Тема. Множення чисел 1 і Множення на 1 і Повторити задачі на порівняння



Скачати 72.05 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір72.05 Kb.
Тема. Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і 0. Повторити задачі на порівняння.

Мета. Ознайомити учнів із випадками множення , коли одним із множників є число 1 або 0; закріпити вміння учнів розв’язувати задачі на порівняння, на знаходження суми двох добутків, творчо працювати над задачею. Удосконалювати навички швидких обчислень, закріплювати знання правил порядку дій. Розвивати логічне мислення, кмітливість, уяву, увагу. Піднімати емоційний настрій шляхом використання казкових персонажів. Виховувати цікавість та інтерес до уроків математики, любов до усної народної творчості: казок і загадок.

Обладнання : макет дверей з 6 замками; казкові герої: принцеса Математика та Чахлик Невмирущий, Баба Яга ; записані на аркушах паперу ребуси для усної лічби; рівності; задачі-вірші на логічне мислення, загадка, малюнки усмішок, картки з правилами, з виразами до задачі.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу; урок-казка.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Привітаємо ввічливо наших гостей.

Доброго ранку! Всіх вас вітаємо!

Доброго ранку! Щастя бажаємо!



II.Актуалізація опорних знань.

  1. - Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у чарівний світ казок та у світ найулюбленішої нашої науки – Математики. На уроці ми повинні бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко і правильно лічити, допомагати один одному.

  2. - Я знаю, що ви дуже любите казки. А які казкові герої вам найбільше подобаються?

Робить зло весь свій вік.

Сам худий, зігнутий,

Тільки кості торохтять.

Скажіть, діти, як його звуть? (Чахлик Невмирущий )

(Вивішую малюнок)


  1. - Діти, сьогодні я розповім вам таку історію.

«Якось одного разу Ч.Н. вирішив перелічити всі свої скарби, а рахував він дуже погано. Перераховував він тричі й всі три рази отримував різні результати. Він розлютився і вирішив використати принцесу Математику для допомоги. Ч.Н. наказав їй допомогти, але вона відмовила йому через те, що він її примусив силоміць прийти. І розлючений Ч.Н. посадив нашу принцесу до в’язниці. (Показую малюнок). І замкнув двері тієї в’язниці спеціальними замками. Ми повинні негайно допомогти їй, відкривши всі замки. Давайте налаштуємося на роботу.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

III. Контроль, корекція та закріплення знань.


  1. Усний рахунок

- Отже, щоб зняти перший замок, треба вміти добре і швидко рахувати..

А) Задачі – вірші

- Які помічники у Чахлика Невмирущого? (Баба Яга, Змій Горинич, Чудо Юдо). Послухайте про них задачі – вірші.

  • У Бабусі Ягусі

Живуть гарні гуси:

100 білих, 250 сірих

Скільки ж їх в бабусі?(350)


  • У Ягусі 300 копійок,

А Горинич має 500.

Допоможемо, малята,

Гроші їм порахувати. (800)


З Чудом Юдом страшним:

Зрубав 200 він голів,

Думав переміг!

А їх з’явилося аж 500!

Зрубав він усіх.

Тут їх 300 виростає.

Та Іван і їх рубає.

Рахуйте скоріш,

Скільки зрубав голів? (1000)


  • До будинку Баби Яги відстань 750 км. Вона вже пролетіла 260 км. Скільки км їй залишилося пролетіти? (490).

  • Молодці! Ми швидко і правильно рахували, тому знімаємо перший замок з дверей в’язниці.

Б) Ребуси

- Перший замок було зняти дуже легко. А тепер подивимося, чи зможемо зняти ми другий замок. Нам треба розгадати математичні ребуси.

7 Я 100 ЛИЦЯ Р1А МІ100 АК3СА 3ВОГА

  • Молодці! І другий замок ми відкрили.

2 . Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо без зупинки

з каліграфічної хвилинки.


  • Пригадайте казки, в яких зустрічаються числа. (Діти називають)

  • Давайте запишемо ці цифри в рядок. (Учні записують числа)

  • Які трицифрові числа можна утворити з поданих цифр? Запишіть їх.

  • Охарактеризуємо число…

Взаємоперевірка. Самооцінка. (Учні на полях малюють усмішки)

(Проношу 1 зошит)



IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми ознайомимося із випадками множення, коли один із множників є число 1 або 0, а також повторимо розв’язування задач на порівняння.

Саморефлексія. Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільше цінуєте?

  1. Підготовча робота

А) Розкажіть таблицю множення числа 7.

Б) Доведіть, що 7*6=42

В) Підберіть такі числа, щоб рівності були правильні:

6+6+6+6=6 * … 7 * 3+7+7=7*…

  1. Пояснення нового матеріалу

А) Вправа 751(1) (фронтально, усно).

УВАГА! При множенні 1 на будь – яке число у добутку отримаємо число, на яке множили 1. При множенні 0 на будь – яке число одержимо 0.

  • Ці правила можна записати так:

1 * а = а 0 * а = 0

Б) Вправа 751(3)

– Нам потрібно розв’язати приклади, користуючись правилами множення чисел 1 і 0 і відповісти на запитання Чахлика: в якій країні він живе? ( Розв’язування прикладів двох останніх стовпчиків прокоментувати).



9 8 0 9 2 7 9 0

К А З К О В І Й

- І третій замок ми зняли.

В) Вправа 752 ( пояснюю)

- Добутки, в яких другий множник дорівнює 1 або 0, наприклад, 4* 1і 7 * 0, не можна замінити додаванням однакових доданків. При множенні на 1 і 0 користуються відповідними правилами.



Г) Читання правил у підручнику (вправа 752)

- Отже, наш Ч.Н. живе в казковій країні, але не всі знає правила і закони математики. Познайомимо його з ними.

- Зачитайте правило у підручнику. Ці правила можна записати так:

а*1=а а*0=0

( Значення виразів 5 * 1+12 , 6* 0+8 обчислити на дошці з коментуванням).



  1. Первинне закріплення

Вправа 753. Робота в парах

– Ч.Н. разом з Бабою Ягою розв’язували приклади №753 і багато наробили помилок. Давайте виправимо ці помилки і тим самим знімемо ще один замок з дверей в’язниці.

7*1=1 5*0=5 8*1=8 (8+1)*1=1 (4+4)*0=0

7+1=8 5+0=0 1*8=8 8+1*1=9 4+4*0=4

-Попрацюємо в парах самостійно.

Перевірка. Знімаємо четвертий замок.

Фізкультхвилинка ( муз. супровід)

-Ой, що це? Ви нічого не чуєте? Це плаче наша принцеса. Їй сумно, страшно у в’язниці. Давайте розвеселимо її.

Ми з вами, діти, гарно потрудились

І, мабуть, трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку

Ми проведемо фізкультхвилинку.

- Ось і тепер нашій принцесі математики веселіше.

V. Розвиток математичних знань

1. Задача №754

- Наступний замок ще підступніший. Щоб його розкодувати, треба розв’язати задачу 754. Наш Ч.Н. вирішив укріпити свої володіння від ворогів і для приготування штукатурки взяв такі будівельні матеріали. Прочитайте у задачі 754, які саме матеріали. Давайте розв’яжемо цю задачу.

А) Проаналізувати задачу колективно.

Б) Розв’язання записати самостійно.

Для слабших учнів при потребі виконати короткий запис:

П. – 27 кг на ? менше

В. - ?, у 3 рази менша

- Як ви думаєте, чи вистачить цих матеріалів?

– Молодці! Знімаємо п’ятий замок.



  1. Задача №755

Робота в групах (усно)

-Щоб позбутися останнього замка, треба розв’язати задачу від Баби Яги. Баба Яга розв’язувала задачу 755, щоб дізнатися скільки пакетів і коробок сірників всього є у королівстві. Виконала її, аж отримуючи 3 різних записи і відповіді. Погляньте на ці записи і скажіть, який з них правильний, проаналізувавши задачу. Чому?

(20-5) - (3+5) =7 (20*3) - (5*5) = 35 (20*3) + (5*5) =85

Відкриємо шостий і останній замок з дверей в’язниці й визволяємо нашу принцесу. А ось і вона.

VI. Підсумок уроку

- Наша принцеса дякує, що ми визволили її з полону. А Ч.Н. залишився ні з чим.

- Добро завжди перемагає зло.

XIII. Домашнє завдання

-№ 756, № 757, с.113

–Скласти задачу на порівняння про наших героїв (високий рівень).



7 Я

100 ЛИЦЯ

Р1А

МІ100

АК3СА

3ВОГА

6+6+6+6=6 *...

7 *3+7+7=7*…

1 * а = а



0 * а = 0



а*1=а



а*0=0

7*1=1 5*0=5 8*1=8 (8+1)*1=1 (4+4)*0=0

7+1=8 5+0=0 1*8=8 8+1*1=9 4+4*0=4

К А З К

О В І Й

9 8 0 9

2 7 9 0

(20-5) - (3+5) =7

(20*3) - (5*5) = 35

(20*3) + (5*5) =85


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка