Тема. Число Цифра Утворення числа Написання цифри Чотирикутник. Відношення «довше», «коротше»,



Скачати 56.46 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір56.46 Kb.
Тема. Число 4. Цифра 4. Утворення числа 4. Написання цифри 4. Чотирикутник. Відношення «довше», «коротше», «однакові».
Мета. Пояснити утворення числа 4 додаванням 1 до попереднього числа. Ознайомити із цифрою 4. Навчити писати цифру 4. Розглянути відношення: «довше», «коротше», «однакові». Повторити характерні особливості чотирикутника. Розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності учнів.

Обладнання: навчальні презентації, картки з предметними малюнками; картинки із зображенням 4 персонажів; смуж­ки (кольорові) різної довжини; плакат з напи­санням цифри «4»; лінійка, простий олівець; підставка з 4 олівцями.



ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу.


  1. Гра «Будь уважним».

Учитель показує картки з предметними малюнками, а учні піднімають картки з відповідними цифрами. На екран проектується слайд, на якому з’являються 4 м’ячі, потім 4 квітки, потім 4 пінгвіни, і 4 звірів (об’єкти вилітають на слайд по одному, можна з дітьми їх рахувати).

Слайд 1
Учитель називає число 4, а учні називають числа, з яких воно складається.

Слайд 2

Слайд 3


  1. Гра «Назви казку».

  • Як називається казка, з якої до нас завітали її чотири герої? У назвах і змісті яких казок зустрічається число 4?


Слайди 4-6
Звертається увага дітей на виставку книг, картин на дошці.

IІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

Хто здогадався, що ми почнемо сьогодні вивчати?

— Ми дізнаємось, як позначають число 4. Потренуємося записувати цифрою число 4. Дізнаємось, як складається це число, у якій фігурі ховається число 4.


Слайд 7
Пригадайте, як позначають число 4 на боці кубика з гри.
Слайд 8
ІV. Вивчення нового матеріалу
В учнів на партах кубики для гри, картки лото
— Порахуємо крапки. Скільки всього крапок? (4)

— А скільки крапок на кожній частині картки лото? Порахуємо.

— Скільки всього крапок на цій картці?

— Як одержали число 4?

— А це що за знаки? Що вони позначають?

1 2 3 4


— Хто зможе прочитати цифри?

— Розглянемо запис цифри. Учитель пояснює написання цифри.

Цифра 4 складається з трьох елементів: короткої прямої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Починаємо писати посередині верхньої сторони клітинки на горизонтальній лінії квадрата і ведемо вниз ліворуч коротку пряму похилу лінію нижче середини клітинки. Далі, не відриваючи руки, пишемо другий елемент – горизонтальну пряму лінію праворуч, н доводячи до правої вертикальної сторони. У верхньому правому куті квадрата ставимо крапку і ведемо вниз довгу пряму похилу лінію так, щоб вона перетнулась з другим елементом правої сторони клітинки і ведемо вниз до середини нижньої сторони клітинки.
Пишуть цифру в повітрі, у підручнику-зошиті під ра­хунок. Прописують рядки під рахунок.

Підсумок

- Про що нове дізналися? Чого вчилися?


Вправа «Олівці»

1). Завдання проектується на екран



Слайд 9
2). Попрацюємо з предметами. Скільки у підставці олівців?

— Який олівець довший — жовтий чи синій?

— Який олівець коротший — синій чи червоний?

— Перевіримо наші припущення. Учитель виймає олівці з підставки.

— Чи правильним було наше припущення?

— Як покласти олівці один до одного, щоб легко по­рівнювати, який довший, а який коротший? Об'єднайтесь у пари і порадьтесь. Готовність відповіді покажіть з'єднан­ням рук.


Учитель підносить «мікрофон» тим, хто від пари пояс­нює дії. Вислуховує всіх, не коментуючи відповіді.

— Правильна відповідь така. Початки олівців треба по­класти на один рівень, тоді кінці олівців покажуть, який олівець довший, який коротший.

Пари, які відповіли правильно, піднімають руки, і клас їм аплодує.
Підсумок


  1. На екран проектується слайд із малюнками для визначення довшої чи коротшої смужки та їх кольорів.



Слайд 10


  1. Вироблення практичних навичок

— Про що дізналися?

У вас на партах лежить по три смужки. Самостійно по­рівняйте їх: яка з них коротша, яка довша, які однакові.

Перевірка індивідуальна, з поясненням, як робили по­рівняння.
Підсумок


  • Чого вчилися?

— Коли, на вашу думку, ці знання можна використо­вувати?

— У країні математики не тільки порівнюють фігури, їх ще створюють. Цікаво, як це роблять?

— Створюють фігури з відрізаних частин прямої лінії. Такі відрізані частини прямої називають відрізками.

Слайд 11
За­глянемо до майстерні, де створюють відрізки.

— Хто зіграє роль прямої?

— Хто бажає грати роль Геометрії з ножицями?

— Ось це відрізок.

— А інші частини — відрізки? Чому?
Висновок

— Як упізнати відрізок?



Слайд 12
— А так виглядають накреслені відрізки. Скільки їх?

— Хто помітив, як позначили кінці відрізків?

— Чи можна, дивлячись на ці відрізки, сказати, який з них довший? коротший? Чому?

Підсумок


  • Про що нове дізналися?

— Що вам сподобалось?
Фізкультхвилинка
V. Повторення із включенням нових знань

— У країні математики є фігура, у самій назві якої ховається число 4. Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться? Ось так виглядає накреслений чотирикутник.


Слайд 13
Учитель пояснює, чому так називають цю фігуру, показує складові чотирикутника.

— А як будують чотирикутник у математичній майстерні? Потрібні чотири дівчинки на ролі вершин чотирикутника. Ви — «точки» сторін-відрізків. Між вами під лінійку побудують­ся сторони чотирикутника. (Дівчатка беруть до рук стрічки й натягують їх між собою — це сторони чотирикутника.)



Підсумок

— Про що дізналися?

— Змоделюйте чотирикутник з олівців.

— Що позначає олівець у моделі чотирикутника?

— Скільки сторін у чотирикутника? А вершин скільки? Де знаходяться вершини?
Слайд 14
— Де у довкіллі ми зустрічаємо форму чотирикутника?

— Чи бажаєте ви накреслити чотирикутник? Пояснення, як працювати з лінійкою при кресленні.

Робота з підручником-зошитом. Індивідуальна перевірка. Підсумок

— Чого вчилися? Чому так називається ця фігура?

— Про кути ми поговоримо у третьому класі, а поки по вернемось до числа 4, до його складу.

Слайди 15-18 (на 17 слайді спочатку на екрані 2 лисички, потім появляється ще дві)

VI. Повторення й закріплення вивченого



  • Розгляньте запис у підручнику.

  • Яку дію просять зробити?

  • Як розумієте «додавання»?

  • Які властивості додавання знаєте?


Урок математики.

Число 4. Цифра 4. Утворення числа 4. Написання цифри 4. Чотирикутник. Відношення «довше», «коротше», «однакові».

Підготувала:

Антоненко Тетяна Яківна

вчитель початкових класів



Вознесенської ЗШ І-ІІІ ст..

спеціаліст вищої категорії


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка