Тема. Літературні казки Мета



Скачати 45.26 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір45.26 Kb.
Тема. Літературні казки

Мета: вчити дітей давати відповіді за сюжетом казки та за розумінням прочитаного, заохочувати до читання казок, узагальнити знання учнів про літературну казку; опрацювати твори казкарів України Олекси Стороженка та Василя Чухліба; сприяти створенню ситуації успіху для дітей;

розвивати логічне та творче мислення, мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку, спостережливість, увагу; виховувати допитливість, уважність, культуру читача.

Обладнання: мікрофон, презентація, виставка книг із казками, ілюстрації, демонстраційні картки.

Хід уроку

I.Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон».

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).
- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).
- Що ви очікуєте від цього уроку? (Нових знань, успіхів, високих балів).

- Відгадайте загадку.


Ця дивна країна
Довкола – чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь – диво - краса,
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали це ж…(казка).

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
(Тема уроку записана на дошці).
Під звуки релаксаційного відео:

Сьогодні у нас незвичайний урок -


у світ казки й фантазії зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
та знову вона завітала до нас.

І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес!


Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає.
А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…

Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. Адже всі ми любимо мандрувати. На уроці ми зустрінемося із героями й подіями, з якими ви ознайомились самостійно вдома в розділі «Літературні казки». Ще раз перегорнемо сторінки прочитаних казок, замислимось над цінностями нашого життя. Загалом на нас чекає багато цікавих завдань на зупинках мандрівки.


IV. Робота над темою уроку.

1.Зупинка «Пригадайко»
Вправа «Мозковий штурм».

- В чому полягає особливість літературних казок? (Мають автора).
- З авторами яких українських казок ви вже познайомились на уроках літературного читання?

- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка).


- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські).
- Чим вони відрізняються одна від одної?

-Ілюстрації до яких казок ви бачите? До якого виду вони належать? Яка їх особливість?


- Які ще види казок ми вивчаємо в початковій школі? ( чарівні казки і соціально-побутові).
-Чим вирізняються чарівні казки ?
(Герої мають надзвичайну силу, можуть робити дивовижні перетворення ).

- Які особливості побудови казки?

- Які найбільш відомі зачини і кінцівки ви знаєте?

-Діти, ви перегорнули чимало казкових сторінок, які відкрили вам світ фантазії й мудрості. Зараз ми згадаємо ці казки.



2.Зупинка «Книжкова».

Актуалізація читацького досвіду учнів. Робота з виставкою книг.


Діти, ви принесли книжки з казками. Розкажіть про їх особливість.
Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні,

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі,

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку діти всі.


3.Зупинка «Прислівячко»


- Вставте пропущене слово у прислів’я « … вчить, як на світі жить» ( казка).
«Казка – вигадка, та в ній щось … зрозумій» (повчальне).

- Як ви розумієте його зміст?

- Утворіть прислів’я із розсипанки слів.
Казки маленькі, а розуму в них багато.

4. Зупинка «Читацька».

Опрацювання казки Олекси Стороженка «Вчи лінивого не молотом, а голодом».

-Назвіть головних героїв казки Олекси Стороженка «Вчи лінивого не молотом, а голодом».

-Чому Палажка виросла лінивою?

-Поясніть, як ви розумієте вислів «сидить, згорнувши ручки», «дарма хліб їсть», «очам віри не йме».

-Що змусило дівчину взятися до роботи?

-Яка тема казки?

-Зачитайте речення з тексту, в якому виражена головна думка казки.
5.Зупинка «Відпочинку». Фізкультхвилинка.

6.Зупинка «Читацька».
-Ще раз повернемось до попередньої зупинки і попрацюємо над казкою Василя Чухліба «Лисиччині гостини».

-Хто головна героїня казки? Чому у неї таке ім’я?

-Що вона робила вранці? Що любила понад усе?

- Що означає вислів «хоч покотьолом покоти»? (пусто).

-Як лисичку пригощали ведмідь і стара зайчиха?

- Чим вихвалялася Мальвіна?

-Чи була рада лисичка своїм гостям? Чому? Як вона їх частувала?

-Поміркуйте, як після цього пригощатимуть звірі лисичку?

-Яка тема казки?
Робота в парах .

Вправа «Обличчям до обличчя»

-Складіть по одному питанню за змістом опрацьованих казок, дайте на них відповідь.



V. Узагальнення та систематизація знань.

1.Самостійна робота над письмовими завданнями (с.54-55).
2. Складання сенкана.

Пам’ятка


1 рядок – один іменник (тема вірша).
2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша.
3 рядок – три дієслова, що характеризують тему вірша.
4 рядок – фраза (речення), що характеризують тему вірша.
5 рядок – синонім до слова – теми.

Казка
Чарівна, цікава.


Веселить, захоплює, навчає.
Вчить, як на світі жить.
Чудо.
3. Інтерактивна гра «Лавина».
1група – Пригадати авторів казок. ( Кожен учень додає ім’я ще одного автора, повторивши всі попередні слова).
2 група – Пригадати літературні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).

V. Підсумок уроку.
Очікувані результати.
Вправа «Мікрофон».
- То ж чи справдилися ваші очікування від уроку?

Продовжіть речення:


-Казка вчить нас бути…

-Казка засуджує…

-Казка розвиває…

- І справді, казки завжди закінчуються щасливо, зло завжди буває переможеним, добро і чесні люди винагороджуються за свої хороші вчинки. Чому так? Бо з давніх - давен люди мріяли про справедливість про щасливе життя, тому намагалися свої мрії втілити в казках.

- Читайте! Під шелест сторінок ви завжди перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Переказуйте! Складайте! Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас. Хай вчать нас, як треба по правді жити.

На уроці я навчився...


пригадав... зрозумів ...
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати твори по темі «Із чистого джерела народної мудрості».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка