Тема. Числівник як частина мови. Кількісні та порядкові числівники. Мета



Дата конвертації18.02.2016
Розмір44.1 Kb.













ТЕМА. Числівник як частина мови. Кількісні та порядкові числівники.

МЕТА: поглибити й систематизувати знання учнів про числівник як частину мови; дати відомості про поділ числівників на групи за значенням; формувати вміння розпізнавати кількісні та порядкові числівники; розвивати логічне мислення , пам’ять , формувати вміння виділяти з виучуваного матеріалу головне; виховувати естетичні почуття, почуття любові до природи.

ЦІЛІ:

УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ: про числівник як частину мови; на які групи поділяються числівники за значенням.

УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: розпізнавати числівники у тексті; поділяти їх на групи за значенням; використовувати числівники у власному мовленні.

КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ЛІНІЯ . «Хай б’ється завжди зелене серце природи” .

ТИП УРОКУ. Урок засвоєння нових знань.
ЕПІГРАФ

Весна летить на солов’їних крилах

Ліна Костенко
ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Весна… Пора радості і веселощів. Сьогодні , діти, ми помандруємо шляхами чарівної природи нашої країни. Як відомо , найголовнішою ознакою весни – є квіти. Тому уявіть і скажіть , якою квіткою ви себе сьогодні вважаєте і чому?.

Більшість з вас вибрали квіти яскравих кольорів , які в собі несуть радість , стремління, перемогу. Тому я хочу , щоб ви сьогодні і на уроці працювали з таким же піднесеним весняним настроєм. Лиш тоді ми зможемо досягнути успіхів. Ну що, помандруємо.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

На нашому уроці мова йтиме про цікаву частину мови. Яку? Відгадаймо загадку.


Я, відомо, дуже знатний,

Кількість можу означати

І порядок при лічбі,

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, чи котрий , скільки –

Запитай мене лиш тільки.

Щоб не буть багатослівним

Називаюсь я … (числівник).

  • Правильно. Будемо з вами говорити про числівник як частину мови. Тому розгорніть зошити , запишіть число, класна робота і тему нашого уроку. У мене на дошці і у вас на столах лежать цілі сьогоднішнього уроку. Зачитаємо їх. Будуть доповнення. Добре.

  • Порадившись у групах, згадайте все, що ви знаєте з теми «Числівник як частина мови».Що пригадали?

  • Діти розповідають.

  • ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: Чим відрізняється числівник від інших частин мови , що мають числове значення (двійка, подвоїти, двічі)? Відповідь на це питання ми дамо , коли вивчимо числівник.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

  • Готуючись до уроку, я уявила себе автором вашого підручника , а матеріал про числівник уклала ось у такий «Пакунок знань».




  • А зараз розгорніть підручник на ст.. прочитайте поданий у підручнику матеріал про числівник, доберіть до кожного твердження власні приклади. Порівняйте уже з почутим і зробіть висновок , чи правильні теоретичні судження ми висловлювали.

  • Діти читають.

  • А зараз послухайте про граматичну долю числівника.

  • Які числівники згадуються у розповіді.(Діти називають).



На домашнє завдання вам потрібно було підготувати зразки усної народної творчості із використанням числівників.

І група – прислів’я, фразеологізми,

ІІ група – загадки, народні пісні.

Давайте послухаємо, чи вдалося виконати це завдання.

(Діти відповідають).

-А зараз попрацюєте з текстами на картках.

Діти зачитують тексти , потім завдання. Виконують.

Відповідають , аналізуючи.


ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Ми трішечки втомилися і треба відпочити. Я буду зачитувати вам слова. Якщо ви розпізнаєте числівник , то піднімайте обидві руки вгору, а якщо іменник , то витягуйте руки вперед.

ЧИСЛІВНИКИ – стотисячний, двадцятип’ятимільйонний, трьохтисячний, шостий, тридцять два , сто п’ятдесят вісім, нуль.

ІМЕННИКИ – двійка, п’ятиденка, восьмирічка,сотня.





  • А зараз , діти, подивіться на екран. Тут представлені всі рослини нашої області , які занесені до Червоної Книги. Перегляньте , будь ласка, і запам’ятайте , що всі рослини повинні оберігати , зокрема ті , які занесені до Червоної Книги.

  • Діти, ми сьогодні з вами чули прислів’я,загадки, фразеологізми, уривки із народних пісень, працювали з текстами, подивилися сюжет. Скажіть, в яких стилях мовлення можуть використовуватися числівники? (науковому , публіцистичному, розмовному,художньому…) Отже, зробимо висновок .Числівник присутній у всіх стилях мовлення. Наводимо приклади.

  • Дуже багато помилок ми допускаємо , коли вживаємо числівники у власному мовленні. Щоб не допускати таких помилок, гляньте у підручник на сторінку …. Розглянемо таблицю «Культура мовлення». Зачитаємо її. (Діти читають).

  • Зараз ви будете конструкторами. Для кожної групи я дам одне із прислів’їв, а ви повинні скласти зв’язне висловлювання. І група – сім п’ятниць на тиждень, ІІ група – сім раз одмір , а раз одріж.

(Діти працюють).

Відповідають.

- Ох і на славу ми сьогодні попрацювали. Наш урок добігає кінця .Діти , то які ж підсумки ми підведемо?Що нового ми дізналися про числівник як частину мови? Погляньмо на наші цілі ? Ми досягли їх?. Так. Що ж було вам найлегше на уроці? А що найважче? Діти відповідають.

Я роздаю вам картки для самооцінки. Оцініть себе, хай група оцінить вас , а потім ми підведемо кінцеву оцінку .




Хочу вже зараз я хочу подякувати всім, зокрема активними були Касюдик Ірина, Гузовата Маріанна,…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Усі творчі завдання, над якими ви працювали, оформіть у «Папку успіху».



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .

Як ми вже сказали, що числівник використовується у різних стилях мовлення. Ви повинні підготувати зразки текстів таких стилів мовлення, які ми сьогодні не чули. Також розробити питання до текстів.


А зараз ви складете вірш сенкан про свою групу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка