Тема. Безпека вдома Мета



Скачати 136.66 Kb.
Дата конвертації04.03.2016
Розмір136.66 Kb.
Тема. Безпека вдома

Мета: ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.

Обладнання: ілюстрації до казок, предметні малюнки, іграшки, вогнегасник, відеоматеріал, аудіо матеріал, мультимедійна установка, магнітофон.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку



I.Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться,

Гостям весело всміхніться!

Пролунав уже дзвінок –

Починаємо урок.

II. Мотивація навчальної діяльності

Послухайте уважно вірш і скажіть, яка пригода трапилася з хлопчиком.

Один удома

Сьогодні мама зранку

Пішла у магазин,

А синові сказала:


  • Побудеш сам - один.

А ще тебе я прошу:

Помий, будь ласка, посуд,

І яблука в корзинку

Склади й постав під стінку.

Закрий у ванній кішку,

Щоб не було біди,

І по обіді в ліжко

Сестричку поклади.

Отак сказала мама

І десь пішла собі,

А в сина переплуталось

Усе у голові.

Він посуд склав під стінкою,

Накрив його корзинкою.

Гарячою водою всі яблука помив,

Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив.

І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

Так, справді дуже важко, коли ти сам-один,

Коли надовго мама іде у магазин.


  • Що ж трапилося з хлопчиком? (Залишився вдома один. Переплутав завдання мами.)

  • Розкажіть, чим ви займаєтеся, коли залишаєтеся вдома самі.

  1. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми поговоримо про безпечну поведінку вдома. (Слайд 1 )

  • Кожен будинок - це не просто дах і стіни. Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Тож сьогодні ми зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильні рішення, коли немає вдома дорослих.

  1. Вивчення нового матеріалу

  1. Обережно, гострі предмети!

а) Робота над загадками

  1. Гостре лезо маю - все ним нарізаю. ( Ніж) (Слайд 2.1)

  2. Іншим шиє, сама гола. (Голка) (Слайд 2.2)

  3. У стіну вжене гвіздок, не цеглина -... (Молоток) (Слайд 2.3)

  4. Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка) (Слайд 2.4)

  5. Молоток стук-стук - забиває у стіні металевий сук. (Цвях) (Слайд 2.5)

  6. Два кільця,два кінця, посередині - цвяшок. (Ножиці) (Слайд 2.6)

  7. Молодці! Усі загадки відгадали. А як назвати ці предмети одним словом? (Слайд 2.7)

  • Чи можуть бути небезпечними ці предмети вдома?

  • Які ще гострі та колючі предмети ви знаєте?

  • Яких же правил потрібно дотримуватися, щоб ці предмети залишалися безпечними?

б) Правила користування гострими предметами

  • Не брати ріжучі та колючі предмети без дозволу дорослих.

  • Ніколи не користуватися незнайомими предметами.

  • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов’язково класти на свої місця.

2. Незнайомі люди

а) Аналіз казкових ситуацій (Телефонний дзвінок)

Повідомлення 1

«Діти, допоможіть! Котик - братик мене не чує, забрала мене Лиска за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!»



  • Діти від кого це повідомлення? ( Від Півника)

  1. З якої він казки? ( « Котик і Півник») (Слайд 3.1)

  • А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його й забрала).

Повідомлення 2

  • А ось ще одне повідомлення: « Любі друзі, допоможіть. Нас семеро, ми дуже маленькі і потрапили у біду. Сірий Вовк хоче нас з'їсти».

  • А це повідомлення від кого? ( Від маленьких козенят)

  • З якої вони казки? (Вовк та семеро козенят) (Слайд 3.2)

  • А як ви думаєте, чому маленькі Козенята потрапили в біду? (Тому, що вони не послухалися своєї мами і відкрили двері Вовку)

б) Висновок

  • Діти, що спільного між героями цих двох казок? (Впустили до будинку незнайомих.) (Слайд 3.3)

  • Отже, запам’ятайте правило: (Слайд 3.4)

Якщо ви самі вдома,

То запам’ятайте:

Людям незнайомим

Дверей не відчиняйте!



3. Електроприлади

а) Перегляд мультиплікаційного фільму «Уроки обережності від тітоньки Сови»

  • Діти, вам подобається дивитися мультфільми?

  • Тоді я вам пропоную познайомитися з хлопчиком на ім’я Непослух і подумати, про які правила безпеки вдома йдеться у ньому.

Перегляд фрагменту мультфільму «Електроприлади»

  • Так про які правила йшла мова у мультфільмі? (Правила користування електроприладами) (Слайд 4.1)

б) Робота в парах

Гра «Продовж речення»

  • Давайте пригадаємо правила безпечної поведінки з електроприладами. (Слайд 5.1)

  • Виконайте завдання. Напишіть продовження речень, користуючись словами для довідок.

1. (Слайд 5.2) Користуватися електроприладами можна тільки з дозволу і під наглядом дорослих. …(Слайд 5.3)

2. (Слайд 5.4)Не можна торкатися пальцями оголених … дротів. (Слайд 5.5)

3. (Слайд 5.6)Включати електроприлади в розетку можна тільки … сухими руками. (Слайд 5.7)

4. (Слайд 5.8)Після користування електроприлад треба …вимкнути. (Слайд 5.9)

5. (Слайд 5.10) Якщо прилад загорівся не можна гасити вогонь … водою. (Слайд 5.11)

6. (Слайд 5.12)Не можна лізти в середину … електроприладів. (Слайд 5.13)

7. (Слайд 5.14)Не можна засувати в розетку … цвяхи, голки. (Слайд 5.15)

8. (Слайд 5.16)Не намагайтеся самостійно викручувати або вкручувати … лампочки. (Слайд 5.17)

4. Фізкультхвилинка

Хлопчики й дівчатка,

Колони підрівняйте!

Розминку – веселику

Зі мною починайте!

Раз – підняти руки в гору.

Два – нагнутися додолу.

Три, чотири – рівно встати –

Будем знов розпочинати!

Руки в боки – руки так,

Руки в гору – як вітряк.

Раз – нагнулись, два – нагнулись,

Кругом себе повернулись,

Раз – присіли, два - присіли

І на місце тихо сіли.

5. Пожежна безпека

а) Сценка «Сірники»

Музика «Маша»

Марійка: Ой, а що це я знайшла? (Показує сірникову коробку).
Ти дивись! Яка гарна коробочка! Треба подивитися, що там всередині...
Зайчик : А може, не треба? Ми ж не знаємо, що це таке!

(До гурту підходить Ведмідь.)


Марійка: Мішка, поглянь, що ми знайшли!

Зайчик: Поясни нам, що воно таке.
Ведмідь: . Це - сірники. Для дітлахів це небезпечна річ! Тільки дорослим можна ними користуватись. А в невмілих руках вони можуть привести до пожежі. Зрозуміло?
Зайчик: Так! Зрозуміло!

Марійка: Ми їх не будемо чіпати.(Забирає сірники)

Ведмідь: Гаразд. (Йде)

Марійка: У невмілих руках може й так!.. А у мене руки вмілі! Треба запалити!

Зайчик: Не чіпай сірників! Ти ж слово дала Ведмедю. Я так боюся вогню!..

Марійка: Який же ти боягуз! А я хоробра! (Сміється з зайчика, грається сірниками).

d:\фотографии\іі выпуск 2011 - 2015\2-а\день цо\17.jpg
Танок вогників Музика «Вогники»

Марійка: Ой-ой-ой! Горить моя гарна сукня!

Зайчик: Ой-ой-ой! Моє хутро горить!

Марійка: Оселя горить! Допоможіть! Рятуйте!

У оселю вбігає Ведмідь з вогнегасником.



  • Слухайте усі, малі й великі,

        Щоб вогонь вам не приніс біди,

        Правила пожежної безпеки

  Треба всім виконувать завжди. (Слайд 7.1)

б) Правила поведінки під час пожежі

- Яку небезпеку приховують у собі сірники? (Можуть спричинити пожежу) (Слайд 7.2)

- Що потрібно робити у разі виникнення пожежі?


  • Якщо в помешканні виникла пожежа, то спробуйте залити малий вогонь водою, затопити його, або накинути на нього ковдру. (Слайд 7.3)

  • Коли не вдалося загасити полум'я, кличте на допомогу дорослих, або повідомте службу порятунку за номером «101» (Слайд 7.4)

  • Якщо пожежа поширюється - вибиратися треба повзком щонайближче до підлоги, бо там менше диму, притискаючи при цьому вологу серветку до рота. (Слайд 7.5)

  • Який висновок ми можемо зробити?

  • Гратися з сірниками - заборонено! (Слайд 7.6)

  6. Обережно, ліки!

а) Перегляд фрагменту мультфільму «Уроки обережності від тітоньки Сови. Обережно, ліки! »

  • Подивіться уважно мультфільм і скажіть, про які правила безпеки вдома йдеться у ньому.

Мультфільм «Ліки»

б) Правила поведінки з ліками

  • Чому з Непослухом сталася біда? ( Вирішив самостійно лікуватись. Прийняв багато ліків.) (Слайд 8.1)

  • Яких правил потрібно дотримуватись, щоб не отруїтись?

  • Не можна самому брати ліки з домашньої аптечки. (Слайд 8.2)

  • Не приймати багато ліків, бо можна отруїтись. (Слайд 8.3)

  • Не можна самостійно лікуватися, треба викликати лікаря за телефоном 103. (Слайд 8.4)

7. Обережно, газ (Слайд 9.1)

а) Вірш «Обережно з газом!»

Мама донечці – малечі

Варить кашу кожний вечір.

І говорить їй щоразу:

« Обережно, доню, з газом!

Витік газу небезпечний,

Газ отруйний, і до речі,

Навіть від іскринки газ

Може вибухнути враз.

Від його вогню - пожежі …

Будь уважна з ним - без межі!

Будь обачна з ним завжди!

І не станеться біди»

б) Висновки


  • Не залишати без нагляду газову плиту (Слайд 9.2)

  • Не користуватися сірниками, якщо чуєш запах газу. (Слайд 9.3)

  • Не вмикати світло, якщо чуєш запах газу (Слайд 9.4)

  • Зателефонуй до газової служби 104. (Слайд 9.5)

  1. Підсумок уроку

Гра « Так чи ні?» (Слайд 10.1)

  • Будь-який електроприлад не можна залишати ввімкненим без наггляду. (Так)

  • Телефон швидкої допомоги -104. (Ні)

  • Якщо захворів, візьми самостійно ліки в аптечці. (Ні)

  • Якщо електроприлад загорівся, не можна гасити вогонь водою. (Так.)

  • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, можеш сміливо брати до рук. (Ні)

  • Якщо незнайома людина дзвонить у двері - відчини: будь гостинним. (Ні)

  • Гратися з сірниками заборонено.(Так)

  • Порядок у домі потрібен лише для краси? (Слайд 10.2) (Ні)

Пам’ятайте! Порядок у будинку потрібен не лише для краси, але й для безпеки. (Слайд 10.3)


Додаток. Робота в парах.

Напишіть продовження речень, користуючись словами для довідок.

1. Користуватися електроприладами можна тільки з дозволу і під наглядом ___________________________________________________.

2. Не можна торкатися пальцями оголених _______________________.

3. Включати електроприлади в розетку можна тільки ____________________________________________________________.

4. Після користування електроприлад треба ______________________.

5. Якщо прилад загорівся не можна гасити вогонь _________________.

6. Не можна лізти в середину ___________________________________.

7. Не можна засувати в розетку _______________ і _________________.

8. Не намагайтеся самостійно викручувати або вкручувати ____________________________________________________________.

Слова ля довідок: електроприладів, лампочки, дротів, вимкнути, дорослих,

сухими руками, водою, цвяхи і голки.

Виконайте завдання.

Напишіть продовження речень, користуючись словами для довідок.

1. Користуватися електроприладами можна тільки з дозволу і під наглядом ___________________________________________________.

2. Не можна торкатися пальцями оголених _______________________.

3. Включати електроприлади в розетку можна тільки ____________________________________________________________.

4. Після користування електроприлад треба ______________________.

5. Якщо прилад загорівся не можна гасити вогонь _________________.

6. Не можна лізти в середину ___________________________________.

7. Не можна засувати в розетку _______________ і _________________.

8. Не намагайтеся самостійно викручувати або вкручувати ____________________________________________________________.

Слова ля довідок: електроприладів, лампочки, дротів, вимкнути, дорослих,



сухими руками, водою, цвяхи і голки.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка