 Розробка уроку інформатики у 2-му класі
Тема: Історична подорож. Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення ЕОМ від абака до нетбука. Комп'ютерна підтримка навчальних предметів,
Мета: - ознайомити з короткими історичними відомостями про обчислювальні прилади, історією виникнення ЕОМ,
-
вчити працювати з розвиваючими навчальними програмами з математики,
-
повторити правила з техніки безпеки та правила поведінки при роботі за комп'ютером,
-
закріпити уміння визначати істинність та хибність висловлювань,
Розвивальна мета: - розвивати навички роботи з мишею,
-
вдосконалювати обчислювальні навички,
-
розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість
-
розвивати проектну діяльність школярів
Виховна мета: - виховувати інтерес до занять,
-
бережливе ставлення до комп'ютерної техніки
Обладнання: підручники „Сходинки до інформатики” 2 клас (О.В.Коршунова) , 10 комп'ютерів, демонстраційний матеріал, програмне забезпечення курсу „Сходинками до інформатики”
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти, поверніться,
Одне одному усміхніться,
Привітайтеся чемненько.
І сідайте всі рівненько.
Інформатику ми розпочинаєм,
Дізнатися нового всі бажаєм.
- Чого вчить нас предмет інформатики?
- Чого очікуєте від уроку?
ІІ. Повторення правил поведінки в комп'ютерному класі.
Засвистіла, полетіла,
Хвіст вогненний залишила
Полетіла до зірок
І назад, як вийшов строк. (Ракета)
-
Казкова ракета доставила на Землю нашого друга другокласника Данилка. Він дуже скучив за своїми друзями по школі інформатики – учнями 2-Акласу, а ще за своїм улюбленим комп'ютером. Тому він...
Данилко швидко вбіг до комп'ютерного класу й усівся за комп'ютер самим дивовижним способом. Він підклав під себе праву ногу, лівою рукою сперся об стіл, міцно тримаючи апетитне надкушене яблуко. Праву руку він витер об светр і поклав на мишу. Рухаючи мишею по килимку, він голосно командував: „Нумо, прокидайся, комп'ютер!” Шматочки яблука вилетіли з рота і влучили в екран монітора.
-
Які правила поведінки порушив Данилко?
-
Які правила поведінки в комп`ютерному класі ви знаєте?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-
Комп`юшко хоче перевірити знання своїх ровесників із 2-А класу і тому надіслав листа, де запитує, що ви знаєте про істинні і хибні висловлення?
-
А що таке істинне висловлювання?
-
Що таке хибне висловлювання?
-
Висловлювання істинні та хибні.
-
За допомогою сигнальної картки (зелена і червона сторона) , вкажи зеленим кольором істинні висловлювання, а червоним – хибні.
-
У комп'ютерному класі не можна бігати.
-
У комп`ютерному класі можна стрибати.
-
Комп'ютер може працювати без системного блока.
- Багато завдань сьогодні на уроці буде пов'язано з математикою. Адже інформатика і математика часто перетинаються і неможливі одна без одної у сучасному житті.
- Ця фігура – чотирикутник.
-Чотирикутник має чотири вершини.
- Чотирикутник має три сторони.
- У чотирикутника чотири кути.
- Квадрат – це чотирикутник.
- Ця фігура – трикутник.
- У прямокутника протилежні сторони рівні.
- Щоб дізнатись периметр прямокутника, треба знайти суму довжин трьох сторін.
-
Повторення складових частин комп'ютера
-
Комп`юшко перед виконанням наступного завдання пропонує повторити словникові слова.
На дошці відображено словничок:
Монітор
Системний блок
Клавіатура
Миша
Принтер
Сканер
Модем
Вчитель перевіряє сформованість знань про складові частини комп`ютера. Вчитель запитує.
-Всередині нього містяться процесор, пам'ять, до нього приєднуються всі інші пристрої.(Системний блок)
- Використовується для введення інформації у комп'ютер за допомогою клавіш.(Клавіатура)
- Друкує на папері тексти і малюнки.(Принтер)
- Відображає інформацію, яку обробляє комп'ютер.(Монітор)
- Дає змогу керувати вказівником на екрані монітора, малювати.(Миша
-
Використовується для передачі інформації від одного комп'ютера до іншого, розташованого далеко через локальну мережу інтернет. (Модем)
-
Використовується для введення в комп'ютер малюнків, фотографій та інших зображень.(Сканер)
ІV. Оголошення теми і мети.
Хвилинка релаксації (лунає тиха музика):
Заплющіть на хвилинку очі. Уявіть, що ви потрапили на космічну машину часу. Вона повільно гойдається у височині. Ви теж гойдаєтесь на цій машині. Дує легенький вітерець. Вам приємно. Дуже легко дихається. Космічний корабель несе вас у давнину. Розплющуйте очі. Повільно переводьте погляд вгору-вниз і навпаки. Вам потрібно довідатися, з чого все почалося? Як виникли електронні обчислювальні машини? Як рахували раніше люди?
Сьогодні на уроці ми повинні:
-
здійснити подорож у історію виникнення ЕОМ,
-
ознайомитися з першими обчислювальними приладами,
-
вчитися працювати з комп`ютерними програмами підтримки навчальних предметів
V. Робота над темою:
-
Розповідь учителя
Людина весь час намагалась якимсь чином отримати, зберегти, опрацювати та передати інформацію своїм нащадкам, виконувала певні обчислення. Починали обчислення з рахунку на пальцях. Коли пальців на одній руці не вистачало. Вони лічили пальці на другій руці, а потім – на нозі.
У стародавніх римлян було введено пальцеве зображення чисел. Різні згини пальців позначали одиниці, сотні і тисячі, а різні жести рук давали можливість рахувати до мільйона.
-
Проект на тему „З чого все починалось”
-
Пропонуємо вашій увазі проект на тему „З чого все розпочиналось”. Учні презентують свій проект у вигляді газети.
Деякі народи для запам'ятовування кількості предметів використовували зарубки. Наприклад, на дошці зарубками відмічався борг. Потім дощечка розламувалась навпіл. Одна половинка віддавалась боржнику, друга – господареві.
Древні кімерійці робили перші спроби рахувати за допомогою кісток. Вони робили відбитки на стінах печер, у яких зберігалась інформація про полювання, життя, відносини між первісними людьми. Наскельний живопис передав інформацію теперішнім нащадкам.
В давнину існували рахункові мотузки. Перуанські рахункові мотузки називалися Кіпу. Рахували на них за допомогою вузликів. А щоб не забути. Що де рахувалось, кіпу фарбували в різні кольори. Так рахували індійці та китайці.
Для математичних обчислень в Древній Греції, Римі. Західній Європі використовувався абак – дошка з полосами, по яким пересувались камінці, бусинки, зернятка, кістки.
Одним з перших пристроїв, 5-6 століття до нашої ери, що полегшувало обчислення, можна вважати рахівницю – це переносний пристрій, що складається з дерев'яних кружечків, нанизаних на дерев'яний або металічний стрижень.
У 1642 р. Блез Паскаль заснував „Паскаліну”- перший механічний обчислювальний пристрій. Кожний розряд представляло коліщатко з десятьма цифрами від 0 до 9. Всього коліщаток було 8, тобто машина була десятирозрядною.
-
Робота з підручником ст. 51
–Перегляньте сторінку і назвіть перші винахіди людства, про які на уроці ще не говорилося. (Перші друковані книжки)
- Хто винайшов першу обчислювальну машину для знаходження суми, різниці, добутку та ділення чисел? (Готфрід Лейбніц)
- Хто винахідник першої обчислювальної машини , якою керувала програма? (Чарльз Беббідж)
- Під керівництвом якого українського вченого було розроблено перший український комп`ютер? (Сергій Лебедєв)
-
Робота в групах.
І група – скласти із пазлів зображення першого комп`ютера, який створила людина, знайти у підручнику на с.51 інформацію про його розміри.
ІІ група – скласти із пазлів зображення першого персонального комп`ютера, знайти у підручнику на с.51 інформацію про його розміри.
ІІІ група – скласти із пазлів сучасний кишеньковий комп`ютер і пояснити його перевагу над першими обчислювальними машинами.
Підсумок: Перші комп`ютери відрізняються від сучасних не тільки своїми можливостями, але й розмірами.
-
Фізкультхвилинка.
Швидко встали. Вгору підтяглись.
Руки опустили. Подивились вниз.
Посміхнулись весело, носик свій дістали,
Знову підтягнулися і рівненько стали.
-
Робота за комп'ютером. Підтримка навчальних програм. Навчально-розвивальна програма «Математичний космодром».
-
Сьогодні ми продовжимо керувати космічними кораблями. Вам необхідно запустити ракети у космос та посадити ракети на Землю. Для цього усно виконай приклад на віднімання або додавання, підведи стрілочку-вказівник до результату, який знаходиться на пульті керування і натисніть ліву кнопку миші.
Якщо твої дії були правильні, ракета злетить і успішно сяде на Землю.
-
Дидактична гра «Сигнали первісних людей»
- Один учень загадує одноцифрове число, а інший – угадує. Сигналом про те, що загадане число більше, ніж запропоноване, є палець, піднятий угору, а якщо менше, - палець, опущений униз.
8. Робота з зошитом.
VІ. Підсумок уроку:
- Чи справдились ваші очікування?
- Що сподобалося?
- Що запам'ятали?
- Які були перші спроби зберігання інформації? Назвіть перший обчислювальний пристрій? |