Тема. Множення і ділення. Таблиця множення числа Задачі на дві-три дії



Скачати 75.54 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір75.54 Kb.
3 клас

Табличне множення і ділення


Тема. Множення і ділення. Таблиця множення числа 8. Задачі на дві-три дії.

Мета: скласти і засвоїти таблицю множення числа 8; продовжити формувати вміння і

навички розв’язування задач на дві-три дії, що включають операцію збільшення

чи зменшення числа на кілька одиниць чи в кілька разів; розвивати логічне

мислення, математичне мовлення, уміння працювати самостійно, увагу;

виховувати любов до тварин.

Обладнання: підручник для 3 класу «Математика»(автор М.В.Богданович),

перфокартки «Полунички» для перевірки табличного множення і

ділення на 7; кольорові шарики для повторення таблиці множення на

2,3,4,5,6, квадратики різних кольорів для

об’єднання учнів у групи, таблиця «Хто швидше».

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Хід уроку

І. Створення емоційно-сприятливого середовища в класі.

Сядьте, діти, подивіться,

Один одному всміхніться.

На уроці не дрімати,

А логічно міркувати.

ІІ. Контроль і корекція знань.



1. Перевірка домашнього завдання.

(Учитель перевіряє виконання домашнього завдання, задає додаткові запитання.)

2. Усна лічба. Математичні шарики.



(На шариках записані приклади. Повторимо таблицю множення на 2,3,4,5,6.)

3. Робота в парах.

- Перевіримо як ви засвоїли таблицю множення та ділення на7.



(У кожного учня перфокартка у вигляді полунички. У першого варіанту з таблицею множення на 7, у другого – з таблицею ділення на 7. Учні записують результати на перфокартах.)

Взаємоперевірка.(Учні в парах обмінюються перфокартами.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

-Виконайте письмово обчислення.

7+7+7+7=

6+6+6+6+6=

-Замініть дію додавання дією множення.

2. Пояснення нового матеріалу.



(Робота із природним матеріалом.)

-Щоб допомогти вам вивчити таблицю множення числа 8, лисичка назбирала яблучка. І розклала їх на тарілочки.

- На скільки тарілок розклала лисичка яблучка? (На 2.)

- По скільки яблук на кожній тарілці?(По 8.)

- Скільки всього яблук на двох тарілках? (Усього 16 яблук.)

- Як ви про це дізналися? (8+8=16.)

- Замініть дію додавання дією множення. (8*2=16.)







8+8=16

8*2=16


3.Первинне закріплення. Метод багаторазового пояснення – диференціація за ступенем самостійності.

(На дошці таблиця з диференційованими завданнями.)




І варіант

ІІ варіант

ІІІ варіант

Перший етап

Замініть додавання множенням:

8+8+8+8+8=

8+8+8+8+8+8=








Другий етап

Встав пропущене число:

8*3=_


8*_=48

8*_=32


Замініть додавання множенням:

8+8+8=


8+8+8+8=




Третій етап

Обчисли вирази:

8*6-9


8*7-28

8*8+26


Став пропущене число:

8*9=


8*_=16

8*_=56


Замініть додавання множенням:

8*8=


8*8*8*8=

Перший етап.

- На планшетах обчисліть вираз 8+8+8+8. Замініть додавання множенням.



(Учні, які правильно виконали завдання, викладають на парті квадратик червоного кольору і виконують завдання першого варіанту (див.таблицю). Учитель працює з рештою учнів.)

- Замініть спочатку дію додавання дією множення, а потім обчисліть вираз.

8+8+8+8+8+8+8=

-Підніміть планшети. Правильна відповідь – 56. У кого такий результат, викладіть на парті синій квадратик.

Перевірка виконання завдань.

Другий етап.

(Учні, в яких після першого етапу на парті червоні квадратики, самостійно виконують завдання першого варіанту, в яких сині – другого. Решта під керівництвом учителя виконують завдання третього варіанту і викладають на парті квадратики зеленого кольору.)



Третій етап.

(Усі учні виконують завдання свого варіанту самостійно.)

Перевірка виконання завдань.

Іv. Фізкультхвилинка.

1, 2, 3, 4, 5 – треба встать.

Нахилитись вліво, вправо.

Помахати ручками малята.

Пострибати, як зайчата.

V. Закріплення вивченого.



1. Робота з підручником.

-Виконайте № 320. Використовуйте таблицю множення на 8. (5хв)

Перевірка завдання.

Технологія «Мікрофон»

Презентаціярезультатів відбувається в загальному колі. Вчитель пропонує по одному учню з пари, передаючи уявний мікрофон, представити розв’язання одного завдання. Вчитель (передаючи уявний мікрофон першому представнику) пропонує починати відповідь на розв’язання завдання словами: «Я вважаю…».

Наступний учень, якщо згодний з відповіддю, каже: «Я теж так думаю» і переходить до пояснення наступного прикладу. У випадку, коли учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то каже: «На мою думку…» і доводить правильність своєї думки, після чого передає мікрофон наступному учневі. Якщо представлення завдань завершиться і залишаться представники пар, які не брали участі в обговоренні, то вчитель їх запитує, чи погоджуються вони з тими відповідями, які прозвучали. Якщо виявиться, що хтось із учнів не погоджується, то йому дається «мікрофон» і він обговорює, чому саме він не згодний з тією чи іншою відповіддю. Тоді вчитель звертається до учнів класу і запитує, чи правильно міркує їхній однокласник. Якщо так, то відповідь вважається правильною.



2. Розвиток логічного мислення. Диференційована робота над задачею № 321.

Маса лисиці 8 кг, а маса леопарда у 9 раз більша. Яка маса вовка, якщо вона менша від маси леопарда на 30 кг?



Перший етап. Колективний аналіз умови задачі.

- Про яких звірів йдеться в задачі?

- Чи відома маса лисиці? (Так. 8кг.)

- Чи відома маса леопарда? (Ні.)Що сказано про масу леопарда? (У 9 разів більшаніж маса лисиці.)

- Чи відома маса вовка? (Ні.) що сказано про масу вовка? (Що вона менша від маси леопарда на 30 кг.)

- Про що запитується в задачі?



(Під час аналізу умови задачі учитель записує короткий запис умови задачі на дошці.)

Маса лисиці – 8 кг,

Маса леопарда - ?, у 9 разів більша

Маса вовка - ?, на 30 кг менша



Другий етап. –

Розгляньте короткий запис до задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу, викладіть червоні квадратики і приступайте до роботи. До кожної дії напишіть також коротке пояснення.

(З рештою учнів учитель складає план розв’язання задачі.)

План


1. Яка маса леопарда?

2. Яка маса вовка?

- Хто знає, як розв’язувати задачу, викладіть на парті сині квадратики.

Технологія «Два – чотири – всі разом»



Вчитель. Користуючись технологією «Два – чотири – всі разом», розв’яжемо задачу № 323(5хв).

№ 323. Коневі на добу дають 16 кг сіна, кормових буряків у 2 рази менше, ніж сіна, а вівса – у 4 рази менше, ніж буряків. Скільки кілограмів кормів дають коневі на добу?



Вчитель. Спочатку самостійно уважно прочитайте умову задачі і усно її розв’яжіть. Після цього обміняйтеся своїми міркуваннями з товаришем, що сидить поруч за партою (2 хв)

Далі за вказівкою вчителя учні об’єднуються в групи по 4 особи (по дві парти, що стоять одна за одною).



Вчитель. Тепер висловіть свої пропозиції щодо шляху розв’язання цієї задачі у створених групах. Починають висловлюватися учні, які сидять ліворуч першими (попереду) в межах четвірки, а тоді ті, хто сидить за ними, далі - учні, що сидять праворуч попереду, і нарешті ті, хто сидить за ними.

Представлення розв’язання в загальному колі.



Вчитель. Щоб відповісти на запитання задачі,про що треба спочатку дізнатися? (Надається право відповісти представнику однієї з груп). Як ми про це можемо дізнатися? (Слово надається представникові наступної групи). Про що далі можна дізнатися в задачі? Відповідає представник третьої групи). Що треба зробити, щоб відповісти на запитання задачі? (Відповідає представник четвертої групи).

Якщо залишилися групи, які не брали участі в представленні результатів, то вчитель їх запитує, чи погоджуються вони з таким розв’язанням. І взагалі, після кожної відповіді варто запитувати учнів,чи всі згодні з такою відповіддю.



3. Геометричний матеріал.

Виконаємо № 322. (Учні самостійно з коментуванням виконують завдання.)

VI. Підсумок уроку.

Гра «Хто швидше»

(Біля дошки змагаються два учні. Хто швидше обчислить приклади, той першим донесе яблучко Їжачку.).

8*7=

8*7=

8*5= 8*4=



8*8= 8*3=

VII. Домашнє завдання. № 324.(Задача на 3 дії.), 325(Розставити правильно відповіді).



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка