Таблиця множення числа Задачі на зведення до 1



Скачати 111.75 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір111.75 Kb.
УРОК МАТЕМАТИКИ В 3 КЛАСІ
ТЕМА: Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до 1.

МЕТА: засвоїти таблицю множення числа 7; повторити назви чисел при множенні; вправляти учнів у розв’язанні задачі на зведення до одиниці, знаходженні значення виразів на дві дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій в виразах;

розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння аналізувати;

виховувати бережливе ставлення до результатів людської праці

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань

МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: малюнки з прикладами, таблиці для усного рахунку, таблиці із схемами до задач, картки для самостійної роботи, конверти з геометричними фігурами, лотереї, Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл. – К.: Освіта, 2003. – 160с.
ХІД УРОКУ:

І. Етап орієнтації
1. Робота у колі.

Вчитель:



  • Сьогодні ми вирушаємо у тривалу подорож від острова “Добрих надій” до острова “Міцних знань”. На нашому шляху, звичайно, будуть зустрічатись різні перепони. Але саме від нас, від наших знань, умінь, навичок, творчості залежить, чи доберемось до острова чи ні. Тема нашого уроку - засвоєння таблиці множення числа сім, розв’язання задач і прикладів.


2. Вправа очікування.

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Діти прикріплюють картки у вигляді паперових корабликів із своїми очікуваннями на таблицю у перший стовпчик “Хочу знати, хочу вміти”, починаючи фразою: „Від сьогоднішнього уроку я очікую…”).

ІІ. Етап проектування
1. Знайомство з планом уроку.

- Запрошую вас до роботи у класі. А розпочати наш урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які на нас чекають.




  1. Дидактична гра “Виграш у лотерею”

  2. Перевірка домашнього завдання

  3. Усний рахунок

  4. Хвилинка каліграфії

  5. Самостійна робота

  6. Таблиця множення числа 7

  7. Розв’язання прикладів

  8. Числа при відніманні називаються ...

  9. Домашнє завдання

(додаток )

2. Дидактична гра “Виграш у лотерею”

Учень, що виграв в лотерею минулого уроку нагадує, що робили, чого навчились на попередньому уроці: “Ми вчились розв’язувати задачі на зведення до одиниці, складали задачі за коротким записом, виконували дії над числами, повторювали як називаються числа при відніманні”, далі учень витягує картку з ім’ям наступного учня, що виграв в лотерею.


3.Перевірка домашнього завдання (диференційовано)

- Що ж повинна мати кожна людина, яка вирушає у подорож на кораблі? (квиток). А отримаєте ви квитки тільки тоді, коли виконаєте всі завдання капітана.


а ) учні І групи (усно)

№ 236. Матері 24 роки, а донці 4 роки. У скільки разів мати старша за доньку? На скільки років донька молодша за матір?

- Скільки запитань у задачі?

- Якою математичною дією знаходили відповіді на запитання, чому?

- Як знайшли на скільки донька молодша за матір?

На дошці картки: 24 : 4 = 6 24 – 4 = 20

(додаток)

б) учні ІІ групи на картках розв’язують аналогічну задачу.

У похід вирушили 48 хлопчиків і 6 дівчаток. У скільки разів хлопчиків більше ніж дівчаток? На скільки дівчаток менше ніж хлопчиків?



Самоперевірка (48 : 6 = 8) 48 –6 = 42

(додаток)


ІІІ. Орієнтація учнів у місці матеріалу уроку
1. Усний рахунок:

Закінчи приклади:

12 + 23 = 20 + 1 ....

37 + 12 = 1 + ........ 8


Розв’яжи:


а







3

· 6

+21




12

: 6

+88




18

: 6

+17




8

· 6

-31




(додаток )
Знайдіть приклади з відповіддю 7:












10 - 3

3+4


2. Хвилинка каліграфії

а) - Я пропоную вам повторити, як каліграфічно писати цифру, а яку здогадайтесь


Раз, два, три, чотири, п’ять, -

До п’яти ще два додать,

То ж відомо буде всім –

Разом вийде число .... (сім)

- Якою цифрою записується?

- Де ви ще зустрічали сім?


С
“Вовк та семеро козенят”

Дні тижня

Сім чудес світу

Сім нот

Семеро одного не чекають

Сім раз відміряй – один відріж

“Білосніжка і сім гномів”

Сім кольорів веселки
творення асоціативної павутинки:

(додаток )

б) аналіз елементів, демонстрація алгоритму написання цифри 7.

7 складається з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починається трохи нижче середини верхньої сторони клітинки хвилястою горизонтальною лінією праворуч до верхньої правої вершини кута. Потім, не відриваючи руки, пишеться вниз довга пряма похила лінія до середини нижньої лінії клітинки. Посередині другого елемента проводиться горизонтальна лінія симетрично з двох сторін.

в) аналіз числа 7.


    • Яке це число (одноцифрове)

    • Утворіть двоцифрове число (77)

    • Скільки в ньому одиниць (7)

    • Скільки в ньому десятків (7)


3. Самостійна робота

    • Ви маєте право вибрати завдання, відповідно до своїх знань, вмінь та навичок.

Червона картка – високий рівень

Задача. Юрко купив кольоровий олівець за 30 коп., а Миколка – сім простих по 6 коп. Хто з хлопчиків витратив більше грошей і на скільки?

Синя картка – достатній рівень

Задача. В бібліотеці на 8 полицях стояло по 6 книг. Дівчинка взяла 2 книги. Скільки книг залишилось на полицях?




2 книги на 8 полицях по 6 книг


Зелена картка – середній рівень

Обери вираз, яким розв’язується задача.



Задача. Теслярі розпиляли колоду завдовжки 12 метрів на 6 однакових частин. Яка довжина кожної частини?

12 х 6

12 - 6

12 : 6


Самоперевірка індивідуальної роботи.

- У вас є можливість перевірити правильність виконаної роботи за зразком на дошці.


IV. Етап організації виконання плану діяльності

- Наступним етапом нашого уроку є складання таблиці множення числа 7.



1. № 238. Додавання чисел, а потім заміна додавання множенням (опора на досвід учнів)

6 + 6 + 6 = 18 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 56

6 х 3 = 18 7 х 8 = 56
- На що вказує множник 8?
2. № 240 (колективно)

7 + 7 7 х 2 = 14

7 + 7 + 7 7 х 3 = 21

7 + 7 + 7 + 7 7 х 4 = 28

7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 х 5 = 35

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 х 6 = 42

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 х 7 = 49

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 х 8 = 56

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 х 9 = 63

(додаток )



    • Як перевірити кожен результати таблиці множення числа 7? (додаванням числа 7)

    • Як ще можемо знати результати множення числа 7 з вивчених таблиць множення?

(за допомогою вже відомих результатів множення чисел 2,3,4,5,6, використовуючи переставний закон множення.)
3. Робота над засвоєнням, запам’ятовуванням таблиці. Читання таблиці.
а) Робота в парах (сталі пари):

Читання прикладу, коли закриті ІІ множники;

Читання прикладу, коли закриті добутки.
б) Розв’язання прикладів


    • Для того, щоб перевірити, як ви усвідомили матеріал, я пропоную вам різнорівневі завдання надаючи вам право вибору (на це завдання ви маєте 2 хвилини)

Високий рівень:

7 х 6 + 7 х 4 21 : 3 х 6

(35 - 28) х 5 7 х (6 : 2)



Достатній рівень:

7 х 7 + 21 60 – 7 х 2

7 х 9 – 40 25 + 7 х 3


Середній рівень


7 х 2 7 х 3

7 х 7 7 х 4

(додаток )

Самоперевірка роботи

- Я пропоную перевірити виконання роботи за зразком на картці.

(додаток)



4. Фізкультхвилинка
5. Робота над задачами.

а) Задача № 242.

Бригада монтує з блоків один дачний будинок за 7 днів. За скільки робочих днів бригада змонтує 4 таких будинки?



    • Про що говориться в задачі? (про монтування дачних будинків)

    • За скільки днів бригада монтує один будинок (7 днів)

    • Назвіть основне питання задачі (за скільки робочих днів бригада змонтує 4 таких будинки)

    • Що означає число 7 в задачі, число 4?

Я пропоную учням, які знають як розв’язати задачу, працювати далі самостійно

      • Встановлення зв’язків між величинами задачі. Складання короткого запису

    • Що треба знати, щоб дізнатися, за скільки днів бригада змонтує 4 будинки?


Хто зможе розв’язати задачу за коротким записом може працювати самостійно.

      • Розв’язання задачі під керівництвом учителя

6. Міні-пауза (робота в парах)

    • Я пропоную вам скласти з геометричних фігур трактор





(додаток)



7. Задача № 243.

Трактор за 6 годин роботи витрачає 42 л пального. Скільки літрів пального витратить цей трактор за 8 годин роботи?



      • Читання задачі вголос вчителем

      • Читання задачі мовчки

      • Аналіз умови задачі

    • Як називається такий вид задачі? (на зведення до 1)

    • Про що йде мова у задачі? (про роботу трактора)

    • За скільки часу він витрачає 42 л пального?

    • Яке основне питання задачі? (скільки літрів пального витратить цей трактор за 8 годин роботи?)

      • Встановлення зв’язків між величинами задачі




    • Щоб дізнатися скільки літрів пального витратив трактор за 8 годин, що треба знати? (скільки літрів пального він витрачає за одну годину)

    • А як дізнатися скільки літрів витрачає трактор за одну годину? (складання схеми за розбором задачі)


:





х
Я пропоную учням, які знають як розв’язати задачу, працювати далі самостійно, а у кого розв’язок задачі викликає труднощі пропоную план до розв’язку


План:

  1. Скільки літрів пального витрачає трактор за одну годину роботи?

  2. Скільки літрів пального витратить трактор за 8 годин?

(додаток)

8. Робота над виразами:
14 – 5 = 9

зменшуване від’ємник різниця

(додаток)


    • Що дістанемо, якщо від зменшуваного віднімемо різницю?

    • З кожного прикладу на віднімання скласти інший приклад на віднімання.

(14 – 8 = 6; 14 – 6 = 8; 25 – 6 = 19; 25 – 19 = 6; 85 – 25 = 60; 85 – 60 = 25)

V. Етап контрольно-оціночний

1.Домашнє завдання

- Я пропоную різнорівневе домашнє завдання. Кожен з вас має право вибору



Високий та достатній рівні:

  1. Скласти задачу, щоб розв’язувалась 7х5=35

  2. Скласти 4 вирази на 2 дії різного ступеня з табличними випадками множення числа 7.

Середній рівень:

№ 245, перевірити, що 7 х 5 = 35

№ 246, розв’язок прикладів на табличні випадки множення числа 7.

2. Аналіз роботи учнів, оцінювання знань, умінь і навичок учнів


    • Ви побачили, що всі завдання, які поставив перед нами “капітан судна” ми виконали, тому можемо сподіватися, що незабаром на наступному уроці ми продовжимо нашу мандрівку. Учням, які найкраще справлялися з завданнями надається право зробити подарунок капітану.


3. Рефлексія.

    • Я запрошую вас у коло

    • Діти на якому етапі уроку найцікавіше було працювати?

    • Де витратили найбільше часу?

    • Що б ви зробили інакше? (Діти розказують чи справдились їх очікування, що на їх думку вдалося, а що – ні, починаючи словами “Сьогодні на уроці я...”)

ДОДАТОК


ПЛАН УРОКУ




  1. Дидактична гра “Виграш у лотерею”




  1. Перевірка домашнього завдання




  1. Усний рахунок




  1. Хвилинка каліграфії




  1. Самостійна робота




  1. Таблиця множення числа




  1. Розв’язання прикладів




  1. Числа при відніманні називаються ...

9. Домашнє завдання






ДОДАТОК

24 : 4 = 6




24 - 4 = 20



ДОДАТОК




У похід вирушили 48 хлопчиків

і 6 дівчаток. У скільки разів

хлопчиків більше ніж дівчаток?

На скільки дівчаток менше

ніж хлопчиків?







48 : 6 = 8





48 - 6 = 42



ДОДАТОК


ДОДАТОК






7 х 6 + 7 х 4

( 35 – 28 ) х 5

21 : 3 х 6

7 х ( 6: 2)






7 х 7 + 21

7 х 9 – 40

60 – 7 х 2

25 + 7 х 3






7 х 2

7 х 7

7 х 3

7 х 4

ДОДАТОК


ДОДАТОК




14 - 5 = 9
ЗМЕНШУВАНЕ ВІД`ЄМНИК РІЗНИЦЯ

ДОДАТОК




































































ДОДАТОК


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка