Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові



Сторінка1/6
Дата конвертації21.02.2016
Розмір1.01 Mb.
  1   2   3   4   5   6
19.01

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові

Мета: формувати в учнів навички письмового ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове; уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків й ускладнені задачі на спосіб зведення до одиниці.

Обладнання: таблиці для усної лічби, предметні малюнки.

ПЛАН УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



Усні обчислення.

1. Гра « Знайди пару»

На дошці розсипані різні фігури. На них — числа. Потрібно вибрати пару фігур: з числом-відповіддю і прикладом.

image149

2. Розв’язання прикладів з остачею

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image155.jpg

3. Завдання для опитування

• Поділити іменовані числа.

1 год. : 3   

1 см : 5 мм

1 дм : 4 мм

2 кг : 5

• Розв’язати задачу.

Площа прямокутника 45 см2. Ширина — 5 см. Обчислити площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього прямокутника.

• Поділити з коментуванням:

288 953 : 7, 7 406 : 7, 360 · 10 : 100 : 18, 120 · 100 : 10 : 6.

• Знайти частки 34 104 : 6 і 94 056 : 4 з поясненням.

• Самостійна робота: ділення іменованих чисел (завдання № 550).

5. Фізкультхвилинка



II. Розвиток математичних умінь

1. Розглянути малюнки й пояснити, що можна знайти за даними виразами.

image151

image152

 

2. Розв’язання задачі № 548 з коментуванням

3. Самостійна робота

Розв’язати задачу № 549 складанням виразу.

III. Підсумки уроку

IV. Домашнє завдання

№ 551, 552.



19.01

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням

Мета: удосконалювати вміння учнів виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; перевіряти ділення множенням і розв’язувати ускладнені задачі на спосіб поступового зведення до одиниці.

Обладнання: картки для усної лічби, таблиця для задачі.

ПЛАН УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



1. Усні обчислення

• Знайти (лічба за картками).

image153 

• Перевірити дію ділення множенням.

84 : 6 = 14; 96 : 8 = 14; 92 : 23 = 3; 102 : 17 = 6.

• Периметр прямокутника 44 см, площа — 72 см2. Знайти довжину його сторін. Яка відповідь правильна? (9 см і 10см, 24см і 3 см, 1 см і 21 см, 4 см і 18 см, 20 см і 2 см, 16 см і 6 см)

• Розглянути таблицю (№ 555), виконати завдання за нею.

II. Розвиток математичних умінь учнів

1. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові за вправою № 557 (перший приклад — прокоментувати й записати на дошці, другий — прокоментувати без запису на дошці, решту прикладів розв’язати самостійно)

2. Творча робота: складання задач за виразом a : 4

3. Фронтальне розв’язання задачі № 554 складанням виразу 60 : (108 : 9 : 4) або 60 : (108 : 4 : 9)

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота за варіантами

Розв’язати приклади № 557 (І варіант — І і ІІ приклади, ІІ варіант — ІІІ      і IV приклади).

6. Розв’язання задачі № 558 за рівнями

• Високий рівень знань — шляхом складання виразу:

248 + 248 : 2 + (248 : 2 - 84) = 412;

• достатній рівень знань — розв’язання записати по діях з поясненням;

• решта учнів — за планом:

1) Скільки центнерів буряків зібрали з ділянки?

2) Скільки центнерів моркви зібрали з ділянки?

3) Скільки всього центнерів овочів зібрали з ділянки?

III. Підсумки уроку

IV. Домашнє завдання

№ 560, 561.



20.01

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль

Мета: опрацювати випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль, та ускладнені задачі на спосіб поступового зведення до одиниці.

Обладнання: картки для усної лічби, схема розв’язання задачі, таблиця «Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові».

ПЛАН УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



1. Усні обчислення

• Гра-естафета (проводиться із прапорцем: учень, що розв’язав приклад, передає естафету-прапорець іншому члену команди).

image156

Розв’язати задачу.

Відстань від міста до села, що становить 150 км, автобус проїхав туди і назад за 6 годин. З якою швидкістю рухався автобус?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча вправа за № 562

2. Пояснення вчителя за вправою № 563

3. Первинне закріплення: завдання № 564

4. Фізкультхвилинка

5. Скласти вираз і розв’язати приклади (№ 565).

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Коментоване розв’язання задачі № 566 Спираючись на схему, пояснити хід розв’язання задачі.

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image161.jpg

2. Задача № 567 (після виконання короткого запису умови учні розв’язують задачу самостійно).

Було — 2 т 4 ц

Відвантажили — 4 мішки по ? кг

Залишилось — 2 т 80 кг

IV. Підсумки уроку



V. Домашнє завдання

№ 568, 569.

 



 

20.01 Присвячений відпрацюванню в учнів навичок ділення багатоцифрового числа на одноцифрове за вправами № 570—576

Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Елементи куба

Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями, на одноцифрові; з побудовою розгортки куба; вчити визначати кількість ребер, вершин та граней куба; опрацювати ускладнену задачу на спосіб зведення до одиниці та геометричну задачу.

Обладнання: таблиця та картки для усної лічби, розгортка куба.

ПЛАН УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



1. Усні обчислення

• Заповнити таблицю.

C

0

15

8

 

 

100

K

2

1

 

4

10

 

C : k

 

 

2

30

100

2

c · k

 

 

 

 

 

 

• Робота за картками.

Картка 1

Виправити помилки, записати правильну відповідь.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image162.jpg 

• Знайти невідомі числа (таблиця вправи № 577).

• Знайти частки. Відповіді перевірити дією множення.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image165.jpg

II. Вивчення нового матеріалу

1. Самостійне читання учнями вправи № 580

2. Первинне закріплення матеріалу за вправою № 581

3. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Самостійне розв’язання задачі № 582

2. Фронтальна робота над задачею № 583

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image166.jpg

— Що можна сказати про грані куба? Скільки їх? (Розгляд розгортки куба.)

— Чи можемо обчислити площу 1 грані? А як знайти площу всіх граней?

Самостійне записування розв’язання задачі.

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 584, 585.



21.01

Тема. Ділення іменованих чисел

Мета: ознайомити учнів з письмовим діленням іменованих чисел на одноцифрові числа; опрацювати ускладнені задачі на спосіб зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби.

Обладнання: таблиці для усної лічби, предметні малюнки.

План УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



1. Усні обчислення

Обчислити приклади й за кодом розшифрувати назву української народної казки. (Язиката Хвеська)

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image167.jpg

3. Гра «Влучний стрілець»

 



image163

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя за вправою № 587 (особливу увагу вчитель звертає на оформлення запису ділення іменованого числа)

2. Первинне закріплення за вправою № 588

3. Розв’язання задачі № 589

image164 

4. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Записати вираз та обчислити його значення: добуток чисел 2080 і 8 збільшити на їх частку.

2. Розв’язання задачі № 592 (колективний аналіз та самостійний запис розв’язання)

3. Задача № 591 (скласти вираз і самостійно розв’язати задачу)

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

593, 594.



21.01

Тема. Ділення складених іменованих чисел на прості іменовані числа

Мета: пояснити ділення складених іменованих чисел на прості іменовані числа; формувати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі.

Обладнання: таблиця для усної лічби, предметні малюнки.

План УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



Усні обчислення

1. Математичний диктант

• Записати число, якого становить 10.

• Знайти шосту частину від 36.

• З 25 л молока виходить 1 кг масла. Скільки масла вийде з 75 л молока?

• Скільки днів у 6 тижнях?

• Скільки хвилин становить половина доби?

• Одна сторона трикутника 38 мм, друга — 22 мм. Знайти третю сторону, якщо периметр трикутника дорівнює 70 м

4. Самостійна робота

Розв’язання прикладів № 600 за варіантами: І варіант — верхній рядок, ІІ варіант — нижній рядок.

5. Фізкультхвилинка

II. Розвиток математичних умінь учнів

1. Ділення іменованого числа на іменоване

Учитель звертає увагу, що при діленні іменованого числа на іменоване у відповіді не має найменування. Вправи № 595 (усне коментоване розв’язання), № 596 (письмове розв’язання з коментуванням).

2. Робота над задачею № 598 (учні читають задачу, розглядають її розв’язання)

3. Робота над задачею № 599 за рівнями: учні з високим рівнем знань розв’язують самостійно, решта — за таблицею

 

Довжина тканини в 1 сувої

Кількість сувоїв

Усього тканини

Сатин

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image171.jpg

3

249 м 90 см

Шовк

2

?

 

4. Самостійне розв’язання задачі № 597

III. Підсумки урок

IV. Домашнє завдання

№ 601, 602.



23.01

Тема. Знаходження значень виразів. Задачі на зустрічний рух

Мета: ознайомити учнів з розв’язанням задач на зустрічний рух двох тіл; удосконалювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки й таблиці для усної лічби, предметні малюнки, креслення умов задач.

ПЛАН УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів



1. Усні обчислення

• Порівняти фігури з однаковими значеннями.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image172.jpg

• Розв’язати приклади.

image170

• Обчислити.

1 ц : 2; 1 т : 5; 3 кг : 6; 1 грн. 20 к. : 20; 1 т : 25.

• Розв’язання задач.

1) Від ялини і дуба, відстань між якими 2 км, назустріч одне одному рухаються котик і песик. Котик пройшов до зустрічі з песиком 800 м. Яку відстань до зустрічі пройшов песик?

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image174.jpg

 

2) Від одного дуба у протилежних напрямах почали рухатись їжак та білка. Їжак до своєї нори подолав відстань у 250 м, білка до свого дупла — 750 м. Яка відстань між норою їжачка та дуплом білочки?

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image175.jpg

II. Розвиток математичних умінь учнів



1. Фронтальна робота над задачею № 605 (на дошці робиться креслення)

2. Робота над задачею № 606: креслення схеми задачі, колективне складання плану розв’язання та виразу до задачі

3. Фізкультхвилинка

4. Самостійне розв’язання прикладів № 604 за варіантами

5. Розв’язання рівнянь (для кожного ряду учнів пропонується рівняння)

x · 2 = 14 850   

x : 2 = 14 850

х - 2 = 14 850

6. Колективне розв’язання прикладів з подальшою перевіркою оберненою дією

20 700 - 9 478

817 : 43     

36 · 23       

9 765 + 91 807

III. Підсумки уроку

IV. Домашнє завдання

№ 608, 609.



23-26.01 Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Розгортка прямокутного паралелепіпеда



Мета: формувати в учнів уміння виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, складати й розв’язувати задачі на зустрічний рух; обчислювати площу розгортки прямокутного паралелепіпеда; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: креслення для умов задач, картки для усної лічби; розгортка прямокутного паралелепіпеда.

ПЛАН УРОКУ

I. Актуалізація знань учнів

1. Вступне слово учителя

— Ми продовжуємо працювати над багатоцифровими цифрами. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож. Дуже давно мореплавці відкривали нові землі. Ми теж попливемо відкривати нову землю, ми самі дамо їй назву.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image177.jpg

Перед нами — карта нашої подорожі. Ось корабель, на якому ми попливемо. У кожної команди мандрівників повинен бути капітан. Наш капітан марія (найкращий математик у класі) сидить за першою партою. Всі учні, які сьогодні будуть відповідати на уроці, сідають до неї, отримують теоретичні питання й відповідають на них. Капітан перевіряє правильність відповіді й дає вам кружечок: зелений — відповідь правильна, червоний — відповідь неправильна. У кінці уроку, враховуючи ваші кружечки, я назву ваші оцінки.

1) Гра «Мовчанка»

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image178.jpg

 

4. Розв’язання прикладів



— Далі наш шлях веде до берегів Африки. Там у лісах живуть мавпи, а у водах ріки Ніл плавають великі крокодили. Щоб безпечно пройти лісами й пропливти рікою, розв’яжемо приклади (№ 610 з коментуванням, № 611 — самостійно), які пропонує нам мавпочка Чічі.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image180.jpg

II. Розвиток математичних умінь учнів

1. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

— Тепер ми пливемо до берегів Індії. Там живе слоненятко Амат. Воно навчилося добре виконувати фізичні вправи. А вам пропонує навчитись ділити круглі числа на одноцифрові.



image175 

• Розглянути записи і пояснити обчислення (№ 613 (1)).

• Коментоване розв’язання прикладів № 613 (2).

2. Фізкультхвилинка

3. Розв’язання задачі

— Повертаємось до берегів Азії. Тигренятко Аматі при ніс нам завдання.



image176

Задача


Від двох берегів ріки одночасно пливли назустріч один одному два крокодили. Перший плив зі швидкістю 7 км/год., другий — 8 км/год. Вони зустрілись через 3 години. Яка відстань між берегами ріки?

Коментоване розв’язання задачі за кресленням.

 

image177

 

4. Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда



— Повернулись ми назад, але нової землі не побачили, та коли ми були в подорожі, прийшла для нас посилка.

Щоб дізнатись, що там, ми повинні обчислити площу поверхні цієї розгортки (вчитель згадує з дітьми, як називається це тіло, яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда, як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней)



image178

Спочатку учні обчислюють площу двох граней.

5 · 3 · 2 = 30 (см2) — площа двох однакових граней.

5 · 2 · 2 = 20 (см2) — площа ще двох однакових граней.

3 · 2 · 2 = 12 (см2) — площа ще двох однакових граней.

30 + 20 + 12 = 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда.



III. Підсумки уроку

— Розкриваємо нашу паралелепіпед-посилку. Там ви побачили малюнок нашої школи. Ось нова земля — земля ще незвіданих знань, які ви будете отримувати протягом кількох років. Бажаю вам вчитись добре, щоб колись насправді стати добрими й мужніми творцями нового у світі.

 

УРОК 76

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка