Таблиця додавання числа 8



Скачати 48.66 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір48.66 Kb.
Соколенко Лілія Борисівна

Урок математики

(1 клас)

Тема: Таблиця додавання числа 8.

Мета: Вчити таблицю додавання числа 8 Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 20; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:Малюнковий план уроку;будинок;ромашка – вісімка; квіти – ромашки; дерево; яблучка; скорочений запис до задачі; малюнок до задачі; грибочки з прикладами;листочки з завданнями для дітей; склад числа 8 і 10.

Зміст уроку

І Організація класу. Мотивація до навчання.

Слово психологу.

( Піснезнайка до початку уроку)

Сьогодні у нас незвичайний урок

Казка у гості спішить.

Хто ж до нас прийде?

З добром чи зі злом?

Ми відгадаємо вмить.



Старенька бабуся край лісу жила,

Гостинці для неї онука несла.

Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів

Як казка ця називається? Хто відповість?



  • Отже, сьогодні ми складемо свою математичну казку про Червону Шапочку. Наша казка складається з таких частин:

( План уроку)

ІІ Повторення і систематизація навчального матеріалу.

  1. Робота з геометричним матеріалом.

  • Пригадайте, як починається казка? ( Жили – були мама і донька.)

  • А де вони жили? ( У будиночку)

Будиночок побудуємо ми самі з геометричного матеріалу.

  • Скільки у будинку трикутників?

  • Чотирикутників?

  • Чого більше? На скільки?



2.Повторення чисел другого десятку

  • У цьому будиночку живуть числа і цифри. Назвіть числа другого десятку.

  • Сусідів числа 16, 18.

ІІІ Усні вправи

Продовжимо казку.

У неділю мама напекла 7 пиріжків, та почала їх складати у кошик.( Піснезнайка. Віднімання від 7.)


  • Взяла дівчинка кошик і пішла лісом. Зупинилась вона на галявині та замилувалася квіточками.

( Квіточки у вигляді 8)

  • На що схожа квіточка? ( На цифру 8)

  • А чому на уроці число 8?

ІV Оголошення теми уроку

  • Тому, що ми, мабуть сьогодні будемо вчитися додавати число 8.

  • І не тільки додавати, а й ще розкладати число на зручні доданки.

V Хвилинка каліграфії

Цифра вісім – два кільця,

Без початку і кінця



  • Продовжимо нашу казку. Йде Червона Шапочка лісом. Сонечко яскраво світить, та щось у лісі неспокійно. Дитяче серденько шепоче «Зупинись»

Аж ось зайчата сірі.

Сірі їстоньки хотять,

Сірі з голоду тремтять,

Бідні зайчики голодні,

Ще не снідали сьогодні.

( Зайчики із цифрою 8)

1.Повторення складу числа 8

( Піснезнайка. Додавання 8.)Біля дошки діти – зайчики складають морквинки з цифрами.


  • Зайчиків погодували. Можна нам іти далі.

VІ Вивчення нового

  1. Гра «Доповни до 10.»

Пограємо в гру « Доповни до десяти», тому що при додаванні числа 8 ми будемо перший доданок доповнювати до 10.

( Піснезнайка. Склад числа 10.) (Діти співають і збирають квіточки.)

Вивішую таблицю зі складом числа10

2.Складання таблиці додавання 8.

  • Зголодніла Червона Шапочка, крокуючи лісом. Аж ось яблунька. Ще й рум’яні яблучка вродила вона. Яблуня запрошує всіх на свій врожай.

( Діти зривають яблука – складають таблицю додавання числа 8 з переходом через десяток.)

Фізкультхвилинка.

Поїли яблучок, захотілося відпочити.



VІІ Розв’язування задач

  • Відпочили. Тож продовжимо нашу казку далі.

  1. Задачі – вірші.

Заварила чайка чаю

Запросила 8 чайок:

-Прошу, подруги на чай!

Скільки всіх? Відповідай!

( 1+8 )

7 беріз і 8 кленів



Змалювала вмить Олена.

І спитала « Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених ?»

Полічить вона не може.

Хто Оленці допоможе?

(7+8)


  • Уже, майже виходить Червона Шапочка з лісу, а ж тут побачила жучків. Спочатку хотіла пройти мимо, а потім дівчинка згадала, що сонечка дуже корисні комахи. Вони знищують попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж вони і погоду передбачають: перед дощем – дуже мляві, а погожого дня – рухливі.

  • Скільки ж нарахувала дівчинка комах. Дізнаємось.

  1. Складання задачі за умовою.

1г. – 5 с.

2г. - ?, на 8 с. більше

На одній гілочці 5 сонечок, а на другій – на 8 більше. Скільки сонечок на другій гілочці?

  • Хто повторить задачу?

  • Хто повторить умову? Хто запитання?

  • Скільки сонечок на 1 гілочці?

  • На другій?

  • Що сказано в задачі про кількість сонечок на 2 гілочці?

  • Що означає на 8 більше?

( Стільки ж як на першій та ще 8)

Як же дізнатися, скільки сонечок на другій гілочці?( Розв’язання задачі учнями)



VІІІ Закріплення вивченого.

Ось і ліс закінчуєься. Вже недалеко й бабусина хата. Але що це? Напевне їжачок фиркає та збирає грибочки. Допоможемо йому.( На грибочках приклади)



Самостійна робота по диференційованих групах

1+8= 2+8-4=

9+8= 10 – 7+8=

3+ 8= 3+8+1=



Перевірка самостійної роботи

Прислухаємось, що розповість нам їжачок, адже наша подорож по лісу закінчується.

Поводьтеся в лісі тихо

І не койте в ньому лиха.

Ліс не любить пустотливих,

Метушливих і крикливих,

Гілок, діти не ламайте,

І травинок не займайте,

І тоді казкове диво

Ви потрапите… Щасливо!!!

Весела і радісна йде дівчинка до бабусі.

Ще б пак!

Адже і гостинці має і стільки добрих справ зробила.

О, вже й бабуся іде зустрічати онучку.

Обидві веселі і щасливі.

ІX Підсумок уроку

Ось, яку казку ми з вами придумали.

Чого навчились на уроці?

Похвалити Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі



Щиро дякую вам, друзі.

X Психологічна розгрузка


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка