Структура уроку



Скачати 50.26 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір50.26 Kb.

Структура уроку


Структура (основні елементи, етапи) уроків теоретичного навчання:

  • Організаційний момент – перевірка присутності учнів, готовності їх до уроку;

  • Відтворення і корекція опорних знань – перевірка домашнього завдання, словесне відтворення вивченого матеріалу (усне індивідуальне фронтальне ущільнене опитування), письмові відповіді (тести, вправи, завдання різнорівневі, задачі тощо);

  • Повідомлення теми і мети уроку – чітке формулювання теми, визначення завдань уроку та основних питань, які учні повинні засвоїти;

  • Мотивація навчальної діяльності учнів – система мотивів праці, які спонукають їх до активної пізнавальної діяльності, спрямована на засвоєння і успішне застосування знань, умінь і навичок (позитивне ставлення до навчання). Способи мотивації: повідомлення практичної, теоретичної чи соціальної значущості виучуваного матеріалу, створення проблемної ситуації, ситуації успіху. (Для чого це потрібно?) Мотивація учіння ведеться протягом усього року.

  • Актуалізація навчального матеріалу – один із принципів зв’язку науки з життям. Може виступати як порівняння історичних подій із сучасними; знань добутих із книжок з актуальними проблемами життя

(Чи актуально це сьогодні?)

  • Сприймання, засвоєння і осмислення нового матеріалу.

Сприймання – правильне поєднання викладу матеріалу, наочних посібників, самостійної роботи учнів з підручником.

Осмислення і засвоєння – заглиблення в суть явищ, процесів. (відповіді на питання підручника, усне складання тез матеріалу, відтворення правил, формул, інших теоретичних положень тощо);



  • Активізація навчальної діяльності – застосування педагогом різних форм, методів, засобів навчання з метою активізації інтелектуальних, моральних, фізичних сил учнів на досягнення конкретної мети уроку;

  • Узагальнення і систематизація – визначення послідовності і підпорядкованості вивчених на уроці і засвоєних раніше споріднених понять на основі встановлених між ними істотних зв’язків і взаємозалежностей, визначення місця виучуваного поняття в системі відповідних знань

Процес узагальнення – осмислений перехід від одиничних понять до узагальнених;

  • Підсумки уроку – повідомлення якими знаннями учні оволоділи, чи досягнута мета уроку, оцінювання знань та мотивація оцінок;

  • Домашнє завдання – пояснення змісту роботи, способи і послідовність її виконання.


Урок засвоєння нових знань

Мета: оволодіння учнями новими навичками, матеріалом та новими

способами діяльності.

Структура (хід уроку)

1. Організаційний момент.

2. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань,

умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Оголошення теми, мети, завдання уроку.

5. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).

6. Осмислення нових знань, умінь.

7. Закріплення, систематизація та узагальнення.

8. Контрольно-коригувальний етап.

9. Підбиття підсумків уроку.

10. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок

Мета: закріплення й усвідомлення раніше засвоєного матеріалу (знань,

умінь, навичок) і формування нових навичок та вмінь.

Основою такого уроку можна назвати тренування в різних варіантах, яке вимагає від учня перенесення знань і вмінь у нові, нестандартні ситуації. Для проведення таких уроків використовується практична робота. Практичні роботи в значній кількості представленні у навчальних програмах, та й практичні завдання є невід’ємною складовою фактично кожного уроку.

Структура (хід уроку)

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням

невеликих порцій нового матеріалу та ознайомлення з правилами,

алгоритмами виконання певних дій).

5. Пробні та тренувальні вправи (використання вивченого в стандартних

умовах).

6. Творчі вправи.

7. Підсумки уроку.

8. Домашнє завдання.


Коли на практичну роботу відводиться ціле завдання, то може бути використаний такий тип уроку, як

Урок використання знань, умінь і навичок

Структура таких уроків складається з таких етапів:



  1. Перевірка домашнього завдання; коригування опорних знань, умінь,

навичок.

2. Повідомлення теми й мети уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій.

5. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою

викладача.

6. Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація результатів

роботи.


7. Підсумки уроку.

8. Домашнє завдання.


Урок закріплення знань, умінь і навичок

Мета: повторення та закріплення, уточнення та поглиблення попередньо

засвоєних знань, умінь і навичок.

Як правило, викладачі проводять наприкінці вивчення великих розділів, на початку навчального року або під час підготовки до іспитів. Значний обсяг матеріалу, що виноситься на повторення, дає змогу урізноманітнити форми роботи та сприяти підвищенню зацікавленості учнів до вивчення географії.

Особливістю й одночасно складністю цього типу уроків є вміння визначати обсяг навчального матеріалу, виділяти головні ідеї, поняття, правила й добирати відповідні завдання.

Структура (хід уроку)

1. Повідомлення теми, мети уроку.

2. Мотивації навчальної діяльності.

3. Повторення основних понять теми.

4. Повторення основних закономірностей, правил теми.

5. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних

умінь і навичок.

6. Підсумки уроку.

7. Домашнє завдання.


Урок узагальнення і систематизації знань

Мета: встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними

знаннями, повторення, більш глибоке осмислення навчального

матеріалу, приведення його до певної системи.

Структура (хід уроку)

1. Повідомлення теми й мети уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Відтворення та коригування опорних знань.

4. Узагальнення та систематизація понять.

5. Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації.

6. Домашнє завдання.
Урок контролю та коригування знань, умінь і навичок.

Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості

умінь і навичок; внесення коректив.

Структура (хід уроку)

1. Повідомлення теми та мети уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять.

4. Перевірка глибини усвідомлення знань.

5. Використання знань у стандартних умовах.

6. Використання знань у змінених умовах.

7. Збір виконання завдань (їх перевірка, оцінювання, аналіз, як правило, виконується до наступного уроку).

8. Підсумки уроку .



9. Домашнє завдання.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка