Тема. Ми діти матінки-природи



Скачати 81.95 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір81.95 Kb.
Урок-подорож
Тема. Ми діти матінки-природи,

То ж збережемо її вроду.



Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про значення екологічно чистого середовища для життя людей; формувати екологічну компетентність учнів, вчити розуміти цінність збереження здоров`я планети; підвести дітей до усвідомлення необхідності шанобливого ставлення до природи; розширити знання про Червону книгу, розкрити таємницю її сторінок; виховувати любов та бережливе ставлення до живої книги природи.

Обладнання: ілюстрації рідкісних рослин, дидактичний матеріал, знаки-символи, макет Червоної книги.
Хід уроку
На дошці напис: Ми діти матінки-природи,

То ж збережемо її вроду.
І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вступна бесіда.

Казка (розповідає вчитель)

Жили були у Всесвіті дев`ять сестер, дев`ять красунь. Та одна із них була найчарівніша. Милувала вона своїми чистими блакитними очима-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових жителів та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітрах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок - і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт. Притихне в задумі – і видніється рожевий обрій…


- Чи впізнали ви цю красуню? Як її зовуть? (Земля).

- Так, це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною.

….Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі-озерця, рідшати волосся, затихати голос…

- У мою душу закрадається тривога. А у вашу? Адже Земля - це наша домівка? (Так).

- Що саме непокоїть і тривожить вас?


  • Міліють і забруднюються ріки;

  • Вирубуються ліси;

  • Зникають деякі рослини;

  • Люди часто винищують тварин і птахів.

- Що ж повинні робити ми, люди, знаючи, що в біді Земля, наш прихисток, наш дім? (Бережливо ставитися до неї, охороняти…)

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Ось саме на таку тему і буде наш урок-подорож екологічною стежкою до… До кого, ви скажіть самі.



Загадка

Що за книга:

Без букв, без сторінок,

А багато чого навчить?



( Книга природи)

- Ідучи цієї стежинкою, ми будемо робити зупинки.

- Прочитайте назви зупинок:


  • Тестова.

  • Джерельна.

  • Флора.

  • Фауна.

  • Червона книга.

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями матеріалу.

Перша зупинка «Тестова»

Що сприяє збереженню чистоти повітря, а що шкодить? Позначте знаками «+», «-».



  1. Викиди газів з автомобілів.

  2. Насаджування дерев, кущів.

  3. Закон про охорону природи.

  4. Вирубування лісів.

  5. Забруднення водойм стічними водами.

-Які шляхи збереження чистоти повітря винайшли люди?
Друга зупинка « Джерельна».

Ми стомилися і прийшли відпочити біля…


Загадка

То зорі пасе, то сонце несе,

Поспішає, і біжить, і на місці лежить.

( Річка).
- Але що це, діти? Річечка наша засумувала. Чому? Дізнаємось, коли послухаємо її звернення до нас.

…Важко мені, діти мої. Я несу воду та поживні речовини до всього живого на планеті. Без мене не жила б не тільки людина, але і все живе. Я потрібна вам не тільки для життя і побутових потреб, а й для поливу й зрошення. Я зручний шлях для торгівлі з сусідами. Тисячі риболовецьких суден ловлять рибу. Я працюю на гідроелектростанціях, виробляючи електроенергію. Води для життя на Землі мало. А ви не бережете мене. Забруднюєте стічними водами заводів і фабрик. Мило, шампунь, пральний порошок і миючі засоби є дуже небезпечними для мене. За що ви, мої діти, не шануєте мене, не цінуєте? Я - справжнє диво природи. Не засмічуйте мене, не брудніть мене, бо я - ваша мати , як ви без мене?

- Діти, хто звертається до нас зі своїми болями і тривогами? ( Вода).

- Якими б ви хотіли бачити себе відносно неї?

- Якою хотіли б бачити її?

- Як треба берегти воду?



  • Закривати кран;

  • економно користуватись водою;

  • не забруднювати ріки, озера;

  • розчищати дрібні водойми.


Третя зупинка «Флора».

Метод « Прес».

Працюють 3 пари учнів. Завдання- відповісти за поданим кліше:

1-ша пара- « …тому що…»;

2-га пара- «Я вважаю, що…»;

3-тя пара-« Таким чином…».

Опитування

1.Дуже люблю ліс. І чому мені так легко дихається тут?( Тому що у лісі багато дерев і повітря насичене киснем)

2.А квіти лісові любите? Ото вже нарвемо цілі оберемки…( Я вважаю, що серед них є багато лікарських і занесених до Червоної книги. Їх рвати заронено).

Побували в лісі, час повертатись додому. Нумо прибережемо після себе галявину, збережемо сміття, а багаття загасимо.



( Таким чином ми не завдамо шкоди природі).

Повідомлення « експертої » групи.


Словникова робота.

Флора-це сукупність усіх видів рослин на планеті Земля.
Четверта зупинка «Фауна».

На іншій зупинці живе її подружка. Прочитайте, як вона називається.



Кросворд





















































































































  1. День і ніч він стукає,

Всі дерева слухає. ( Дятел)

  1. Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами. ( Вовк)

  1. У кубельце фрукти носить,

Стріне вас-ховає носик.

Кожушок із голочок.

Хто, скажіть?.. Це… (Їжачок)


  1. Є у лісі хата,

В ній кімнат багато.

Тут живе отара

Добрих санітарів.

Ти цю хату не чіпай-

Санітарам спокій дай. ( Мурахи)


  1. Голови є, а ший нема,

Очі є, а брів нема,

Рот є, а не говорить,

Без ніг, а далеко ходить. ( Рибка)


  1. Літає крилами, ходить ногами,

Падає вниз догори лапками. (Кажан)

  1. Вана руденька, ще й хитренька,

Невелика й немаленька.

Вона- вовчику сестричка.

А зовуть її… (Лисичка)
- Яке слово утворилося? (Тварини)

- Так що таке Фауна?



Фауна - сукупність усіх видів тварин на планеті.

Робота в парах

Скласти прислів`я про природу.

Пам`ятка, яку приготувала для нас Фауна.

Пам`ятайте!


  • У лісі, на луці, біля річки-ви гості.

  • Намагайтеся найменше турбувати птахів, звірів, комах.

  • У лісі дотримуватися тиші.

  • Не руйнуйте мурашники.

  • Не знищуйте пташок.

  • Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому.


П`ята зупинка «Червона книга»

Словникова робота.

Червона книга -це список рідкісних видів тварин та рослин, що перебувають під загрозою зникнення.

Уперше видана в 1966р.

У нашій країні видана в 1980р.

- Чому книгу назвали Червоною? Про що свідчіть цей колір?



( Червоною назвали тому, що червоний колір- це символ, який попереджує про небезпеку, що нависла над великим багатством природи).

У Червоної книги є такі сторінки:

- чорні;

- червоні;

- оранжеві;

- зелені.

а) На «чорних» сторінках записані назви тварин і рослин, які вже зовсім зникли з лиця землі. Це –

дикий кінь,

біла куріпка,

соболь.


б) На «червоних сторінках записані рослини і тварини, які є рідкісними і перебувають під загрозою зникнення. Це -

шульга,


лісовий кіт,

підсніжник.

в) На «оранжевих» сторінках відзначено ті рослини і тварини, що можуть скоро зникнути. Це –

тритон карпатський,

горний лелека,

сон-трава,

конвалія,

пролісок.

г) На «зелених» сторінках записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилася завдяки турботі людей. Це -

зубр,


дрофа,

бабак, фазан.



V. Підсумок уроку

Бесіда

- То який найдорожчий скарб у світі? ( Природа)

- Охорона природи – це справа тільки дорослих? ( Ні. Ми хоч і малі, але вже багато можемо зробити для збереження природи: насаджувати дерева, розчищати джерела, не засмічувати їх, економити папір і т. д.)

Заучування слів-заклику:



На землі, у домі вселюдському-

Протиріч і негараздів тьма,

Будьте, люди, обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка