Тема. Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель» Мета



Скачати 63.76 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір63.76 Kb.
Тема. Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель»

Мета:вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб; давати їм елементарну характеристику; встановлювати послідовність подій за сюжетом казки; закріплювати вміння працювати в парах, аналізувати, правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного й свідомого читання; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність. 

Методично-дидактичне забезпечення: «Пошукові таблиці з читання», малюнки тварин, маски тварин, картки, презентація-супровід до уроку

Тип уроку: урок нових знань

Хід уроку
І. Етап орієнтації

  1. Організація класу

Ось дзвінок нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!»

Отож ми часу не гаймо,

Урок наш розпочинаймо!



  1. Актуалізація опорних знань учнів

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- До якого уроку ви приготувалися? (до уроку літературного читання)

- Скажіть, будь ласка, а що ви робите на уроках літературного читання? (вчимося читати виразно правильно, відповідаємо на питання, складаємо питання, розвиваємо мовлення, переказуємо, вчимося розрізняти зло і добро)

- Давайте спрогнозуємо, яким буде наш урок. Прочитайте слова

цівийка (цікавий)

севелий (веселий)

зміснийтов (змістовний)

вчальпоний (повчальний)

- А якими для цього слід бути?

ниактивми (активними)

нидружми (дружними)

нянислухми (слухняними)

миуважни (уважними)



  • Мовна розминка

  • Який розділ ми розпочали опрацьовувати? (казки українських письменників)

  • Як по-іншому можна назвати казки, які написані автором? (авторські казки)





и

ц

а

г

е

ш

ї

в

с

щ

о

х

к

ф

у

і

н

п

з

л

р

т

ь

я

м


  • Вправи на постановку дихання

«Задми свічку», «Понюхай квіточку», «Попий чай з блюдечка», «Подми на кульбабку»

  • Робота над скоромовкою

На болоті журавель

Цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.



  • читаємо повільно, весело, сумно, тихенько

  • усі разом

  • Читання слів на «картках-блискавках»


Франко

Іван

збірка

казка

3. Перевірка домашнього завдання.


  • На минулому уроці ми знайомилися з українським генієм Іваном Франко.

  • Зараз перевіримо наскільки ви були уважними. Візьміть смужки паперу і ручки. Я читаю речення. Якщо ви згодні, ставите «+», якщо ні – «-».

Іван Франко народився в сім'ї музиканта. (-)

Маленький Івась був обдарованим від природи і не мав труднощів у навчаннні. (+)

Особливе місце у творчості Івана Франка займають твори для дітей. (+)

Автор написав близько 100 казок. (-)

Збірка, до якої ввійшло 20 казок, називається «Коли ще звірі говорили». (+)

Більшість творів мають за основу тільки українські народні казки. (-)

Перевірте свої відповіді за ключем на екрані

-, +, +, -, +, -.



  • Хто виконав завдання безпомилково? Покажіть знаком «так». Я сподіваюся, що прагнення до знань допоможе наступного разу усім вам показати знак так.

ІІ. Етап проектування

1. Повідомлення теми уроку



  • Сьогодні на уроці ми будемо опрацьовувати казку, яка увійшла до збірки Івана Франка «Коли ще звірі вміли говорити».

  • Щоб дізнатися яка казка, пропоную відгадати загадки

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її … (Лисичка)




Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів, обід приніс.

Смачних жабеняток

для своїх маляток. (Журавель)



(на дошку кріпляться ілюстрації тварин)
Тож, тема уроку «Іван Франко «Лисичка і Журавель».

2. Постановка завдань

Ознайомлення з планом уроку


  • Слухання казки

  • Словникова робота

  • Фізкультхвилинка

  • Читання казки

  • Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

  • Читання в особах

  • Визначення мети казки

  • Рефлексія

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

  1. Перше читання

    • Відкрийте підручники на сторінці 68. Зараз ви прослухаєте казку, слідкуйте, будь ласка. Проблемне питання: «Скільки дійових осіб у казці? Чим пригощали друзі одне одного?» (Слухання аудіозапису.)

  1. Словникова робота

  • Робота в парах

  • На партах лежать картки. До слів лівої колонки дібрати відповідні тлумачення з правої колонки. Поєднайте лінією.

Призволяйся –

Облизня спіймавши –

Зареклася –

Заприятелювали –

дала обіцянку не робити чогось

затоваришували, стали друзями

пригощайся, їж

залишитися ні з чим



  • Щоб я могла вчасно вам допомогти, сигналізуйте, будь ласка, чи згодні ви?

!

вг_щу


встр_млює

р_зсердилася

«о»

?

д_ібненько



п_ипрошує

к_утиться

випо_ожнивши

«р»


  • Читаємо відповідно розділового знаку.

  • Фізкультхвилинка.

Все у лиски вже в порядку.

Вийшла лиска на зарядку.

Лапки вгору, лапки вниз,

Й роззиралася геть скрізь.

І на місці поскакала,

І вставала, й присідала.

Головою покрутила,

Вітрячка вона зробила,

Потім лапки опустила

І взялась собі до діла.



  1. Читання казки вдруге

  • с. 68-69 – «ланцюжком»;

  • с. 70 – «бджілками»

  1. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

  • Прочитайте як Лисичка запрошувала Журавля в гості. Чи щирими були її слова? Доведи думку.

  • Як Лисичка поводилася під час обіду зі своїм гостем? Як ви оцінюєте її дії?

  • Чому Журавель так пригощав Лисичку?

  • Чи залишилися герої казки друзями?

  1. Встановлення послідовності подій

  2. Читання в особах (надягаю маску…)

ІV. Етап підсумковий

  1. Підсумок уроку

    • Дамо характеристику дійовим особам.






    • Робота з прислів’ями

  • Чи можна назвати казку «Не роби іншому того, чого сам не любиш»?

  • На вашу думку, чи можна назвати казку «Не роби іншому того, чого сам не любиш»? Аргументуйте. Я з вами згодна.

  • Пропоную внести корекцію у тему уроку, додавши це прислів’я.

    • Визначення мети казки

  • Чого навчає ця казка? (Бути гостинним, люб’язним, уважним, поважати друзів, цікавитися уподобаннями друга, а головне поступати так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.)

2. Домашнє завдання

с.68-70 читати, переказувати. Творче завдання: зверніться до героїв з порадою, як їм продовжити товаришувати; намалюйте ілюстрацію



  1. Оцінювання учнів

  2. Рефлексія навчальної діяльності

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво

І веселіше в світі жить.

Урок закінчено.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка