Тема. Калина символ краси та дівочої вроди



Дата конвертації07.03.2016
Розмір93 Kb.
Літературне читання, 2 КЛАС
Тема. Калина - символ краси та дівочої вроди.
Г.Демченко, "Калинка" (казка).

Мета. Розширити знання учнів про калину – символ України та символ дівочої вроди, лікарську рослину. Вдосконалювати читацькі навички, уміння добирати заголовки до частин тексту; збагачувати словниковий запас учнів образними висловами. Формувати інтерес до навколишнього середо­вища.

Розвивати зв’язне мовлення, комунікативні здібності, творчість, спостережливість; вміння обмінюватися думками, слухати товариша, працювати в групах; сприяти розвитку критичного та продуктивного мислення, презентувати свої дослідження.

Виховувати щирість, доброзичливе ставлення до навколишніх, любов і бережливе ставлення до природи, рідного краю.

Обладнання: гілочки з кетягами калини, малюнки та ілюстрації із зображенням калини, портрет Г.Демченко, заголовки до кожної частини казки, книжка "Калинка".
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Привітання гостей.

Вчитель. Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли в домі гості — це свято. Тож проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.

Учні.


  • Доброго ранку травам росистим!

  • Доброго ранку квітам барвистим!

  • Доброго ранку сонечку ясному! (Повертаються до гостей)

  • Людям усім і усьому прекрасному!

- Діти, давайте скажемо хором девіз нашого уроку!


Учні (хором).

  • Ми всі господарі природи, тож збережемо її вроду.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель.

  • Сьогодні у нас звітний урок за про­ектом "Калина — символ краси та дівочої вроди", про свої здобутки звітуватимуть наші групи: "Журналісти", "Фотокореспонденти", "Літератори", "Творці".

ПЛАН


  1. Звіт груп.

  2. Калина – частина природи.

  3. Асоціативний кущ.

  4. Передбачення.

  5. Слухання казки.

  6. Робота з казкою.

  7. Складання книжки.

Отже, слово надається капітанам груп. Звітуйте тема­тичними девізами про готовність до уроку.


Журналісти. З природою живи у дружбі, то буде вона тобі у службі.

Ми розповімо вам про калину, її лікувальні властивості.


Літератори. Ми вміємо красою милуватися, берегти її, примножувати, оберігати.

Ми побували у бібліотеці, працювали з додат­ковою літературою і підготували літературний матеріал про калину.


Фотокореспонденти. Нехай земля квітує всюди, природу збережемо, люди.

Ми підготували фотовиставку, яка відображає красу калини.


Творці. Люби природу й бережи — ми ж на планеті не одні.

Ми віршики і описи про калину складали,

Нам батьки ну дуже трішки допомагали.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.


  • Що таке природа? (Це все, що нас оточує: рослини, тварини, людина. Крім тих предметів, які зроблені руками людини).

  • Діти, сьогодні ми будемо вести розмову про яку рослину? (калину).

  • Скажіть, це – дерево, кущ чи трав`яниста рослина? (кущ)

  • Калина – дикоросла чи культурна рослина? (культурна)

  • А чи занесена калина до Червоної книги? Чому?

  • Чи це означає, що Калину можна рубати, ламати, знищувати? Чому?

  • Отже, перед нами стоїть завдання: не тільки навчитися бачити красу природи, а й берегти її і не завдавати лиха!

  • Сьогодні на уроці ми будемо милуватися калиною, розповідати багато цікавого про калину і читатимемо казку.


IV. Фронтальна робота.
Створення асоціативного куща.

- Що ви бачите, коли пригадуєте, уявляєте, чуєте слово калина?






Вчитель. А зараз про свою роботу прозвітує наша перша група "Журналісти".

Журналісти.


  1. На нашій планеті росте понад 200 видів калини, а в Україні найбільше поширена калина цілолиста.




  1. Це високий гіллястий кущ заввишки 2—4 мет­ри з сірою корою. Плоди червоні фарбу, а кора — чорно-зелену.

  2. Калина — це символ рідної землі, батьківської хати. Калина — це символ України та символ дівочої краси.




  1. 3 плодів калини готують начинку для пирогів, киселі, мармелад.




  1. Калина - лікарська рослина. Свіжі ягоди з медом вживають при кашлі, серцевих захворюваннях.




  1. Вона регулює тиск крові. Соком калини вми­ваються, щоб обличчя рум'янилось.


Вчитель. Дякую, діти, за вашу роботу. Всі матеріали, підготовлені вами ми розмістили в папці про калину.
V. Робота над казкою Г.Демченко "Калинка".
1. Короткі відомості про Г.Демченко. Показ портрета.

  • Сьогодні ми будемо знайомитися з казкою «Калинка», яку написала українська письменниця і поетеса Галина Демченко.


2. Складання передбачення.

Малюнкове передбачення. Слайд № 6
Читання "луною":

ласкава дівчинка

посадила край шляху

носила та поливала

щире серце
3. Слухання аудіозапису казки.


  • Послухайте, будь ласка, казку. Подумайте, чи справдилося ваше передбачення? Чи зможете ви прочитати казку так, як буде звучати в записі?


аудіозапис


  • Сподобалася казка? А чи зможете ви її прочитати так, як читець?

  • Чи справдилося ваше передбачення?




  • Як звали головну героїню казки?

  • За що всі люди в селі любили Калинку?

  • Яка головна думка?

4. Лексична робота. * Слайд № 9 (обрати слово з дужок)

З’єднай значення зі словом

– Діти, Гарнюня підготувала для вас цікаві слова, але Спритко їх переплутав. Давайте їм допоможемо!



Курний під вікном

Крислатий зраділо, повеселішало

Звеселилося в пилюці, в куряві

Попідвіконню розложистий
5. Чистомовка
На городі в нас картопля,

Кавуни і кабачки.

Є калина, є капуста,

Є червоні бурячки.
6. Читання тексту учнями, що краще читають.

І частина –...

ІІ частина —...

ІІІ частина —...

VI частина –...


  1. Фізкультхвилинка.

Діти виконують пісню "Ой у лісі калина" й іміту­ють рухи.


8. "Вибіркове читання".



Вчитель. Зараз я дам запитання.

Ваше завдання – знайти в тексті відповідь на моє запитання.


І - "Як дівчинка ставилася до квітів?".

ІІ - "Як Калинка доглядала за стебельцем?".

ІІІ — "Що сказав подорожній?".

VI — "Що кущ сказав дівчинці?".


  1. Підбір заголовків до кожної частини.

Кожна група вибирає частину тексту і вирішує, як її назвати. ( складання плану казки )


Орієнтовний план

  1. Ласкава дівчинка Калинка.

  2. Тоненьке стебельце.

  3. Вдячність подорожнього.

  4. Подароване ім'я.


VI. Звіт групи "Літератори".
Вчитель. Продовжимо презентацію наших груп. Про свою роботу прозвітує група "Літератори".
«Літератори».


  • Вірш Марії Познанської "Калинонька".


Ось калина над водою

віти стеле по воді.

Хто це щедрою рукою

їй намистечко надів?
Червонясте, променисте,

розцвітає, як вогні.

Дай хоч трішечки намиста,

калинонько, і мені.



  • Загадка про калину.

Стоїть дід над водою

з білою бородою.

Тільки сонечко пригріє,

борода почервоніє.




  • Прислів'я:

Калина у дворі — у хаті достаток.

Вчитель. Ви теж гарно впоралися зі своїм зав­данням. Вмістили і ваш матеріал у нашу папку.
VIІ. Звіт групи "Фотокореспонденти".

Фотокореспонденти.

  • Краса калини може зачарувати кожного. Взимку чи влітку, весною чи восени ми бачимо її неповторну чарівність.


Вчитель. Ваші сторінки з фотографіями теж вмістили до нашої книги.
VIІІ. Звіт групи '"Творці".

Вчитель. Зараз презентуватимуть свою роботу "Творці", які зробили перші спроби пера.


  • Познайомте нас, будь ласка, із своїм творінням. ( казка, кросворд, опис калини)




  • Учениця демонструє КРОСВОРД, загадує свою ЗАГАДКУ.


Вчитель. Вашу творчість ми теж вмістимо у нашу папку-книжечку.
ІХ. Підсумок уроку. Оцінювання.

  • Погляньте, яку ми книжку створили завдяки наполегливій роботі.




  • Діти, вам сподобався урок? Зафарбуйте того ПУШИСТИКА, який відповідає вашому настрою.


Х. Домашнє завдання.

С. 84 – 87, читати виразно в особах, відповідати на питання;



* придумати свої запитання до казки.

ХІ. Висновок уроку.

  • Існує добрий давній народний звичай — садити калину біля кожної хати. Вона, кажуть, при­носить щастя людям.




  • Шановні гості, ми вам пропонуємо почастуватись чаєм з калини, який приготувала сім`я Шарикова Нікіти. Нехай він вам несе щастя і достаток!




  • Отож, щоб росла у вас черво­на калина, будьте самі гарні не лише зовнішньо, а й внутрішньо, будьте щедрими на добро, бережіть його у своїй душі.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка