Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу



Скачати 27.35 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір27.35 Kb.
6 клас, українська мова, урок № 56, дата:

Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу.

Мета: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, його значення; пояснити особливості поділу прикметників на групи за значенням; удосконалювати навички використання різних груп прикметників; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ

І. Організація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ви познайомитесь із групами прикметників за значенням: якісними, відносними та присвійними. І допоможе нам у цьому комп’ютерна програма Квазар – мікро.

(Запис у зошитах теми).

2. Актуалізація опорних знань.

- Також для кращого засвоєння нового матеріалу нам потрібно повторити деякі поняття: лексичне значення слова, пряме значення слова, переносне значення слова.



ІІ. Робота з комп’ютерною програмою «Українська мова».

Учні відкривають вищезазначену програму на темі «Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні». Завдання. Опираючись на теорію, приклади, уяснити для себе, на які групи за значенням діляться прикметники. На моніторі залишають таблицю поділу прикметників на групи.



ІІІ. Вивчення нової теми.

  • На які групи за значенням поділяються прикметники?

  • Які вам найбільше зрозумілі?

  • Чому?

  • Наведіть приклади.

ІV. Складання опорного конспекту. Колективна робота. Записують у зошити.

ЯКІСНІ

  • веселий, дуже веселий, найвеселіший

  • веселий – сумний

  • веселий – весело

ВІДНОСНІ

  • лісова квітка – квітка з лісу

ПРИСВІЙНІ

Чий? Чия? Чиє? Чиї?

Творяться лише від назв істот: батькові слова, материн погляд.

V. Вибірково – пошукова робота.

- З тексту виписати у три колонки словосполучення.

Мама

Ти стежив за матір'ю, як вона ступає на підлозі, як осмі­хається, як тримає вже сиву голову. Але найчасті­ше, мабуть, твій зір ловив її проворні руки. Навіть тоді, коли не мала ніякого діла, материні руки не залишаються в абсо­лютному спокої, вони легенько ворушились, як ворушаться під водою стебла водяних лілій від ледь чутної течії.



...І завжди пахли чимось... чи свіжовипраною й щойно випрасуваною білизною, або пшеничним борошном і гарячим хлібом, а то кропом і петрушкою, і терпким гудинням огір­ків, або яблуками, грушами і медом у Спасівку, а то просто вітряним осіннім полем, або шпарким морозцем і снігом, або першими весняними бруньками.

А ще її очі... Вони, постійно освітлені зсередини м'яким живим сяйвом, були наче видимим, предметним виражен­ням її душі.



(За Є. Гуцалом.)

VІ. Групова робота. Робота з підручником, виконання вправи 238.

І – виписує словосполучення з якісними прикметниками + з виділеними словами складають речення.

ІІ – учні цієї групи виписують словосполучення з відносними прикметниками.

ІІІ - учні цієї групи виписують словосполучення з присвійними прикметниками.



  • Лідери зачитують результати, всі обговорюють.

VІІ. Зарядка для очей.

VІІІ. Гра – дослідження «Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

Учням у довільному порядку роздаються аркуші з словосполученнями. На дошці всі разом складають таблицю «Взаємоперехід прикметників».





ІХ. Виконання тестових завдань на комп’ютері.

Х. Підсумок уроку.

Метод незакінчених речень.



  • Сьогодні на уроці я дізнався…

  • Ми навчились…

  • Мені сподобалось…

ХІ. Оцінювання учнів та коментування балів.

ХІІ. Домашнє завдання. П.24 вивчити, виконати вправу 244, с. 143;

Виписати словосполучення з різними групами прикметників для розподільного диктанту.







База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка