Т. Г. Шевченко видатний художник. Цінність його творчої спадщини



Скачати 38.08 Kb.
Дата конвертації02.03.2016
Розмір38.08 Kb.
Тема: Т.Г.Шевченко - видатний художник. Цінність його творчої спадщини .

Мета: ознайомити учнів з художньою спадщиною Шевченка , показати шляхи становлення його як художника , розвивати спостережливість , естетичний смак , духовність ; удосконалювати навички зв'язного мовлення ; виховувати повагу до художніх скарбів України .

Тип уроку : інтегрований , комбінований.

Обладнання: електронні презентації , репродукції картин Т.Г. Шевченко , роздатковий матеріал, проектні роботи учнів .

Хід уроку:

І . Мотивація навчальної діяльності .

Учитель образотворчого мистецтва

 «Живопис - це німа поезія , а поезія - промовиста живопис». Саме цим висловом великого художника Леонардо да Вінчі ми хотіли б почати урок.

Відомо , що поезія і живопис тісно пов'язані між собою. Однак особливості кожного з цих видів мистецтва здавна цікавили теоретиків і шанувальників мистецтва , виливалися в дискусії про те , який з них є впливовішим , сильнішим . Яскравим представником обох видів мистецтва є Тарас Григорович Шевченко. Він змалку хотів бути художником , а вже по божественному покликанням став геніальним поетом.

Скажіть , які питання можуть бути порушені на нашому уроці?

Відповіді учнів .

Отже, ми на сьогоднішньому уроці повинні дізнатися , що сформувало Шевченка як художника , в чому самобутність його художньої творчості і як союз живопису та поезії зробив його унікальною особистістю у світовому мистецтві . Сьогодні це завдання ми будемо вирішувати спільно : учитель ІЗО і вчитель української літератури.

ІІ . Вивчення нового матеріалу.

Учитель літератури .

Проблемне питання :

З чого почався Шевченко як художник?

Виступ учнів .

Учитель образотворчого мистецтва.

Якщо перші літературні спроби припадають на 1836-1837 роки , то найбільш ранній малюнок, який дійшов до нас і відомий під назвою " Погруддя жінки " датований самим автором ще 1830году . З цієї юнацької роботи і почалося творчість видатного художника.

А що б міг сам Т.Шевченко сказати про себе як про художника ?

Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

Учитель образотворчого мистецтва.

Спираючись на репродукції картин Шевченка , враховуючи погляд самого художника на свою творчість , визначте , до якого напрямку мистецтва відноситься творчість Шевченка ?

Робота зі словником уроку

Учитель образотворчого мистецтва.

Що стосується офорта , то до нього в Академії мистецтв справжньої науки про гравюрі ще не було. Він , спираючись на досвід західноєвропейського мистецтва , удосконалює техніку виготовлення офортів , інструменти , створює зразки високохудожніх робіт , і стає основоположником офорта у вітчизняному мистецтві.



  • Що ж таке офорт ?

  • Робота зі словником уроку

  • Учитель образотворчого мистецтва.

  • Які роботи Шевченка в цьому жанрі ви можете назвати?

Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

ІІІ . Валеологічна хвилинка :

Учитель літератури .

Заплющте очі і подумки уявіть куточок мальовничої України, який би ви порадили Тарасу Григоровичу включити до своєї серії офортів.


  • Учитель образотворчого мистецтва.

  • Як романтик , як представник класицизму , Шевченко зарекомендував себе в жанрі портрета.

  • Що ви можете сказати про становлення Шевченко портретиста ?

  • Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

  • Які з портретів пензля Шевченка найбільш зацікавили вас?

  • Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

  • Учитель образотворчого мистецтва.

Але Шевченко не міг не торкнутися життя простих людей в картинах побутового жанру. Він зробив великий внесок у його розвиток і став його основоположником в українському мистецтві. Особливо хвилювало художника підневільна , часто трагічне становище жінки.

Учитель літератури .



В якому художньому творі відображена трагічна доля жінки? («Катерина»)

Цей твір часто ілюструється репродукцією однойменної картини. Чи можемо ми назвати її ілюстрацією до цієї поеми?

Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

А що ви можете сказати про цю картину з точки зору мистецтвознавця ?

Виступ учня ( випереджаюче завдання ) .

А якби вам запропонували проілюструвати цей твір , які б ви рядки вибрали для ілюстрації і щоб ви на ній зобразили

Захист проектних робіт учнів.

Таким чином , ми ще і ще раз зримо відчули велич і багатогранність таланту Шевченка , ще раз переконалися , що завдяки великій праці він зумів передати в словесних і живописних творах свою палку любов до народу України і тривогу за її долю .

IV . Закріплення :

А яке у вас склалося враження про Шевченка , про його літературному і художній творчості за матеріалами сьогоднішнього уроку ? Висловіть свою думку , закінчивши пропозиції:

Сьогодні я побачив Т. Г.Шевченка як ...

Для мене стало відкриттям ...

Після сьогоднішнього уроку я хочу ...

V. Підведення підсумків .

VI . Домашнє завдання: Скласти твір - мініатюру «Цінність живописної спадщини Т.Г. Шевченка » та намалювати Ескізи до прочитання творів .






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка