Т. Г. Шевченко-художник



Скачати 54.82 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір54.82 Kb.

Літературно-мистецька композиція

"Т.Г.Шевченко-художник"

Підготувала

класний керівник 9 класу

ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Батятичі

Кам’янка- Бузького р-ну Львівської обл.

Топольська І.І.

2014 н.р.

Літературно-мистецька композиція "Т.Г.Шевченко-художник"

Мета:    Ознайомити учнів з життєписом  великого сина українського  народу – Т.Г.Шевченка. Виховувати  любов  і  повагу  до  спадщини, яку  нам  залишив  поет.  Вчити  дітей наслідувати  Т.Г.Шевченка  та  виконувати його  заповіти.

Святково  прибраний  зал.

Посередині  сцени  портрет  Тараса  Шевченка,  прикрашений  вишитим  рушником.

 Ведучий.

Уже для багатьох поколінь українців і не тільки українців – Шевченко означає так багато, що ми думаємо ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія.

Шевченко як явище велике і вічне – невичерпний і нескінченний. Волею історії він ототожнений з Україною і разом з буттям рідної держави продовжується нею, вбираючи в себе нові дні й новий досвід народу, відгукуючись на нові болі та думи, стаючи до нових скрижалей долі.


Ведуча. 
І наша літературно – музична композиція приурочена світлій памяті Тараса Шевченка і проходить в рамках підготовки святкування 200 річчя з дня народження геніального поета.

В1Обдарований від природи Тарас Шевченко рано відчув тягу до малювання. Ще змалку крейда і вуглинка були для нього неабиякою радістю. Все ними малює: стіни, лави, стіл в хаті і на дворі, в себе і у гостях.

В2.Давно те діялось. Ще в школі
Таки в учителя-дяка
Гарненько вкраду п'ятака -
Бо я було трохи не голе,
Таке убоге - та й куплю
Паперу аркуш. І зроблю
Маленьку книжечку. Хрестами
І візерункам» з квітками
Кругом листочки обведу
Та й списую Сковороду...

Інсценізація

Оксана:

Чом же плачеш  ти?  Ох,  дурненький  Тарасе.  Давай  я  сльози  витру.  Не  сумуй,  Тарасику,  адже  кажуть,  найкраще  від  усіх  ти  читаєш,  найкраще  за  всіх  співаєш,  ще  й,  кажуть,  малюєш.  От  виростеш  і  будеш  малярем.  Еге  ж?

Учень: Тарас:  Еге  ж,  малярем.

Оксана:

І  ти  розмалюєш  нашу  хату.



Тарас:

Еге  ж.  А  всі  кажуть,  що  я  ледащо  і  ні  на  що  не  здатний.  Ні,  я???



Оксана:

Авжеж,  будеш! А  що  ти  ледащо, То  правда.  Дивись,  де  твої  ягнята! Ой,  бідні  ягняточка,  що  чабан  у  них такий – вони  ж  питочки  хочуть!



Вчитель:

Не  дивлячись  на  те,  що  народився  поет в  бідній  кріпацькій  сім’ї  і  дитинство  його  було  тяжким  і безрадісним,  малий  Тарас  ріс  допитливим  і  розумним  хлопчиком.



Пісня  По  діброві  вітер  виє

Учениця:Тарас  наймитує,  у  вільний  від  роботи час  читає  і  малює.  А  по  закутках,  щоб  ніхто  не  бачив  його  горя,  плаче.  Але  думка  знайти  людину,  яка  б  навчила  його  малювати, не покидає  хлопчика.  Так  він потрапляє  до  хлипківського  маляра. Маляр  погоджується  навчити хлопця  малювати, однак  пан  Енгельгардт  забирає  його  до  себе  в  Петербург,  і  Тарас  стає  козачком.

Учениця:

Хоче  малювати,

Прагне  він  до  знань,

Та  за  це  багато

Зазнає  знущань.

Учениця:

Нишком  він  малює

Статуї  в  саду…

Сцена із повісті Т. Шевченка "Художник".



На сцені декорація - збільшена фотографія Літнього саду у Петербурзі. На перевернутому догори дном відрі сидить хлопчик років п'ятнадцяти (Шевченко) в халаті, на якому сліди від олійної фарби, хлопець дивиться вглиб сцени і малює.

Сошенко (підходячи ближче). А що це ти, молодий чоловіче, тут робиш?

Шевченко (зніяковіло ховаючи за пазуху папірець). Нічого недозволеного. Іду на роботу і по дорозі в Літній сад зайшов (через паузу). Я малював.

Сошенко (лагідно). Покажи, що ти малював.

Шевченко (несміливо подає папір, виймаючи його з-за пазухи). Тільки не смійтеся.

Сошенко. Чому ж, це не смішно. А ти часто ходиш сюди малювати?

Шевченко. Щонеділі. А якщо близько працюємо, то і в будень заходжу.

Сошенко. Ти вчишся малярній справі?

Шевченко. І живопису.

Сошенко. В кого ж ти знаходишся в науці?

Шевченко. У кімнатного живописця Ширяєва. Чули, може, про такого (збирається йти)!

Сошенко. Та чув, чув. Куди ж ти поспішаєш?

Шевченко. Хазяїн прийде, перепаде мені.

Сошенко. Бачу, що ти з України. А звідкіля ж?

Шевченко (стрепенувся). Із Звенигородщини. Чули про таку? З Кирилівки, я кріпак пана Енгельгардта.

Сошенко. А я з Корсуня, земляче. Значить, сусіди? Зайди до мене Б неділю за цією адресою. Та прихопи з собою які-небудь свої малюнки. Поговоримо.
Ведуча1Зустріч  в  Петербурзі  з  земляком-художником  Сошенком  круто  змінила  долю  Тараса  Григоровича.  Він познайомився  також  з  байкарем  Гребінкою,  художником  Брюловим,  Венеціановим,  з  поетом  Жуковським.  Вони  побачили  великі  здібності  молодого  художника  і  викупили  його  з  неволі неволі і дали можливість талановитому юнакові вчитися в Академії мистецтв. Це сталося 25 квітня 1838 року.

Ведуча:     Тарас  Григорович  виправдав  їхні  надії. В  1845  році  він  закінчив  Петербурзьку  художню  академію  з  двома  срібними  медалями  і  званням  “вільного”  художника.  Тарас  малює  портрети,  картини,  зарисовує  пам”ятки  минулого,  робить  ілюстрації  до  своїх  віршів.

В.Талант художника проявився рано, значно раніше, ніж талант поета. Якщо перші літературні спроби припадають на 1836-1837  роки, то найбільш ранній малюнок, що дійшов до нас і відомий під назвою “Погруддя жінки” або “Жіноча голівка” датований самим автором ще 1830році. З цієї юнацької роботи і розпочалась творчість видатного художника.

В.2Для Шевченка малювання стало потребою, вираженням його творчого духу.

Він став одним із перших художників, які прокладали новий реалістичний напрям, основоположник критичного реалізму в українському мистецтві.



В.Тема українського, простого народу та жіночої долі була згустком крові, що запеклась у його      серці.

В.Свої пейзажі Шевченко - художник не компонував, а змальовував краєвиди, які бачив перед собою. Саме тому в його робочих альбомах ми знайдемо багато начерків дерев, бур’янів, хат, церков.

В.Однією з перлин української національної графіки є “Живописна Україна”. Це альбом офортів Шевченка.

В.Його твори виставлялися на академічних виставках, а за видатні успіхи у гравюрі Шевченкові було присвоєно звання академіка.

В.Велике місце в Шевченковому доробку належить портретам. Він почав працювати над ними ще кріпаком. В Академії продовжував роботу в цій галузі. Незабаром він стає одним з відомих і популярних портретистів.

В.Навіть всупереч царській забороні під час заслання у Казахстан Шевченко багато малював, і став першим живописцем цього краю. З великою симпатією і теплотою малював він побут казахів, і через це користується величезною повагою казахів аж до сьогодні.

В.Серед творчої спадщини Шевченка є ряд робіт на релігійну тематику.

Учитель. Дослідники спадщини Кобзаря підкреслюють, що поетичних творів Шевченка до нас дійшло понад 240, а мистецьких – олійних картин, акварелей, сепій, офортів, малюнків – майже 1200. Сама ця кількість свідчить про його глибоку закоханість у малярство.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка