Тема. А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». Мета



Скачати 70.88 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір70.88 Kb.
Тема. А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим».

Мета: розширити уяву учнів про багатство рідної мови; викликати потребу застосовувати у повсякденному житті народні вислови і прислів’я; вчити аналізувати поведінку героїв художніх творів, інтонаційно передавати їх почуття; формувати навички свідомого читання; прищеплювати любов до старанної та наполегливої праці.

Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозапис до фізкультхвилинки, різнокольорові фішки, картки для роботи в групах.

Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Робота в групах», «Робота в парах».

Тип уроку: комбінований урок.

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-гра.
Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (Слайд 1-5)

Учитель. Діти, надворі зима. Все навкруги вкрите білою пухнастою ковдрою. Це старий дідусь Мороз трусить на землю із неба сніжинки. Вони летять повільно, кружляють у танку, а потім тихо сідають на землю. А от одна сніжинка так затанцювалася, що заблукала і потрапила до нас у клас. Тут тепло, тому вона зразу ж перетворилася на краплинку води. Але їй так хочеться до своїх подружок сніжинок. А старий дідусь Мороз сказав, що тільки тоді зможе заморозити краплинку і перетворити знову на сніжинку, як побачить, що в цьому класі навчаються дуже працьовиті та старанні діти.

  • То ви готові допомогти Сніжинці?

  • Готові старанно працювати?


Девіз уроку (Слайд 6):

Хоч ми ще маленькі діти,

Та уміємо радіти.

Радість праця нам приносить.

То ж не лінуймось, всі до праці!

Ми ж старанні, ми ж завзяті!


ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Вправи для вироблення читацьких навичок (Слайд7)

  • Діти, у самого дідуся Мороза зимою дуже багато справ, але йому допомагають всі жителі неба. Тому за виконанням кожного завдання будуть спостерігати його посланці. Зараз у нас в гостях Сонечко.




  • Гра «Сонячні промені» (Слайд 8)

сні лі

обі пи


догля дає сві тає

загля приві

відпові пам’я


  • Ігри діда Буквоїда (Слайд9)

д.т.н. (дитина)

с.р.д. (середа)

п.н.д.л.к (понеділок)

- Сонечко задоволене вашою роботою.


2. Перевірка домашнього завдання (Слайд 10)

- Далі до нас завітав Місяць. Він бачив як вчора ввечері ви готували домашнє завдання і читали оповідання В. Струтинського «Сідайте, будь ласка». То ж вирішив послухати ваші відповіді.


  • Вибіркове читання

  • Зачитати уривок про те, що відбулося на першій зупинці.

  • Що трапилося на другій зупинці?

  • Хто зайшов в автобус на наступній зупинці і що відбулося далі?




  • Додаткові запитання (Слайд11)

(Вчитель роздає дітям, які вибірково читали, різнокольорові карточки. Вони відповідають тільки на те запитання, біля якого квадратик того ж кольору, що й у них карточка.)
Чому Сергійкові було приємно їхати в автобусі?
Чи можна сказати, що всі пасажири були ввічливими? Як це довести?
Яке слово з бабусиного звертання свідчить, що вона дуже любить

маленьких дітей?




  • Стислий переказ оповідання

  • За серією малюнків переказати оповідання. (Слайд12)

  • Молодці! Відповідали гарно. Місяць обов’язково розкаже про це дідусю Морозу.


ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 13)

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з оповіданнями про цікаві й повчальні випадки з життя своїх ровесників, навчимося оцінювати поведінку героїв. І будемо працювати над оповіданням Анатолія Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим».

Тепер у нас в гостях буде Хмаринка, їй дорогу показало Сонечко.


  1. Гра «Мікрофон» (Слайд14)

  • Діти, я бачу, що ви любите працювати. А які ваші домашні обов’язки?

  • Що ви вдома виконуєте самостійно?

  • Якщо мама чи тато дають вам завдання, ви стараєтеся виконати його якнайшвидше чи якнайкраще?

Висновок. Кожна людина повинна намагатися всю роботу виконувати якісно, тобто якнайкраще. Адже саме така робота приносить задоволення всім людям навкруги і самій людині також.


  1. Ознайомлення з твором

Читання тексту вчителем.


  1. «Мозковий штурм» (Слайд 15)

  • Прочитайте іще раз назву твору. Що особливого в цих словах? (Це – прислів’я.)

  • Як ви його розумієте? (Праця приносить радість, задоволення. Отже, якщо людина любить працювати, то вона щаслива. А від безділля ніколи людина щасливою не буває.)




  1. Словникова робота (Слайд 16)

Загáйна – копітка;

абияк – недбало;

певна – впевнена;

загадала – дала завдання;

крем’яшок камінчик .

(Діти читають слова хором, закріплюють їх розуміння.)
Фізкультхвилинка (Слайд 17)

Вже настав час відпочити,

Фізкультхвилинку в гості запросити.

(Діти виконують танок «Білесенькі сніжиночки» під музичний супровід.)


  1. Повторне читання тексту учнями




  1. Бесіда за змістом прочитаного

  • Хто головний герой оповідання?

  • Чи виконав Денис бабусине доручення? Чому?

  • Як оцінили вчинок хлопчика рідні?

  • Що цікавого ви помітили в їхніх словах?

  • Чи зрозумів Денис свою помилку? Які слова про це свідчать?




  1. Напівголосне читання

  • Прочитати, відшукати народні вислови.



  1. Робота в групах (Слайд 18)

Працюємо дружно,

Обговорюємо швидко.

Поважаєм думку всіх,

Ображати друзів – гріх.



  • Гра «Допоможи Незнайкові»

(Діти обєднуються в групи за кольором карточки, яку отримали. Вчитель роздає картки зі завданнями.)

  • Допоможіть Незнайкові з’єднати стрілками вислів і його значення. (Слайд 19)

Лінивому і нитку перервати Сон – це робота лінивого.

ніколи.

Лінивий сидячи спить, І найлегшої роботи не хоче лежачи робить. виконати.


Вранці росяно, в обід душно, Ледачий не хоче працювати, а ввечері комарі кусають. тому в нього не вистачає часу.
Ледачому завше ніколи. Відмовки лінивого, щоб нічого

не робити.




  1. Відпрацювання навичок читання (Слайд 20)

  • Вправа «Вовк і заєць» (робота в парах)

(В кожній парі один учень – «вовк», а другий – «заєць». Хто прочитав більше, той і переміг.)


  • Вправа «Старт – фініш»

(Вчитель читає перше слово будь-якого речення, учні відшукують його і мають прочитати тільки останнє слово цього речення.)

Сів … по праву.

Бабуня … окріп.

Це … перебирав.

Лінивий … робить.

Вранці … кусають.

Хочеш … лінивим.


  1. Складання Т-схеми (Слайд 21, 22)

  • З’ясуємо, чи вихований Дениско.

  • Які із запропонованих дій характеризують Дениса як вихованого хлопчика?

  • А які його дії були неправильними?



  • Виконував доручення бабусі.

  • Абияк перебрав крупи.

  • Любив і поважав своїх рідних.

  • Визнав свою помилку.

Так Ні
Виконував доручення Абияк перебрав крупу.

бабусі.

Любив і поважав своїх



рідних.

Визнав свою помилку.




  • То яким ви вважаєте хлопчика: вихованим чи невихованим?

  • Яке з тверджень найбільш переконливо доводить вашу думку?

  • Хмаринка усміхається і радіє вашим успіхам.


ІV. ПІДСУМОК УРОКУ (Слайд 23,24)

  • Чого вас навчило це оповідання?

  • Чи можна вважати, що ви на уроці працювали так, як Дениско перебирав крупи?(Ні.)

  • А як ви працювали? (Старанно, наполегливо, якісно.)

  • Тому вашу роботу оцінив старенький дідусь Мороз. Він побачив. Що ви працьовиті та старанні, тому краплинку він перетворює знову на сніжинку. Вона вам щиро дякує.


V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 25)

1-ша група (с. 30-31 – читати в особах, придумати продовження).



2-га група (с. 30-31 – прочитати, дати відповіді на запитання).



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка