення курсів.

4. Формування умінь і навичок учнів.

5. Загальні особливості методики.



Практичне завдання:
    1. Розробити схему-портрет для однієї з тем з курсу „Історія України. 7 клас”

    2. Розробити схему-портрет для однієї з тем з курсу „Історія України. 8 клас”


    3. Розробити пам’ятку для характеристики діяльності історичної особи.

    4. Розробити методику формування понять „національно-визвольна війна”, „Гетьманщина”, „республіка”.

Реферати:

  1. Театралізовані ігри на уроках історії у 7 класі.

  2. Лабораторно-практичні роботи на уроках з історії України у 7 класі.

  3. Дискусії на уроках з історії України у 7 класі.

  4. Розвиток мислення в учнів 8 класу на уроках з історії України.

Питання для самостійної роботи:

  1. Особливості тестових завдань з історії України для учнів 7 класу.

  2. Робота з матеріалами підручника для 7 класу.

  3. Характеристика видатних осіб української історії.

  4. Характеристика історичних явищ ХVІ – ХVІІІ ст.


Література:

  1. Баханов К.О. Методичний посібник з історії України. 7 клас. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. – К., 2001.

  2. Баханов К.О. Історія України з найдавніших часів до ХVІ ст. Робочий зошит учня 7 класу. – К.:Абрис, 1998.

  3. Власов В.С. Історія України. Підручник для 7 кл. – К.: Генеза, 2003.

  4. Власов В.С. Історія України. Підручник для 8 кл. – К.: Генеза, 2002.

  5. Власов В.С. Історія України. 8 кл. Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів – К.: А.С.К., 2001.

  6. Вєнцева Н. О. Дискусійні методи на уроках історії України:.7-8 класи. – Х.: «Основа», 2007.

  7. Лях Р.Д., Темірова Н.Р. Історія України. Підручник для 7 кл. – К.: Генеза, 2003.

  8. Сергієнко Г.Я., Смолій В.А. Історія України. Підручник для 7 кл. – К.: Освіта, 1995.

  9. Трубчанінов С.В., Винокур І.С. Історія України. Підручник для 7 кл. – Кам’янець-Подільський: Оіюм, 1997.

  10. Коляда І.А., Крилач К.І., Юренко С.П. Історія України. Підручник для 7 кл. – К.: Генеза, 1998.

  11. Ладиченко Т.В., Свідерська В.В., Свідерський Ю.Ю. Історія України. 7 кл. Україна в період середньовіччя. – Тернопіль, 1998.

  12. Швидько Г.К. Історія України ХVІ-ХVІІІ ст. Підручник для 8 кл. – К.: Генеза, 2002.

ЗК№2Особливості викладання курсу "Шкільний курс історії України " в старшій школі

Семінарське заняття №4



Тема: Шкільний курс „Історія України. 9 клас"

Мета: визначити основні змістовні лінії курсу, особливості методики, що ґрунтується на специфіці пізнавальних можливостей учнів.

План

1 . Мета і завдання курсу „Історія України. 9 клас"



2. Змістовні лінії курсу.

3. Формування понять під час вивчення курсу.

4. Формування умінь і навичок учиш.

5. Загальні особливості методики.



Практичне завдання:

    1. Розробити 2-3 завдання спрямованих на розвиток картографічних умінь учнів дев’ятого класу.

    2. Розробити 2-3 завдання спрямованих на розвиток хронологічних умінь учнів дев’ятого класу.

Реферати:

  1. Нестандартні уроки у вивченні окремих тем історії України

  2. Робота з історичною термінологією на уроках історії України

  3. Розв’язання проблемних завдань.

Питання для самостійної роботи:

  1. Формування картографічних вмінь на уроках історії.

  2. Структурно-функціональний аналіз навчального матеріалу.

Література:

  1. Турченко Ф.Г., Мороко В.М. Історія України. Кінець ХVІІІ – початок ХІХ ст.: Підручник для 9 кл. – Запоріжжя: Просвіта, 2001.

  2. Сарбей В.Г. Історія України (ХІХ – початок ХХ ст.): Підручник для 9 кл. – К.: Генеза, 1996.

  3. Реєнт О., Малій О. Історія України. Кінець ХVІІІ – початок ХІХ ст.: Посібник для 9 кл. – К.: Генеза, 2003.

Семінарське заняття №5

Тема:Шкільний курс „Історія України 10 -1 1 клас"

Мета: визначити основні змістовні лінії курсів, особливості методики, що ґрунтується на специфіці пізнавальних можливостей учнів



План

1. Пізнавальні можливості учнів 10-11 касу.

2. Мета і завдання курсу „Історія України. 10 клас", „Історія України. 11 клас"

3. Змістовні лінії курсів

4. Формування понять під час вивчення курсів.

5. Формування умінь і навичок учнів.

6. Загальні особливості методики.

Практичне завдання:

  1. Розробити нетрадиційний урок для однієї з тем з курсу „Новітня історія. Частина І- 10 клас”

  2. Розробити нетрадиційний урок для однієї з тем з курсу „Новітня історія. Частина ІІ- 11 клас”


  3. Методи пояснення і доведення на уроках історії України.

  4. Порівняльні та узагальнюючі характеристики.


Реферати:

  1. Формування вміння характеризувати історичну постать

  2. Формування вміння характеризувати пам’ятки культури

  3. Формування вміння аналізувати воєнні конфлікти.

Питання для самостійної роботи:

    1. Пізнавальні завдання з історії України у 10 класі.

    2. Оцінювання навчальних досягнень учнів 10 класу з історії України.

    3. Методичні аспекти нового матеріалу на уроці.

    4. Комбінований урок та його структурно-змістовні компоненти

Література:

  1. Кульчицький С.В. та ін. Історія України: підруч. для 10 кл. серед. шк. / С.В.Кульчицький, М.В.Коваль, Ю.Г.Лебедєва. – К.: Освіта, 1998.

  2. Турченко Ф.Г. Новітня історія України. Частина І. 1914-1939: Підручник для 10 кл. – К.: Генеза, 2002.

  3. Кульчицький С.В., Ганжа О.І. Хрестоматія з історії України. – К.: Освіта, 1998.

  4. Кульчицький С.В., Шаповал Ю.І. Новітня історія України. 1914-1939 рр.: Підручник для 10 кл. – К.: Генеза, 2003.

  5. Хрестоматія з новітньої історії України. 1917-1945. – К.: Генеза, 1998.

  6. Історія України: Навчальний посібник для 11 класу серед. загальноосвіт. шк. / Авт.-упорядн.: Шевчук В.П., Тараненко М.Г., Левітас Ф.М., Гісем О.В. – Запоріжжя: Прем’єр, 2000.

  7. Турченко Ф.Г. та ін. Новітня історія України. Частина ІІ. 1939-2002: Підручник для 11 кл. – К.: Генеза, 2002.

  8. Кульчицький С.В. та ін. Історія України: підруч. для 11 кл. серед. шк. / С.В.Кульчицький, М.В.Коваль, Ю.Г.Лебедєва. – К.: Освіта, 1998.

Семінарське заняття №6

Тема: Особливості вивчення історичних постатей в курсі шкільно курсі Історії України.

План

1. Проблема вивчення історичних постатей в шкільному курсі.

2. Особливості висвітлення діяльності історичних постатей в різні періоди становлення та розвитку методичної науки.

3. Методи та прийоми висвітлення діяльності історичних постатей.

Література:

1. Гора П.В. Повышение зффективности обучения истории в средней школе. -М., 1988.

2. ДайриН.Г. Как подготовить урок истории.-М., 1969.

3.Баханов К.О. Інноваційні системи, технології і моделі навчання історії в школі. - Запоріжжя, 2000.

4. Баханов К.О. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. Дидактичний словник-довідник. - Запоріжжя, 2002.

Самостійна робота студентів

ЗК№1 Особливості викладання курсу "Шкільний курс історії України " в основній школі



Тема1: Структура шкільної історичної освіти.

Опрацювати літературу. Зробити порівняльну таблицю "Концентричний та лінійний підходи до побудови шкільного курсу історії". Опрацювати питання 1) Зміни в структурі шкільної історичної освіти у 30-70-х рр. XX ст.; 2) Шкільна історична освіта в незалежній Україні: 3) Дискусії щодо структури шкільної історичної освіти в сучасній Україні та зробити схеми (таблиці) з невеличкими поясненнями до них



Тема2: Шкільний курс „Вступ до історії України. 5 клас".

Підготувати реферат на одну з тем: "Формування в учнів п'ятого класу понять „історія", „історичне джерело" під час вивчення пропедевтичного курсу", "Формування у учнів 10-11 років уявлень про історичний час і простір". На основі ознайомлення з навчальио-методичпою літературою зробити характеристику пав чально- методичного комплексу шкільного курсу ..Вступ до історії України. 5 клас".



Тема 3:Шкільний курс „Історія України. 7-8 клас".

Підготувати реферат на одну з тем: "Театралізовані ігри на уроках історії у 7 класі'". "Лабораторно-практичні роботи на уроках з історії України у 7 класі", "Дискусії на уроках з історії України у 7 класі". ''Розвиток мислення в учнів 8 класу на уроках з історії України".

ЗМ №2Особливості викладання курсу "Шкільний курс історії України " в старшій школі

Тема 4: Шкільний курс „Історія України. 9 клас".

Підготувати реферат на одну з тем: "Нестандартні уроки у вивченні окремих тем історії України". ''Робота з історичною термінологією па уроках історії України", "Розв'язання проблемних завдань". Визначити особливості формування картографічних вмінь на уроках історії. Зробити структурно-функнІональний аналіз навчального матеріалу з курсу ..Історія України. 9 клас"



Тема5: Шкільний курс „Історія України. 10 -11 клас".

Підготувати реферат на одну з тем: "Формування у учнів 10-11 класів вміння характеризувати історичну постать". "Формування у учнів 10-11 класів вміння характеризувати пам'ятки культури", "Особливості формування вміння аналізувати воєнні конфлікти." Розробити 3-4 пізнавальні завдання з історії України у 10 класі. Опрацювати питання: 1) Оцінювання навчальних досягнень учнів 10 класу з історії України. 2) Методичні аспекти нового матеріалу на уроці.



Тема 6 : Особливості вивчення історичних постатей в курсі шкільному курсі Історії України.

Опрацювати літературу, підготувати реферат на тему : "Роль особи в історії"; скласти схему-портрет до висвітлення однієї з постатей, які висвітлюються в шкільному історичному курсі; розробити нетрадиційний урок, який висвітлює життя та діяльність історичної особи.



Питання до екзамену (заочна ф.н.)

  1. Становлення та розвиток шкільних курсів історії

  2. Формування понять під час вивчення курсу “Історія України. 9 клас”

  3. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія України 7 клас”.

  4. Особливості структури шкільної історичної освіти в ХХ ст.

  5. Формування понять під час вивчення курсу “Новітня історія України. Частина 1. 10 клас”

  6. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія України 8 клас”.

  7. Шкільна історична освіта в сучасній Україні.

  8. Формування понять під час вивчення курсу “Новітня історія України. Частина 2. 11 клас”

  9. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія України 5 клас”.

  10. Концентричний та лінійний підходи до побудови шкільного курсу історії.

  11. Формування понять під час вивчення курсу “Історія середніх віків. 7 клас”

  12. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія Стародавнього світу 6 клас”.

  13. Пізнавальні можливості учнів 5 класу.

  14. Формування понять під час вивчення курсу “Нова історія. Частина 1. 8 клас”

  15. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія України 9 клас”.

  16. Пізнавальні можливості учнів 6 класу.

  17. Формування понять під час вивчення курсу “Нова історія. Частина 2. 9 клас”

  18. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Новітня історія України. Ч.1.10 клас”.

  19. Пізнавальні можливості учнів 7 класу.

  20. Формування понять під час вивчення курсу “Новітня історія. Частина 2. 11 клас”

  21. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Новітня історія України . Ч.2. 11 клас”.

  22. Пізнавальні можливості учнів 8 класу.

  23. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Вступ до історії України. 5 клас”

  24. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Історія України. 5 клас”

  25. Пізнавальні можливості учнів 9 класу.

  26. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Історія стародавнього світу. 6 клас”

  27. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Історія Стародавнього світу. 6 клас”

  28. Пізнавальні можливості учнів 10 класу.

  29. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Історія України. 7 клас”

  30. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Історія України. 7 клас”

  31. Пізнавальні можливості учнів 11 класу.

  32. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Історія України. 8 клас”

  33. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Історія України. 9 клас”

  34. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Історія України. 9 клас”

  35. Мета і завдання курсу “Вступ до історії України. 5 клас”

  36. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Історія України. 8 клас”

  37. Мета і завдання курсу “Історія України. 7 клас”

  38. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Новітня історія України. Частина 1. 10 клас”

  39. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Новітня історія України. Ч.2. 11 клас”

  40. Мета і завдання курсу “Історія України. 8 клас”

  41. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Новітня історія України. Частина 2. 11 клас”

  42. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток картографічних вмінь при вивчені курсу “Новітня історія України.Ч1. 10 клас”

  43. Мета і завдання курсу “Історія України. 9 клас”

  44. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Історія середніх віків. 7 клас”

  45. Складіть схему-портрет для уроку історії в 7 класі.

  46. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Нова історія. Частина 1. 8 клас”

  47. Мета і завдання курсу “Новітня історія України. Частина 1. 10 клас”

  48. Складіть схему-портрет для уроку історії у 8 класі.

  49. Мета і завдання курсу “Новітня історія України. Частина 2. 11 клас”

  50. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Нова історія. Частина 2. 9 клас”

  51. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Історія Стародавнього світу. 6 клас.”

  52. Мета і завдання курсу “Історія стародавнього світу. 6 клас”



  1. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Новітня історія. Частина 1. 10 клас”

  2. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Історія середніх віків. 7 клас.”

  3. Мета і завдання курсу “Історія середніх віків. 7 клас”

  4. Формування умінь та навичок під час вивчення курсу “Новітня історія. Частина 2. 11 клас”

  5. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Нова історія. Ч.1. 8 клас.”

  6. Мета і завдання курсу “Нова історія. Частина 1. 8 клас”

  7. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Вступ до історії України. 5 клас”

  8. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Нова історія. Ч.2. 10 клас.”

  9. Мета і завдання курсу “Новітня історія. Частина 1. 10 клас”

  10. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Історія України. 7клас”

  11. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Новітня історія. Ч.2. 11 клас.”

  12. Мета і завдання курсу “Новітня історія Частина 2. 11 клас”

  13. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Історія України. 8 клас”

  14. Розробіть 2-3 завдання спрямовані на розвиток хронологічних вмінь при вивченні курсу “Новітня історія. Ч.1. 10 клас.”

  15. Мета і завдання курсу “Нова історія. Частина 2. 9 клас”

  16. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Історія стародавнього світу. 6 клас”

  17. Складіть пам’ятку для характеристики історичного діяча у 8 класі.

  18. Змістовні лінії курсу “Вступ до історії України. 5 клас”

  19. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Історія України. 9 клас”

  20. Складіть пам’ятку для характеристики історичного діяча у 7 класі.

  21. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Новітня історія України. Частина 1. 10 клас”

  22. Змістовні лінії курсу “Історія України. 7 клас”

  23. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Нова історія. Ч.2. 9 клас”.

  24. Змістовні лінії курсу “Історія України. 8 клас”

  25. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Новітня історія України. Частина 2. 11 клас”

  26. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Історія середніх віків. 7 клас.”

  27. Змістовні лінії курсу “Історія України. 9 клас”

  28. Загальні особливості методики при вивченні курсу “Історія середніх віків. 7 клас”

  29. Розробіть методику формування будь-якого історичного поняття з курсу “Нова історія. Ч.1. 8 клас”.


Список літератури зі Шкільного курсу історії України




  1. Аппанович Н.И., Полторак Д.И. Кабинет истории и обществоведения в средней школе. – М., 1982.

  2. Актуальные вопросы методики обучения истории в средней школе. – М., 1984.

  3. Баханов К.О. Лабораторно-практичні роботи у викладанні історії України. – К., 1996.

  4. Баханов К.О. Методичний посібник з історії України. 7 клас. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. – К., 2000.

  5. Баханов К.О. Інноваційні системи, технології і моделі навчання історії в школі. – Запоріжжя, 2000.

  6. Баханов К.О. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. Дидактичний словник-довідник. – Запоріжжя, 2002.

  7. Бабанов К.О. Сучасна шкільна історична освіта: інноваційні аспекти: Монографія. – Донецьк, 2005.

  8. Бандровський О.Г. Методика викладання історії стародавнього світу в середній школі. – Львів, 2002.

  9. Борзова Л.П. Игры на уроке истории. – М., 2001

  10. Вагин А.А. Методика обучения истории. – М., 1972.

  11. Вєнцева Н. О. Дискусійні методи на уроках всесвітньої історії: 7-8 класи. – Х.: «Основа», 2006.

  12. Вяземский Е.Е., Стрелова О.Ю. Методика преподавания истории в школе. – М., 2001.

  13. Гора П.В. Повышение эффективности обучения истории в средней школе. – М., 1988.

  14. Дайри Н.Г. Как подготовить урок истории. – М., 1969.

  15. Дайри Н.Г. Основное усвоить на уроке. – М., 1987.

  16. Демиденко В.К. Психологія засвоєння історії учнями. – К., 1970.

  17. Історія ХХ століття. Нові підходи до змісту шкільного курсу // Історія та правознавство – 2007. – № 19-21 (119-121).

  18. Запорожец Н.И. Развитие умений и навыков учащихся в процессе обучения истории (ІV – VІІІ кл.). – М., 1978.

  19. Захарова Е.Н. Методические рекомендации к изучению истории в 10 классе. – М., 2001.

  20. Короткова М.В. Наглядность на уроке истории. – М., 2000.

  21. Короткова М.В. Методика проведения игр и дискуссий на уроках истории. – М., 2001.

  22. Короткова М.В., Студеникин М.Т. Методика обучения истории в схемах, таблицах, описаниях. – М., 1999.

  23. Короткова М.В., Студеникин М.Т. Практикум по методике преподавания истории в школе. – М., 2000.

  24. Лебенгруб П.С. О повторении на уроках истории СССР в VІІ – Х классах. – М., 1987.

  25. Лебідь В.О., Лебідь Т.І. Методика викладання історії в загальноосвітній школі. – Херсон, 1999.

  26. Лернер И.Я. Развитие мышления учащихся в процессе обучения истории. – М., 1982.

  27. Методика обучения истории в средней школе. – М., 1978. – Ч.1,2.

  28. Методика преподавания истории в средней школе. – М., 1986.

  29. Никифоров Д.Н., Скляренко С.Ф. Наглядность в преподавании истории и обществоведения. – М., 1978. . Методический справочник учителя истории. – М., 2000..

  30. Пометун О. Методика навчання історії в школі / О.І. Пометун, Г.О. Фрейман.– К.: Генеза, 2005.

  31. Проблеми змісту шкільного курсу Нової історії // Історія та правознавство – 2003. –
    № 34-36 (62-64).

  32. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. Всесвітня історія 5-12 класи. – К.: “Перун”, 2005.

  33. Розвиток історичного мислення як засіб формування особистості, її інтелекту та творчих здібностей. – Одеса, 1999.

  34. Степанищев А.М. Методический справочник учителя истории. – М., 2000.

  35. .Студеникин М.Т. Методика преподавания истории в школе. – М., 2002.

  36. Стародавня і середньовічна історія в загальноосвітній школі: поблеми змісту і методики викладання // Історія в школах України – 2005 – № 2.

  37. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. Посібн./ О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. За ред. О.І. Пометун.– К.:А.С.К., 2004.

  38. Треф’як Я. Методика краєзнавчої роботи в національній школі. – Івано-Франківськ, 2002.

  39. Удод О.А. Історія і духовність. – К., 1999.

  40. Удод О.А. Історія: осягнення духовності. – К., 2001.

  41. Українська історична дидактика. – К., 2000.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка