«Світ творчості навколо мене»



Скачати 66.63 Kb.
Дата конвертації28.03.2016
Розмір66.63 Kb.
Тренінг креативності та розвитку творчих здібностей.

Тема: «Світ творчості навколо мене»

Група: Здібні, обдаровані учні.

Мета: Максимально – сприяти психічному й особистісному розвитку кожної дитини; допомогти учням розкрити свій життєтворчий потенціал; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навички спілкування у навчально-ігровій діяльності; сприяти розвитку творчої уяви, допитливості, сміливості та гнучкості мислення.

Результати

Наприкінці заняття учні:

- розкривають зміст поняття « здібності», «творчість»;

- удосконалюють навички креативного мислення, творчої уяви, допитливості, гнучкості мислення;

- набувають навичок активного спілкування у навчально-ігровій діяльності;

Ресурсні матеріали: папір, стікери, маркери, фломастери.

Що підготувати заздалегідь


  • Плакат «Очікування», на якому зображено небо.

  • Чашку.

  • Аромолампу.

  • Музичний супровід.

  • Підготувати з волонтерами інформаційне повідомлення на тему: «Творчі здібності».

Хід тренінгу.

І. Вступна частина (10 хвилин)

1. Знайомство (3 хв.)

Звучить музика. Вправа «Запрошення до чаю».



Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.

Передаючи по колу чайну чашку, учасники промовляють…( називають по імені сусіда «Приходь до мене на чай, бо я…» (цікавий співрозмовник, інтелектуальна особистість, вмію розважатись і т.д.))



2. Правила роботи в групі (2 хв.)

Мета. Організація заняття.

  • Активність;

  • Доброзичливість;

  • Я – висловлювання;

  • Слухати і чути;

  • Піднята рука;

  • Тут і тепер;

  • Вимкнений телефон;

  • Діяти за правилом Я +Ти = Ми;

  • Цінувати свій час і кожного;

  • Принцип добровільності і активності;

  • Правило відвертості і відкритості;

  • Говорити лише від свого імені.

3. Очікування (5хв.)

Вправа «Зоряне небо»



Мета. Виявлення сподівань учасників, актуалізація концепції тренінгу.

- Ми зібралися у коло, щоб поділитися своїми думками, послухати і почути кожного.



  • Адже наше з вами коло – замкнене ціле, а кожна його часточка, тобто кожен із нас, має свою думку. Ми неповторні, здібні, талановиті. Тема нашого тренінгу «Світ творчості навколо мене».

  • Запишіть на стікерах-зірочках різного кольору (залежно від настрою) свої очікування від заняття та розмістіть їх на небі.

ІІ. Основна частина (25 хв.)

2.Теоретичний блок

1. Інформаційне повідомлення (3 хв.)

Здібності – індивідуальні риси особистості, які дають змогу за різних умов успішно опанувати певну діяльність, розв’язати завдання, проблеми; характерні для кожної людини.

Творчість – людська діяльність, яка породжує щось якісно нове, те, що має суспільно-історичну цінність. Не кожну людину можна назвати творчою особистістю.

Існує думка, що творчі здібності є вродженими й не підлягають вихованню. Більшість із нас часто відчуває розчарування від наявності у своєму мисленні блокуючих перешкод до творчості у вирішенні завдань – особливо коли необхідно засвоїти дещо нове. Зникає впевненість у собі. Навіть якщо виникла творча думка, все одно не дає спокою страх бути незрозумілим, в результаті чого ідеї не впроваджуватимуться в життя, а з часом і зникають.

У дорослому житті люди стримують свою творчу уяву, в них зникає бажання експериментувати й досліджувати. Таким чином, не можна реалізувати свій творчий потенціал та подолати перешкоди на шляху до творчості. Це зовсім не означає, що дорослим не вистачає здібностей, просто вони мало використовують свій творчий потенціал. Чим доросліша людина, тим більше знижується рівень її творчих здібностей.

Джордана Айана пропонує 10 стратегій, спрямованих на творче вирішення завдань, пов’язаних із сім’єю , навчанням, роботою, захопленнями:

1.Підтримувати зв’язки з іншими людьми.

2. Створити навколо себе збагачене життєве середовище.

3. Виходити зі свого «футляра» - подорожувати.

4. Розважатися, жартувати.

5. Розширювати свій світогляд – читати.

6.Наближатися до мистецтва.

7. Дати волю своїй альтернативній свідомості.

8.Зазирнути вглиб своєї душі.

Творчі особистості наділені такими якостями: творча уява, фантазія, оригінальність, швидкість та гнучкість мислення.

Висновок: ці якості притаманні кожному із вас. Головне розвивати їх.



3. Практичний блок (22хв.)

( Об’єднання в групи за принципом «здібності», «творчість».)

Вправа «Малюємо казку»(10 хв.)

Мета. Розвивати вміння творчої уяви, інтуїції, систематизувати свої творчі ідеї; формувати комунікативні навички, вміння співпрацювати.

Інструкція. Кожна група отримує намальовані незавершені фігурки. Якщо додати до них додаткові лінії, у вас вийдуть цікаві предмети або сюжетні малюнки.

Завдання. Спробуйте придумати до малюнків історію, казку. Зробіть її повною і цікавою. Додайте до неї нові ідеї. На роботу у вас є 10 хвилин.

Презентація груп (2 хв.)

Обговорення: - Чи складно було виконувати цю вправу? Що заважало?

- Як швидко виникали оригінальні ідеї? У кого у вашій групі було найбільше пропозицій? Чи були непорозуміння, різні думки? Чому?



Висновок: Кожен з вас креативна, творча особистість, яка має власну неординарну думку, полюбляє мріяти і дивувати інших, але в душі залишилася дитиною, яка полюбляє бавитися і в якої безліч чудернацьких ідей! І це прекрасно. Відпочивайте, мрійте і залишайтеся неординарними.

4. Релаксація.( Музична з елементами аромотерапії.)(2 хв.)

Вправа «Пробудження внутрішніх ресурсів».



Мета. Підвищити внутрішні ресурси учасників, зняти внутрішні бар’єри.

«Сядьте зручніше. Заплющте очі! Зробіть вдих і глибокий видих. Уявіть себе в казковій країні. Перед вами двері. Це ваші двері. Уявіть собі їх колір, форму, фактуру. Усе це – якості ваших дверей. За ними багато цікавих, захоплюючих речей, про існування яких ви не здогадуєтесь. Одна з них – це сила, якою ви ще не користувалися. Тут ви знайшли і нові вміння, про існування яких у собі ви не здогадувалися. Не поспішаючи відчиняйте двері. І в якій би формі не були вміння, дозвольте їм сформуватися, нехай вони прийдуть до вас. Ці вміння можуть здаватися вам дивними, незвичними. Уявіть, що вони у вас уже є. Спробуйте усвідомити, що це ваша невід’ємна частина. Нехай творча сила міцніє, навички покращуються. Ви можете користуватися цими уміннями в разі необхідності. А зараз залиште їх, тихенько зачиніть двері. Ви почуваєтеся добре, збережіть у собі відчуття вміння і творчої сили. Відкрийте очі!

Обговорення: Що відчули? Чи змінився настрій! Чи впливає музика на емоційний стан людини?

5. Робота в малих групах. (Об’єднання в групи за принципом: «я, ти, ми».

Вправа «Нові ідеї щодо старих речей»(8 хв.)



Мета. Розвиток уяви, оригінальності, гнучкості, формування самостійності й нестандартності мислення.

Інструкція. «Ми з вами знаємо, що з часом все змінюється, особливо старі речі, з якими нам часто не хочеться розлучатися.»

Завдання. «Удоскональте якусь річ, щоб вона відповідала попиту сучасності»

Презентація груп .

Обговорення. Чи складно було знайти нові рішення та ідеї щодо старих речей? Як швидко виникали оригінальні ідеї?

Чи складно було обговорювати й відстоювати свої ідеї у групі?



ІІІ. Заключна частина (10 хв.)

  1. Рефлексія (2 хв.)

  • На сьогоднішньому тренінгу я….

  1. Очікування «Зірка мрій»(3 хв.)

Кожен учасник підходить до плакату із зірочками, називає свої емоції після заняття, повідомляє, чи справдилися очікування, і якщо справдилися, переклеює свою зірочку на землю. Таким чином, зірка, що впала, здійснює бажання учасника

  1. Завершення тренінгу. Легенда.

Будь готовим до нових знань!

Якось один юнак прийшов до наставника і попросив :



  • Я хочу, щоб ти був моїм учителем. Допоможи мені пізнати життєву мудрість.

  • Гаразд, - погодився вчитель, - розкажи мені про себе. Учень розповідав про свої достоїнства, про те, як багато він знає й скільки всього вміє. Учитель вислухав, а потім дав йому перше завдання.

Але юнак не погодився з ним, вирішив, що завдання це невдале, що для початку потрібне зовсім інше. Він казав:

  • Я вже багато чому навчився, досяг чималих успіхів у житті. Так, можливо в інших галузях. То чому б їх не перенести на вказану ситуацію!

Що б не пропонував наставник, у юнака завжди віднаходився правильніший розв’язок завдання.

Тоді мудрець дав хлопцю порожню склянку, а сам почав наливати в неї вино із глека. Спочатку склянка наповнилася до половини, потім по вінця, а вчитель усе наливав і наливав напій. Юнак певний час спокійно дивився, як вино переливається зі склянки на землю, але згодом не стримався й закричав:



  • Досить лити! Ми лишень намарно витрачаємо вино!

  • Точнісінько так само, як і я намарне гаю свій час. Я міг би навчити тебе багатьом речам, але ти вже переповнений, наче ця склянка.

  • Юнак запитав:

  • То що, мій минулий досвід нічого не вартий?

  • Ти володієш сьогодні достатнім багажем знань. Але якщо ти прагнеш більшого він не приведе тебе до творчої мети. Йди собі! І повертайся лише тоді, коли спорожнієш. Коли будеш готовим до нових знань!

Висновок: У кожного в душі величезний захоплюючий світ. Усі знання, досвід, вміння, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз, власне, й перебуваємо. Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового,іншого, відмінного. Усе, що від нас вимагається – прагнути розвивати свої творчі можливості. Чого я вам бажаю!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка