Тема. Моя країна – Україна Мета



Скачати 95.49 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір95.49 Kb.
Тема. Моя країна – Україна
Мета. Формувати в учнів правильне уявлення про Україну як незалежну державу, про усвідомлення своєї приналежності до цієї держави; збагачувати знання учнів про історію, культуру своєї Вітчизни; ознайомити з її історією і зі столицею — містом Києвом; розвивати інтерес до національних традицій свого народу, тісно пов'язаних з християнською вірою; виховувати громадянські почуття, інтерес до пізнання багатої історії держави, любов до рідного краю; виховувати почуття патріотизму.

Обладнання. Карта України, квіти вирізані з кольорового паперу, презентація

Хід уроку
І. Організаційний момент (слайд 2)

Привітання

Станем, дітки, всі рівненько,

Усміхнемося гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Працюватимем старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашім першім класі,

Діти просто молодці!
II. Актуалізація опорних знань та вмінь (слайд 3)
Моя найкраща в світі сторона!
Чарівна, неповторна Україна!
Для мене в цілім світі ти одна
І рідна, й мила, дорога, єдина!
ІІІ. Хвилинка спостереження та повторення вивченого

Сядьте зручніше. Покладіть долоньки на серце.

Відчуваєте як воно б’ється?

Таке маленьке, а так багато працює! Ось і ми попрацюємо.


Аналіз стану неба, опадів, вітру (слайд 4)
Вправа “ Погода ”

  1. Яка зараз пора року?

  2. Який зараз місяць?

  3. Яка дата?

  4. Тепло чи холодно сьогодні надворі?

  5. Чи є сьогодні сонечко на небі?

  6. Який стан неба?

  7. Чи були опади?

  8. Які частіше опади бувають навесні?(Дощ)

  9. Коли випадає сніг?

  10. Крім весни, які пори року ви знаєте?


Гра “ Мікрофон ”

  • Назвати свою адресу (вулицю, будинок)?

  • Як називається населений пункт, у якому ти живеш?

  • Яку назву має головна вулицю твого села?


Слово вчителя

У кожної людини є свій рідний край. Це те місце, де вона народилася. Це стежини від рідного дому, краєвиди, що милують око з дитинстваАналіз стану неба, опадів, вітру.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розгляд ілюстрацій. Відповіді на запитання (слайд 5-10)

  • Що зображено на цих ілюстраціях?

  • Як називається країна, де ми живемо?

  • Яку назву має народ нашої держави? Ми є громадянами нашої країни.

  • Яка мова є державною в нашій країні?


2. Словникова робота

Що ви розумієте під висловом “ Бути громадянином нашої Вітчизни ”

Громадянин – це людина яка постійно проживає в державі, користується її правими.
3. Загадка

Землю засівають і пісні співають,

Вишивають гарні барвисті рушники,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, луки та сади.

Про людей і квіти

То скажіть же, діти,

Що це за країна? (наша Україна)


2. Слово вчителя (слайд 11)

Дорогі діти! Сьогодні ми поговоримо про нашу Батьківщину, про Україну. Батьківщина це не лише земля наших батьків, а й дідів, прадідів. На цій землі живе наш рід, жили наші предки.

Батьківщина – це наш рідний край, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо –

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.
3. Діти дивляться відео про Україну (слайд 12)
Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
4. (В клас заходять хлопчик і дівчинка в українських костюмах.

Інсценізація вірша Ю.Шкрумеляка «Українські діти») (слайд 13)
Учитель. Хто ти, хлопчику маленький?
Учень. Син я України - неньки!

Українцем я зовуся –

Й тою назвою горджуся!
Учитель. А по чім тебе пізнаю?
Учень. По вкраїнському звичаю.

В мене вдача щира й сміла,

І відвага й духу й тіла,

І душа моя здорова,

Українська в мене мова.
Учитель. Хто ти дівчинко маленька?
Учениця. Доня України - неньки.

Українкою зовуся –

Й тою назвою горджуся!

Ой, вдягнуся у неділю

У вишивану сорочку,

У червону спідничину

І в коралі на шнурочку –

Заплету я свої коси

І візьму віночок з рути,

Ще й васильком заквітчаюсь,

Чи від мене кращій бути?
Учень. Всі ми – діти українські,

Український славний рід,

Дбаймо, щоб про нас маленьких

Добра слава йшла у світ!


Разом. Все, що рідне, хай нам буде

Найдорожче і святе,

Рідна віра, рідна мова,

Рідний край наш над усе!


Разом. Присягаєм : наш край рідний

Над усе любити,

Рідний народ шанувати

І для нього жити.

(Учні сідають за парти, продовжуємо розповідь)

5. Розповідь про Україну (слайд 14-23)

На шкільному глобусі — моделі Землі Україна позначене тільки однією крапочкою, бо відносно всієї планети вона дуже маленька, а якщо взяти карту України, яку ви бачите на дошці, то наша країна — велика та гарна.



Україна — це велика країна. Це безкраї поля, озера (Синевір), ріки (Дніпро, Дністер), моря, гори (Карпати і Кримські), ліси, степи, різноманітний рослинний світ.

Народ України – щедрий, гостинний, красивий і трудолюбивий.
6. Легенда про заснування Києва (слайд 24-25)

Відбувалося це дуже давно, коли святі апостоли порозходилися до різних країв проповідувати Христову віру.

У ті давні часи опинився біля могутнього Дніпра святий апостол Андрій зі своїми учнями. Він став на березі річки під горами і промовив:

Чи бачите ці гори ? На цих горах величне стане місто, і буде в нім багато церков. І вийшов на гори, поблагословив їх, поставив там хрест і помолившись , натхненно промовив пророчі слова: «Благодать велика засяє на горах цих. Тут буде град великий і багато церков поставить Бог». Пророцтво святого апостола, як засвідчують подальші події, справдилося, а історичний пагорб став називатися Андріївською горою. На якій збудована Андріївська церква.


І прийшли в ці краї брати Кий, Щек та Хорив і сестра їхня Либідь.

І тут, на горах над Дніпром, заснували вони велике місто й назвали його ім'ям найстаршого брата — Київ.

З-поміж усіх українських міст Київ був найбільшим і найславнішим. І сьогодні Київ залишається найбільшим містом — столицею нашої держави України.

Про свою історію Київ розповість мовою пам'ятників (слайд 26)

Першим ми розглянемо пам'ятник засновникам Києва — братам Кию, Щеку, Хориву та сестриці Либеді. Місто має таку назву на честь старшого брата Кия.

Золоті ворота — тисячу років тому вони охороняли Київ від ворогів^' котрі хотіли завоювати це місто. Але минуло багато часу, і на цьому місці люди створили історичний музей.

Софіївський собор — старовинна споруда Києва. Софія у перекладі з грецької мови означає «Премудрість Божа». Побудував його князь Київський Ярослав Мудрий, який створив перші школи та першу бібліотеку.

Хрещатик — головна вулиця столиці. Багато років тому на її місці був великий яр, який перехрещувався з другим яром Хрещатим, мабуть, назва головної вулиці нашої країни і бере звідси свій початок.

Майдан Незалежності — велика площа, на якій українці збираються, щоб поділитися своїми думками, політичними поглядами та звернутися до народу нашої Батьківщини


  • Читання учнями вірша про Київ вірша про Київ. (слайд 27)

  • Яке дерево є символом нашої столиці? Каштани стали символом міста.



7. Робота з підручником (с. 86-87) (слайд 28)

Як називається країна в якій ти живеш? (Україна – це наша батьківщина)

  1. Читання тексту.

  2. Розгляд малюнка.

  • На весь світ Україна славиться пам’ятниками культури.



8. Розповідь про обереги та символи (слайд 29-30)

- Які ж державні символи України?

. Діти, як потрібно себе вести, коли вносять прапор України, та лунає Гімн України? Чому? (Гімн – це урочиста пісня, символ патріотизму і національного єднання. «Гімн» - грецького походження – похвальна пісня).

Україна як самостійна держава має свої державні символи, про що записано в Основному Законі країни конституції України.



  • Народні символи України.

«Без верби і калини нема – України».
9. Фізкультхвилинка (слайд 31)
10. Робота в групах (слайд 32)
Доповнити речення

Країна, у якій ми живемо, називається … .

Столиця нашої держави – місто … .

Харків, Хмельницьк, Львів, Ужгород, Одеса, Луганськ, - України

Софіївський собор, Києво-Печерська лавра, Золоті ворота - Києва.

IV. Закріплення вивченого матеріалу


  1. Робота в парах


Вправа “ Долоньки ”

Передайте свою впевненість і готовність до праці одне одному.
Що ми знаємо про нашу країну — Україну

Встанови відповідність.
0


  1. Робота в зошиті (с. 45). (слайд 33)

а) Допишіть речення.

Моя Батьківщина — ... .
б) Поміркуйте і з'єднайте частини речень.
Столиця України — Кия.

Головна вулиця столиці — Київ.

Місто Київ названо на честь Хрещатик.

Братів Кия звали Либідь.

Сестру звали Щек і Хорив.
в) Гра “ Круг, кружечок повернись! Ціле слово, утворись ”.
А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? Що треба для того, щоб відчути себе справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни? (Відповіді учнів)




V. Підсумок уроку

1. Відповіді на запитання.




  1. Розгадування акровірша (слайд 34)



У всіх людей — одна святиня;

Куди не глянь, де не спитай, —

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний казковий рай —

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, — без Батьківщини.

М. Чернявський

(слайд 35-36)

Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та багатою, як земля, українською мовою.



А зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідної України. Кожен із вас подумає, прислухається до свого серця і скаже заповітні і щирі слова про Україну. Слова, що йдуть від серця – найщиріші і найтепліші. Перед вами вирізані квіти з кольорового паперу, візьміть квіточку, підійдіть до дошки, назвіть слово, яке б характеризувало нашу Батьківщину і приклейте квітку.
Пісня «Квітуча Україна»



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка