Тема. Доброта та милосердя. Мета



Скачати 59.21 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір59.21 Kb.
Тема. Доброта та милосердя.

Мета. Продовжувати знайомити учнів із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; розвивати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків ;виховувати любов і повагу, щирість і працьовитість.

Обладнання. Фонограми дитячих пісень про добро, вислови, будинок, дерево.

Хід уроку

Девіз уроку: Твори добро завжди і всюди!

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас на уроці присутні гості прошу з ними привітатись, щиро всім посміхнутись. А я вам бажаю плідної праці, цікавого уроку. (Діти вітаються з гостями).



ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (музика)

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Вчитель. Діти, перед вами ребуси, розгадавши їх ви зможете зрозуміти тему нашого уроку.

- Правильно, діти, ми сьогодні будемо говорити про доброту і милосердя. (Учитель відкриває на дошці запис теми уроку).

Сьогодні ми з вами будемо говорити про добро і милосердя. З- поміж різноманітних проявів добра чи не найпереконливішим є милосердя. Словник української мови витлумачує цю чесноту як співчутливе ставлення до когось. Діти як на вашу думку що таке милосердя?

(діти)


Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство. Ми часто чуємо слова: доброта, сердечність, людяність, милосердя. Як же могло так статися, що милосердя втратило сьогодні свою цінність? А його зміст звівся в основному до милостині? Невже для того, щоб ви іскрити доброту із наших сердець, потрібен землетрус чи Чорнобиль? За своєю заклопотаністю про свій зовнішній вигляд, гонінням за кращим комп’ютером, найдорожчим мобільним телефоном ми не бачимо людей, яким потрібна допомога.

Цілком природнім і закономірним вважається допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого, заступитися за беззахисного.

Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримувати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – це в характері нашого народу. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин. Отже, добро – не наука, воно – дія. Прикладів тому безліч у нашому житті, вони на кожному кроці. Чи хотіли б ми жити у світі доброти і милосердя. Мабуть, так. А що ви можете зробити уже сьогодні, щоб світ став світлим і сонячним.

Вчитель. Я пропоную побудувати спільний дім добра і милосердя. Першим кроком у будівництв і буде закладання фундаменту.

Пропоную взяти участь у конкурсі «Народна мудрість»



Робота в парах .З’єднати прислів’я Кожна правильна відповідь буде цеглинкою у зведенні фундаменту. Наприклад « Що посієш, те й пожнеш»

Молодці. Отже, ми з вами заклали добрий фундамент, але який це будинок. Якщо в ньому відсутні стіни? Ми їх зараз зведемо, адже це будинок добра і тому стіни в ньому мають бути міцними.

(дом.завд. кожен знайшов притчу або оповідання про добро і милосердя)

Діти розповідають і аналізують твори.

Стіни уже звили. Але щоб відкрилися віконечко і двері потрібно скласти вислови. (Складання вислів)

Тому в нашому будинку з’явилися віконечко, через яке тепле сонечко буде нас зігрівати. Наш будинок буде мати двері, відчинені до добра, щастя, любові та злагоди. Ми з вами заклали добрий фундамент, звели міцні стіни.

Нашому будинку добра потрібен гарний дах, щоб захищав від палючої ненависті, рясних злив грубощів і образ, грому сварок, блискавичних заздрощів та різних негод життя.

А дах ми зведемо… Обговоривши ситуації

«Хвилинка доброти»

Діти закривають очі, кладуть голову на парту.

«Згадайте саму добру людину,зверніться до неї з найкращими думками і побажаннями»

Отже, ми звели прекрасний дах. Збудували з вами гарний, міцний і просторий будинок. Його мешканці будуть добрими і щасливими. Але, як кажуть у народі, для того щоб життя не було пустим і марним, треба збудувати будинок, посадити дерево і виховати сина.

Ми з вами збудували будинок добра і милосердя, тепер давайте посадимо дерево. Це дерево також буде незвичайним, ми його назвемо – деревом добрих вчинків. І воно матиме дуже міцне коріння, оскільки ви знаєте народну мудрість. А саме народна мудрість є духовним надбанням людей і вона, як сонце, освітлюватиме ваш шлях і зігріватиме своїм теплом.

( група пошуковців знайшла цікаві повідомлення)

А листочки на цьому дереві будуть риси характеру доброї людини.

Запишіть на листочках риси характеру доброї людини. (музика)

На нашому дереві добрих вчинків не вистачає квіточок – саме добрих вчинків. Тож нехай на ньому розквітнуть квіти добрих вчинків. (прикріпіть на дерево квітку)

Яке гарне у нас деревце. Якщо постійно робити добрі вчинки, то воно порадує вас щедрим урожаєм плодів. Ми маємо будинок і дерево, а як же бути з вихованням дітей? Я впевнена, якщо ви запам’ятаєте все сказане сьогодні і пронесе у своєму серці, то неодмінно зможете виховати своїх дітей добрими і порядними людьми.

Вірші

Вчитель. А як же називають людей які готові до милосердних вчинків, турботливих, уважних, чуйних, безкорисливих.

Робота в зошитах



Гра в колі друзів «я дарую тобі…»

Спалахнула свічечка

Ніжним полум’ям.

Підійти погрітися,

Кому холодно…

В центрі кола горить свічечка, яка є символом добра і чистоти.

Діти висловлюють добрі побажання один одному, передаючи умовний символ добра. В кінці хором: «Хай торжествують світло і доброта!»

Нехай поряд з вами усім людям буде тепло, затишно і добре. Недарма девіз нашого уроку «Твори добро завжди і всюди».

Презентація.

Підсумок уроку. Ось і добіг до кінця наш урок.

Що ти взяв для себе цінного і корисного з уроку?

Хотілось би, щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, кращим, досконалішим.

Оцінки. Домашнє завдання. Параграф 20 напишіть невеличке міркування «Чи здатне милосердя зробити світ кращим»

Добру людину… (бджола не жалить)

Життя дане на … (добрі діла)

Не брудни криниці… (бо схочеш водиці)

Добрі справи… (прикрашають людину)

Злий не вірить … (що є добрі люди)

Сварка до добра… (не доводить)

Так треба жити, щоб нікому… (зла не чинити)

За добро… (добром і платять)

Господи, навчи мене чинити добро людям, не чекаючи подяки і винагороди.

Добра людина не та, що вміє робити добро, а та, що не вміє робити зла.

У Вавилоні був такий звичай: недужих виносили на майдан чи дорогу. Кожен, хто йшов повз нього, підходив,розпитував,коли знав якийсь засіб, радив нещасному. Ніхто байдуже не проходив.

У Сербії був такий закон: той, хто одружувався, мав посадити 75 оливкових дерев. Оливки живуть і плодоносять 400 років. Забули імена тих, хто їх садив, а посаджені в 17 столітті дерева плодоносять і радують людей ще й сьогодні.

3. Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Батьківську ти почисть криницю,

Ти не кинь у біді пташину.

4.Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

5. Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

6. Не кажіть по любов – докажіть,

Що ви любити тих, хто страждає!

Добрі справи нужденним чиніть-

Цього вічна любов вимагає!

3. Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Батьківську ти почисть криницю,

Ти не кинь у біді пташину.

1.Не зобидь ні старця, ні дитину,

поділись останнім сухарем,

Тільки раз ми на землі живемо,

у могилу не бери провину.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

2.За добро добром спіши воздати-

Мудрість завше доброю була.

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла.

Скільки сил у неї вистачало,



Щоб на світі більше щастя стало.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка