Тема. Джек Лондон. «Любов до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. Мета



Скачати 45.51 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір45.51 Kb.
Тема . Джек Лондон. «Любов до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання.

Мета. Дати короткі відомості про життя та творчість Джека Лондона, відображення життєвого досвіду в тематиці творів; розкрити суть заголовка оповідання «Любов до життя»; розвивати вміння виділяти ключові епізоди, навички вдумливого читання; викликати інтерес до творчості Джека Лондона
Обладнання. Портрет Джека Лондона, презентація, учнівські малюнки, міні-підручник, виставка творів, карта світу
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
«Доки людина бореться, вона сильніша за власну долю»

Е.-М. Ремарк
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Діти, ви вже переконалися, що література – це предмет, який дає нам можливість познайомитися з прекрасними художніми творами, а й подорожувати країнами та континентами. Згадайте, де вже ми заочно побували лише у цьому навчальному році, у яких екзотичних місцях?

(З Робінзоном Крузо на безлюдному острові у Тихому океані, з Діком Сендом та його командою в Африці)

А сьогодні ми з вами відправляємось на Аляску. Де вона знаходиться і що це за місце на землі, нам розповість учитель географії.


Учитель географії. Розповідь про географічне положення та природні умови Аляски (з демонстрацією слайдів)

c:\users\виталик\documents\na_nature_003.jpg c:\users\виталик\documents\na_nature_010.jpg c:\users\виталик\documents\na_nature_013.jpg
ІІ. Презентація теми та мети уроку.

Учитель. Ви бачите, який це суворий край. І тут можуть вижити лише мужні, стійкі, сильні духом люди. Одним з тих, хто побував там, зумів вистояти, був американський письменник Джек Лондон. І сьогодні ми познайомимося з цим письменником, його нелегкою долею, вмінням боротися і показати в своїх творах таких же сильних духом людей.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Учитель. На Алясці, а саме у Клондайку, побував Джек Лондон. Тут розвиватимуться події, пов’язані з героями його творів. Що ж там відбувалося наприкінці ХІХ ст.? Про це нам розповість учитель історії.
Учитель історії. У 1896 році на р. Юкон, що на Алясці, було знайдено золото. Сюди прибуло 25тиссяч золотошукачів. Слово «Клондайк» стало чарівним. Тисячі людей загинули від цинги і браку досвіду виживання в суворих північних краях.


  • Чому ж відправився у таку небезпечну подорож Джек Лондон? Для цього потрібно знати його біографію.


Презентація «Життя і творчість Джека Лондона»


  • Так яким було життя Джека Лондона до подорожі на Північ?


Учитель. Коли Джек Лондон повернувся з Аляски, йому було лише 22 роки. «Зі своєї подорожі на північ я вивіз справжні «золоті самородки» - оповідання, історії, які увійшли до золотого фонду американської і світової літератури». Так з’явились його «Північні оповідання», до яких ввійшло «Любов до життя»

Робота над оповіданням " Любов до життя "


Бесіда

- Яке враження справив на вас твір, прочитаний вдома?


Виділення ключових епізодів

«Зрада Білла»

«Боротьба з голодом»

«Помилка рибалки»

«Зустріч з ведмедем»

«Фінал життя Білла»

«Поєдинок з вовком»

«На китобійному судні»


- Назвіть головних героїв. Скільки їх? ( Двоє. Білл та його товариш)

- Як ви вважаєте, чому головний герой не має імені? ( Автор прагне до узагальнень. Його цікавить просто людина в критичній ситуації, головне, щоб вона залишилася людиною )

- Як ви оцінюєте вчинок Білла? ( Як аморальний. Адже він покинув свого хворого товариша серед безкрайньої пустелі)

- Що допомогло герою вижити? ( Те, що він любив життя, боровся за нього щосили)


Робота з текстом та міні-підручником в групах

- Пригадайте, що таке сюжет твору? Визначте елементи сюжету оповідання.

Експозиція – опис Півночі та золотошукачів.

Зав’язка – Білл кидає свого хворого товариша.

Розвиток дій – герой бореться за життя.

Кульмінація – сутичка з вовком.

Розв’язка – порятунок героя.)
Доведіть, що цей твір є оповіданням.

Наявні усі ознаки:

Невеликий прозовий твір;

Невелика кількість героїв (двоє);

Однолінійний сюжет (тема: як людина бореться за життя в Білій Пустелі);

Невеликий проміжок часу (декілька тижнів);

Стислі описи.

ІV. Етап рефлексії.


Бесіда

  • Спробуйте пояснити суть заголовку до оповідання.

  • В перекладах оповідання існує ще один варіант назви – «Жага до життя». Який, на вашу думку, більш влучно розкриває головну думку?


Словникова робота

Жага – бажання, жадання, темперамент, запальність, пристрасність.

Любов – захоплення, вподоба, відданість, пристрасть, слабкість до… . інтерес.

  • Мовою оригіналу воно звучить «Love of Life».


Робота з словником.
Визначення теми та ідеї оповідання.

Тема – це оповідання про мужність і стійкість, про зраду, про виклик смерті, про протиборство людини й природи.

Головна думка – перемога людини над собою, над смертю, над життєвими обставинами, збереження людської гідності.
«Мікрофон»

- Які епізоди оповідання схвилювали вас найбільше? Чому?



- Чому вчить оповідання?
Домашнє завдання. Знайти в тексті оповідання описи природи та їх вплив на головного героя


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка