Тема. Аплікація з кольорового паперу. Виготовлення серії аплікаційних ілюстрацій до казки М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». Підготовка основи для аплікації



Скачати 148.29 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір148.29 Kb.
Урок №1

Тема. Аплікація з кольорового паперу. Виготовлення серії аплікаційних ілюстрацій до казки М.Трублаїні « Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». Підготовка основи для аплікації.

Мета. Вчити виділяти головні частини аплікації, опираючись на зразок; систематизувати знання змісту прочитаної казки; вчити правильно підбирати матеріали та інструменти для виготовлення аплікації; удосконалювати навички виконання роботи за інструкцією вчителя, та уміння усно коментувати виконання кожної дії; закріпити розуміння значень вивчених слів: озеро, очерет, гілка.

Розвивати мовлення, увагу, спостережливість; збагачувати словник, мову жестів; закріпити навички вмілого користування шаблонами, ножицями.

Виховувати працелюбність, акуратність.

Обладнання: зразок, картон, кольоровий папір, олівець, клей, пензлики, серветки, шаблони озера, очерету, гілки, опорні таблички.

Словник: озеро, очерет, гілка, обвести, вирізати, наклеїти.

Хід уроку

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент.

Дорогі діти! Тут, на уроці вас вітаю,

Гарного настрою, доброї праці

Я вам бажаю!



2. Мовна хвилинка.

- Чому я бажаю вам доброї праці?

- Як називається урок?

- Гарний настрій ми візьмемо один у одного, у сусіда. У кого ти, Мар’яне наберешся настрою ?



3. Робота над черговим звуком [б ]

Читання складів:

АБО УБА ИБІ ЕБИ ІБУ

Читання чистомовки:

Ба, ба, ба — цвіте верба.

Бі, бі, бі — білка грає на трубі.

Би, би, би — у бобра болять зуби.

Читання скоромовки:

Білі баранчики били в барабанчики.

ІІ. Основна частина.


  1. Мотивація учнівської діяльності.

Казок багато є на світі,

Веселих, добрих чи сумних.

Одну ми спробуєм створити

Працею рук своїх.

- Сьогодні на уроці ми почнемо роботу над створенням аплікаційних ілюстрацій до казки М.Трублаїні « Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».

- Вам подобалась ця казка? ( Так, мені подобалась казка.)



2. Демонстрація зразка. Опис побаченого.

- Давайте з вами пригадаємо героїв казки.

- Про кого говорилось у казці? ( про рибку, жабку, горобчика, лебедя, дівчинку)

- Де вони всі зустрілися? ( На озері)

- Саме сьогодні ми зобразимо берег озера та саме озеро. Подивіться на зразок, що ви там бачете? ( я бачу озеро, я бачу очерет, я бачу гілку)

3. Планування учнівської діяльності.

- Працювати сьогодні будемо за таким планом.





План

  1. Взяти картон для основи.

  2. Вирізати озеро, очерет, гілку.

  3. Наклеїти озеро, очерет, гілку на картон.




4.Вибір потрібних матеріалів.

Колективна робота. Усна заявка на потрібні матеріали.



  • Якого кольору картон ми візьмемо за основу?

( Я взяв зелений картон)

  • Якого кольору візьмемо для озера?

( Я взяв синій папір)

  • Якого кольору папір візьмемо для гілки?

( Я взяв коричневий папір)

5.Повторення правил безпеки під час роботи з ножицями.

Пригадаємо, як потрібно правильно користуватись ножицями. (при потребі звернутись до таблиці)



Правила користування ножицями

  • Тримати ножиці закритими на парті.



  • Передавати інструмент кільцями до товариша.



  • Не гратися ножицями.




6.Робота учнів за інструкцією вчителя із декламуванням виконува-

них дій.

Ну що ж, годі нам готуватись,

За роботу час вже братись.
а.) Складання поопераційного плану для виготовлення об’єктів основи аплікації.


  • Що ми будемо робити спочатку?...потім?...на кінець?

Діти разом із вчителем складають план виготовлення об’єктів основи аплікації.


План

1.Накласти шаблон на папір. 2.Обвести шаблон олівцем. 3.Вирізати озеро, очерет, гілку.





б.) Вирізання об’єктів основи аплікації.
Діти вирізають, звітують про виконане.

Я вирізав озеро. (очерет, гілку)
Фізкультхвилинка

Виринай-но, рибко, близько, ( колові рухи кистями рук)

Розсипай-но срібні бризки, (стиснути руки у кулачки)

Щоб зловив я карася, ( схопити руками рибку)

Карася, як порося. (руки широко в сторони)

в.)Розміщення вирізаних об’єктів на зеленому картоні ( за інструкцією вчителя )

Тепер нам потрібно правильно розмістити вирізані об’єкти на аркуші картону.

( за позначками, самостійно позначеними )


  • По центру у нас озеро. Поставте олівцем (+) на картоні і на озері.

  • Зліва, вверху гілку. Поставте олівцем (-) на картоні і на гілці.

  • Справа, внизу очерет. Поставте олівцем (О) на картоні і на очереті.



_

+

о



г.) Наклеювання об’єктів основи аплікації на картон.

- Тепер діти, візьміть клей, пензлик і наклейте озеро, гілку, очерет на картон.

Діти звітують:

Я наклеїв озеро.(гілку, очерет)

д.) Робота з дрібними елементами об’єктів.

- Гілці потрібні ще листочки, а очерету баськи. Я вам даю їх, а ви самостійно їх розмістіть і наклейте.

ІІІ. Заключна частина.


  1. Підсумок уроку.

  • Що ми вирізували з паперу?

  • Які дії виконували?

  • Які предмети наклеїли на картон? Що це?

  1. Оцінка роботі учнів на уроці.

  2. Домашнє завдання.

  • Повторити зміст казки М.Трублаїні « Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».

  • Повторити назви дій, що виконувались на уроці ( приклав, обвів, вирізав, наклеїв).


Урок №2

Тема. Аплікація з кольорового паперу. Виготовлення серії аплікаційних ілюстрацій до казки М.Трублаїні « Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». Вирізання об’єктів аплікації.

Мета. Продовжувати роботу над створенням аплікації; вчити вибирати потрібний об’єкт аплікації; вправляти у вирізуванні об’єктів аплікації за шаблонами, відповідно складеного плану; удосконалювати уміння працювати, згідно інструкціям вчителя, навички декламування виконуваних дій.

Розвивати мовлення, спостережливість, увагу; збагачувати словник, мову жестів; закріпити розуміння значень слів: горобець, лебідь, рибка, жабка, черевички; сприяти розвиткові навиків орієнтування у просторі.

Виховувати чуйність, акуратність, старанність, працелюбність.

Обладнання: шаблони, кольоровий папір, клей, пензлики, олівці, серветки,таблички з опорними словами, конверти із завданнями, предметні малюнки.

Словник: лебідь, рибка, жабка, горобець, черевики, прикласти, обвести, вирізати,наклеїти.

Хід уроку

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент.

Друг-дзвінок вже пролунав,

Нам знайомий сигнал подав:

« Друже, ти часу не гай,

до роботи приступай! »


  1. Мовна хвилинка.



  • Як називається урок?

  • Яка пора року настала?

  • Як називається місяць?

  • Як називається день?



  1. Робота над черговим звуком [м ].

Читання складів:

МА МО МУ МЕ МИ МІ

АМ ОМ УМ ЕМ ИМ ІМ

Читання чистомовки:

МА-ма-ма- малину смачну.

ЕМ-ем-ем- в кошик наберем.

Мі- мі-мі- мамі принесем.

Читання скоромовки:

Не жаліла мама мила, мила з милом мама Милу.

ІІ. Основна частина.


  1. Мотивація учнівської діяльності.

  • Давайте з вами пригадаємо імена головних героїв казки.

( діти називають: рибка, жабка, лебідь, горобчик)

  • А хто віддав для лебедя свої черевички? ( дівчинка Наталочка)

  • Саме Наталочка передала вам завдання на сьогоднішній урок. Черговий, роздай конверти із завданнями. ( у конвертах індивідуальні завдання для кожного учня: шаблони, слова-назви об’єктів аплікації, предметні малюнки)

Діти розкривають конверти, зачитують назви об’єктів; що їм потрібно вирізувати; показують на малюнку предмет, що відповідає назві; шукають відповідні назвам шаблони; кожну дію коментують.

  1. Підбір потрібних матеріалів.

Усні заявки на потрібні матеріали.

  • Якого кольору папір візьмемо на горобчика, рибку, жабку, лебедя, черевички? ( Мені потрібен сірий папір. …зелений папір. …білий папір. …червоний папір. …шаблони. …ножиці. …клей. )

3.Вирізування об’єктів аплікації .

а.) Повторення правил безпеки під час роботи з інструментами та економного користування матеріалами (клеєм, папером).

Пригадаємо, як потрібно правильно користуватись ножицями. (при потребі звернутись до таблиці)



Правила користування ножицями

  • Тримати ножиці закритими на парті.



  • Передавати інструмент кільцями до товариша.



  • Не гратися ножицями.



• Не брати клей до рота.

• Економмо використовувати клей і папір.

• Підтримувати порядок на робочому місці на всіх етапах уроку.



б.) Повторення інструкції, щодо вирізання об’єктів за шаблонами.

- Які дії нам потрібно виконати, щоб вирізати об’єкти?




План

1.Накласти шаблон на папір.

2.Обвести шаблон олівцем.

3.Вирізати рибку, жабку, лебедя, горобця, черевики.





в.) Самостійна робота учнів. Індивідуальна допомога окремим учням.

- А тепер за планом виготовляєм кожен свої об’єкти аплікації.

( Вчитель по потребі підходить до учнів, допомагає у роботі, просить прокоментувати виконувані дії.)

Наприклад: Я приклав шаблон.

Я обвів шаблон.

Я вирізав жабку, і т.д.


Фізкультхвилинка

Гуси-лебеді летіли, (помахати руками)

Біля озера взяли тай сіли, (присісти)

Посиділи, поклювали, ( понахиляти головою)

Потім довго покружляли, (покрутитися)

Піднялися, полетіли. (помахати руками)

Ну а ми за парти сіли!

г.) Бесіда про дрібні елементи вирізаних об’єктів ( очі, рот, ніс, дзьоб).

- Подивіться уважно на вирізані об’єкти. Чого їм не вистачає? ( очей, носа, рота, дзьоба)

- Так, це правда. У вашому великому конверті є ще маленький. Там дівчинка Наталочка вам їх підготувала. Витягніть очі, носи, дзьоби, роти і наклейте їх на вирізані об’єкти аплікації.
д.) Наклеювання дрібних елементів об’єктів за уявою. Індивідуальна допомога( при потребі).



  • Діти підбирають дрібні елементи до основних об’єктів аплікації, наклеюють їх, коментують про виконані дії.

Я наклеїв очі. …рот. …ніс. …дзьоб.

  • Якого героя казки ти виготовив?


ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку.

  • Що ти робив на уроці?

  • Які дії виконували?

  • Назвіть героїв казки, що виготовили.



  1. Оцінка діяльності учнів на уроці.

  2. Домашнє завдання.




  • Повторити назви етапів виготовлення об’єктів аплікації.

  • Повторити послідовність зустрічей героїв казки.

Урок № 3

Тема. Аплікація з кольорового паперу. Виготовлення серії аплікаційних ілюстрацій до казки М.Трублаїні « Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». Розміщення об’єктів на основі аплікації. Звіт про виконану роботу.

Мета. Навчати виконувати роботу за індивідуальними завданнями; продовжувати формувати навички виконання роботи за словесною інструкцією; вчити взаємодопомозі при роботі та умінню перевіряти роботу товариша; удосконалювати уміння орієнтуватися у просторі; закріпити розуміння значень слів; вправляти у складанні ескізу майбутньої аплікації та звіту про виконану роботу.

Розвивати мовленнєву активність, уміння сприймати звернене мовлення, самостійність; сприяти розвиткові уміння оцінювати виконану роботу та формуванню естетичного смаку.

Виховувати наполегливість,посидючість, акуратність, старанність, уміння правдиво оцінити свою роботу та роботу товариша.

Обладнання: основа для аплікації, об’єкти аплікації, прості олівці, заготовки для ескізу, клей, пензлики, серветки.

Словник: ескіз, наклеїти, я клею, я наклеїв(-ла).

Хід уроку

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всім гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

Нам дзвіночок сповіщає:

« Відпочинку час минає,

казка знову нас чекає.»



2.Мовна хвилинка.

- Яка казка нас з вами чекає?

- А які ще казки ви знаєте ?

- У якій казці зустрічалася жабка ?



3.Робота над черговим звуком [м].

Читання складів:



точечный рисунок (17).bmp

Читання слів:



МАК САМ

МУКА СУМА

МІШОК СУМКА

МОЛОКО СОЛОМА

Читання чистомовки:



Ем-ем-ем — туди не підем.

Ум-ум-ум — у класі шум.

Им-им-им — від багаття дим.

Ім-ім-ім — збудуємо дім.

 

ІІ. Основна частина.

1.Мотивація учнівської діяльності

  • Ми з вами вже багато зробили. На першому уроці ми підготували основу аплікації. Які дії ви виконували?

Я вирізав озеро,…очерет,… гілку дерева.

Я наклеїв озеро,…очерет,…гілку дерева на картон. (на зелений картон)

  • Що ми вирізали на другому уроці?

Я вирізав рибку,… рибку і лебедя,…рибку і жабку,…жабку і горобчика,…лебедя і черевички.

  • А сьогодні нам потрібно:

План

1.Домалювати ескіз аплікації.

2.Розмістити об’єкти на основі аплікації.

3.Приклеїти об’єкти на основу.

4.Скласти звіт про виконану роботу.


2.Малювання ескізу аплікації.

c:\users\хімік\desktop\озеро.png



- Перед вами незавершений ескіз аплікації. Ваше завдання його домалювати. Добре подумайте і правильно вкажіть де будуть розміщені ваші об’єкти. Зробіть такі позначки на ескізі:


г

- горобець




р

- рибка



л



ж
- лебідь


ч
- жабка

- черевики




( вчитель індивідуально перевіряє правильність домальованого ескізу)


г


р

л

ж

ч
c:\users\хімік\desktop\озеро.png



3.Розміщення об’єктів на основі аплікації за ескізом.

- Ми вже всі добре знаємо, де повинен знаходитись кожен об’єкт. Тепер роз-містіть об’єкти на основі аплікації. Звертайтесь по допомогу до ескізу. (діти розміщують об’єкти, вчитель слідкує за правильністю дій)



4.Самостійна робота. Нагадування правил користування клеєм.

- Перед тим як почнемо наклеювати об’єкти, повторимо правила користування клеєм. (при потребі звернутись до таблиці)

Правила користування клеєм

  • Наносити клей пензликом.



  • Клей, що виступає, витирати серветкою.



  • Не брати клей до рота, слідкувати щоб він не потрапив в очі.




( діти наклеюють об’єкти аплікації, коментують виконувану дію)

Я клею горобця,…лебедя, і т.д.

Я наклеїв жабку, …рибку, і т.д.

Фізкультхвилинка

Сів горобчик на гілочку,(присісти)

І рахує рахівничку:

1,2,3- ти, горобчику, лети. (махати руками)

Крильця вже за головою, (нагнутись, закласти руки за голову)

Випрямляємо хребет, (розігнутись)

Крильця зводимо вперед, (розвести руки в сторони)

Мов горобчики літаєм,

Крильця зводим, розправляєм. (махати руками)

5.Звіт про виконану роботу.

- Роботу виконано, ілюстрації готові. Тепер пригадаємо, що ми робили для того, щоб отримати ці аплікації.



а.) Усний звіт за запитаннями.

1. Що ти робив спочатку?



Я вирізав озеро, очерет, гілку дерева.

Я наклеїв озеро, очерет, гілку дерева на зелений картон.

2. Що ти робив потім?



Я вирізала рибку.

Я вирізав рибку, лебедя.

Я вирізав рибку, жабку.

Я вирізав жабку, горобчика.

Я вирізав лебедя, черевички.
3.Що ти робив на кінець?

Я наклеїла рибку на озеро.

Я наклеїв рибку, лебедя на озеро.

Я наклеїв рибку на озеро, жабку біля очерету.

Я наклеїв жабку біля очерету, горобчика на гілку дерева.

Я наклеїв лебедя, черевички на озеро.
б.)Дидактична гра « Встав своє словечко»

Із синього паперу я вирізав … . (озеро, очерет, гілку дерева)

Для основи я брав картон … кольору. (жовтого, білого, зеленого)

Рибку я наклеїв на … . (очерет, озеро, гілку дерева)

Жабку я наклеїв біля … . (дерева, озера, очерету)

На дерево я наклеїв … . (жабку, лебедя, горобця)


6.Робота із виготовленою серією аплікаційних ілюстрацій. Розміщення ілюстрацій у правильній послідовності.
- І на кінець, залишається розмістити ваші роботи по порядку. Для цього давайте пригадаємо зміст казки.

- Який початок казки? У кого з вас ця аплікація?

- Кого рибка зустріла в першу чергу? Хто зобразив цю зустріч?

- Хто першим допоміг рибці?

- У кого просила допомоги жабка?

- Чи знайшов горобчик черевички? У кого вони були? Чи дістались лебедеві черевички?



ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Що ми з вами виготовляли?



- Чия робота найакуратніша?

2. Оцінка роботі учнів на уроці.

3. Домашнє завдання.

- Прозвітувати про виконану роботу.

- За серією ілюстрацій переказати казку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка