Тема. А. Дімаров «Для чого людині серце?»



Скачати 31.15 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір31.15 Kb.
Урок читання (3 клас)

Тема. А. Дімаров «Для чого людині серце?».

Мета. Удосконалювати навички правильного, свідомого читання, вчити аналізувати прочитане, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати моральні риси – доброту, людяність.

Обладнання: підручник Савченко О. Я. читанка 3кл. – К.: освіта, 2003; ілюстрації, картки із завданням, конвертики з розрізаними прислів’ями.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

Учитель висловлює добрі побажання учням, спрямовує на позитивний емоційний настрій.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми починаємо вивчати розділ, який називається – написано на дошці. Прочитайте:


і е а у н к з и

Л т р т р і а к


Ви вже читали багато казок і знаєте, що казки є народні та літературні. Яка різниця між ними?

Автором казки, яку ми будемо читати є А. Дімаров.

Познайомить нас з цим письменником учень – журналіст, який має інформацію (учень читає інформацію про автора казки).
Постановка навчальної задачі.

Будемо вчитися правильно, виразно читати казку, характеризувати персонажів, давати оцінку, проводити досліджувальну роботу.

Вчитель прикріплює на дошку силуетне зображення серця. Спробуйте розказати, для чого людині серце.

Відповіді учнів записуються на дошці:





Щоб жити

Щоб бути


добрим щоб любити

Казка велика і щоб краще її зрозуміти, пропоную попрацювати у групах. Ось коробка. В ній різнокольорові сердечки. Вибирайте (3 червоних, 3 синіх, 3 жовтих)

Завдання для кожної групи (записано на дошці):

1 група – що ви дізналися про плем’я дерев’яних чоловічків.

2 група – що побачив чоловічок у лікаря.

3 група – як змінився чоловічок, отримавши серце.

Кожна група, читаючи казку, знаходитиме відповіді саме на свої питання.

У тексті казки зустрінуться слова, значення яких ви може не знаєте, або забули. Допоможе вам їх зрозуміти ось така словникова павутинка.


Дошкуляти ледь горить

Плем’я швидко побіжать

Жевріє сумніваючись

Ринуться заморозити, пройняти

Вагаючись група людей.
ІІІ. Відкриття нового знання

Первинне закріплення.

1) Казка читається комбінованим способом: с 84-85 «ланцюжком», с 86 – мовчазне читання, с 87-88 дзижчаще, ост. абзац – вчитель. Сподобалась вам казка? Назвіть дійових осіб.

2)Самостійна робота з самоперевіркою та еталоном
1 група, слухаємо вас:


  • Де жили чоловічки?

  • Чим займались?

  • Які почуття були їм незнайомі?

2 група:

  • Чому чоловічку не сподобалось серце злої людини?

  • Яким було серце чоловіка який відвертався від інших?

  • Чому чоловічок вибрав серце доброї людини?


3 група:

  • Як став поводитись чоловічок, повернувшись від лікаря?

  • Чому загорілось його серце?

  • Чому йому було жаль одноплемінників?

Які доповнення ми можемо ще зробити, прочитавши казку « Для чого людині серце»(щоб жаліти, щоб співчувати) – дописати на дошку, де є вже вислови дітей.


Фізкультхвилинка
3) Робота з ілюстраціями підручника.

Підготувати виразне читання уривку, який відповідає:

1 група – 2 ілюстрація,

2 група – 3 ілюстрація,

3 група – 1 ілюстрація.
ІV. Рефлексія діяльності.

Кожна казка нас чомусь вчить, має якусь пораду. Чому вчить нас ця казка, ви дізнаєтесь, склавши прислів’я з розрізаних слів.

Робота у парах, кожна пара дітей отримує конвертик з прислів’ями.

1) Людину красить не одяг, а добрі діла.

2) Думай про інших, а не тільки про себе.

3) Всі сили віддай, а друга з біди виручай.

4) Не кидай людину в біді.
V. Домашнє завдання.

Пофантазуйте:

Приготувати прогнозування на питання. Як могла б закінчитися казка, якщо б чоловічок обрав собі серце байдужої людини.
Бажаю вам, діти, мати добрі серця, ставитися один до одного з повагою та любов’ю.

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:



Людина починається з добра.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка